1,4 tsi chpa,
145k km nalotu, dopiero co nabyłem - zrobiłem ok 1,5k km i nie widzę ubytku oleju,
poprzedni właściciel wymiany co 30k,
moje przewidziane roczne przebiegi autkiem max 20k km,
bez problemu przechodzić na wymiany co 15k ? Jaki olej wlać ?
Niedługo u mnie połowa interwału na Eurolu LV 0w20 z AR 9100. Z pamięci jak się cofnę to sufitem w jakości pracy silnika był setup Eurol FS 0w30 z AR9200.....no to sufit został przebity. Ciekawostką są temp. oleju na maxidocie i ich zmiany, ale zanim o tym mała uwaga - z moich obserwacji są powiązane ściśle z porą roku i temp. jakie z tego wynikają . Wolniej rosną i bardzo szybko spadają - wynika to z niższej lepkości i lepszej cyrkulacji, ale jest to zaskakujące mimo to. Dziś trasa ok. 150 km do 140 km/h a ja mam max 97C, w stresie 99C - w mieście nie przekraczają 95C. Pamiętam że na Eurolu FS 0w30 z AR zimą było to +2/3C. Wiem, że niska lepkość powoduje lekkość w pracy silnika, lepszą responsywność, ale że aż tak? Ubytki na razie pomijalne, kolor oleju zrobił ciemno złoto żółty. Zobaczymy jak będzie dalej....aha UOA planowane jest po drugim interwale aby wykluczyć zafałszowanie lepkości przez poprzednika. Odnośnie zużycia paliwa...nie podejmę się, może jakbym zwracał na to szczególną uwagę
Jeżeli olej fullsaps to AR9200 a jeżeli C3 to 9100 - wynika to ze składu jakie mają.
Jeszcze pomęczę myslałem nad tym Eurolem Synergy 0W40, ale tak cały czas gryzie mnie ta norma Dexos2 wymagana w oplu i przez to zastanawiam się jeszcze nad tym olejem Ravenol RUP 5W40, co o nim mógłbyś mi powiedzieć?
nad tym olejem Ravenol RUP 5W40, co o nim mógłbyś mi powiedzieć?
Jest analiza VOA tego oleju zrobiona w DE, no i jest na bogato i bazowo i z dodatkami, i cenowo też. Patrząc tylko na to, nie ma żadnych wątpliwości że to bardzo dobry olej, jak nie najlepszy w tej normie i lepkości. Nie patrzysz na kasę i nie przeszkadza Ci wyższa lepkość dolna (5w zamiast 0w) to myślę że zakup trafiony.
Z innej beczki Specol się rozwija aprobata/certyfikat Mercedesa(przy okazji widać od kogo mają dodatki do oleju) do ciężarówek z pewnością jeszcze się doczekamy do osobowych
A do 1.6 BSF z LPG który ma przejechane 230kkm to jaki olej?
I wymiana co ile 10kkm czy 15kkm?
Głownie dojazd do pracy 27km w jedną stronę (około 15km autostrada reszta miasto i droga szybkiego ruchu)
A do 1.6 BSF z LPG który ma przejechane 230kkm to jaki olej?
I wymiana co ile 10kkm czy 15kkm?
Głownie dojazd do pracy 27km w jedną stronę (około 15km autostrada reszta miasto i droga szybkiego ruchu)
oj, poczytać ten wątek musisz... tu wszystko było i jest
A do 1.6 BSF z LPG który ma przejechane 230kkm to jaki olej?
I wymiana co ile 10kkm czy 15kkm?
Głownie dojazd do pracy 27km w jedną stronę (około 15km autostrada reszta miasto i droga szybkiego ruchu)
Tak jak napisał pedros każdy 0W-40 się nada, ale jak ma być tanio i dobrze to zmieniaj co 10tys i zalej Lotos synthetic plus 5W-40 kupowałem ostatnio w Selgrosie, bańka 5L 68zł
Jak kupisz 10L to i tak wyjdziesz lepiej niż polecane tu drogie "markowe" oliwy po 4 czy 5L za bańke
tez rozważałem 9400 i już nie pamietam który argument przeważył za 9100 jednak.
Rzekomo do miasta a właściwie w niedogrzanym silnikach 9400 styka. Jednak na razie osobiscie nie dotykałem.
Czyli nikt tutaj nie zalał jeszcze archoila 9400 i nie ma żadnej wiedzy o efektach. To ja będę pierwszy, a wyniki testu pójdą do szuflady
Tak jak napisał pedros każdy 0W-40 się nada, ale jak ma być tanio i dobrze to zmieniaj co 10tys i zalej Lotos synthetic plus 5W-40 kupowałem ostatnio w Selgrosie, bańka 5L 68zł
Jak kupisz 10L to i tak wyjdziesz lepiej niż polecane tu drogie "markowe" oliwy po 4 czy 5L za bańke
AR9400 jest dośc specyficznym dodatkiem, który bardzo fajne efekty daje głównie w przypadku wolnossących benzyn. Jego charakterystyka powoduje, ze najbardziej obniża on tarcie jeśli temperatura oleju waha się pomiędzy 60 a 80 stopni a to są temperatury (bardziej graniczna 80), które osiągają właśnie wolnossące silniki. AR9400 potrafi znacząco obniżyć zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy miejskiej z dużą ilościa pracy silnika na wolnych obrotach (podobno nawet o 10%). W TSI też efekty mogą być odczuwalne i w zimie nie jest to zły pomysł.
AR9400 jest dośc specyficznym dodatkiem, który bardzo fajne efekty daje głównie w przypadku wolnossących benzyn. Jego charakterystyka powoduje, ze najbardziej obniża on tarcie jeśli temperatura oleju waha się pomiędzy 60 a 80 stopni a to są temperatury (bardziej graniczna 80), które osiągają właśnie wolnossące silniki. AR9400 potrafi znacząco obniżyć zużycie paliwa podczas spokojnej jazdy miejskiej z dużą ilościa pracy silnika na wolnych obrotach (podobno nawet o 10%). W TSI też efekty mogą być odczuwalne i w zimie nie jest to zły pomysł.
Rekordowy olej 10W40 jaki sprzedałem to był Penrite Racing 10W40, którego bańka kosztuje coś ok 350,00 zł.
Czasami Klient przychodzi i chce dobry olej po czym pada, że 10W40. Zwykle tłumacze, że dobry i 10W40 to się zwykle wyklucza (bo zwykle do jego silnika producent dopuszcza 5W30/5W40 czy nawet 0W40 i taka lepkość też rekomenduje). Ale jak chce koniecznie dobre 10W40 to mam na półce takiego straszaka Millers EE longlife 10W40. Stoi już ponad pół roku bo po usłyszeniu ceny to się okazuje, że aż tak dobrego oleju to Klient nie potrzebuje. Ludzie niestety za dobre 10W40 mają Castrola Magnateca czy Mobila Super 2000. Z lepszych i bardziej przystępnych cenowo 10W40 polecić mogę Neste City Standard 10W40, Valvoline max life 10W40, Motul Synergy 10W40 czy Eurola Turbosyn 10W40, który ma temperaturę krzepnięcia -39 stopni co jak na tą lepkość jest super wynikiem (tym bardziej biorąc pod uwagę cenę). Ale generalnie w przypadku 10W40 cudów nie ma (poza kilkoma wyjątkami) i jak można to należy przeskoczyć na 5W lub nawet 0W.
Zbliża mi się wymiana oleju... obecnie lany Specol Gold 5w40. Wymieniany co 8 tys. Jest sens pchać się w coś innego. Myślałem może ze względu na zimę o czymś 0w40. Jakie są Wasze opinie?
Komentarz