Liquy Moly SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 100% syntetyk.
Z pozostałych marek
Motul, Fuchs, Liquy Moly
Valvoline
Mobil, Castrol - dobre o ile z pewnego źródła
bardzo dobry HC Lotos Quazar(ale cena prosto z kosmosu!) oraz pozostałe Lotosy oleje Orlen Platinium - nasze polskie oleje w niczym nie ustępują zwykłym zagranicznym markom.
Jeśli chodzi o dany produkt to trzeba porównać każdy z osobna.
Żeby porównać 5W30 chroniący silnik lepiej niż 5W40, trzeba wnikać w skład, palete dodatków. Ogólnie przyjęto, że oleje z HTHS większym od 3,6 są olejami o podwyższonej ochronie w wysokich temperaturach oleju.
5W40 to nie jest gęsty olej, można wśród takich olejów znaleźć produkty z mniejszym albo większym HTHS od różnych olejów 5W30. Tak wiec jest to kwestia płynna i niejednoznaczna, lepiej polecać konkretny produkt niż tylko oznaczenie.
aha a to odpowiedź z Firmy Castrol na temat różnic pomiędzy Castrolem SLX a Castrolem Edg'e:
"Różnice w produktach SLX I EDGE sa zasadnicze .
Dotyczą składu chemicznego , czyli formulacji oraz parametrów jakościowych wpływajacych na prace silnika w kluczowych jego parametrach.
Produkty SLX sa dedykowane zasadniczo jednej marce i oparte o szerokie badania , tak by dostosować je najlepiej do charakteru pracy silników VW. Produkty EDGE sa olejami bardzo uniwersalnymi , które w jednym produkcie spełniają wymagania wielu producentów, jednak nie przewyższają ich tak jak oleje z gamy SLX .
SLX -y sa oparte o zakrojoną szeroką współpracę z głównymi producentami pojazdów jak VW , Volvo, Ford , BMW w zakresie tzw. co-enginieringu czyli projektowania oleju wspólnie i w trakcie projektowania silnika. Są to produkty daleko bardziej przekraczające standardy producenckie w sensie specyfikacji niz oleje EDGE .
Oleje SLX były szeroko testowane w naszych laboratoriach i hamowniach potwierdzając wyjątkowe właściwości bardziej niz którykolwiek z olejów konkurencji.
Dlatego też VW wybrał nasz produkt o formulacji SLX do zalewania fabrycznego we wszystkich swoich zakładach produkcyjnych.
Jak widać marketing w Castrolu jest opanowany do perfekcji...tym bardziej, że z kart charakterystki pomiędzy Edg'e a SLX nie widać żadnych zasadniczych różnic." :wink:
I jescze jedna informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO:
"Szanowny Panie,
Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.
Niestety w Centrum nie mamy warunków ubezpieczenia Life Time. Posiadamy jedynie ogólne warunki gwarancji, gdzie w pkt. 5 jest informacja: "Warunkiem uzyskania świadczeń z tytułu niniejszej gwarancji jest uprzednie przeprowadzenie wszystkich przeglądów serwisowych według wytycznych producenta samochodu".
Z poważaniem
Małgorzata Grześkowiak
Centrum Informacji Klienta Volkswagen
Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00 www.volkswagen.pl[email protected] "
[ Dodano: Czw 30 Gru, 10 17:31 ]
Zamieszczone przez hotrain
zdam relację jak się jeździ po wymianie.
ok to czekamy na obiektywną informację k
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
octawia twin power plus 2008jaki olej wlewacie do swoich aut?bo ja kupilem w salonie w zabrzu i mam mobil 1 a znajomy w tarnowskich gorachg i ma castrol jaki lepszt wedlug was?? aha gadamy o 5w40
Wlałem dzisiaj na przeglądzie do swojej 1.6MPI Liqui Moly Top Tec 4100. Mam ustawioną wymianę co 15 tys lub co rok więc chyba wybór powinien być trafny. Pomijając kwestię samego oleju to cena przeglądu wliczając cenę zakupu własnego oleju spadła o 120PLN w stosunku do zakupu oleju w ASO.
