Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Andys
    Polecane oleje to Motul, Liqui Moly, Fuchs, Millers.
    a nawet Total, Elf, Mobil, Lotos, Orlen czy Castrol Edg'e - trzymaj się normy VW i będzie OK.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • voytek
      Rider
      • 2010
      • 480
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Przy ostatnim przeglądzie zmieniłem olej z Mobila ESP Formula na Liqui Molly TT 4200. Generalnie jestem zadowolony z oleju, jak pisałem kilka stron wcześniej silnik pracuje jakby bardziej miękko. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie wyraźnie większe zużycie nowego oleju. O ile na Mobilu zużycie wynosiło 0.13 litra/1000 km, to na LM wychodzi coś około 0.2 l/1000 km. Wbrew pozorom to spora różnica, bo prawie dwukrotna. Mam pytanie, czy może być taka różnica w zużyciu olei o tej samej lepkości, tyle, że różnych marek? Już się zacząłem zastanawiać, czy nie kupiłem jakiejś podróby :?

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zużycie oleju dopuszczalne w obydwu przypadkach. Jak wyliczyłeś to zużycie... 0,13 i 0, 20 L na 1000 km :roll:
        Mobil ESP vs Liqui Moly Top Tec 4200 oba mają bardzo podobne parametry

        http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf
        A nie leciałeś gdzieś ostatnio w trasę po autostradzie na tym LM?
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • Dzida
          RS
          • 2006
          • 2253

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zużycie oleju dopuszczalne w obydwu przypadkach
          wg. producenta jak najbardziej, ale zużycie 1 litra oleju na 5000 km, to IMHO za dużo. Chcąc wymieniać olej co 15 kkm, dolewasz 3 litry oleju (bez sensu) :idea: . voytek, obserwuj to zużycie dalej, może to się jeszcze uspokoi.

          Komentarz

          • voytek
            Rider
            • 2010
            • 480
            • Octavia III (5E3)
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            @ Paolo Esco. Zużycie oceniłem tak: po przeglądzie miałem olej zalany na max (maksymalny poziom na bagnecie). Po przejechaniu 2000 km dolałem oleju tak, żeby znowu było max na bagnecie i wyszło, że musiałem dolać około 400 ml, czyli wychodzi zużycie około 0.2L/1000 km. Analogicznie oceniałem zużycie poprzedniego oleju. Oleju zawsze dolewam w tym samym miejscu (żeby wyeliminować nierówności podłoża, po odczekaniu 5-10 min po wyłączeniu ciepłego silnika, żeby olej spłynął do miski). Myślę, że sposób użytkowania auta jakoś istotnie się nie zmienił, nie było żadnej ostrej ani dłuższej szybkiej jazdy od wymiany.
            Oczywiście moje pomiary na pewno nie są super dokładne, ale jednak różnicę w zużyciu obrazują.
            Boję się po prostu, czy nie kupiłem jakiejś podróby. No nic, poobserwuję jeszcze i zobaczymy.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Dzida
              zużycie 1 litra oleju na 5000 km, to IMHO za dużo. Chcąc wymieniać olej co 15 kkm, dolewasz 3 litry oleju (bez sensu) ... obserwuj to zużycie dalej, może to się jeszcze uspokoi.
              no racja ale dla silników VW takie zużycie to...norma wg. instrukcji Też bym to obserwował. I myślę, że zużycie będzie w normie. Po drugie nie dolewałbym ciągle oleju na max tylko sprawdzał tak, by poziom oleju utrzymywał się w 2/3 wymaganego na bagnecie.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • voytek
                Rider
                • 2010
                • 480
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                OK. Dzięki :wink:

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Nie ma co dziękować może się okazać , że np Top Tec 4200 "nie lubią" się z silnikiem 1,8 TSI i po prostu na przyszłość trzeba będzie zmienić markę oleju. Takie przypadki też już miały miejsce.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    W USA też próbują dowiedzieć się dlaczego ich TFSI, TSI bardzo lubią olej ..

                    Oficjalnie dostaje takie odpowiedzi :

                    Thank you for contacting Audi Customer Care with your questions regarding the oil consumption in your S4.(which for me has been ZERO). As you requested, I am sendingyou this informationin writing.

