w widelkach allegrowych raczej norma lub nawet powyzej sredniej (patrzac na baniaki 4 litrowe). We Wrocku mozna (przynajmniej kiedys) kupic 5 litrow Castrola za 130-135 PLN. Podobna cena byla u niejakiego kolegaberlin, ktory wysylal oleje z Berlina. Sam nie wiem, czy to sciema, czy sklepy nakladaja 70-90% marze (np. w Norauto taki Castrol to 220 PLN).
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
:roll: szkoda nie wiem czy super sprzedawca bawił by się w podróbki i chciał stracić wszystko w jednej chwili ...zależy jaką marżę założył sobie sprzedający i skąd i w jakich ilościach i cenie kupuje takie oleje...wg niego to import z zachodniej europy. Cena całkiem możliwa ale kupno takiego oleju zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem jeśli nie znasz sprzedawcy. Przy Elfie czy Totalu też zapłacisz podobnie...przy Castrolu ceną uwzglednia jeszcze "promocję medialną" więc trzeba te kilka złotych dołożyć :wink:
Taki OLEJ TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 - 5L (Olej opracowany w technologii Low SAPS) możesz mieć za 120 zł :shock:
http://allegro.pl/olej-total-quartz-...514451959.htmlPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTaki OLEJ TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 - 5L (Olej opracowany w technologii Low SAPS) możesz mieć za 120 zł :shock:
http://allegro.pl/olej-to...1514451959.html
[ Dodano: Pon 21 Mar, 11 21:55 ]
która to norma ma być w końcu, 502.00?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
szkoda - olej zapodałem tylko jako ciekawy "przykład cenowy" :P
C3 - trwały i wysokiej jakości olej, najbardziej odpowiedni do silników Diesla z filtrami PDF i katalizatorami TWC, (w I kolejności do diesla) w samochodach o wysokich osiągach, jak również w wysilonych vanach i samochodach osobowych napędzanych motorem wysokoprężnym z wtryskiem bezpośrednim, jak również jednostką benzynową najnowszej generacji (VW FSI/TFSI), Toyota D4, PSA HPI, Ford DiSI, Renault ide czy Mitsubishi GDI).
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 -SYNTETYCZNY OLEJ DO SILNIKÓW BENZYNOWYCH I DIESLA
Olej opracowany w technologii Low SAPS, przeznaczony zwłaszcza do samochodów z grupy MERCEDES-BENZ, VOLKSWAGEN i BMW. Spełnia wymagania najnowszych standardów ochrony środowiska.
k TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 especially developed for Volkswagen, BMW and Mercedes-Benz Groups' applications. Its very high technology optimizes the performance of the anti-pollution systems, such as the Diesel Particulate Filters.
TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30 to:
standardowe okresy między wymianami oleju
silniki z pompowtryskiwaczami
doskonała ochrona i czystość silnika
Ce site web est à vendre ! finalube.com réunit des informations et annonces. Nous espérons que vous y trouverez les informations que vous recherchez !
Jest jeszce :
TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30
Olej opracowany w technologii Low SAPS, specjalnie przeznaczony do samochodów produkowanych przez koncern Volkswagen (najnowsze modele).
Zamieszczone przez szkodaktóra to norma ma być w końcu, 502.00?
:tuk:
Jeśli samochód powstał między 1998 - 2003, samochód wymaga oleju w specyfikacji VW 502,00 . Od 2004 - VW 503.00 Obecnie specyfikacja VW 503 00 jest zastąpiona przez specyfikację VW 504.00
Istnieją 4 pokolenia oleju normy VW:
Początkowa specyfikacja 500.00/501.01 jest już nieaktualna.
502,00 (benzyna) / 505,00 (diesel) zaleca generacji w Europie do modelu przed 2000, Wymiana oleju co 15.000 km (lub co najmniej raz w roku).