Witam wszystkich,
Jestem tu nowy i nie posiadam co prawda skody ale po lekturze wątku jestem pod wrażeniem wiedzy PAOLO ESCO. Temat olejów jest uniwersalny dlatego postanowiłem się zarejestrować i zapytać.
Posiadam Chevroleta Cruze 1.6 113 KM, przebieg 6000km.
Teraz w styczniu będę miał przegląd i wymianę oleju. W poprzednich samochodach zawsze stosowałem olej Mobil1 0w40 ale z lektury forum dowiedziałem się że mobil zmienił bazę z syntetycznej na HC+.
Producent zaleca olej GM 5w30 typu LL zgodny ze specyfikacją opla LL-A-025 / LL-B-025 (Jednak nie jestem do niego przekonany mimo iż wlałem go do samochodu po ok 2300 km. i jest do dziś czyli do ok. 6000km.)
Pytanie w szczególności do PAOLO ESCO
I teraz mam dylemat jaki olej wlać na przeglądzie (chciałem coś co jest full syntetykiem):
Z lektury forum moje typy to:
Millers XF LONGLIFE C3 5w30
Millers XFS 5w40
Valvoline SynPower MST 5W-30
LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 1307
LM coś z serii Top Tec np. Top Tec 4600 5W-30
ew jakiś Fuchs
Mobil1 0w40, 5w50
Mam możliwość kupienia u siebie w markecie mnobil1 0w40 ze starej produkcji ten full syn, ale to jest tylko jednorazowo bo na następną wymianę trzeba będzie kombinować, a chciałbym tego uniknąć i lać cały czas to samo.
Jest też opcja zostać przy tym co zaleca producent czyli olej GM ale nie mogę znaleźć nigdzie jego dokładniejszej specyfikacji tak jak np. na stronie www dla mobila1, i nie wiadomo jakie ma np. parametry HTHS.
LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 oraz Millers XFS 5w40 – mimo, że to oleje na PAO - odpadają nie spełniają specyfikacji i nie są olejami do tego silnka.
Mobil 5W/50 zdecydowanie odpada – nie ta specyfikacja oleju i lepkość do tego silnika.
XF Longlife C3 5w30
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3, A3/B4
API SM/CF
GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
GM Dexos 2
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…11,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C…69,0 cSt
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…230
Valvoline SynPower MST 5W-30 – jak najbardziej odpowiada wymaganiom Opla
ACEA C3, A3/B3/B4
API SM/CF
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…12 cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C…70,0 cSt
Indeks lepkości…169
Temperatura krzepnięcia…-45
Temperatura zapłonu…227 TBN 7
Jak widać te Valvoline jak dla mnie jest lepsze od Millersa (choć by przez to min, że podają TBN a Millers NIE!) parametry Valvoline MST także przewyższają Millersa.http://www.valvoline.pl/zalaczniki/aktualnosci/valvoline-insight/Valvoline_DEXOS.pdf
Normę spełnia także SynPower 5W-30 (GM LL-A.025/B-025)e w SynPower 5W-40 GM-LL-B-025
Top Tec 4600 5W-30 spełnia wszystkie wymagania i odpowiada jak najbardziej specyfikacjom opla, został zrobiony specjalnie dla tej marki (olej w technologi syntetycznej - za to naprawdę bardzo dobry) GM dexos2 ACEA; Opel GM-LL-A025/B025
Top Tec 4600 5W-30
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04 C3-08
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…11,6 cSt
Lepkość kinematyczna przy 400C…64,0 cSt
Indeks lepkości…178 o niebo lepsze niż Valvoline i Millers :lol:
Temperatura krzepnięcia…-36
Temperatura zapłonu…232
Jak widać przy lepkości 40 i 100C a przewyższa Millersa i Valvoline pod względem Indeksu lepkości…178! Ale nie ustępuje także poprzednikom przy 40 i 100C. Temperatura płynięcia -36 słabsza co typowe jest dla olejów w technologii syntetycznej.