                    All properly operating internal combustion engines use a certain amount of oil to lubricate the elements that separate the combustion chamber from the crankcase, as well as those areas which are exposed to the hot gasses and flame of the combustion process. This oil is burned by the engine and processed through the exhaust system and related controls. The rate at which your vehicle's engine will consume oil depends on the quality and viscosity of oil, the speed at which the engine is operated, the climate, road conditions,HOW THE VEHICLE WAS INITIALLY DRIVEN (my caps).Another factor is the amount of dilution within, and oxidation of, the lubricant.

                    Because of these variable, it is difficult to establish a standard rate of oil consumption. It is our belief that using up to one quart of oil per 1,000 miles of driving is within an acceptable range. As one would expect, oil consumption can go up or down depending on individual driving habits. If you have not already done so, you may consider having an oil consumption test performed by your dealer to find if you vehicle's consumption rate is within range. They will also be able to tell you of any conditions contributing to the rate of oil consumption(????).

                    Thank you for providing me with the opportunity to respond to your questions. Please know that we recognize the significance of your purchase, and naturally, your satisfaction is important to us.

                    Should you have any future questions, please contact your audi authorized dealer or call me through Audi customer Care at (800) 822-2834.

                    Sincerely,
                    (SIGNATURE)

                    Elizabeth Withers
                    Audi Customer Care
                    Audi of America, Inc.


                    Inna wersja którą wielu w różnych formach snuje ...

                    FSI engines there's a hard and soft limiter, doesn't it work that the soft limiter starts to cut in ~500rpm before the hard limiter. The soft limiter works by not firing the injector in tandem with compensating with more inert air charge via EGR. The hard limiter works by not firing the spark plug. In reaching a hard limit situation, this would ensure there's no unburnt fuel exhausted, and the EGR gases serve to do what the fuel would normally in a rev limit situation -- keep the cylinders cool.

                    Inne źródła podają że może doszło do błedu przy montażu w pewnych partiach silników:


                    1. bigred15 you have a 1999 GLS which automatically means you have a 2.0 engine with the AEG engine code. Just like me...

                    2. It has been determined that certain, not all early 2.0 engines have an oil consumtion problem. The engines that are mainly affected are exactly the AEG engines. Not all of them but some of them.

                    3. The root of the problem: When making the piston rings, a whole batch of piston rings had their labels "stamped" upside down. As a result of that, the piston rings were installed upside down when the engines were assembled. This results in premature wear around 30K but this depends on how the car is driven and maintained. Further investigaion revelas that it is only cilynder number 2 that has the rings installed upside down. There are actually vortex users that kept the work order from a VW dealership explaining the problem and the work done.

                    4. Not all AEG engines are affected. For an example, mine has no oil consumption problems after 63K miles on the clock.

                    5. VWof America, knows about the problem and knows which engines are affected. This can be verified by VIN number of the vehicle. However, VWOA will not issue a recall because it is expensive as a complete engine rebuild is required.

                    5. VWOfAmerica deals with this problem on a case by case basis. If you still have powertrain warranty remaining (50K) then there is a good chance they will fix it for free.

                    Side Notes:
                    * Dealerships will start an oil consumption test trying to determine if there is indeed an oil consumption problem.
                    * Some dealers will recommend that you use thicker grade oil to minimise the oil consumtion. While this may seem to work for a while, it is definitely not solving the problem. It is only delaying the inevitable.
                    * Some dealerships will gladly start the oil consumption test, BUT they will intentionally put thicker oil to skew the results.
                    * Some dealerships will plain and simple lie to you telling you that it is normal for your engine to burn oil.

                    My advice to you is to call VWOfAmerica with your VIN and ask them if your engine is affected by the oil consumption problem. Ask them to be honest with you (not that makes any diff ).

                    If your engine is affected by this problem and you still have remaining powertrain warranty (50K) then take it for an oil consumption test.

                    If your engine is affected by this problem BUT you don't have warranty then sell the car and get another one,

                    If your engine is NOT affected by this problem, you must investigate if you are leaking oil.

