Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robert1
    Ambiente
    • 2017
    • 170
    • Volkswagen

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis
    Trochę obciach tylko z tą buteleczką ale właśnie skończył mi się papier do naklejek. Najważniejsze, że zawartość butelki się zgadza . Amsoil? Kiedyś na pewno.
    Tu i tak "bohaterem" zdjęcia jest Eurol
    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
      U Tomka nie ma Amsoila ,kupiłem z innego żródła.
      Bdb dodatek - po nim filtr paliwa jest czarny wiec lepiej na nowy filtr zalewać. Korekty wtrysków już po jednym baku normowały się bdb ... dzisiaj już nie stosuję bo jest 6900 a jako depresator jeśli faktycznie jest zimni sporadycznie oddzielnie coś wleję (ksylen, propanol)

      Komentarz

      • Marek__82
        Rider
        • 2013
        • 262

        Panowie a co myślicie o tym oleju do TSI?
        Taką normę zalecają w instrukcji, a parametry wydają się naprawdę dobre.
        https://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/264F10BEAE9AE9068025824900318364/$File/BPXE-ADDDMB.pdf

        Komentarz

        • pakeroso
          Drive
          • 2017
          • 94
          • Octavia II (1Z3)
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          Panowie mam problem.
          Dokładnie rok temu wymieniałem olej na Mobil NewLife (FS) 0w40, auto przez ten rok zrobiło ok 21 tyś., niestety dolać musiałem chyba z 5 litrów.
          Na co bardziej lepkiego/gęstego polecilibyście mi wymienić?

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
            Panowie mam problem.
            Dokładnie rok temu wymieniałem olej na Mobil NewLife (FS) 0w40, auto przez ten rok zrobiło ok 21 tyś., niestety dolać musiałem chyba z 5 litrów.
            Na co bardziej lepkiego/gęstego polecilibyście mi wymienić?
            Wymieniłbym na wizytę u mechaniora.








            powaznie zdiagnozuj co jest przyczyna.

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Robert1 good choice

              Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
              Panowie mam problem.
              Dokładnie rok temu wymieniałem olej na Mobil NewLife (FS) 0w40, auto przez ten rok zrobiło ok 21 tyś., niestety dolać musiałem chyba z 5 litrów.
              Na co bardziej lepkiego/gęstego polecilibyście mi wymienić?
              a co ile wymieniasz olej?

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpis
                Panowie a co myślicie o tym oleju do TSI?
                Taką normę zalecają w instrukcji, a parametry wydają się naprawdę dobre.
                Norma 508.00 / 509.00 potrzebna?

                Komentarz

                • pakeroso
                  Drive
                  • 2017
                  • 94
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BGU 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                  a co ile wymieniasz olej?
                  rok temu kupiłem auto i to była pierwsza wymiana, we wrześniu planuję kolejną, chociaż przy takim zużyciu to cały czas na świeżym jeżdżę.
                  Naprawa silnika jest pewnie nieunikniona, ale myślę że pojeżdżę jeszcze z rok, bo śmiga całkiem nieźle.

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
                    rok temu kupiłem auto i to była pierwsza wymiana, we wrześniu planuję kolejną, chociaż przy takim zużyciu to cały czas na świeżym jeżdżę.
                    Naprawa silnika jest pewnie nieunikniona, ale myślę że pojeżdżę jeszcze z rok, bo śmiga całkiem nieźle.
                    Podejmij próbę z dobra płukanka bo jeśli pierścienie stoją niezręcznie wyrażając się to poprawa jest wysoce prawdopodobna. Nawet godzina z większym stężeniem niż polecane.



                    jesli przyczyna sa uszczelniacze zaworowe to nie pomoże ani płukanka ani żadne inne zabiegi paramedyczne.

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
                      rok temu kupiłem auto i to była pierwsza wymiana, we wrześniu planuję kolejną, chociaż przy takim zużyciu to cały czas na świeżym jeżdżę.
                      Naprawa silnika jest pewnie nieunikniona, ale myślę że pojeżdżę jeszcze z rok, bo śmiga całkiem nieźle.
                      Tak myślałem, ..................nie wiem skąd pomysł interwału co 20 kkm bo dolewasz olej....to nie ma znaczenia, świeży olej dolany błyskawicznie przejmuje depozyty starego oleju....w taki sposób pogarszasz stan silnika i to znacznie. Większa lepkość nie wiele tu pomoże, a wręcz może zaszkodzić jeszcze bardziej...bo może to tylko pierścienie....