Modele po 2000/2003r. (spotkałem się z dwoma datami ) - wprowadzono możliwość korzystania z olejów w specyfikacji 503.00/506.00 z lepszą ekonomią zużycia paliwa (cieńsza lepkość), ale przede wszystkim z dopuszczoną wymianą LL co 30.000 km lub raz na dwa lata.
Te normy słabo się sprawdziły i wprowadzono "tymczasowe" normy, 503,01 i 505,01, które zostały stworzone, dla zapewnienia wyższych wymagań silnika "wyższe obciążenia " przy zachowaniu niższej lepkości olejów a następnie 506.01, która rozwiązała problemy.
Czwarta norma 504.00/507.00 jest aktualnie używana : niskie SAP (Sulfur-Ashes ) oleje, mające na celu uniknięcie uszkodzeniom trójdrożnych katalizatorów, filtra cząstek stałych tak, by sprostać mogły wysokim najnowszym europejskich badaniom emisji spalin.Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodato jest normalna cena, czy jakaś lipa
http://moto.allegro.pl/castrol-edge-...501847654.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOSebastian_M26 napisał/a:
kto mógł robić szkolenie, intercars?
:?: heee dobre pytanie :roll: może kolega elemenateur zna odpowiedź...
za szkolenia odpowiedzialne tak naprawdę jest Motul Deutschland które wydzieliło specjalną grupkę opiekunów regionalnych na Polskę.
Jakbyście Panowie byli zainteresowanie szkoleniami z tej firmy, zróbcie listę przynajmniej 20 osób które przyjechałyby do Szczecina a ja postaram się Wam coś zoorganizować. Tematykę też możecie spokojnie wybrać.
Pozdrawiam serdecznie.
Marcin
Komentarz
-
-
Koledzy mam pytanie, na ktore bardzo bym chcial otrzymac krotka i konkretna odpowiedz. mianowicie czeka mnie przeglad przy 30 tys. km (druga wymiana oleju z racji tego, ze mam lpg twinpower). chce kupic olej we wlasnym zakresie, ale nie wiem jaki, tzn. mam do wyboru 5w40 lub 5w30, oba spelniaja odpowiednia norme, tj. vw 502.00. ktory wybrac? w serwisie "laskawie dowiedzialem sie, ze przy 15 tys. km byl ponoc wlany castrol slx 5w30, ale na pytanie jaki mam przywiezc unikaja odpowiedzi. co sadzicie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrykLna pytanie jaki mam przywiezc unikaja odpowiedzi. co sadzicie?
"Informacja na temat stosowania INNYCH olejów niż te z ASO:
"Szanowny Panie,
Zgodnie z informacjami, które posiadamy w Centrum, serwis może wykonać usługę na życzenie klienta wykorzystując olej dostarczony przez klienta.
W takiej sytuacji partner serwisowy dokonuje oceny czy olej dostarczony przez klienta zgodny jest z normami VW oraz czy znajduje się w oryginalnym opakowaniu i jest w odpowiedniej ilości.
W przypadku wątpliwości co do zgodności z Normami VW jak również wątpliwości co do zawartości dostarczonego opakowania Serwis może odmówić, ponieważ zalanie takim olejem może być w przyszłości przyczyną poważnych awarii silnika.
W przypadku zastosowania oleju dostarczonego przez klienta wymagana jest czytelna adnotacja na zleceniu odnośnie ilości i nazwy oraz zgodności z normą VW zastosowanego oleju.
itd.....
Z poważaniem
Małgorzata Grześkowiak
Centrum Informacji Klienta Volkswagen
Infolinia: 0-801 200 400 pn-pt 8:00 -20:00
www.volkswagen.pl [email protected] "
Olej ma mieć odpowiednią normę VW, opakowanie oleju ma być zamknięte fabrycznie ( nie otwierane)...słyszałem, że wymyślają też by udokumentować zakup paragonem/fakturą itd... jak ja jezdziłem ze swoim olejem kiedyś do ASO to nie chcieli niczego jedynie sprawdzali normę VW.