                    One thing is for sure: IT IS NOT NORMAL FOR ANY ENGINE TO BURN THAT MUCH OIL!
                    Mine and many other AEG engines do not burn a single drop of oil.
                    Brzmi to nadwymiar podobnie jak wtopa z VVT-I toyoty z poczatku produkcji wymiana short blocków itp.

                    Ktoś w Polsce może zweryfikować jakie silniki mogły ewentualnie wyjechać z obróconymi podczas montażu pierścieniami ?
                    W USA jak piszą weryfikują to po VIN-ie.
                    I dosyć często powtarzają się informację o pierscieniach zainstalwanych metodą upside-down :lol: :lol:
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • Ayu
                      RS
                      • 2009
                      • 4154

                      Może tez okazać się również, że Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) też nie lubi się silnikiem 1.8 TSI.
                      Od wymiany przejechałem 3 tysiące km. Wczoraj dolałem 0,5 l i jest mniej więcej na 4/5 stanu. Po trasie prawie 500km. Dziś znów 300km i zobaczymy co będzie wieczorem na bagnecie.
                      Plusy: silnik IMO pracuje bardziej miękko, jeszcze ciszej.

                      [ Dodano: Pon 22 Sie, 11 10:48 ]
                      Od wymiany już minęło około 6 tys. km. Wczoraj dolałem znów 30ml żeby było w okolicach stanu max. Czyli w sumie na te 6 tys. km od wymiany dolałem 0,8 l oleju.

                      Komentarz

                      • PieTrzaK
                        L&K
                        • 2009
                        • 1323
                        • Octavia I (1U2)
                        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                        Wlałem sobie Liqui Moly 10W-40 z MoS2 - śmieszny szary kolorek ~0.25l mi zostało i nie wiem czy starczy to na dolewkę przez cały okres do następnej wymiany. Czy można dolać Mobila (bez magicznego MoS2) którego trochę mi zostało z ostatniego baniaczka?

                        Komentarz

                        • Dzida
                          RS
                          • 2006
                          • 2253

                          Zamieszczone przez PieTrzaK
                          Wlałem sobie Liqui Moly 10W-40 z MoS2
                          Ale nie do Octavii którą masz w profilu?
                          Zamieszczone przez PieTrzaK
                          Czy można dolać Mobila (bez magicznego MoS2) którego trochę mi zostało z ostatniego baniaczka?
                          Tak można zmieszać te 2 oleje, nie wybuchną.

                          Komentarz

                          • konkon
                            Rider
                            • 2008
                            • 667
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                            PieTrzaK, Nie lepiej było wlać syntetyka np. Lotos Syntetic 5W-40 + dodatek Liqui Moly MOS2 ? Cenowo by wyszło to samo.
                            Konrad
                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                            90 konny AGRessor
                            PerfectServiceBy DGW
                            WhitePride :smokedevil

                            Komentarz

                            • PieTrzaK
                              L&K
                              • 2009
                              • 1323
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                              Nie do Octavii,do tego zielonego z avatara

                              Auto jezdzi od dawna na polsyntetyku,takze przy takowym wolalem pozostac. A do samego Lotosa po prostu jakos ciezko mi sie przekonac,taka wewnetrzna blokada. Cenowo tez nie wiem czy tak atrakcyjnie by to wyszlo - Lotos ok 70zl,dodatek ok 30 + przesylki. LM kosztowal mnie 99+ przesylka

                              Komentarz

                              • Pidziek
                                RS
                                • 2011
                                • 1845

                                A ja to może zapytam najbardziej wymagajacych użytkowników czy ktos by chciał zalać pełnosyntetyczny olej na 100% bazie estrowej o temp. płynięcia -51st.C w lepkosci 5W-40 ?

