Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez Michael Zobacz wpis
    No i cena - przykładowo Liqui Moly Top Tec 4200, który jest wykonany w "technologii syntetycznej" jest o ok 100 zł droższy na bańce 5l. Po prostu jest to dla mnie podejrzane dlaczego olej, który teoretycznie ma lepszą bazę (Ravenol VMP na bazie PAO) jest znacznie tańszy od Liqui Moly. Nie sądzę żeby aż tak duża różnica w cenie wynikała tylko ze stosowania marketingu.
    Odnośnie jakości tych olejów wystarczy porównać analizy VOA tych olejów a szybko wyjdzie który składem jest lepszy.Ten LM to olej w normie jak wiele innych czyli procent bazy IV to 10-20% reszta to III grupa , standardowy pakiet ZDDP i to poprzedniej formulacji. Ravenol VMP to ponad 50% jak nie więcej zawartość IV grupy ale także jest i V grupa. Pakiet też nie jest standardowy bo stworzony w oparciu o wymagania, a nie gotowiec. Wg ludzi z Ravenola III grupy w tym oleju brak, a olej był robiony we współpracy z Audi Motorosport a pakiet jest specjalnie opracowany, choć spełnia założenia normy. Odnośnie ceny to spojrzałbym na to raczej pod kątem pozycjonowania firmy/produktu na rynku bo jak widać LM i Ravenol inaczej kosztują i to w wielu produktach. Info z Ravenola PL jest takie że są największym beneficjentem baz PAO.

    pedros pamiętam ten odcinek, ilość śrub spustowych

    rodro o Eurolu myślałeś?

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
      Nie tak się nazywają.
      Przecież wypożyczalnia tez potrafi liczyć $
      Taka ciekawostka -kolega kupił Octavię w DE bez gwarancji VAG -zobowiązanie gwarancyjne spoczywało na sieci pozadealerskiej -auto było znacznie tańsze dla pierwszego właściciela.

      Komentarz

      • rodro
        Ambiente
        • 2010
        • 238
        • Octavia II (1Z3)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

        Odnośnie jakości tych olejów wysta innych czyli procent bazy IV to 10-20% reszta to III grupa , standardowy pakiet ZDDP i to poprzedniej flżeest i V grupa. Pakiet też nie jest standardowy bo stworzony w oparciu o wymagania, a nie gotowiec. Wg ludzi z Ravenola III grupy w tym oleju brak, a olej był robiony we współpracy z Audi Motorosport a pakiet jest specjalnie opracowany, choć spełnia założenia normy. Odnośnie ceny to spojrzałbym na to raczej pod kątem pozycjonowania firmy/produktu na rynku bo jak widać LM i Ravenol inaczej kosztują i to w wielu produktach. Info z Ravenola PL jest takie że są największym beneficjentem baz PAO.


        rodro o Eurolu myślałeś?
        Myślę o nim. A tak z ciekawości, jak ten olej się pozycjonuje w stosunku do Xado Luxury Drive 0w40 i Ravenola SSL 0w40? Szczególnie interesują mnie opinie użytkowników silnika caxa.

        Komentarz

        • micrusec
          Rider
          • 2013
          • 559

          Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

          Przecież wypożyczalnia tez potrafi liczyć $
          Taka ciekawostka -kolega kupił Octavię w DE bez gwarancji VAG -zobowiązanie gwarancyjne spoczywało na sieci pozadealerskiej -auto było znacznie tańsze dla pierwszego właściciela.
          W jaki sposób u dilera to kupił ? Jako nowe... salonowe...

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            To był jakiś nieautoryzowany dealer który wygrywał niższa cena wzamian zobowiązania gwarancyjne brał na siebie. Nie pamietam czy nowe czy ale na pewni z ogłoszenia i z Niemiec

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez rodro Zobacz wpis
              Myślę o nim. A tak z ciekawości, jak ten olej się pozycjonuje w stosunku do Xado Luxury Drive 0w40 i Ravenola SSL 0w40? Szczególnie interesują mnie opinie użytkowników silnika caxa.
              Ciężko powiedzieć, bo składem i parametrami to Ravenol wysuwa sie na czoło, jednak userzy Eurola (nawet ostatnio Nexus6 ) piszą ze to oleje mocno nie doceniane a pokazują się z bardzo dobrej strony co i ja potwierdzam. Odnośnie Xado Luxury, nie jesteś jedyny który ma dobry feedback odnośnie tego produktu. Nie wiem tylko co to za rewitalizant tam siedzi, bo analiz n/t brak. Eurol i Xado łączy ta sama fabryka.
              Odnośnie CAXA to user blade232 zalał o ile pamiętam Synergy 0w30 z AR 9100 chyba, może coś napisze o tym tutaj.

              Komentarz

              • toomasz
                Elegance
                • 2010
                • 910
                • Volkswagen
                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                Koledz, do nowego 1.2TSI 110KM jakiś nisko-popiołowy 0W40 możecie polecić? Obecnie jeżdżę na 0w30Shell-a

                Komentarz

                • tomek evo
                  Rider
                  • 2013
                  • 474
                  • Superb II combi (3T5)

                  Zamieszczone przez toomasz Zobacz wpis
                  Koledz, do nowego 1.2TSI 110KM jakiś nisko-popiołowy 0W40 możecie polecić? Obecnie jeżdżę na 0w30Shell-a
                  Eurol FS 0W30 jest prawie 0W40. Nisko-popiołowych 0W40 jest b. mało. Z dostępnych to tylko Mobil 1 ESP 0W40 przychodzi mi do głowy.

                  Komentarz

                  • toomasz
                    Elegance
                    • 2010
                    • 910
                    • Volkswagen
                    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                    Mobil ESP czy NewLife?

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      NewLife to fullsaps -dobry jest ale jest aż nadto dopakowany i obciąża osprzęt przy przeciągnięciu interwału, który ciężko określić czy to ma być 15, 10, czy 8 ze względu na charakterystykę zimnych startów itp

                      Komentarz

                      • feecle
                        Classic
                        • 2018
                        • 7
                        • Toyota

                        Koledzy, proszę o poradę co zalać do silnika 4.3 V8 (3UZ-FE) na wtrysku pośrednim. Zawory bez hydrauliki (płytki), zmienne fazy rozrządu VVTi, brak EGR. Silnik z racji bardzo dużego momentu i niezbyt ciężkiej stopy kierowcy rzadko przekracza 3000RPM. Użytkowany raczej głównie w mieście, ale raz w miesiącu jest dłuższa trasa. Instrukcja zaleca lepkość 5W30. Olej wymieniam co 10-15 tys. km.

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Wg zaleceń wygląda to tak:

                          376159d1450481605-ls430-middle-east-engine-oil-2004-3uz-fe-oil-specs.png

                          80-lexusoil_4fb1b28b8a77afd88c6622646e2c4c7a7db7e6fc.jpg


                          Stare dobre jednostki Toyoty, choć i Lexus też je miał. Szukaj olejów z normą ILSAC, bo takie są dedykowane, firmy takie jak Texaco, Petro Canada ,Mopar, Mobil, Amsoil. Kiedyś był u nas dostępny taki Mobil z prywatnego importu http://www.pqiamerica.com/March2013PCMO/mobil1.htm - kapitalna oliwa, używałem też tego QS http://www.pqiamerica.com/March2013P...erstatesyn.htm też sobie bardzo chwaliłem. Tak mi się przypomniało jakoś

                          Komentarz

                          • feecle
                            Classic
                            • 2018
                            • 7
                            • Toyota

                            cytrynowiec co sądzisz o MANNOL Energy Formula JP 5W-30 wzmocnionym przez mieszankę AR9100/AR9200v2?

                            Komentarz

                            • tomaszek1917
                              Classic
                              • 2018
                              • 13

                              jaką i czy wogole polecacie płukanke przy wymianie z oleju Lotos Quazar LL 5w30 na inny? Dalej mam mentlik w głowie: Duzo piszecie o Eurolu, a juz byłem nastawiony na Ravenola. Powiecie czy zostac przy normie 504/507 i wybrać np Eurol 0W30, czy raczej na 502 i cos z Ravenola 0W30 lub 40. Ktoś mi wytłumaczy te rożnice między 30 a 40? zmiana na okres jesień-zima. Co wybrać? jedni piszą ze na upały lepsza 30, inni że 40 i podobnie z zimą. Im wiecej czytam tym mniej wiem Dodam iż olej wymieniany co 10 tys. km. Jedni piszą ze im wyzsza lepkość tym lepiej, a poźniej czytem że na zimę lepiej jak jest niższa. Pomocy. Wytłumaczy ktoś laikowi. Z góry dziękuje , a silnik bez zmian 1.2 tsi 105KM-łancuszek

                              Komentarz

                              • cytrynowiec
                                L&K
                                • 2015
                                • 1056
                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                Zamieszczone przez feecle Zobacz wpis
                                cytrynowiec co sądzisz o MANNOL Energy Formula JP 5W-30 wzmocnionym przez mieszankę AR9100/AR9200v2?
                                Ten silnik jak i poprzednik są wytrzymałe ale producent wymaga odpowiedniego ich serwisowania w dobrej jakości materiały, a produkty firmy SCT (mannol,fanfaro,pemco) oprócz ładnie wyglądających opakowań i udawania oem produktów, w przeprowadzonych analizach pokazują przekraczanie norm i nie trzymanie składu baz olejowych, wiec z tą jakością nie mają nic wspólnego.Ich jedyną zaletą jest cena.Do firm które Ci pisałem dorzuć Gulf i Eurol.
                                Odnośnie Archoila, AR9100 jako uzupełnienie pakietu to dobry pomysł, zrobi to bezpopiołowo czyli podniesie TBN i dodatkowo łagodnie będzie mył silnik z większą mocą, a główna jego rola czyli redukcja tarcia sprawi że i tak pracujący kulturalnie i cicho silnik będzie jeszcze bardziej smooth. Odnośnie AR9200 to dodatek ten ma większą możliwość redukcji tarcia a pakiet związków to wolfram i molibden - zastosowanie do dużych wymagań i obciążęń - więc imho w takim silniku z takimi prędkościami obrotowymi nie widzę sensu.Jeszcze kwestia interwału olejowego, pomyśl nad max 10 kkm, bo ze stycznością z dużymi silnikami JPN i US kompy wołają w przedziale max 7,5-10 kkm i to przy stosowaniu olejów bardzo wysokiej jakości.O skrzyni pamiętasz?

                                tomaszek1917 a co z tym Shellem jest nie tak? To AV-L 0w30? W tym silniku trzeba pamiętać o łańcuchu i napinaczu i to zarówno w kwestii mechanicznej jak i olejowej, bo zaniedbanie tego to kłopoty. Było o tym pisane tu wielokrotnie.

                                Komentarz

                                • feecle
                                  Classic
                                  • 2018
                                  • 7
                                  • Toyota

                                  cytrynowiec Silnik jest rewelacyjny. Pomimo przebiegu blisko 300kkm pracuje perfekcyjnie i wygląda jak nowy. Chciałbym utrzymać ten stan rzeczy dlatego szukam dla niego optymalnego oleju. Obecnie tymczasowo zalany jest Specol Gold 5W30 + 100ml AR9400 gdyż miałem ten zestaw pod ręką, ale docelowo chcę coś odpowiedniejszego. Celuję raczej w niszowe marki, dlatego popatrzę w kierunku Gulf, Eurol i Amsoil. Dzięki za poradę dotyczącą zasadności stosowania AR9200. Skrócę również interwał olejowy. Olej w skrzyni biegów niedawno zmieniony metodą statyczną razem z filtrem oleju. Niedługo jeszcze jedna zmiana.

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Słuszny kierunek działania, tak trzymaj

                                    Komentarz

                                    • tomaszek1917
                                      Classic
                                      • 2018
                                      • 13

                                      cytrynowiec Ja nic o shellu nie napisałem. Pisałem ze aktualnie mam Lotos 5w30 LL i chce wiedziec co bedzie najlepsze teraz na jesien -zima własnie ze względu na ten łańcuch. co polecacie jaka norma i jakie oleje

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez tomaszek1917 Zobacz wpis
                                        Ja nic o shellu nie napisałem. Pisałem ze aktualnie mam Lotos 5w30 LL i chce wiedziec co bedzie najlepsze teraz na jesien -zima własnie ze względu na ten łańcuch. co polecacie jaka norma i jakie oleje
                                        Wybacz pomyliłem Cię z toomasz , zadajecie podobne pytania.
                                        Lotos nie jest złym olejem, ale jak szukasz czegoś lepszego to Ravenol czy Eurol to dobry kierunek. Chodzi o bazy olejowe, ich procent zawartości, pakiet dodatków i parametry z tym związane, (tak ważna dla łańcuchów płynność !) relacje cena/jakość. Norma 502.00 Ravenol SSL 0w40 / SSO 0w30 oraz 504.00 - VMP. W Eurolu 502.00 seria Synergy 0w40/0w30 oraz norma 504.00 Eurol FS Syntence 0w30 którego masz analizę obok ale też masę info tu w wątku czy obok w dieslu także userów.
                                        Odnośnie płukanek, to też jest już masa tego i tu na OCP ale także na YT, że są bezpieczne, działają. Ważne aby używać je zgodnie z przeznaczeniem i markowych produktów.

                                        Komentarz

                                        • tomaszek1917
                                          Classic
                                          • 2018
                                          • 13

                                          Czyli który z w/w będzie najlepszym wyborem i dlaczego?

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez tomaszek1917 Zobacz wpis
                                            Czyli który z w/w będzie najlepszym wyborem i dlaczego?
                                            Poczytaj, choćby stronę wstecz, wyciągnij wnioski i sam podejmij decyzję, to nie jest trudne. Trzymaj się tego interwału a będzie dobrze, chyba, że jest on dłuższy w czasie niż 1 rok, wtedy min. raz w roku.
                                            Ryzyko zakupu podróbki w tych markach praktycznie żadne, a forumowi sprzedawcy mają dobre oferty dla OCP.

                                            Komentarz

                                            • tomaszek1917
                                              Classic
                                              • 2018
                                              • 13

                                              a więc wybrałem, czy dobrze?: na okres jesień- zima Ravenol SSO 0w30, a na okres wiosna-lata Ravenol SSL 0w40. Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem poprzednie posty i wybór jest dobry dla mojego łańcuszka w 1.2 tsi Proszę o potwierdzenie lub skrytykowanie.

                                              Komentarz

                                              • Sebastian_M26
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 1823
                                                • Superb II (3T4)

                                                Tak..
                                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  Raport z dzis- trasa ok 550 km temp zew 27-29’C olej przewaznie 105’C- ok 190km/h, w korku 99-101’C , 220 km/h 107’C i zaraz spadl do 106’C
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz

                                                  • Sebastian_M26
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2005
                                                    • 1823
                                                    • Superb II (3T4)

                                                    Ja tylko mam nadzieję że sso 0W-30 pozostanie bo inne najlepsze znikają z rynku
                                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...