                      Komentarz

                      • Marek__82
                        Rider
                        • 2013
                        • 262

                        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                        Norma 508.00 / 509.00 potrzebna?
                        Tak dokładnie, nowe TSI fabrycznie zalane zielonym olejem
                        Myslę o wymianie po 8 tysiącach km i wypadało by dobrze wybrać

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          Zamieszczone przez Marek__82 Zobacz wpis
                          Tak dokładnie, nowe TSI fabrycznie zalane zielonym olejem
                          Myslę o wymianie po 8 tysiącach km i wypadało by dobrze wybrać
                          Oleje w tej normie to jedne z najnowszych formuł jakie są na rynku obecnie. Jeżeli musi być Castrol pamiętaj o dobrym i pewnym źródle (podróby). Pomysł na wymianę dobry, dorzuciłbym płukankę markową aby dokładniej wypłukać silnik i zlać oem-a który ma w sobie sporo depozytów po produkcyjnych.
                          Tu masz aktualną listę listę olejów zatwierdzonych w tej normie przez VAG.




                          Komentarz

                          • Marek__82
                            Rider
                            • 2013
                            • 262

                            Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                            Oleje w tej normie to jedne z najnowszych formuł jakie są na rynku obecnie. Jeżeli musi być Castrol pamiętaj o dobrym i pewnym źródle (podróby). Pomysł na wymianę dobry, dorzuciłbym płukankę markową aby dokładniej wypłukać silnik i zlać oem-a który ma w sobie sporo depozytów po produkcyjnych.
                            Tu masz aktualną listę listę olejów zatwierdzonych w tej normie przez VAG.



                            Dziękuję za listę, nie wiedziałem, że tyle olei ma już tą normę...

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez pakeroso Zobacz wpis
                              rok temu kupiłem auto i to była pierwsza wymiana, we wrześniu planuję kolejną, chociaż przy takim zużyciu to cały czas na świeżym jeżdżę.
                              Naprawa silnika jest pewnie nieunikniona, ale myślę że pojeżdżę jeszcze z rok, bo śmiga całkiem nieźle.
                              Zrob plukanke silnika - wlej 10w40 na 500-1000 km znow plukanka i wlej jakis 5w40- jesli to nie pomoze to trzeba zdjac czapke i miske i zajac sie pierscieniami i uszczelniaczami.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                Hydrozagadka, stary fiacik, walą hydropychacze a po przejechaniu kilkunastu km A1 w 5,5kobr cichną na długi czas... Krótka jazda, miasto i orkiestra... nie pomaga nawet 6,5kobr. Niska lepkość oleju wykluczam bo tak się dzieje na 5W-40 i na 10W-60. Moja teoria to że na krótkich odcinkach zalewa benzyną i na autobanhie odparuje ale to przeczy z 10W-60. Czyżby dziwnie działający zawór regulacji ciśnienia w pompie oleju ale to archaiczny wynalazek typu tłok i sprężyna więc jak sprężyna może się psuć i naprawiać...
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • rOBERTO795
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 3465
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                  Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                  Hydrozagadka, stary fiacik, walą hydropychacze a po przejechaniu kilkunastu km A1 w 5,5kobr cichną na długi czas... Krótka jazda, miasto i orkiestra... nie pomaga nawet 6,5kobr. Niska lepkość oleju wykluczam bo tak się dzieje na 5W-40 i na 10W-60. Moja teoria to że na krótkich odcinkach zalewa benzyną i na autobanhie odparuje ale to przeczy z 10W-60. Czyżby dziwnie działający zawór regulacji ciśnienia w pompie oleju ale to archaiczny wynalazek typu tłok i sprężyna więc jak sprężyna może się psuć i naprawiać...
                                  A ja mam inna- jaki to fiat i jaki silnik
                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    Sejko 0,9
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Od dziś w telewizji rusza druga odsłona kampanii produktów marki Dynamic. Tym razem głównym bohaterem jest nowa linia olejów silników LOTOS Quazar Dynamic. Ambasadorem marki jest Robert Kubica, jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich sportowców.


