Spokojnie można dodać AR2300 do AR9100 tylko zwykle potrzeba dłuższego czasu na doczyszczenie (choć z drugiej strony czyszczenie jest nawet lepsze). Z braniem oleju jest tak, że jednym pomaga a innym nie. Z doświadczenia mogę napisać, ze im większy pobór oleju tym szansa na ograniczenie apetytu na olej mniejsze ale to chyba nic odkrywczego.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez luckd Zobacz wpisDajcie sobie spokój z płukankami szkoda kasy, stosowałem 2x liqui moly, bg109, ar2300, 2x atomex totalflush, vitaflush oraz od góry 2x antykoks w sprayu, antykoks w płynie i jak brał tak bierze.
no chyba ze leci gdzieś bokiem.
nie wykluczone również ze pierścienie masz już wytarte ze żadne gusła nie pomogąOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisOd 5 lat/zmian oleju próbuje przetkać za pomocą płukanek jeden hydopopychacz i uja to daje a góra silnika tak samo zalakowana. Silnik pierwsze 70 tyś na mineralu a później 90 tyś ''syntetyk'' 5W-40.
W innym jestem po wymianie pierscieni i połowa rowków odprowadzających olej w pierścieniu zatkana Magnatec iem 10W-40 wymienianym co 10tys
Komentarz
-
-
Tak samo płukanka nie oczyści pokrywy zaworów, miski olejowej czy kanałów olejowych gdzie nie ma ciśnienia. Płukanki LM standardowe jak i pro-lineOstatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisTak samo płukanka nie oczyści pokrywy zaworów, miski olejowej czy kanałów olejowych gdzie nie ma ciśnienia. Płukanki LM standardowe jak i pro-line
Tani środek Ok 10 pln: http://kleenflo.pl/dodatek-do-oleju-...ład-rozrządu
dlatego powtarzam płukanka detergentowa to prewencja a nie lekarstwo, bo potem trzeba sięgać do rozpuszczalnikowych płukanek a one owszem są skuteczne ale niekoniecznie w 100 % kompatybilne np z uszczelnieniami.Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisTak samo płukanka nie oczyści pokrywy zaworów, miski olejowej czy kanałów olejowych gdzie nie ma ciśnienia. Płukanki LM standardowe jak i pro-line
Komentarz
-
-
Lekko Offtop bo to dotyczy skrzyń biegów:
zaintrygowała mnie cześć o skrzyniach manualnych zeby pierwsza wymianę robić po 10-15kkm
Dotyczy to głównie nowych konstrukcji odelżonych gdzie lekkie materiały są utwardzane twarda warstwa której wykruszanie wprowadza do obiegu ścierne drobiny załatwiające łożyska.
tylko nie piszcie ze macie całe życie jeden olej niewymieniany a auto ma nalatane 200(plus 100) kkm i nic nie dzieje się. To powyższe dostyczy w miarę nowych konstrukcji ....
chyba faktycznie czas na teslę
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpispo 10-15 tys pojedz do aso na wymiane oleju w skrzyni to cie wysmieją . by trzeba było stac i patrzec bo inaczej na 100% polecą w ch@#a i skasują a nie wymienią
normalnie aż strach kupować płyn do spryskiwaczy poza ASO.
A jeszcze jedna istotna rzecz. To mega ważne!!! Trzeba wlewać odpowiednia ilość oleju. W niektórych silnikach VAG cały zespół jest niekorzystnie pochylony i nie można ogarnąć odpowiedniej ilości do przelewu. Trzeba zlać i zmierzyć dokładnie ilość oleju jaki wyleciał i taka sama ilość uzupełnić !!!
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
wlasnie w ASO trzeba zrobic. bo ich olej . Ori.
bo poza aso to wlasnie bedzie tak jak napisales dalej. trzeba zalac tyle ile zlałeś . chociaz niby jest przelew ale tak jak pisales moze byc inaczej pochylony.
wiec mechanik ci tego nie zrobi .a samemu moze byc ciezki dostep (lub po prostu nie miec mozliwosci)
ja w fabii po ok 80k km zmienilem olej w skrzyni. (do przelewu) wiec nie wiem czy mam nie za malo. jednak skrzynia chodzi nieporownanie lepiej niz chodzila. olej kupilem ori w aso
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisA co jeśli w skrzyni była nie szczelność i/lub zalali za mało w fabryce. W instrukcji serwisowej jest ile ma być wlane po spuszczeniu, jeśli wogóle jest to możliwe
Dotyczy Passata B7 ale w kurze może być podbnie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpisa ma ktos aktualną tabele z aprobatami VW. bo stare bez problemu sa dostepne na necie
a co Ci nie pasuje z tym mobilem.? na ruskim forum jest lab test i super parametry ma (molibden nawet dodany)
czemu chcesz przejsc z 0w40 na 0w30?
Kwestia jeszcze jak RU olej ma się do tego w PL.Jeśli pomogłem - kliknij "pomógł" ! Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Koledzy jakie oleje dajecie do Swoich O1?? ja mam zalane Castrol Magnatec 10w40 ale zastanawiałem się nas ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 4L - proszę o opinię.
Różnica w cenie zauważalna a z racji że moja Octavia lubi popijać olej to myślałem o zmianie na MOBIL SUPER 2000 X1 10W40 4L albo ELF EVOLUTION 700 STI 10W40 4L
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpis... ja mam zalane Castrol Magnatec 10w40 ...
