Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomek evo
    Rider
    • 2013
    • 474
    • Superb II combi (3T5)

    Zamieszczone przez Terab Zobacz wpis
    Witam.
    Silnik 1.2 TSI 105KM CBZB, przebieg 27000 km, wcześniej zalewany
    Motul 8100 X-clean+
    SAE 5w30 z normą 504/507

    zwykle robię jakieś 8-9 tys. kilometrów z czego trzy, cztery razy w roku trasy z prędkościami ok 170km/h i but z betonu bo ponad 900 km. do zrobienia, reszta po mieście.
    Muszę wymienić olej i mam kilka typów, proszę o pomoc w wyborze:

    RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507
    RAVENOL VMP SAE 5W-30 CleanSynto 504/507

    RAVENOL SSL SAE 0W-40 CleanSynto 502/505

    widzę, że Ravenol chwalony,ale może jeszcze coś innego...
    do tego (i tu znowu dylemat):
    AR9100 czy AR9200v2 czy AR9400 czy nic,

    czy może jakaś płukanka po poprzednim oleju?
    Wymiana będzie w aso.
    Wydaje mi się, że zestaw RAVENOL VSW SAE 0W-30 CleanSynto 504/507 + Archoil AR9200V2 będzie mega, chociaż to samo można powiedzieć jak zamiast 0W30 zastosujemy 0W40 a na lato ma to uzasadnienie ale jeśli stosujemy AR9200V2 to o ochronę nawet w ekstremalnych warunkach nie ma się co martwić.

    Ps. U mnie (najprawdopodobniej) niedługo będzie do kupienia i Eurol i Ravenol, oczywiście dla OCP ze zniżką.

    Komentarz

    • cytrynowiec
      L&K
      • 2015
      • 1056
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Polecam poczytać ten wątek i sąsiedni TDI gdzie parę osób pisało o użytkowaniu oleju Eurol FS 0w30, m in. pedros w swoim 170 konnym TDI czy Nexus6 w swoim TIguanie Biturbo. U mnie ten olej jest od 40 kkm, i też popełniłem kilka wpisów. Z Archoilem świetny duet. Ta analiza to nie przypadek....a czas pokaże co będzie dalej

      Komentarz

      • Terab
        Classic
        • 2018
        • 5
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        Polecam poczytać ten wątek i sąsiedni TDI
        Wiem, ten wątek przeczytałem od deski do deski, ale dla mnie jednak jakimś hamulcem jest niska dostępność oleju Eurol FS 0w30.
        Mam do kupienia też komplet filtrów, płyn hamulcowy i świece, chciałbym te wszystkie bebechy kupić w miarę możliwości z jednego źródła, no chyba, że cena pozwoli na zakupy w kilku miejscach.
        Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
        Ps. U mnie (najprawdopodobniej) niedługo będzie do kupienia i Eurol i Ravenol, oczywiście dla OCP ze zniżką.
        i tu trzymam za słowo, ze trzy tygodnie mogę poczekać, jeżeli
        Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
        niedługo
        to ok. trzy tygodnie
        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
        Z Archoilem świetny duet
        z jakim Archoilem stosujesz Eurol?

        Komentarz

        • Terab
          Classic
          • 2018
          • 5
          • CBZB 1.2 TSI 105 KM

          Zamieszczone przez Terab Zobacz wpis



          z jakim Archoilem stosujesz Eurol?
          Ok, już wiem, 9100.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Jest gdzieś jeszcze do zobaczenia analiza Ravenol 0W-30 SSO, idzie ciepło więc pora na skatowanie jakiegoś dobrego 0W-30.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • koka
              Rider
              • 2015
              • 321
              • Seat

              Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
              Jest gdzieś jeszcze do zobaczenia analiza Ravenol 0W-30 SSO, idzie ciepło więc pora na skatowanie jakiegoś dobrego 0W-30.