Jeśli Fuchs to tylko : Fuchs Titan GT1 Pro Flex 5W30 (GM dexos2) lub ew Fuchs Titan Supersyn Ecoflex 5W30 (olej HC) spełnia Opel GM-LL-A025/B025 Te dwa oleje to odpowiedniki LM (nie są 100% syntetyczne – ale nie zawsze full syntetyk jest najlepszy i pozwoli na spełnienie stawianych przed olejem wymogów) oleje Fuchs to pod względem jakości jedne z najlepszych produktów na rynku .
Ja bym ustawił do wlania te oleje wtej kolejności 1. Valvoline SynPower MST 5W-30 2. (na równi pod względem jakości mimo że to oleje PAO/HC+) Millers XF LONGLIFE C3 5w30/Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30/ jak najbardziej Mobil 1 0W/40!!!! i nie przejmował bym się tą bazą olejową SHC.
A tekst na dolej jako ciekawostka (ze strony Opla): Zatwierdzone oleje silnikowe OPEL.
GM 5W-30 dexos2 Engine Oil - Fuel Economy Longlife - olej HC
Olej GM 5W-30 dexos2 o niskiej zawartości popiołów, siarki i fosforu (Low SAP’s) stanowi zaawansowaną formulacje wysokiej jakości oleju bazowego i najnowocześniejszych komponentów jakościowych, które są w pełni kompatybilne
z filtrami cząstek stałych (DPF’s) oraz katalizatorami trójdrożnymi (CAT’s). Olej GM 5W-30 dexos2 został opracowany
z myślą o zapewnieniu wyjątkowej sprawność i ochronie silnika przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa.
• Wyjątkowa stabilność termiczna spowalnia proces starzenia się, co umożliwia wydłużenie okresów wymiany oleju
• Aktywne składniki czyszczące redukują zaleganie osadów zapewniają czystość silnika
• Niska zawartość popiołów, siarki i fosforu przedłuża okres sprawności systemów redukujących emisję spalin silników diesla i spalinowych
• Udoskonalone właściwości smarne poprawiają ekonomikę zużycia paliwa
• Zaawansowana formuła umożliwia stosowanie w ekstremalnych warunkach
Specyfikacja:
• Spełnia wymagania oleju GM dexos2 (zastępującego olej GM), specyfikacje GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 oraz poniższe specyfikacje branżowe: ACEA A3/B3, A3/B4; ACEA C3; API SM/SL / CF.
Zastosowanie w samochodach innych marek. Olej GM 5W-30 dexos2 posiada następujące dopuszczenia:
• BMW Longlife 04
• Mercedes-Benz MB229.31 i MB229.51
• Volkswagen 502.00 / 505.00 / 505.01
Przeznaczenie:
• Ważne! Przeznaczony do stosowania w wszystkich samochodach pasażerskich Opel, modelach typu SUV oraz lekkich pojazdach użytkowych dla których olej GM 5W-30 dexos2 jest zalecany.
GM 5W-30 Engine Oil Super Synthetic Fuel Economy Longlife tak naprawdę to olej HC
Stanowi połączenie unikalnego bazowego oleju syntetycznego i najnowocześniejszych komponentów jakościowych. Najwyższej jakości syntetyczny olej silnikowy zaprojektowany w celu przedłużenia okresów międzyobsługowych
i zapewnienia wydajnej pracy systemów redukujących emisję spalin w samochodach osobowych wyposażonych
w najnowocześniejsze silniki diesla i benzynowe.
Spełnia wymagania specyfikacji GM-LL-A-025, GM-LL-B-025, SAE 5W-30, ACEA A3, B4, API SL/CF.
• Zapewnia doskonałe właściwości smarowe w trudnych warunkach eksploatacyjnych, zarówno w wysokich i niskich temperaturach.
• Długo zachowuje pierwotną sprawność pracy.
• Poprawia ekonomikę zużycia paliwa.