                                      kolejny 0W20 z 508/509

                                      ...i jak jest złożony ze 100% PAO jak głosi tekst to zapewne dodatki dostajemy w oddzielnym pudełku

                                      Komentarz

                                      • pakeroso
                                        Drive
                                        • 2017
                                        • 94
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BGU 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                        Zrob plukanke silnika - wlej 10w40 na 500-1000 km znow plukanka i wlej jakis 5w40- jesli to nie pomoze to trzeba zdjac czapke i miske i zajac sie pierscieniami i uszczelniaczami.
                                        A co myślicie o wodorowaniu? Znalazłem w sieci całkiem ciekawy wątek z podobną przypadłością jak moja i obiecującym wynikiem
                                        https://forum.subaru.pl/topic/92330-...omment=2588496

                                        Wodorowanie można znaleźć za nieco ponad stówkę, do tego płukanka jakimś Liqui Moly Engine Flush Pro-Line i wymiana na olej 5w40, tylko jaki? Shell Helix Ultra, Liqui Moly Top Tec 4100, Motul 8100 X-Cess, Valvoline MaxLife ??
                                        Ostatnio edytowany przez pakeroso; 44255.

                                        Komentarz

                                        • Sebastian_M26
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2005
                                          • 1823
                                          • Superb II (3T4)

                                          Zatrzymano kolejną grupę przestępczą specjalizującą się w podrabianiu olejów silnikowych. To nie pierwszy przypadek takich działań, skala problemu jest - MotoFocus.pl
                                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                          Komentarz

                                          • Robert1
                                            Ambiente
                                            • 2017
                                            • 170
                                            • Volkswagen

                                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                            http://m.lotos.pl/322/p,174,n,4794/g...quazar_dynamic

                                            kolejny 0W20 z 508/509

                                            ...i jak jest złożony ze 100% PAO jak głosi tekst to zapewne dodatki dostajemy w oddzielnym pudełku
                                            Trzeba dokupić drugie 5l z dodatkami.
                                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                            Komentarz

                                            • Robert1
                                              Ambiente
                                              • 2017
                                              • 170
                                              • Volkswagen

                                              Jest tego syfu na świecie od ubrań ,po spożywkę i leki na olejach kończąc.
                                              Trzeba kupować niszowe marki olejów ,żeby ograniczyć do minimum możliwość podrobionego towaru. Z tych wszystkich informacji (zdjęć)z podrobionych fabryk najczęściej podrabiany jest Castrol,Mobil,Total,Shell, często Motul,Liqui Moly a nawet Mannol !
                                              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

                                                Trzeba dokupić drugie 5l z dodatkami.
                                                Oczywiście ironizuję. Cieszę się ze pojawił się na rynku dobry polski olej - nowoczesny i myśle ze długo jeszcze niepodrabialny.

                                                O Lotosie mam bdb niezmienne zdanie od lat zarówno o podstawowej linii olejowej Synthetic Plus jak i oczywiście Quazar. Może teraz więcej osób doceni bdb środek smarny zamiast iść ślepo w kult smarowania najczęściej podrabianych marek olejowych.

                                                Komentarz

                                                • cytrynowiec
                                                  L&K
                                                  • 2015
                                                  • 1056
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  No i dobrze, że Lotos też idzie w nowe .Erwin pewnie to kwestia czasu.Pytanie czy ten olej będzie lepiej dostępny, bo seria Quazar to biały kruk w sklepach, a ten olej jest specjalistyczny, dla VAG, choć można też pomyśleć o nim w kontekście A1/B1.


                                                  Odnośnie podrabiania olejów jest jeszcze taki artykuł: https://motofocus.pl/informacje/nowo...bianiem-wywiad. Normalnie załamka co tam czytam.....i ciesze się że moje wybory nie są obarczone takim ryzykiem.











                                                  Komentarz

                                                  • AKa
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 572
                                                    • Mercedes-Benz

                                                    Co do oleju Lotos... Przeskoczyłem z Motula 8100 X-clean+ 5W30 na Lotos Synthetic 5W30 5L VW 504/507... Różnicy nie zauważam- może jest z 1*C różnicy na temperaturze oleju w trasie... Dlaczego? Bo skończyła mi się bańka na dolewki, przegląd i tak się zbliżał- a za 6 litrów lotosa zapłaciłem połowę tego, co za Motula... Może cebula ze mnie wyszła- ale 60zł za litr dolewkowego i czekanie kilka dni to nie jest to, co lubię...
                                                    Zrobiłem dobrze, czy średnio?
                                                    Im bardziej czcisz bogów wieczorem, tym chętniej następnego dnia rano zsyłają demony, by tańczyły w twojej głowie.

                                                    Seat Leon FR 1.8TSI 2013

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...