Ważne, by przed zlaniem oleju z silnika jasno określili się czy wlewają Twój dostarczony olej czy też nie. A nie, że zleją olej z silnika a potem powiedzą że olej dostarczony się nie nadaje bo... ponieważ... :diabelski_usmiech i muszą wlać SWÓJ w 100% oryginalny :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez patrykLktory lepiej wlac?Zamieszczone przez patrykLmam do wyboru 5w40 lub 5w30
- Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 czy Castrol EDGE 5W-40
ja bym wolał zalać do 1,6 MPI olej o lepkości 5W/40 a najlepiej 0W/40 ...bo masz nowy silnik i o niego dbaj...(ma specyfikację VW 502.00) - może być Mobil 1 New Life 0W-40
lub CASTROL EDGE SPORT 0W-40 - tym bardziej że przy LPG chyba i tak robisz zmianę oleju max co 15 tys km...więc stosowanie w Twoim przypadku oleju LL typu Castrol SLX Professional jest całkowicie wg. mnie bez sensu.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam
Obserwuję wątek od dłuższego czasu oraz przeczytałem wszystkie posty... teraz mam tylko mętlik w głowie.
Temat wałkowany: Olej do 1.4 TSI (tryb longlife) zastanawiam się nad:
- Motul Specific 504.00/507.00
- Millersa LongLife 5W-30
- LM ?
Różnica w cenie pomiędzy Motulem a millersem dość duża bo prawie 100 zł.
Doradźcie coś proszę...
Komentarz
-
-
Dziękuję za pomoc!
A co myślicie o wiarygodności tego sklepu: http://sklep-oleje.pl/
Reklamował się ostatnio na OCP
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez astro2Doradźcie coś proszę...
Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
API SM/CF
ACEA A3-04/B4-04/C3-04
VW 504.00/507.00
LIQUI MOLY zaleca ten produkt dla pojazdów z następującymi specyfikacjami: ACEA A5/B5/C2
Viscosity class : 5W-30
Viscosity at +40 °C : 72 mm²/s
Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s
Viscosity index : 160
Density at +15 °C : 0.850 g/cm³
Pour point : - 45 °C
Ash, sulfate : 0.6 g/100 g
TBN : 6.2 mg KOH/g
HTHS viscosity >3.5
Motol Specific 504 00 507 00
STANDARDY: ACEA A3 / B4 / C3 "
API SL -słabo! / CF APROBATY: VW 504.00/507.00
Gęstość w 20oC 0,848
Lepkość w 100oC 11,7mm2/s
Lepkość w 40oC 72,3mm2/s
Wskaźnik lepkości 157
Punkt zapłonu 242C
Punkt zamarzania -39C
TBN 7,2 mg KOH/g (dobry wynik jak zawsze przy Motulu)
HTHS viscosity >3.5
olej w technologii Mid SAPS/Low Saps
Millers
XF Longlife C3 5w30
CHARAKTERYSTYKA:
ACEA C3, A3/B4
API SM/CF
GM/Opel/Vauxhall LL-A-025 / LL-B-025
GM Dexos 2
SAE klasa lepkości:…5W30
Lepkość kinematyczna przy 100C…11,7 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C…69,0 cSt
Indeks lepkości…158
Temperatura krzepnięcia…-40
Temperatura zapłonu…230
Fuchs Titana Pro C3 5W/30
ACEA A3-04/B4-04/C3-04
VW 504.00/507.00
Gęstość w 15o C 0,849
Lepkość w 100oC 11,6 mm2/s
Lepkość w 40oC 71,1mm2/s
Wskaźnik lepkości 155
Punkt zapłonu 210oC
Punkt zamarzania -42oC
HTHS viscosity >3.5
olej w technologii Mid SAPS/Low Saps
Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
ACEA A3/B4-04 ACEA C2/C3 5W-30
VW 504.00/VW 507.00 5W-30
Viscosity, mm2/s 40C 69.5
Viscosity, mm2/s 100C 11.5
Viscosity Index 160
Pour Point -42
Flash Point, 226
Specific Gravity 15C 0.850
TBN; mg KOH/g 5.9
HTHS viscosity >3.5
wykonany w technologii „Mid SAPS” - Formuła “low-SAPS” dostępna jest w SynPower MST i SynPower ENV
Do wyboru masz jeszcze
TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30
ACEA A3-04/B4-04
VW 504.00/507.00 + VW 503.01
Lepkość w 100oC 11,8 mm2/s
Lepkość w 40oC 71,2 mm2/s
Wskaźnik lepkości 161
Punkt zapłonu 234C
Punkt zamarzania -42oC
HTHS viscosity >3.5
TBN - 5,8
olej w technologii Low SAPSPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Produkty Liqui Moly są tworzonej we własnych laboratoriach LM, produkowane i rozlewane w Niemczech. Napewno nie są rozlewane w Polsce.
Aktualnie produkty LM są produkowane i rozlewane tylko w dwóch fabrykach w Niemczech: w Saarluis przy granicy z Francją i Luksemgurgiem (oleje i część dodatków) i w Ulm-Lehr koło Monachium (pozostałe produkty).
Produkty Liqui Moly są dostępne w ponad 80 krajach w tym w USA pod nazwą Libro Moly.
Kupując olej Liqui Moly kupujesz towar oryginalnie zapakowany w Niemczech a nie rozlewany w Polsce.
Co do testów olejów to oleje określane przez LM jako SYNTETYCZNE produkty Liqui Moly ( w USA Libro Moly ) jako jedne z nielicznych przeszły pozytywnie testy na "Prawdziwy Syntetyk".
LM wyraznie rozgranicza swoje oleje na:
- full syntetyki
- technologię syntetyczną
- półsyntetyki
- mineralne.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
podaj jaki konkretnie chcesz wlać czy:
- Castrol SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 czy Castrol EDGE 5W-40
ja bym wolał zalać do 1,6 MPI olej o lepkości 5W/40 a najlepiej 0W/40 ...bo masz nowy silnik i o niego dbaj...(ma specyfikację VW 502.00) - może być Mobil 1 New Life 0W-40
lub CASTROL EDGE SPORT 0W-40 - tym bardziej że przy LPG chyba i tak robisz zmianę oleju max co 15 tys km...więc stosowanie w Twoim przypadku oleju LL typu Castrol SLX Professional jest całkowicie wg. mnie bez sensu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOLM wyraznie rozgranicza swoje oleje na:
- full syntetyki
- technologię syntetyczną
- półsyntetyki
- mineralne.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez astro2Motul Specyfic 100 % Syntetic
ehhh już pisałem o tym ale przypomnę ...
(materiały znalezione na różnych forach i wyszperane w google :P ):
"Jeśli chodzi o grubość filmu olejowego to natualnie oleje PAO/ester cechuje niższa jego grubość (przy zachowaniu tej samej klasy lepkości i wymaganego HTHS) od olejów produkowanych w technologii HC co może również mieć znaczenie w zakresie przepływu oleju przez filtr oleju - zwłaszcza zimą i w czasie sukcesywnego zapychania filtra sadzą.
Oleje wykonane w technologii PAO/ester również cechuje na ogół lepsza płynność w ujemnych temperaturach co zimą i kiedy filtr oleju zacznie zapychać się sadzą - obniży czas obiegu oleju poprzez bypass w filtrze oleju - czyli bez filtrowania.
Olej w klasie lepkości niższej - zapewniający lepszą cyrkulację skuteczniej będzie chłodził silnik niż olej o zbyt wysokiej lepkości (poprzez gorszą cyrkulację i zbyt wysokie ciśnienie oleju - otwierające zawór przlewowy w pompie). Oczywiście jeśli będzie +40C to wtedy do auta powinien być zalany SAE 40 raczej niż SAE 30 - pełna zgoda i zgodnie z manualem a to dlatego, że system chłodzenia nie utrzyma oleju w temp np. <90C a wynosić ona będzie np. 10C+ więcej - olej wtedy będzie niższej lepkości i silnik będzie działał równie prawidłowo jak na 5W-30 w temp <30C.
Byłbym jednak ostrożny w zalewaniu olej o wyższej klasie lepkości dla tych 2-4 tygodni upałów a pozostałe 50 tygodni jeżdżąc niepotrzebnie na oleju zbyt wysokiej lepkości ponieważ statystycznie 70% zużycia silnika ma miejsce podczas jego startu (czyt. m.in. przez zawsze zbyt wysoką lepkośc oleju na starcie).
Ochrona silnika to nie tylko lepkość oleju ale również dodatki np. ZDDP a "eko" oleje to te z C1/ C2 itp... zaś klasę lepkości (pompowalność, lepkość kinematyczną i HTHS) dobiera się do konstrukcji silnika + temp otoczenia wpływającej na wydajność systemu chłodzenia + do stylu/warunków jazdy / obciążenia - zgodnie z manualem
Problem jednak polega na tym, że zakładając PAO/ester jako kryterium podstawowe - wyeliminujemy większość ww. olejów z listy wyboru - taka przykra rzeczywistość..."
"Generalnie przewag PAO/ester jest kilka, ale oczywiście zależy to od wykonania/jakości np.
- ww. stabilność - lepkości (de facto ciśnienia oleju) z racji mniejszej ilości nietrwałych modyfikatorów koniecznych do uzyskania określonej klasy lepkości
- lepsza płynność / pompowalność w ujemnych temp
- wyższa wytrzymałość w wysokich temp oraz niższa parowalność (mniejsze ubytki i mniejsza skala "gęstnienia" oleju po pewnym czasie)
- wyższa czystość, niższa emisja związków szkodliwych i popiołów
- dla diesla PAO/ester są bardziej odporne na mieszanie z ON - np. podczas oczyszczania DPF"
Naturalną zaletą HC jest naturalna polaryzacja, która owocuje przyleganiem do metalu ale w olejach opartych o PAO dodaje się odrobinę estrów albo HC aby uzyskać odpowiedni efekt. Ponadto HC lepiej tłumią hałasy od PAO czy estrów.
Czasami HC bywają tańsze, ale z tym bywa różnie jak wiemy.
Oleje na tanich i kiepskich dodatkach opartych na bazie PAO powodują, że uszczelnienia twardnieją i trącą swoją elastyczność stąd mit o wyciekach olejów syntetycznych Tylko dobre oleje PAO są tak skomponowane ze posiadają w swoim składzie również dodatki neutralnie czy dobrze wpływające na owe uszczelnienia.
Bazy syntetyczne mają niższy współczynnik tarcia w porównaniu z olejami mineralnymi, co powoduje zwiększenie mocy silnika i poprawę takich parametrów, jak przyśpieszenie pojazdu i zmniejszenie do ok. 5% zużycia paliwa.
Badania laboratoryjne dowiodły, że zastosowanie półsyntetycznego oleju zmniejsza jego zużycie w silniku o 14%, a oleju syntetycznego nawet o 40%.
Mówiąc olej w pełni syntetyczny mamy na myśli olej oparty o bazę poliestrową. PAO (Poliolefiny) to baza 1 generacji posiadająca jednak wady!!!:
- niższa niż w przypadku olejów mineralnych odporność na utlenianie (starzenie się oleju). Cecha ta wynikająca ze struktury chemicznej cząsteczek jest poprawiana przez dodatek odpowiedniego, termostabilnego antyoksydantu,
- średnia wartość wskaźnika lepkości (~ 130) określająca “wielosezonowość” oleju bazowego i wpływająca na ilość wiskozatora koniecznego do formulacji wielosezonowych olejów silnikowych. Zostało doświadczalnie stwierdzone, że zwiększona ilość wiskozatora (syntetycznego polimeru długołańcuchowego) wpływa na zanieczyszczenie elementów silnika,
- niezwykle niska polarność syntetycznego oleju bazowego PAO powodująca bardzo słabą rozpuszczalność, zarówno dodatków uszlachetniających, jak i zanieczyszczeń powstających w czasie pracy silnika. Ta właściwość wymusiła wynalezienie “półsyntetyków”, gdyż pierwotnie olej mineralny został wykorzystany jako rozpuszczalnik dodatków uszlachetniających
Dopiero wprowadzenie do stosowania bazowych olejów poliestrowych umożliwiło rozpuszczenie się pakietu dodatków w PAO, co rozpoczęło erę olejów silnikowych określanych jako “full synthetic”.
Oleje syntetyczne Millersa to oleje oparte o PAO co początkowo zostało uznane jako wadę (tz sama czysta baza PAO) - ( a tak naprawdę Millers korzysta w chwili obecnej ze zoptymalizowanych mieszanek bazowych grupy III, IV, V . Nawet w wersjach olejów z "nanotechnologią") Wiele osób uznawało, że Motul jest lepszy ponieważ ma dodatki estrów ( no bynajmniej odrobinę tych dodatków , choć też nie w każdym produkcie…) ... Oleje Motula competition double ester to HC+ PAO + Estry (zostało to udowodnione na podst. kart MSDS a Millers to w seriii Motorsport to tylko PAO + estry (bez HC). Tak samo jest z olejami w pełni syntetycznymi bez estrów - czyli np. olejach do tdi - np. motul ma w dużej mierze oleje na bazie HC + PAO, które można zupełnie legalnie nazywać full synthetic, i Motul to robi (powtarzam, to nie jest żaden przekręt), ale są też oleje w większości oparte o PAO takie jak niektóre produkty Millers. A co do półsyntetyka 5w40 VW 505.01 to baza HC + PAO: Valvoline i Millers, a do niedawna także Motul nazywały go olejem półsyntetycznym, jednak ze względu na wątpliwości klientów (5w40 półsyntetyk??) Motul nawiązał do praktyki marek takich jak Castrol czy Mobil i nazwał olej 505.01 100% synthetic (jest to olej HC + PAO, a więc znacznie lepiej niż np. oleje synthetic (nie full) które moga być np. tylko HC bez domieszki PAO). Tak więc czy Valvoline, czy Millers czy Motul 5w40 505.01 - są one w takiej samej części syntetyczne ---- powiedzmy :wink:
Myślę że to da trochę jaśniejszy obraz na oleje syntetyczne (100% syntetyki ) i HC ...bo full syntetyki na bazie estrów to jednak inna bajka
Motul - nie każdy ale w dużej mierze jest z domieszkami HC +estry lub sam HC ..nieliczne są oparte na estrach co nie znaczy, że Motul zaraz jest fujjj !!! - po prostu dobry olej.
For even better performance, Group 3 synthetic oils may also be also fortified with fully synthetic oils from groups 4 and 5. Because of the addition of higher end base stocks from groups 4 and 5 in their formulations, these are sometimes referred to as Group 3+ oils. They may also be referred to as a breakdown of their group base stock blend, such as a G3/G4 blend, GIII/IV/V blend, and so on. Amsoil’s XL line of oils are in this category, as are some of Motul’s 8100 series like 8100 X-cess, Pennzoil Platinum, the Eneos economy oils, and there is strong evidence that most of Mobil 1’s line-up are also G3+ oils. G3+ 30-weight oils tend to have NOACK scores around 10% to 13%.
Na BITOGu też pytali wprost Motula i potwierdził, że x-cess (oraz specyfic) zawiera HC. Nie znalazłem na razie MSDS x-cess'a w wersji PL - tam by było wprost napisane bo w różnych krajach są różne przepisy - niektórzy tylko wymieniają substancje niebezpieczne bez dokładnej analizy składu.
Motul to raczej typowa strategia oparta na mocnym marketingu przeciętnego ale nie nadzwyczajnego produktu, budowaniu marki a potem zbjaniu kosztów...
Jeszcze ciekawią mnie różnice pomiedzy Motul x-cess który ma tbn 10,3 ,a x-clean mający tylko 7 . Teoretycznie wg liczb ma cienkie właściwości utrzymania silnika w czystosci ,a jednak w ulotce chwalą sie ,że to do najnowszych silników z euro IV . To jak to jest skoro mineralne i półsyntetyki mają nawet po 8 i 10 tbn
Motul to dobre oleje jeśli chodzi o produkcje europejskie bo jeśli by zestawić je w ogólnym zestawieniu to juz nie jest tak różowo i pięknie choć nadal w porównaniu z castrolami, mobilami to nadal "przepaść" głównie przez to że Mobil i Castrol jest blendowany …
Nikt nikogo nie namawia i nikomu nic nie wpycha przecież na siłę, gdyby nie dobre opinie o Valvoline, Liqui Moly czy Fuchsie pewnie bym nie zwrócił na nie uwagę jak większość. I tak nie można z góry założyć , że każdemu taka oliwa przypadnie do gustu. Śmigałem na Motulu i kiedyś Magnatecu i mimo teo, że jest/były zachwalane mi osobiście nie podpasowały. Spróbowałem kiedyś z ciekawości oleju Carlube 5W/40 do PD i powiem, że mimo braku reklamy olej ten zrobił na mnie bardzo pozytywne wrażenie. Kultura pracy silnika w porównaniu z Mobilem którym zalany był wcześniej silnik była naprawdę bardzo duża! Nie tylko zaraz na początku jazdy, bo wiadomo, że na świeżej oliwie takie nasz odczucia mogą być mylne!!! Przejeździłem na nim dobre 15 tys km do zmiany i silnik kultura pracy silnika była nadal zadawalająca. Tak niekiedy jest że dane oleje praktycznie są robione pod silnik (a w silnikach innych marek spisują się słabo) no kto jeśli nie Fuchs i VW wiedzą o tym chyba najlepiej.
W chwili obecnej najbardziej zawodzi mnie niestety marka Mobila która praktycznie prócz ESP 5W/30 SHC i dobrego 5W/50 nie ma do PD-ków i VP praktycznie nic do zaoferowania (jesli chodzi o syntetyczne/wyk. w tech. synt. oleje).
Natomiast Edg'e (a jak wiecie nie przepadam za produktami serii Castrol) ma o niebo lepszą ofertę w chwili obecnej niż jego główny konkurent-czytaj Mobil.
Trzeba też wziąć pod uwagę to,że Castrol Edge jest wspierany przez silną kampanię reklamową w mediach, której celem jest prezentacja wyników testów na wytrzymałość oleju Castrol Edge, aby wzmocnić lojalność dotychczasowych użytkowników marki Castrol i przekonać tych którzy się wahają nad wyborem najlepszego oleju do samochodu.
Aby dowieść najwyższej jakości swoich produktów firma BP zleciła niezależnej jednostce badawczej przeprowadzenie testów na efektywność ochrony silnika działającego pod maksymalnym obciążeniem. Przebadano oleje Castrol Edge Sport oraz oleje syntetyczne innych marek.
Dwa identyczne samochody ustawiono na hamowniach podwoziowych symulując nachylenie 8,8%. Jeden z nich został zalany olejem Castrol Edge Sport, a drugi konkurencyjnym olejem syntetycznym. Następnie rozpędzono samochody do maksymalnej prędkości. W czasie testu nie uzupełniano oleju w silniku. Po ponad 150 godzinach ciągłej pracy, silnik zalany olejem syntetycznym znanej marki wybuchł, podczas gdy silnik zalany olejem Castrol Edge Sport pracował dalej na pełnej mocy .Wyniki mówią same za siebie – Castrol Edge Sport zapewnia maksymalną moc silnikowi aż do 45% dłużej w porównaniu do oleju syntetycznego innej znanej marki.
W teście zużyto 5 ton paliwa, 10 tylnich opon, chłodnicę, skrzynię biegów i układ katalityczny.
Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przechodzi test na działanie w ekstremalnie niskich temperaturach oraz test na oszczędność paliwa.
Niskie temperatury pogarszają osiągi silnika, mogą też spowolnić lub uniemożliwić jego rozruch. W temperaturze minus 55 stopni Celsjusza praktycznie wszystkie płyny samochodowe zamarzają. Jednak podczas testów prowadzonych w temperaturze minus 55 stopni olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozostawał płynny, w pełni spełniając swoje funkcje. Badany dla porównania olej syntetyczny znanej marki gęstniał uniemożliwiając normalny przepływ w silniku.
Olej Castrol EDGE Sport 0W-40 pozytywnie przeszedł testy na oszczędność paliwa (M111 – Europejski Test na Oszczędność Paliwa) - osiągając wynik o 2,5% lepszy od syntetycznego oleju klasy 0W-40.
Kampania reklamowa Castrol Edge Sport ......z udziałem Cristiano Ronaldo sami pamiętacie :haha:
Oleje, które wcześniej nie były uważane za "syntetyczne", takie jak te, które są produkowane przez ekstrakcję lub rafinację konwencjonalną "uwodornienie" lub za pomocą innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się bardziej stabilnymi wiązaniami molekularnymi i wyższym stopniem czystości i to w taki sposób, że nie jest to możliwe za pomocą normalnego "konwencjonalnego "procesu rafinacji są również traktowane jako" syntetyczne "przez ich producentów (Shell, ExxonMobil, BP) - one jednak nadal są wykonane z ropy naftowej surowe - stąd nazwy techologia syntetyczna/olej syntetyczny ...stąd "100% syntetyczny" odnosi się do bazy olejowej może być tak, że olej nie jest w 100% syntetyczny, choć Baza Olejowa jest w 100% syntetyczna. :diabelski_usmiech
Co pisze na ten temat Mobil???? (tłumaczenie swobodne) ---- Proszę
" Tak, to 100% syntetyczny olej. Oleje bazowe, wykorzystywane do mieszania Mobil 1 są "chemicznie zbudowane" zamiast po prostu rozbijać wiązania zawartej ropy naftowej jak w konwencjonalnych olejach mineralnych.
W pełni syntetyczne środki smarne są formułowane na wiele sposobów, przy użyciu wysokiej jakości syntetyczne oleje bazowe. Produkty te są wytwarzane poprzez reakcję chemiczną o nazwie "syntezy", ciężkie rafinacji lub innych złożonych procesów chemicznych, które charakteryzują się jednorodność cząsteczkowa i stopień czystości, która jest niemożliwa do osiągnięcia przez zwykłego procesu rafinacji.
Źródło powyższych pytań i odpowiedzi jest PERFORMANCE NASCAR - Lato 2003 z artykułu zapoczątkowanego przez ExxonMobil i zatytułowany "Nadrabianie/lekcje z olejami syntetycznymi.
"100% syntetyczny olej silnikowy" k "nie jest" więc 100% syntetycznym olej silnikowym, ale równie dobrze można powiedzieć, że jest to 100% syntetyczny olej silnikowy......ponieważ baza jest w 100% syntetyczna i to, naprawdę mało znaczy, że olej silnikowy zawiera aż 20% ropy naftowej, ponieważ ropa naftowa nie jest olejem bazowym, ale nośnikiem dla zastosowania dodatków!
Teraz nie przejmujcie się, jeśli nie rozumiecie tego, tak jak większość ludzi, mi osobiście też to się często ...myli :szeroki_usmiech
Po tym wszystkim, zastanówcie się .... ile byście byli w stanie więcej zapłacić za olej który jest - Synthetic Motor Oil 100% syntetyczny :?: a ile byście dali za ten sam olej gdybyście wiedzieli ,że nie było "100% syntetyczny" a tylko wykonany w technologii syntetycznej , czy to nie jest prawda?
:roll:
w/w infa wyszperane na necie - i z góry dziękuję Kolegom za ich fachową wiedzę
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz