Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

    W przypadku Millersa pod normę 504/507 olej teoretycznie gorszy (bo bez nanotechnologi-modyfikacji tarcia) zawiera bogatszy pakiet dodatków. Do cdti/jtd i tym podobnych (nie z grupy VSG) polecam jednak EE longlife C3 5W30. Nie wiem czy różni się pakietem od XF-a C3 5w30 ale jeśli nie planujemy dodać np. Archoila AR9100 to olej z nanodrive będzie dobrym rozwiązaniem.
    Uzytkowalem Millersa XF LL 5W30 z 504.00/507.00
    Mimo ze HC (ale nie zwykły rafinowany i rozpuszczalnikowany) olej bdb - twierdze ze lepszy niż EE.

    To jest bardzo bogaty midsaps wiec nie ma sensu go rasowac -no może 9100 i będzie o wiele lepszy niż EE.

    Mam jeszcze bańkę, ktora poczeka na cieplejsza cześć roku.

    Teraz jednak zastanowiłbym się chwile czy nie ma lepszej propozycji w tej cenie jeśli oczywiście liczymy haj$

    Komentarz

    • rOBERTO795
      RS
      • 2009
      • 3465
      • Octavia III (5E3)
      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

      Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
      Zmieniam co 10k km. Ale czy zostać przy Shell, czy zmienić na co innego
      Ja bym wlał Millersa Tridenta 5w40
      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

      Komentarz

      • Sebastian_M26
        RS
        S_OCP Member
        • 2005
        • 1823
        • Superb II (3T4)

        Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

        Ja bym wlał Millersa Tridenta 5w40
        Też wysokomarżowy minerał w cenie dwóch lotosów, ale dla sprzedawców bajka.
        Seria 188KM/270Nm na 95RON

        Komentarz


        • Trident był raz zalany.Dziękuję ale Millersowi mówi stanowcze nie. Po 5000km silnik na nin głośno klepal.

          Komentarz

          • Sebastian_M26
            RS
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1823
            • Superb II (3T4)

            Żadnych 5W, masz doskonałe 0W-40 z ravenola, LM czy motula jak i możesz się pokusić na eurola synergy
            Ostatnio edytowany przez Sebastian_M26; 221.
            Seria 188KM/270Nm na 95RON

            Komentarz

            • cytrynowiec
              L&K
              • 2015
              • 1056
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              rOBERTO795 to czekamy na info, a odnośnie CZDA już pisałem że 0w30 mu nie straszny wręcz przeciwnie, na marginesie patrząc na CCS Eurola 0w40 Synergy i FS 0w30 mamy takie wyniki: 5770 vs 5850 . Natomiast w przypadku Eurola 0w40 nie widzę większego sensu z AR9100 - bo sam olej ma już niezły skład, a jeżeli już AR to 9200 lub wyżej...

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                Trident był raz zalany.Dziękuję ale Millersowi mówi stanowcze nie. Po 5000km silnik na nin głośno klepal.
                Leje to do wszystkich 1,8t z moca do ok 300 KM Oraz interwalami 8-10 tys km i nigdy takiego zjawiska nie bylo.
                Ostatnio edytowany przez rOBERTO795; 5513.
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                  rOBERTO795 to czekamy na info, a odnośnie CZDA już pisałem że 0w30 mu nie straszny wręcz przeciwnie, na marginesie patrząc na CCS Eurola 0w40 Synergy i FS 0w30 mamy takie wyniki: 5770 vs 5850 . Natomiast w przypadku Eurola 0w40 nie widzę większego sensu z AR9100 - bo sam olej ma już niezły skład, a jeżeli już AR to 9200 lub wyżej...
                  Dla mnie dodawanie dodatkow do dobrych olejow a potem robienie analiz mija sie z celem. I kropka
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis

                    Leje to do wszystkich 1,8t z moca do ok 300 KM Oraz interwalami 8-10 tys km i nigdy takiego zjawiska nie bylo.
                    Już zalany sprawdzony Helix Ultra 5w40 i filtr Manna

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez Dave Zobacz wpis
                      Trident był raz zalany.Dziękuję ale Millersowi mówi stanowcze nie. Po 5000km silnik na nin głośno klepal.
                      Sprawdź czy paliwa nie zbierasz w oleju bo sa czynniki pozaolejowe.

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                        Sprawdź czy paliwa nie zbierasz w oleju bo sa czynniki pozaolejowe.
                        Ale na Shelu czy Motulu tego nie ma

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Jak motor kuleje to olej go nie uratuje
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz


                          • No dokładnie masz racje. Tylko, że tak bylo tylko na Millersie. Chyba,że olej trefny, chodź olej kupuje od 9 lat w jednym sklepie więc wątpie

                            Komentarz

                            • cytrynowiec
                              L&K
                              • 2015
                              • 1056
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                              Dla mnie dodawanie dodatkow do dobrych olejow a potem robienie analiz mija sie z celem. I kropka
                              Co nie znaczy że nie ma to sensu, właśnie analizy mogą to pokazać...

                              Komentarz

                              • rOBERTO795
                                RS
                                • 2009
                                • 3465
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                Co nie znaczy że nie ma to sensu, właśnie analizy mogą to pokazać...
                                Problem polega na tym ze takie analizy to ja robiłem w 2004 roku jako 1 osoba w PL pisząc prace magisterską na ten temat
                                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez rOBERTO795 Zobacz wpis
                                  Problem polega na tym ze takie analizy to ja robiłem w 2004 roku jako 1 osoba w PL pisząc prace magisterską na ten temat
                                  Jeżeli pisałeś magisterkę to znaczy że widziałeś sens....bo temat chyba samo sobie wybrałeś

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis

                                    Jeżeli pisałeś magisterkę to znaczy że widziałeś sens....bo temat chyba samo sobie wybrałeś
                                    Niestety nie wybralem sobie sam
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • msemafor
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 232
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      Przyszedł czas na pierwszą wymianę oleju i proszę o wskazówkę / podpowiedź - czy do OIII 1.4 TSI CZDA z 2016r. z aktualnym przebiegiem 18 tys. km lepiej nalać EUROL SYNTHENCE 5W30 (przewidywany roczny przebieg ok. 23 tys. km) i wymienić na jesień 2019r. czy EUROL SYNERGY 0W40 i wymienić po 14 tys. km (mniej więcej na lato 2019r.)? Czy dodanie do ww. olejów AR 9200 v2 lub AR9100 ma sens i "ulży" w pracy silnikowi?
                                      A może nawet pójść w EUROL SYNTHENCE 0W30 z 504 00 / 507 00?
                                      Z góry dzięki za wszelkie rady i podpowiedzi.
                                      Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                      Komentarz

                                      • pinkibass
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 54

                                        W kontekście mojego pytania (przypomnę, 1.4 TSI po 90kkm na zamianę za Mobil1 New Life)
                                        wstepnie po podpowiedziach tutaj i dostepnych danych wybrałem:
                                        Ravenol SSL 0w40
                                        Neste 0w40
                                        Valvoline synpower 0w40 - cieńszy bliżej w30
                                        Castrol edge FST 0w40

                                        Nie spodziewałem się że będę brał pod uwagę Castrola, ale parametry wydają się być zacne.

                                        Czy któryś z nich jakoś wyjątkowo polecacie albo należy definitywnie odrzucić? Jeśli nie to może wybiorę to na co znajdę najlepszą cenę?
                                        Moja maszyna O2FL - Odwiedź

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                          Przyszedł czas na pierwszą wymianę oleju i proszę o wskazówkę / podpowiedź - czy do OIII 1.4 TSI CZDA z 2016r. z aktualnym przebiegiem 18 tys. km lepiej nalać EUROL SYNTHENCE 5W30 (przewidywany roczny przebieg ok. 23 tys. km) i wymienić na jesień 2019r. czy EUROL SYNERGY 0W40 i wymienić po 14 tys. km (mniej więcej na lato 2019r.)? Czy dodanie do ww. olejów AR 9200 v2 lub AR9100 ma sens i "ulży" w pracy silnikowi?
                                          A może nawet pójść w EUROL SYNTHENCE 0W30 z 504 00 / 507 00?
                                          Z góry dzięki za wszelkie rady i podpowiedzi.
                                          Jak idziesz w taniość 5W30 to rozważ wymianę po zimie bo tam masz tyle syfu krótkodystansowego kondensatu wilgoci i paliwa.

                                          grneralnie na zimę zdecydowanie lepiej mieć 0W bez względu jaka opcje wybierzesz czy mid czy full saps.

                                          Wazne w odpowiedzi na Twoje pytania jedtcstyl jazdy i odległości pokonywane od zimnego startu a konkretniej czy dużo jest krótkich odcinków bo to generalnie motoryzacje dobija.

                                          dodatki dają radę ale nie mogą one przysłonić zdroworozsądkowego podejścia do serwisu olejowego.
                                          mozna je dodawać do 504/507 natomiast do full saps (Eurol Synergy) nie ma potrzeby chyba ze na torze upadasz kurę.

                                          Komentarz

                                          • msemafor
                                            Ambiente
                                            • 2013
                                            • 232
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                            Jak idziesz w taniość 5W30 to rozważ wymianę po zimie bo tam masz tyle syfu krótkodystansowego kondensatu wilgoci i paliwa.

                                            grneralnie na zimę zdecydowanie lepiej mieć 0W bez względu jaka opcje wybierzesz czy mid czy full saps.

                                            Wazne w odpowiedzi na Twoje pytania jedtcstyl jazdy i odległości pokonywane od zimnego startu a konkretniej czy dużo jest krótkich odcinków bo to generalnie motoryzacje dobija.

                                            dodatki dają radę ale nie mogą one przysłonić zdroworozsądkowego podejścia do serwisu olejowego.
                                            mozna je dodawać do 504/507 natomiast do full saps (Eurol Synergy) nie ma potrzeby chyba ze na torze upadasz kurę.
                                            Wielkie dzięki pedros. Dziennie jeżdżę 40 km do roboty w stosunku 60% trasa i 40% miasto oraz drugie 40 km do domu. Prędkość maks. w trasie to 130 km/h, w mieście nie ciągnę wysoko na obroty (styl spokojny nastawiony na ekonomikę zużycia paliwa). Zaleję Eurol Synergy 0W40 bez AR.
                                            Przed wymianą muszę jeszcze zrobić tym autem trasę 300 km Gdynia --> Szczecin (do Gdyni PKP, w Gdyni odbieram auto i wracam). Znacie jakąś płukankę, którą mógłbym wlać przy odbiorze auta i do wymiany (ok. 500 km) "zrobiłaby robotę"?
                                            Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                            Komentarz

                                            • tomek evo
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 474
                                              • Superb II combi (3T5)

                                              Zamieszczone przez pinkibass Zobacz wpis
                                              W kontekście mojego pytania (przypomnę, 1.4 TSI po 90kkm na zamianę za Mobil1 New Life)
                                              wstepnie po podpowiedziach tutaj i dostepnych danych wybrałem:
                                              Ravenol SSL 0w40
                                              Neste 0w40
                                              Valvoline synpower 0w40 - cieńszy bliżej w30
                                              Castrol edge FST 0w40

                                              Nie spodziewałem się że będę brał pod uwagę Castrola, ale parametry wydają się być zacne.

                                              Czy któryś z nich jakoś wyjątkowo polecacie albo należy definitywnie odrzucić? Jeśli nie to może wybiorę to na co znajdę najlepszą cenę?
                                              Do listy dorzuć :
                                              Millers XF longlife 0W40
                                              Eurol Synergy 0W40
                                              Meguin Super Leichtlauf Driver 0W40

                                              Castrola i Valvo bym wykreślił. Z reszty każdy będzie b. dobry.

                                              Komentarz

                                              • tomek evo
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 474
                                                • Superb II combi (3T5)

                                                Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis
                                                Przyszedł czas na pierwszą wymianę oleju i proszę o wskazówkę / podpowiedź - czy do OIII 1.4 TSI CZDA z 2016r. z aktualnym przebiegiem 18 tys. km lepiej nalać EUROL SYNTHENCE 5W30 (przewidywany roczny przebieg ok. 23 tys. km) i wymienić na jesień 2019r. czy EUROL SYNERGY 0W40 i wymienić po 14 tys. km (mniej więcej na lato 2019r.)? Czy dodanie do ww. olejów AR 9200 v2 lub AR9100 ma sens i "ulży" w pracy silnikowi?
                                                A może nawet pójść w EUROL SYNTHENCE 0W30 z 504 00 / 507 00?
                                                Z góry dzięki za wszelkie rady i podpowiedzi.
                                                A może na zimę FS 0W30 a na lato Synergy 0W40? W każdym razie oba powinny być ok. Przy 23 tys przebiegu rocznego wymieniałbym olej 2 razy mimo wszystko.

                                                Komentarz

                                                • tomek evo
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 474
                                                  • Superb II combi (3T5)

                                                  Zamieszczone przez msemafor Zobacz wpis

                                                  Wielkie dzięki pedros. Dziennie jeżdżę 40 km do roboty w stosunku 60% trasa i 40% miasto oraz drugie 40 km do domu. Prędkość maks. w trasie to 130 km/h, w mieście nie ciągnę wysoko na obroty (styl spokojny nastawiony na ekonomikę zużycia paliwa). Zaleję Eurol Synergy 0W40 bez AR.
                                                  Przed wymianą muszę jeszcze zrobić tym autem trasę 300 km Gdynia --> Szczecin (do Gdyni PKP, w Gdyni odbieram auto i wracam). Znacie jakąś płukankę, którą mógłbym wlać przy odbiorze auta i do wymiany (ok. 500 km) "zrobiłaby robotę"?
                                                  500 km to za mało na AR2300. Xado miało coś na krótszy dystans.

                                                  Komentarz

                                                  • msemafor
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 232
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez tomek evo Zobacz wpis

                                                    500 km to za mało na AR2300. Xado miało coś na krótszy dystans.
                                                    Dzięki tomek evo za wskazówkę.
                                                    XADO Vitaflush - 250 ml - w celu dokładnego oczyszczenia i przy dużym zabrudzeniu należy przejechać 200 do 300 km przed wymianą. Jak podejść do tego "300 km" bo do wymiany przejadę jakieś 500 km? Nie za dużo i przez to można więcej złego zrobić, niż dobrego? Akurat mam to dostępne lokalnie i do piątku, kiedy odbieram auto mógłbym to mieć przy sobie.

                                                    To może w drugą stronę - jaki powinien być minimalny przebieg z AR2300, żeby skutecznie wyczyścił pozostałości po CASTROL 5W30 z ASO użytkowanym przez 18 tys. km? Może po prostu wymienię ten olej trochę później, niż teraz pomimo faktu, że zgodnie z dobrym zwyczajem po zakupie auta dobrze jest wymienić olej + filtry.
                                                    Ostatnio edytowany przez msemafor; 31044.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...