Zastosowanie:
• Spełnia wymagania specyfikacji SAE 5W-30, ACEA A3, B4, API SL/CF i jest zgodny ze specyfikacją GM Longlife GM-LL-A-025 i GM-LL-B-025 dla samochodów z wydłużonymi okresami międzyobsługowymi.
• Do samochodów wyposażonych w systemy ECO-Flex i Service-Flex.
• Zaleca się do stosowania we wszystkich nowoczesnych typach silników samochodów. Polecany dla wymagających klientów.
GM 5W-40 Engine Oil Supreme Plus
Olej GM 5W-30 Supreme Plus o niskiej zawartości popiołów, siarki i fosforu (Low SAP’s) i bardzo wysokiej sprawności.
W pełni dostosowany do pracy w nowoczesnych typach silników diesla. Opracowany w oparciu o zaawansowaną recepturę stworzoną z myślą o maksymalnej ochronie filtrów cząstek stałych i utrzymaniu funkcjonowania silnika na stałym poziomie podczas przedłużonych okresów międzyprzeglądowych.
Dzięki swej wyjątkowo wysokiej jakości olej GM 5W-30 Supreme Plus zapewnia:
• Efektywną ochronę przeciw zużyciu współpracujących elementów silnika dzięki zastosowaniu nowoczesnego pakietu dodatków uszlachetniających. Czynniki myjąco-płuczące pomagają utrzymać jego wnętrze w czystości.
• Dłuższy okres sprawności systemów redukujących emisję spalin dzięki niskiej zawartość popiołów, siarki i fosforu.
• Doskonałą stabilność termiczną i wysoką odporność na utleniania, co spowalnia proces starzenia się oleju, nawet w trudnych warunkach eksploatacji silnika.
• Dłuższą, niż w konwencjonalnych środkach smarujących, sprawność pracy systemów redukujących emisję spalin, takich jak filtry cząstek stałych.
• Niższe zużycie paliwa, w porównaniu z olejami typu 10W-40 i 15W-40, dzięki swoim doskonałym parametrom pracy w niskich temperaturach.
Dopuszczenia:
• SAE 5W-40
• ACEA A3, B3, B4, C3,
• API SM/SL/CF,
• VW 505.01/502.00/505.00,
• MB 229.31
• BMW Longlife-04,
• Porsche,
• Ford WSS-M2C 917A
Przeznaczenie i rekomendacja stosowania w samochodach Opla:
• Opracowany z myślą o nowoczesnych silnikach diesla wyposażonych w filtr cząstek stałych w pojazdach typu SUV
i lekkich pojazdach użytkowych, do których zalecany jest olej kategorii ACEA C3.
• Przeznaczony do wykorzystania we wszystkich warunkach eksploatacyjnych - od łagodnych po ekstremalne.
• Przeznaczony do pracy przy małych i dużych obciążeniach silnika.
• Specjalnie opracowany, aby spełniać wymagania producentów w zakresie obsługi przy wydłużonych okresach międzyprzeglądowych.
• Uwaga! Do stosowania we wszystkich typach pojazdów, zgodnie z harmonogramem i planem serwisowym. Przed użyciem zawsze należy sprawdzić instrukcję obsługi lub książkę serwisową.
GM 10W-40 Engine Oil Semi Synthetic
Zaawansowany technologicznie olej silnikowy przeznaczony głównie do smarowania czterosuwowych, wielozaworowych silników benzynowych lub diesla wyposażonych w turbosprężarkę lub bez niej.
Spełnia następujące normy SAE 10W-40, ACEA A3, B4, API SL/CF.
• Doskonałe warunki ochronne nawet w ekstremalnych warunkach eksploatacji.
• Formulacja bazowego oleju syntetycznego i najnowocześniejszych komponentów jakościowych.
• Ograniczenie zużycia oleju, ochrona przed wyciekami i naturalne uszczelnienie silnika.
• Bardzo wysoka odporność na zużycie, doskonała płynność przy niskich temperaturach.
• Obniżenie poziomu zużycia paliwa.
Zastosowanie:
• Spełnia następujące normy SAE10W-40, ACEA A3, B4, API SL/CF i posiada następujące dopuszczenia producentów: VW500.00/505.00, MB 229.1.
• Przeznaczony do użytku przez cały rok,
w silnikach benzynowych i diesla z lub bez turbosprężarki. Do stosowania w starszych typach silników.
GM 15W-40 Engine Oil Mineral
Wieloskładnikowy olej silnikowy będący formulacją wysokiej jakości oleju bazowego i specjalnych dodatków uszlachetniających. Przeznaczony do smarowania silników benzynowych lub diesla wyposażonych w turbosprężarkę lub bez niej.
Spełnia następujące normy SAE 15W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF.
• Doskonała ochrona przeciw zużyciu współpracujących elementów silnika.
• Aktywne składniki czyszczące redukują osadzanie się nagaru.
• Wysoka płynność ułatwia rozruch silnika i prawidłowy obieg oleju podczas jego pracy.
Zastosowanie:
• Spełnia następujące normy SAE 15W-40, ACEA A3, B3, API SL/CF i posiada następujące dopuszczenia producentów: VW 501.01/505.00, MB 229.1.
• Przeznaczony do użytku przez cały rok, w silnikach benzynowych i diesla wyposażonych w turbosprężarkę i bez niej.
• Do stosowania w starszych typach silników.
• Do stosowania we wszystkich typach pojazdów, zgodnie z harmonogramem i planem serwisowym. Przed użyciem należy poznać zapisy o stosowaniu płynów obsługowych w instrukcji obsługi lub książce serwisowej samochodu.
Mobil 1 0W-40 Protection Formula Engine Oil
Mobil 10W-40 został opracowany w oparciu o opatentowaną formułę zawierającą najwyższej jakości syntetyczne oleje bazowe oraz nowoczesny pakiet dodatków uszlachetniających stworzonych przy wykorzystaniu technologii „Supersyn”.
Szeroki zakres klasyfikacji lepkościowej oleju zapewnia prawidłowy poziom ochrony elementów silnika, oszczędność paliwa i szybki rozruch pojazdu nawet w ekstremalnie mroźnych warunkach. Specjalne dodatki myjąco-płuczące usuwają osady i szlamy, które często tworzą się podczas eksploatacji w wysokich temperaturach.
Właściwości oleju przewyższają większość światowych standardów jakościowych wytyczanych przez wiodących producentów w branży. Dzięki czemu Mobil 1 0W-40 gwarantuje najwyższą sprawność tam, gdzie tradycyjne oleje nie sprawdzają się.
Dostępny wyłącznie w opakowaniach z etykietą Mobil 1.
Specyfikacje:
• ACEA A3, B4;
• API SM/CF;
• GM-LL-A-025;
• GM-LL-B-025;
• BMW Longlife-01;
• MB 229.3/229.5;
• Porsche;
• VW 502.00/505.00/503.01
Zastosowanie:
• Mobil 1 0W-40 uzupełnia standardową ofertę olejów silnikowych GM.
• Zalecany do silników pracujących pod dużym obciążeniem, dla miłośników sportów motorowych i posiadaczy Opli
w wersji OPC.
• Ważne! Nie jest dopuszczony do użytku w następujących modelach: Opel Antara 2.0 CDTI, Opel Movano i Opel Vivaro z filtrem cząstek stałych.
Uwaga!
Do stosowania we wszystkich typach pojazdów, zgodnie z harmonogramem i planem serwisowym. Przed użyciem zawsze należy sprawdzić odpowiednie informacje w instrukcji obsługi lub książce serwisowej pojazdu.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jaki olej zalac do audi 80 z 1990 roku 1,8 benzynka ori przebieg 130 tys
prosta sprawa -przy tak małym przebiegu i jeśli silnik jest zadbany i nie ma wycieków nasuwa mi się na myśl LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 olej jak znalazł dla tego silnika, dosłownie do niego stworzony :lol: i w dodatku 100% PAO syntetyk. Tańszy będzie także Top Tec 4100 i sprawdzi się jak najbardziej w tym silniku.
Śmiało też możesz wlewać pewnego Mobila1 5W/40 a nawet 5W/50 ( nie kombinował bym z lepkościami 0W/40 lub 5W30...bo ten silnik miał z założenie śmigać na 5W/40)
Co taki mały przebieg w tym autku?
[ Dodano: Nie 02 Sty, 11 19:13 ]
Zamieszczone przez kiniu_tar
mobil1 0w40 w poprzednim samochodzie spisywał się ok
dokładnie nie ma sensu szukać cudownych olejów jeśli byłeś z poprzedniego zadowolony a jak widać Mobil 1 0W/40 śmiało spełnia wymogi Opla.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
auto w Niemczech miało jednego własciciela z 1937 roku.....i dziadzius jezdził do servisu na wymiany eksploaatacyjne itd - bo mam fakt., ksiazke itd....a od 2 lat jezdza tym autkiem rodzice......i autko miesiecznie robi ok 100 km to rocznie daje ok 1,2 tys.....
takich aut już się praktycznie nie spotyka można powiedzieć , że silnik w tym autku dopiero niedawno został dotarty :lol:
w zeszłym roku tata był w szpitalu.......i auto stało na tych mrozach ponad -25 stopni - odapliło od pierwszego strzała. Ale dwa lata tamu jakby nie było to troszku sie za to auto zapłaciło - ale warto było
a tak racja jak zwykle zapominam o Lotosie i Orlenie ops: ale brałem pod uwagę tyleko syntetyczne oleje a Lotos i seria Platinum to HC (za to dobre i pewne). Nasze polskie dobre oleje! Temu silnikowi naprawdę nie potrzeba nic więcej. AdamB ma rację, jeśli nie masz uczulenia na Lotos to śmiało wlewaj! Będzie chodził jak w zegarku - naprawdę!
[ Dodano: Nie 02 Sty, 11 19:44 ]
Zamieszczone przez rOBERTO795
LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 jaką ma wartość HTHS
HTHS = 4 i TBN = 8,4
Motul x-cess ma HTHS = 3,6 do max 3,9 (różnie podają)
Wynika z tego że Ligui Moly jest gęstszym olejem, bardziej odpornym na wysokie temperatury i lepiej znoszącym długie przebiegi. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 to bardzo dobry olej - lepszy od x-cess.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a tak racja jak zwykle zapominam o Lotosie i Orlenie ops: ale brałem pod uwagę tyleko syntetyczne oleje a Lotos i seria Platinum to HC (za to dobrei pewne). Nasze polskie dobre oleje! Temu silnikowi naprawdę nie potrzeba nic więcej. AdamB ma rację, jeśli nie masz uczulenia na Lotos to śmiało wlewaj! Będzie chodził jak w zegarku - naprawdę!
[ Dodano: Nie 02 Sty, 11 19:44 ]
Zamieszczone przez rOBERTO795
LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 jaką ma wartość HTHS
HTHS = 4 i TBN = 8,4
Motul x-cess ma HTHS = 3,6 do max 3,9 (różnie podają)
Wynika z tego że Ligui Moly jest gęstszym olejem, bardziej odpornym na wysokie temperatury i lepiej znoszącym długie przebiegi. Liqui Moly Synthoil High Tech 5W40 to bardzo dobry olej - lepszy od x-cess.
X-cess mnie nie interesuje- juz bardziej M1 0w40 i LM Synthiol 5w40 ewentualnie millers 5w50
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Czy może wiecie jaką wartość ma HTHS dla tego oleju ?
HTHS viscosity>3.5 nie może mieć inaczej skoro ma ACEA C-3
Zamieszczone przez kiniu_tar
jest pełnym syntetykiem.
Tak - to olej syntetyczny. Tylko syntetyczny. Ma syntetyczną bazę olejową + dodatki (nie koniecznie syntetyczne) jednakże producent twierdzi ,że jest to wpełni syntetyczny olej silnikowy, stworzony z najwyższej jakości synthetic base oils and enhanced with the most advanced additive technology i wzbogacony o najbardziej zaawansowanej technologicznie dodatki. To chyba wystarczy by uznać go syntetykiem. Dla prawdziwych "olejowych ortodoksów" nie będzie to wpełni syntetyczny olej ale chyba nie ma sensu już w to głębiej wnikać.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
takich aut już się praktycznie nie spotyka można powiedzieć , że silnik w tym autku dopiero niedawno został dotarty :lol:
Jeszcze można spotkać np. mój Fiat Punto II rok 2001 przebieg 60 000 km.
Jeszcze raz wielkie dzięki za poświęcony czas.
Ostatecznie zdecydowałem się na Mobil1 0w40 bo w najważniejszych parametrach z olejów które były brane pod uwagę jest chyba najlepszy.
Ponieważ nie można było kupić Fuchsa w Warszawie (nawet nie chce mi się opisywać poszukiwań i tego, że regionalny dystrybutor nie pofatygował się do mnie zadzwonić jak obiecał) a chciałem wymienić olej tuż po przekroczeniu 2,5kkm zdecydowałem się na Valvoline XL III 5W/30. Wymieniony dziś. Jak obiecałem napiszę o swoich wrażeniach jak już zrobię trochę kilometrów.
nie tylko w Warszawie :evil: nie wiem co za idiotyzm, że olej robiony w Gliwicach jest tak ciężko dostać , wiem że bardzo duża część idzie na export i do fabryk gdzie zalewane są nim nadal fabrycznie silniki. Tutaj na allegro jest do kupienia http://allegro.pl/olej-fuchs-supersy...379321360.html (ale to nie do 1,8 TSI - do 1,6 lub zwykłego 1,8 jak najbardziej).
Tutaj jest Fuchs do sprzedaży http://opony-tires.com/dzial_74/towa....html#products (ale koszt samej przesyłki duży).
Zawsze można było zamiast Fuchsa kupić Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30 (ma normy VW 504,00 i 507,00) a parametry bardzo podobne.
[ Dodano: Pią 07 Sty, 11 19:26 ]
:twisted: ehhh a dziś dzwoniłem do salony VW (w związku z wymianą oleju w nowym Passacie) i pan z serwisiu na moje pytanie czy moge przyjechać z własnym olejem i filtrami stwierdził, że on wogóle nie wie czy tak można :los że oni tylko Castrola leją a filtry mają własne (ale kuzwa nie wiedział jaka marka :lol: ) i wogóle on nigdy nie słyszał o oleju Liqui Moly (bo taki bedę zalewał) a nie wie czy ten olej był nie otwierany (a kuzwa butelka fabrycznie zapieczętowana +paragon zakupu) a czy ma normy VW :lol: :lol: :lol: jak kuzwa nie ma jak ma :diabelski_usmiech VW 504,00 i 507,00 ...ehhhh a potem zaczął się jąkać palant jeden :diabelski_usmiech jak mu rypnąłem litanię na temat olejów i przeczytałam treść pisam (fragment macie na wcześniejszej stronie) z VW Polska. Na koniec stwierdził, ze on przecież nie powiedział, że nie można :roll: tylko że on nie wie... Jawne wrabianie słabo rozeznanego Klienta i robienie z niego wariata...no ale mu chyba dziś nie poszło :terefere na koniec trochę się speszył bo powiedziałem, ze w takim razie dzwonię do VW Polska , żeby do niego oddzwonili i uświadomili w tej sprawie :lol:
A na koniec podziękowałem za brak kompetencji i próbę zrobienie z Klienta wariata.
A przegląd serwisowy uzgodniłem (na moich warunkach) w innym autoryzowanym ASO i to bez najmniejszego problemu, obsługa była miła i kompetentna
A serwis ASO :haha: "KIM" S.C. Autoryzowany Dealer i Stacja Obsługi VW w Świebodzinie - omijajcie z daleka!
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz