ja leje do diesla, i tak olej jest czarny, to niech sobie marudzą przy spuszczaniu oleju
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisPAOLO ESCO kiedys wlewał po pół butelki LM MoS2 do .... właśnie nie pamietam czy do beny czy do diesla.
Technologicznie bez wątpienia -zmniejsza tarcie disiarczek molibdenu natomiast pytanie: czy jest odporny na przysmażanie i czy nie lakuje wnętrza.
(już widzę mechaników przy wymianie- ... „Panie, ostatni gwizdek na zmianę bo olej czorny jak wyngiel”
LINK
http://ak-polska.pl/_blog/1-Co_to_je...denu_MoS2.htmlSilnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisja leje do diesla, i tak olej jest czarny, to niech sobie marudzą przy spuszczaniu oleju
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisNie mam z tym problemu sam odsysam olej przy wymianie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Dużo informacji technicznych o disiarczku(dwusiarczku) molibdenu
LINK
http://ak-polska.pl/_blog/1-Co_to_je...denu_MoS2.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Robert1 I wszystko w temacie -dziękuje!Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Robert1 I wszystko w temacie -dziękuje!
http://www.explorerfanklub.org.pl/fo...ic.php?t=16309
Sorry, że z forum innej marki ale uznałem, że może okazać się to ważne przy podejmowaniu decyzji przez kogoś o kupnie i dodaniu tego do oleju. Faktycznie sprzedają to na Alledrogo za nieduże pieniądze i jest to kuszące aby obniżyć tarcie i "ulżyć" silnikowi. Sam się zastanawiam nad dodaniem 10g lub nawet 20g do 5L oleju.
Komentarz
-
-
fajne te informacje o MoS2. będę stosował, dlaczego nie w sumie.... już w sumie zastosowałem dodatek LM jak wyżej pisałem.
te rozprawę na forum explorera czytałem, na ile to obiektywne, jak widać w postach poniżej.....no właśnie życie pokazuje co innego jednak - że wcale źle nie jest.
Rzetelniejsze co wkleił Robert.Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisDisiarczek molibdenu w proszku ... tu jestem sceptyczny bo do aplikacji stosuje się zawiesinę zmikronizowanego surowca w przeciwnym wypadku zapychamy tylko filtr.
Tak jak wspomniałem wcześniej sam stosowałem Molykote A i wrócę do niego na zmianę oleju przed zimą,tylko żeby było jasne ja mam też stary samochód VW Polo IV 1.4 TDI 75km (2005r bez dpfa)Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpisŚwieży nabytek fabia 1.2 55km i co tam nalać za oliwkę?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisZadziwiająco niski TBN w wersji PRO .. tej pierwszej ...
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisDo nowych nie wiem ,bo nie mam nowego ,ale do nowych kierowałbym się bardziej w kierunku Archoila tak jak to robi sporo osób z tego forum sam chyba też stosujesz lub stosowałeś AR..
Komentarz
-
-
dla większej czytelności, na prośbę uczestników tematów olejowych, proszę wklejać analizy tutaj:
http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...kowy-uoa-i-voa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonn Zobacz wpisJak historia jest nie znana to Lotos synthetic plus 5W-40 na początek jest ok.
Komentarz
-
-
Garść informacji:
Silnik : 1.8 TSI CDAA
Przebieg: 75 kkm
Odcinki: 5-30km, głównie miasto
Przebieg roczny: 10-15 kkm
Historia olejowa: po zakupie zalany Mobil 1ESP Formula 5W-30, następnie co roku Liqui Moly Synthoil High Tech 5w40 + płukanka
Pytanie do szanownych znawców:
Czy zostać przy Liqui Moly czy może zalać RAVENOL VollSynth Turbo VST 5W-40? Ten drugi bardzo polecany na oil-club.de do silników EA888.Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
Zaleje Specola 5w40 i R9100.
Komentarz
-
-
Cześć, jestem nowy na forum ale "siedzę" w tym temacie od tygodnia Lektura na majówkę przednia
Miesiąc temu odebrałem nowiutkiego Golfa MK7.5 1.4TSI 125KM. Auto z rocznika '17 (produkcja połowa listopada). Auto mam z przedłużoną gwarancją do 4 lat i pakietem przeglądów również do 4 lat. Oczywiście mam wpisany tryb serwisowania QI6. Najbliższy przegląd w połowie 2019 roku. Olej planuje zmienić w drugiej połowie listopada br. - pewnie będę miał przejechane 5-6 tys km. Po roku mam obowiązkowy przegląd i wtedy będzie druga zmiana oleju. Jeszcze nie wiem jaką podejmę decyzję w 2019 (czy lać olej z ASO za free z wykupionego pakietu czy jakiś kupić) - bardziej skupiam się nad tą pierwszą wymianą. Jeszcze do niej daleko ale jakiś plan chce już mieć nakreślony i wstępnie zdecydowałem się pozostać przy olejach z normą LL i zmieniać co rok.
Roczne przebiegi to około 10 tys km i z tego 80% w mieście, krótkie odcinki (10-20km). Jestem spokojnym kierowcą, raczej staram się jeździć ekonomicznie, nie pałuję silnika. Jak jadę w trasę z reguły 140km/h max.
Wstępnie wybrałem trzy oleje:
1. Eurol Syntence FS 0W-30 (VW 504)
2. Ravenol CleanSynto® VSW 0W30 C3 (VW 504)
3. Shell Helix Ultra professional AV-L 0W30 (VW 504)
Zapewne fabrycznie zalany mam silnik olejem 0W-20, stąd jeszcze nie wykluczam:
4. Millers Oils XF Longlife C5 0W20 - VW 508.00/509.00
Który wg Was będzie najlepszy do mojego silnika i stylu eksploatacji?Ostatnio edytowany przez ichris; 46262.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bo86bo Zobacz wpisPanowie akcja. Wymieniłem olej na Specol Gold 5w40. Przejechałem 5.5 tys km i wywalił o mi niski stan oleju. Wycieków nie zauważyłem. Może być ze lipnie trafiłem z partią czy coś nie tak się dzieje u mnie w aucie.
pacjent jak z opisu ale z gazem
Komentarz
-
Komentarz