Czyli co Lotos może być czy cos innego
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpisCzyli co Lotos może być czy cos innego
Komentarz
-
-
Akurat na oleju nie oszczędzałbym zbyt mocno. Wpływa on bezpośrednio na żywotność silnika i poszczególnych jego elementów. Padło tu wiele propozycji olejów, ja zaproponuję jeszcze Shell. To co powinno wpłynąć na decyzję zakupową to takie cechy jak klasa lepkości.
Dobry jest chociażby Shell Helix Ultra Professional. Poziom popiołu siarczanego jest na minimalnym poziomie, co przyczynia się do dłuższej żywotności silnika. Łatwiej też rozruszać zimny silnik - czyli te kilka krytycznych sekund podczas których silnik narażony jest na pracę "na sucho".
Na https://nocar.pl/blog/oleje-silnikow...i-jaki-wybrac/ zostało to fajnie opisane.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpiskusi mnie ten valvoline
1. może ktos napisać czym róznią się maxlife i synpower i który lepiej wybrać
2. czy lepszy będzie ten lotos
przypominam zę mam 1,6 z gazem i pokonuje czesto krótkie odcinki
Valvoline Max life ma wiecej dodatków ujedrniajacych uszczelnienia. Widziałem silnik po nim zmienianym co 15kkm i było błyszczącą. (Kolega do dzisiaj jeździ Octavia i niema zamiaru zmieniać oleju na żaden inny)
Synpower jest olejem mocno dopakowanym w dodatki przeciw zuzyciowe ale coś za coś ( kosztem układu redukcji spalin i ew odkładania się depozytow wiec za każdym razem płukanka i znowy Synpower co roku lub co max 10 kkm przy Twoim stylu jazdy.
Lotos. Jeśli trafisz na promocje (jak ja) i kupisz 4+1 litra za 52 netto to chyba sam juz wiesz co lać bo olej jest wyśmieci ty jak na hydrokraka co potwierdzi wiele osób oprócz tych oczywiście co nawet do kosiarki by nie zalali (i maja racje bo to beszczeszczenie oleju marnym silnikiem spalinowym briggs stratton )
Jeśli mam zadecydować za Ciebie algorytm jest taki
1. Jeśli znajdziesz lotosa za 5 l w cenie od 50-60 netto bierz Lotosa. Jeśli jest mocno droższy to pkt .2
2. Synpower poprzedzany plukankami ale jeśli cenowo nie pasuje a dodatkowo silnik poci się na gumowych uszczelnieniach to pkt 3.
3. V Max life. Co po czasie sam stwierdzisz ze jest rozsądnym wyborem.
Przed wymiana oleju zrób sobie dobre płukanie (Valvoline Vps albo naxstacji Shell engine flush za 10 pln) i zalej nowy olej Ceratekiem. Nie poznasz silnika (pozytywnie oczywiście )
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
Specol Gold 5W40 np. może być. Znam przypadki, że po Specolu biała maź znikała.
Pozwolę sobie coś napisać na temat Specola Gold 5W40. Aktualnie mam przejechane na tym oleju 25kkm (oczywiście wymiana po 15kkm). Silnik 2.0 MPI, czyli ten z lubiących olej. Testowałem różne oleje. Z tych różnych najlepiej spisywał się Lotos 5W40. Na 15kkm zużycie oleju ok. 1,2 - 1,4l. Majonez pod korkiem się pojawiał, ale to nie do wyeliminowania przy takiej odmie i zasilaniu LPG. Po przeczytaniu tego tematu i innych, skusiłem się na Specola. Cena zbliżona do Lotosa, więc jeżeli jeden polski był dobry, to drugi nie powinien być gorszy. Majonez pod korkiem występuje nadal, ale ile go jest, ciężko zmierzyć. Może być go mniej niż wcześniej, ale to słabo mierzalne (ważyć, objętość mierzyć?). Mierzalne jest natomiast zużycie oleju. Aktualnie na 15kkm wychodzi 0,8l dolewki. Wszystko. To czy silnik pracuje lepiej, ciszej, ciężej, lżej itd nie stwierdzę, bo na każdym oleju (Mobil 5w50 czy Lotos 5w40) zawsze pracował tak samo. Przebieg 310kkm, więc również nie wiem czy skróci się trwałość, czy wydłuży. Zobaczymy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utek Zobacz wpisZ jego wpisów wynika że zatarł mu się silnik. Czyli u mnie też się zatrze. Powinien się również zatrzeć już na Lotosie, a zrobił na nim 180kkm.
Natomiast w tym przypadku nie wiem czy zwróciliście uwagę ale moc jest podniesiona prawie x2....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez utek Zobacz wpisZ jego wpisów wynika że zatarł mu się silnik. Czyli u mnie też się zatrze. Powinien się również zatrzeć już na Lotosie, a zrobił na nim 180kkm.
Czy mogłbym dolać motodoktora do oleju Castrol Magnatec 10w40 by zmiejszyc jego apetyt.
Bo czytałem o mozliwej wymianie pierścieni olejowych- ale czy to wyeliminuje w/w problem?
Bo za 1500-2000zł to kupię ok 60l oleju co 90000 km . Kwestia czy będę jeździć tym autem aż 6 lat.
To taka moja wewnętrzna rozterka.
Komentarz
-
-
Znam przypadki zatarcia silników na Millersie i to jeden przy przebiegu auta niespełna 10 tys. km i raczej bym oleju nie winił. Jak było w przypadku kolegi ja4rqu nie wiem i pewnie trzeba by zrobić porządną analizę/badania przyczyn zatarcia ale znam przypadki aut startujących w KJS-ach itp., które jeżdżą na Specolu Goldzie 5W40 i nic się nie dzieje. Z tym zwalaniem winy na olej w przypadku zatarć silników to był bym zawsze bardzo ostrożny bo według mojej oceny w zdecydowanej większości przypadków wina leży gdzie indziej. A, że lepszy olej (czy zastosowany dodatek) może "w krytycznym momencie" uratować silnik to już inna sprawa (czasami może czasami nie).
Kolego Carol Voj jak chcesz tym autem troszkę pojeździć to daj sobie spokój z motodoctorem. Na chwycone pierścienie olejowe może pomóc płukanka silnika - najlepiej długodystansowa Archoil AR2300 lub Xado też coś miało co czasami pozwalało "odblokować" pierścienie. Może pomóc ale gwarancji nie ma żadnej i być może będzie konieczny mały remoncik silnika.Ostatnio edytowany przez tomek evo; 28869.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpisKolego Carol Voj jak chcesz tym autem troszkę pojeździć to daj sobie spokój z motodoctorem. Na chwycone pierścienie olejowe może pomóc płukanka silnika - najlepiej długodystansowa Archoil AR2300 lub Xado też coś miało co czasami pozwalało "odblokować" pierścienie. Może pomóc ale gwarancji nie ma żadnej i być może będzie konieczny mały remoncik silnika.
Dozowanie:
Do olejów w silnikach stosuj proporcje 1:32 (31,25ml AR2300 na 1 litr oleju smarowego).
i pozostawić na przynajmniej 1600km lub do kolejnej wymiany oleju
Czyli mogę już teraz dolać tego środka i jeździć do wymiany oleju tj 8000km ??? A co z bieżącym spalaniem oleju na dolewki czy też wzbogacić litr oleju o te 32 ml dodatku?
Komentarz
-
-
Czasami jednak nagary i inne syfy potrafią lekko blokować pierścienie lub powodować "luzy" na uszczelniaczach co drastycznie zwiększa konsumpcję a po dobrym wyczyszceniu może nastąpić znacząca poprawa. Ale co i jak jest w tym wypadku trudno wyrokować i żadnej gwarancji nie ma. AR2300 można zalać i jeździć przez te 8 tys. ale jak bierze olej to jednak lepiej jest go uzupełniać. 1,6 tys. to w zasadzie taki minimalny dystans. Naprawdę dobre efekty są po 3-4 tys. i tyle proponowałbym potrzymać AR2300 w silniku. Nafta dobra na pierścienie i turbinę ponoć też - takie rzeczy się słyszy ale nie znam nikogo kto to osobiście sprawdził.
Komentarz
-
-
Od 5 lat/zmian oleju próbuje przetkać za pomocą płukanek jeden hydopopychacz i uja to daje a góra silnika tak samo zalakowana. Silnik pierwsze 70 tyś na mineralu a później 90 tyś ''syntetyk'' 5W-40.
W innym jestem po wymianie pierscieni i połowa rowków odprowadzających olej w pierścieniu zatkana Magnatec iem 10W-40 wymienianym co 10tysOstatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis... Naprawdę dobre efekty są po 3-4 tys. i tyle proponowałbym potrzymać AR2300 w silniku..
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez luckd Zobacz wpisDajcie sobie spokój z płukankami szkoda kasy, stosowałem 2x liqui moly, bg109, ar2300, 2x atomex totalflush, vitaflush oraz od góry 2x antykoks w sprayu, antykoks w płynie i jak brał tak bierze.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Komentarz