Ostatnio edytowany przez koka; 38304.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Panowie,
Jak to jest z tym Shellem Helix Ultra 5w40 - jako, że jest to baza GTL to lepokść jakoś zmienia się dramatycznie wraz z przebiegiem ? czy raczej winna pozostać jak najdłużej stabilna tj. taka jak na początku użytkowania oleju ?
Pytam się, ponieważ zalałem jakoś ~6000 km temu rzeczony olej i od jakiś kilku dni słyszę klepanie zaworów ( popychaczy) na zimnym rozruchu ( po nocy). Stan oliwy jest max - co w przypadku mojego samochodu trochę mnie dziwi. Zawsze po takim przebiegu musiałem robić dolewki ( Mobil NL, Valvo VR1, Lotos synteic plus, elf 900nf 5w50).
Czyżby Helix się już poddał ? Na ciepło nic nie klepie, bym powiedział że jest ciszej niż an pozostałych olejach... troche mnie to martwi że po tak, krótkim przebiegu zaczęły stukać hydro-popychacze. Powiem tylko, że przed każdą wymianą jest robiona płukanka.
errata:
Nie widzę do wyboru mojego samochodu w edycji profilu - Chevrolet Epica 2.0 (x20d1)LPG\PBOstatnio edytowany przez obloz; 11315.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obloz Zobacz wpisPanowie,
Jak to jest z tym Shellem Helix Ultra 5w40 - jako, że jest to baza GTL to lepokść jakoś zmienia się dramatycznie wraz z przebiegiem ? czy raczej winna pozostać jak najdłużej stabilna tj. taka jak na początku użytkowania oleju ?
Pytam się, ponieważ zalałem jakoś ~6000 km temu rzeczony olej i od jakiś kilku dni słyszę klepanie zaworów ( popychaczy) na zimnym rozruchu ( po nocy). Stan oliwy jest max - co w przypadku mojego samochodu trochę mnie dziwi. Zawsze po takim przebiegu musiałem robić dolewki ( Mobil NL, Valvo VR1, Lotos synteic plus, elf 900nf 5w50).
Czyżby Helix się już poddał ? Na ciepło nic nie klepie, bym powiedział że jest ciszej niż an pozostałych olejach... troche mnie to martwi że po tak, krótkim przebiegu zaczęły stukać hydro-popychacze. Powiem tylko, że przed każdą wymianą jest robiona płukanka.
errata:
Nie widzę do wyboru mojego samochodu w edycji profilu - Chevrolet Epica 2.0 (x20d1)LPG\PB
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bob_best Zobacz wpisKwestia jeszcze jak RU olej ma się do tego w PL.
Imho przy naszym klimacie nie miałbym rozterek.
Ten M1 FS - to nowa formulacja "cieńsza" dla nowszych silników, ważne jest źródło zakupu i pewność oryginalności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpisto już gorzej się nie da zmień olej np. na Specola Golda 5W40 (dobry stosunek jakość / cena)
Moja wiedza jest znikoma - dlaczego Castrol 10w40to taki zły wybór? ?A czy moj silnik O1 2001r. 2,0 8v 116km przy 220 tys- sprowadzony przez handlarza i z nie do końca udokumentowanym przebiegiem będzie tolerować syntetyk- czy nie zaszkodzi mu olej i nie pojawią się przecieki?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Jezeli mechanicznie jest z silnikiem ok. to znaczy że olej się skończył i jest do zmiany. Przebieg ma tu mniejsze znaczenie a warunki są istotniejsze. Akurat bazy GTL są jednymi z lepszych osiągnięć w technice olejowej.
Kolor tego Shella to wciąż słomkowy ( no może odrobinę ciemniejszy). Chyba będzie wielki powrót do Valvo VR1 5w50. Zobacze jak po przebiegu będzie się sprawował Helix 0w40 w Cruzie mojej żonki. Może on będzie lepszy w moim przypadku.Ostatnio edytowany przez obloz; 11315.Chevrolet Epica 2.0 R6 - LT 2007
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpisCena faktycznie atrakcyjna, nie słyszałem nigdy o tym oleju
poczytaj trochę, w tym wątku jest o nim sporo - albo na forum alfaholików - dużo tam o nim piszą (na ogół dobrze). Ja go testowałem i złego słowa nie powiem (a mój silnik też trochę brał).
Zamieszczone przez Carol Voj Zobacz wpisMoja wiedza jest znikoma - dlaczego Castrol 10w40to taki zły wybór? ?A czy moj silnik O1 2001r. 2,0 8v 116km przy 220 tys- sprowadzony przez handlarza i z nie do końca udokumentowanym przebiegiem będzie tolerować syntetyk- czy nie zaszkodzi mu olej i nie pojawią się przecieki?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obloz Zobacz wpis
Dzięki cytrynowiec - silnik raczej zdrowy, od tygodnia obserwuje i oliwa trzyma stan max cały czas. Co do warunków - większość miasto ( codziennie 40km praca-dom), przedział obrotów, na jakich jeżdżę to 3-6 tys RPM.
Kolor tego Shella to wciąż słomkowy ( no może odrobinę ciemniejszy). Chyba będzie wielki powrót do Valvo VR1 5w50. Zobacze jak po przebiegu będzie się sprawował Helix 0w40 w Cruzie mojej żonki. Może on będzie lepszy w moim przypadku.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisWłaśnie wszedł mi na garaż Mannol Extreme 5W-40 w cenie 58 zł za 5 litrów. Sct lubricants umie tanio zrobić olej.
Komentarz
-
Komentarz