              Leon 1.6 16V 105 KM

              Komentarz

              • Robert1
                Ambiente
                • 2017
                • 170
                • Volkswagen

                Zamieszczone przez danielosy Zobacz wpis
                Dzieki kolego za info w sumie nie pomyslalem nad polskim olejem a w sumie wole kupic polskie niz jakies chinskie gowno. W sumie na filtrach olejowych i powietrznych tez jezdze polskich i zlego slowa nie powiem a to roznica wydac na olej 180zl a 120 tym bardziej ze jak pogonie na autostradzie to potrafi wciagnac oleju troche mi.Ciekawe jak bedzie teraz jak zalalem gesciejszym wczeniej 5w30 teraz 5w40 tak mi polecil mechanik a jak bedzie dalej brac to 5w55 kupic mam i sprawdzic bo wyciekow nie mam a jak jezdze po miescie tylko to nic sie nie dzieje tylko jak A4 w strone niemiec )))))
                Pytałeś o Gulfa.

                Gulf nie jest chińskim gównem .W większości mają przyzwoite sprawdzone oleje HC produkcja jest w Belgii , a do niedawna była w Wielkiej Brytanii.
                Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez Terab Zobacz wpis
                  Ok, już wiem, 9100
                  Od 20 kkm czyli dwie zmiany....poprzednio mix 9100/9200 i 9200v2.

                  Komentarz

                  • bronek83
                    Classic
                    • 2014
                    • 18

                    Witam,

                    Auto: Skoda Octavia 2014 1,8 TSI.
                    Aktualnie zalany:
                    Xado Atomic 504 507 5w30 (25% PAO+ceramika)
                    Wcześniej zalewałem dwa razy Statoil Lazerway LL 5W30 norma 504 00
                    Jazda 50% miasto, 50% trasa i przebiegi około 10k rocznie.
                    Wymieniam olej co roku wiec proszę o jakieś wskazówki co w tym momencie polecacie z normą 504.
                    Kontynuować i zalać Xado Atomic czy jest jakaś lepsza alternatywa?

                    Z góry dziękuje

                    Komentarz

                    • Sony
                      Rider
                      • 2015
                      • 342
                      • Octavia II (1Z3)
                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                      W lokalnej sprzedaży jest teraz przez kilka dni do nabycia ORLEN Max Expert V 5W30 (Skoda, VW, Audi - z normą 504.00/507.00) w cenie 80 zł/ 4l . Czy warto się nim zainteresować do 1,4 TSI? Który z wymienionych jest wg Was najlepszym wyborem: Mobil 1 ESP 5W30, FuchsTitan GT1 PRO C3 5W30, Orlen Max Expert V 5W30 ?

                      Komentarz

                      • tomek evo
                        Rider
                        • 2013
                        • 474
                        • Superb II combi (3T5)

                        Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                        W lokalnej sprzedaży jest teraz przez kilka dni do nabycia ORLEN Max Expert V 5W30 (Skoda, VW, Audi - z normą 504.00/507.00) w cenie 80 zł/ 4l . Czy warto się nim zainteresować do 1,4 TSI? Który z wymienionych jest wg Was najlepszym wyborem: Mobil 1 ESP 5W30, FuchsTitan GT1 PRO C3 5W30, Orlen Max Expert V 5W30 ?
                        Z tanich i dobrych 504/507 masz Specola Spec Premium C3 VW504/507 5W30. Jest analiza tego oleju wrzucona u nas na forum. Do 1.4 TSI bardziej szedł bym w kierunku 0W30 lub 0W40 (502 wystarczy).

                        Komentarz

                        • leonn
                          RS
                          • 2011
                          • 2727
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez Sony Zobacz wpis
                          Czy warto się nim zainteresować do 1,4 TSI? Który z wymienionych jest wg Was najlepszym wyborem
                          Do silnika czterosuwowego benzynowego z turbiną to żaden z w/w się nie nadaje.
                          Zawiasy w bramie garażowej to bez obaw można smarować

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Sony z tych trzech co wymieniłeś jeżeli już to M1ESP - ale z pewnego źródła. W obecnej chwili są już oleje nowej generacji 504/507 oparte na lepszym pakiecie, który skutkuje większą ochroną i wyższym TBN. O Specolu wspomniał tomek evo i będzie to jeden z najtańszych, a ostatnio pojawiła się najnowsza analiza Eurola, cofnij się dwie strony. Wbrew pozorom te oleje jak najbardziej się nadają do TSI - stawiam siebie jako przykład prawie 90 kkm na nich zrobione. Kluczem jest dobranie oleju do interwałów i warunków użytkowania.
                            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                            Komentarz

                            • prezes73
                              Rider
                              • 2015
                              • 522
                              • Hyundai

                              Podzielę się wstępnymi wrażeniami po zmianie oleju z Neste CP 0W40 na Ravenol SSL 0W40. Silnik 1.4TSi CAXA, przebieg aktualny 180kkm, poprzednio zalewany od dłuższego czasu wspomniany Neste. Od około 140kkm do 160kkm czysty, potem z AR 9100. Wrażenia- obecnie przelatane na Ravenolu 1500km, nie pisałem wcześniej bo zawsze na świeżym było oh i ah ;-). Do rzeczy, organoleptycznie (słuchowo) silnik pracuje dużo lepiej na Ravenolu niż na Neste z ARem czy też bez, poranne odpalanie jak najbardziej prawidłowe (brak zaterkotań łańcucha). Wkręcanie się na obroty nie zauważyłem różnicy między Ravenolem a Neste.
                              Wniosek: jeździłem na Mobil 1 0W40; Statoil Lazerway 5W30; Fuchs Race Pro S 5W30; Neste CP 0W40 i obecnie Ravenol SSL 0W40 to z tych oliw (nie licząc Fuchsa) to Ravenol na chwilę obecną w moim przypadku wypada najlepiej.
                              ps. każda wymiana oleju poprzedzona płukanką Valvo lub LM

                              Komentarz

                              • mikko1
                                Rider
                                • 2013
                                • 329
                                • Octavia III (5E3)
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Dzień dobry

                                W ciągu miesiąca chcę wymienić olej po pierwszych 15kkm w mojej Octavii 1.4TSI CZDA. ASO zalewa Shell Helix Ultra Professional 0W30 (zgodny z normami VW 504/507).
                                Jakiś czas temu polecono mi olej Motula. Znalazłem coś takiego https://galonoleje.pl/0w30/5607-motu...7-0w30-5l.html

                                Proszę, doradźcie, co wybrać - ASO, Motul czy coś jeszcze innego?

                                Jeżdżę głównie obwodnicami i autostradami plus ~20% miasto. Aktualnie mam przejechane 12k km od 6 miesięcy. Jeżdżę dynamicznie zgodnie z techniką ecodrivingu. Zatem chyba nie potrzebuję jakiegoś super wyczynowego oleju Raczej chodzi mi, by dbać o silnik i by długo służył.

                                Z góry dziękuję za radę
                                Moja "córeczka"
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez mikko1 Zobacz wpis
                                  Dzień dobry

                                  W ciągu miesiąca chcę wymienić olej po pierwszych 15kkm w mojej Octavii 1.4TSI CZDA. ASO zalewa Shell Helix Ultra Professional 0W30 (zgodny z normami VW 504/507).
                                  Jakiś czas temu polecono mi olej Motula. Znalazłem coś takiego https://galonoleje.pl/0w30/5607-motu...7-0w30-5l.html

                                  Proszę, doradźcie, co wybrać - ASO, Motul czy coś jeszcze innego?

                                  Jeżdżę głównie obwodnicami i autostradami plus ~20% miasto. Aktualnie mam przejechane 12k km od 6 miesięcy. Jeżdżę dynamicznie zgodnie z techniką ecodrivingu. Zatem chyba nie potrzebuję jakiegoś super wyczynowego oleju Raczej chodzi mi, by dbać o silnik i by długo służył.

                                  Z góry dziękuję za radę
                                  Jeśli jeździsz wg zasad ecodrivingu to potrzebujesz właśnie super olej.
                                  Ecodriving jeśli stosujesz wszelkie jego zasady z natury naraża silnik jak i zespół napędowy na nadmierne obciążenia co stawia nowe wymagania co do oleju który musi znosić skład mieszanki na wysokich biegach i niskich obrotach a najważniejsze olej musi chronić układ korbowy przed mega mega mega udarom przy wolnych obrotach.
                                  Wolne obroty to mniejsza cyrkulacja oleju stad łatwiej zerwać film i odprowadzić ciepło.

                                  ale napisałeś ze stosujesz dynamiczny ecodriving wiec raczej nie narażasz silnika na „zmarnowanie”

                                  Olej z ASO czyli 0w30 z 504/707 możesz kupić poza ASO nazywa się Shell AV-L 0W30 (jest jeszcze b podobny ECT Shell)

                                  Ja zalewam Eurol FS 0W30 z 504 507 i już nie kombinuje bo szkoda czasu.

                                  Przy wyborze oleju kieruje się nie marka i jego otoczka (nie jaram się Formuła 1 na etykiecie ani na piłkarzach na billboardach który nie potrafiliby jeździć z manualna skrzynia biegów ) ale konkretnymi danymi z analiz składów opinii (to forum i ten wątek to to 3 polskich forów z wiedza o olejach dzięki Nam)



                                  Dobry olej nie jest drogi ważna jest eksploatacja i czynności serwisowe dopasowane do eksploatacji czytaj odpowiednio częsta wymiana oleju. Zawsze to powtarzam jak mantrę

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    Ja mam problem z olejem do motoru 2.7biturbo. Producent podaje norme 503.01 i olej 0W30. Jako ze to motor turbo ktory potrafi krecic sie do ponad 6000 do tego jezdzi na LPG to ten parametr W30 wydaje mi sie slaby.

                                    Mozna ta norme LL zastapic norma 502.00 i olejem 5W40 albo 0W40 czy nawet 5W40 Valvoline lub Xado??
                                    Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Sebastian_M26
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 1823
                                      • Superb II (3T4)

                                      W30 zapewnia wysoki przepływ pozatym od "słabości" jest hths określany 503.01
                                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                        Ja mam problem z olejem do motoru 2.7biturbo. Producent podaje norme 503.01 i olej 0W30. Jako ze to motor turbo ktory potrafi krecic sie do ponad 6000 do tego jezdzi na LPG to ten parametr W30 wydaje mi sie slaby.

                                        Mozna ta norme LL zastapic norma 502.00 i olejem 5W40 albo 0W40 czy nawet 5W40 Valvoline lub Xado??
                                        504.00 i wymiana co 15kkm. Jest coraz więcej 0W30 w tej spec.

                                        VW 503.01 This specification is specifically for Audi RS4, Audi TT, S3 and Audi A8 6.0 V12 models with outputs of more than 180bhp, running with variable service intervals (30,000km or 2 years). Now superceeded by the VW 504.00 specification.


                                        VW 504.00 The VW 504 00 specification superceedes the VW 503 00 and VW 503.01 specifications. VW 504 00 oils are suitable for engines meeting the demands of Euro IV emissions standards.












                                        Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          Czyli trzymac sie 0W30 z norma 504.00 ?? Wymiana i tak bedzie co te 15kkm, wiec tu problemu nie ma.

                                          Czy jednak szukac 0W40 z norma 502.00 przy wymianach i tak max co 15kkm, bo to co jest teraz wlane, a w sumie nie wiem co tam jest wlane, to w trasie lapie ~110'C dosc szybko.
                                          Ostatnio edytowany przez Maicroft; 5.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                            Czyli trzymac sie 0W30 z norma 504.00 ?? Wymiana i tak bedzie co te 15kkm, wiec tu problemu nie ma.

                                            Czy jednak szukac 0W40 z norma 502.00 przy wymianach i tak max co 15kkm, bo to co jest teraz wlane, a w sumie nie wiem co tam jest wlane, to w trasie lapie ~110'C dosc szybko.
                                            0W30 jest git do szybkoobrotowych maszyn bo tu chodzi o pływność i odbieranie ciepła.
                                            Właściwości przeciwzuzyciowe są zachowane ale zawsze możesz dowitaminizować olej ale częsta tj taka jak będziesz robił wymiana będzie spełniała warunki.

                                            503.01 hths ma niższy stad wskazówka ze 3,5 będzie wystarczające nawet jeśli rozcienczysz benzyna
                                            50400/50700 poradzi sobie z temperatura 110 stopni (w miejscu pomiaru temp oleju)

                                            jak dałbyś OW40 a jeszcze gorzej 5W50 jak niektórzy leja do takich konstrukcji to oprócz wyższego cisinienia oleju -niepotrzebnego - zwiększają się opory i cyrkulacja spada co zmniejsza zdolność odbiory ciepła z kluczowych węzłów silnika.

                                            Przy szybkich obrotach powinno stosować się olej 0W20 ale to do ciasnych konstrukcji (nowych konstrukcji)

                                            jest wybór wiec lać i kręcić te turbinki

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2727
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez Maicroft Zobacz wpis
                                              w trasie lapie ~110'C dosc szybko.
                                              Jeśli często gonisz po trasie z taką temp oleju, to do tego 0W-30 dodaj Visco Stabil lub Bizol, a nie wysmażysz tak szybko właściwości oliwy na tych turbinach.

                                              Komentarz

                                              • mikko1
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 329
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                                Jeśli jeździsz wg zasad ecodrivingu to potrzebujesz właśnie super olej.
                                                Ecodriving jeśli stosujesz wszelkie jego zasady z natury naraża silnik jak i zespół napędowy na nadmierne obciążenia co stawia nowe wymagania co do oleju który musi znosić skład mieszanki na wysokich biegach i niskich obrotach a najważniejsze olej musi chronić układ korbowy przed mega mega mega udarom przy wolnych obrotach.
                                                Wolne obroty to mniejsza cyrkulacja oleju stad łatwiej zerwać film i odprowadzić ciepło.

                                                ale napisałeś ze stosujesz dynamiczny ecodriving wiec raczej nie narażasz silnika na „zmarnowanie”

                                                Olej z ASO czyli 0w30 z 504/707 możesz kupić poza ASO nazywa się Shell AV-L 0W30 (jest jeszcze b podobny ECT Shell)

                                                Ja zalewam Eurol FS 0W30 z 504 507 i już nie kombinuje bo szkoda czasu.

                                                Przy wyborze oleju kieruje się nie marka i jego otoczka (nie jaram się Formuła 1 na etykiecie ani na piłkarzach na billboardach który nie potrafiliby jeździć z manualna skrzynia biegów ) ale konkretnymi danymi z analiz składów opinii (to forum i ten wątek to to 3 polskich forów z wiedza o olejach dzięki Nam)



                                                Dobry olej nie jest drogi ważna jest eksploatacja i czynności serwisowe dopasowane do eksploatacji czytaj odpowiednio częsta wymiana oleju. Zawsze to powtarzam jak mantrę
                                                Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Staram się unikać bardzo niskich obrotów, zmiana biegów u mnie jest między 2 a 3 tys, dużo hamowania silnikiem.
                                                O Eurolu w sumie pierwszy raz słyszę A jakie zdanie nt tego Motula?
                                                Moja "córeczka"
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...554967#1554967

                                                Komentarz

                                                • karroryfer
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 14

                                                  Własnie trafiłem na ciekawe testy olejów - wyglądają na dosyć profesjonalne ( choć oczywiście skupiają się na jednym aspekcie ) a rezultaty są na tyle ciekawe że chyba warto je zacytować.


                                                  a tu link do testów na YT - tu akurat sprawdza jeden z najtańszych 5W40

                                                  W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
                                                  Ostatnio edytowany przez karroryfer; 21672.

                                                  Komentarz

                                                  • Robert1
                                                    Ambiente
                                                    • 2017
                                                    • 170
                                                    • Volkswagen

                                                    Testy pomyłka - wielokrotnie spece od smarowania olejami podważali te testy .
                                                    Najczęstszym argumentem podważającym te testy jest brak warunków odzwierciedlających warunki jakie panują w silnikach.
                                                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...