                                Fuchs RACE PRO S
                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                http://www.zmienolej.pl/
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                Komentarz

                                • konkon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 667
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                  Zamieszczone przez PieTrzaK
                                  Auto jezdzi od dawna na polsyntetyku
                                  To nie ma znaczenia
                                  Zamieszczone przez PieTrzaK
                                  do samego Lotosa po prostu jakos ciezko mi sie przekonac,taka wewnetrzna blokada
                                  bo jest polski ? A może słyszałeś od dziada pradziada że Lotos to tylko do kosiarki ?
                                  Zapewniam Cię że niektóre parametry olejów Lotos czy Orlen to klasa światowa a już napewno będzie lepsze od tego LM, dobra cena, czego więcej chcieć ?
                                  Lotosa Syntetic zalałem do Opla Combo 1.7 DTI, silnik chodzi b. dobrze, dużo ciszej niż na Mobilu i Motulu 10W-40, nie bierze oleju. Na zimę zalewam nim także Fabię 1.4. W wątku jaki olej do TDI niektórzy go zalali i nie narzekają.

                                  100% pewny towar, wszedł niedawno w LM, więc powinien mieć, albo załatwi MOS2 + Lotos za 69 + przesyłka 19.
                                  Lotos wszystkie parametry ma lepsze, bez MOS2. Oczywiście wybór należy do Ciebie.
                                  Konrad
                                  OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                  90 konny AGRessor
                                  PerfectServiceBy DGW
                                  WhitePride :smokedevil

                                  Komentarz

                                  • rustin
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 120

                                    A ja polecam olej GULF ostatnio był test robiony jest na YT i pobił motula itp

                                    Komentarz

                                    • konkon
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 667
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                      rustin, zapodaj linka
                                      Konrad
                                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                      90 konny AGRessor
                                      PerfectServiceBy DGW
                                      WhitePride :smokedevil

                                      Komentarz

                                      • Pidziek
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 1845

                                        Zamieszczone przez rustin
                                        A ja polecam olej GULF ostatnio był test robiony jest na YT i pobił motula itp
                                        A ja z praktyki wiem że szybciej ubywa go nić Mobila 1 ( biorąc pod uwage 5W-50) ...Co to za test ?
                                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                        http://www.zmienolej.pl/
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez rustin
                                          ja polecam olej GULF ostatnio był test robiony jest na YT i pobił motula itp
                                          też bym chciał zobaczyć ten test...bo z tego co wiem oleje Gulfa to już nie to samo co kiedyś, jedynie nazwa marki się sprzedaje obecnie.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • rustin
                                            Ambiente
                                            • 2009
                                            • 120

                                            On był robiony na zlocie MKP więc nie wiem czy mogę go wrzucić. Kto chce nie się tam zaloguje i jest test olei.
                                            Takie gadania że go szybciej ubywa niz innego to jakos nie bardzo do mnie trafiają,jak to mówią kolega powiedział koledze.... jak to na necie.
                                            O którego mobila ci chodzi? zaraz porównanym z właściwościami,parametrami oleju i będzie wiadomo który lepszy.

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...fikacją-forda rustin chodzi Tobie o tego Gulfa http://gulf.pl/upload/articles/Karty...la_FE_5W30.pdf
                                              Jak dla mnie to Gulf nadaje się idealnie dla kierowców TAXI ... bo jest tani :P i to dla nich jest główny wyznacznik doboru oleju - zdziwisz się jeśli sugerując się nazwą Gulf trafisz na olej blendowany z OIL TRADING Estonia zamiast na produkowany w fabryce w Holandii.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • rustin
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 120

                                                nie ten olej gulfa tylko g5w40
                                                a dla ciebie wyznacznikiem widzę jest cena? nie zdziw sie jak w mobilu znajdziesz lotosa najtańszego

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez rustin
                                                  nie zdziw sie jak w mobilu znajdziesz lotosa najtańszego
                                                  powaga? bo nie wiedziałem ... :P
                                                  Gulf bazuje na swojej dobrej i słusznie wypracowanej renomie sprzed lat...ale to już nie te same oleje.


                                                  "- to nie o to chodzi, że olej marki X jest lepszy od marki Y,
                                                  - każdy producent ma lepsze i gorsze produkty,
                                                  - np. lotos tez ma oleje z najwyższej polki,
                                                  - chodzi o to ze różne oleje sa lepsze lub gorsze do danego silnika - czyli np. produkt X jest świetny w silniku xxx a kiepski w silniku yyy i odwrotnie olej Y jest super w silniku yyy a kiepski w xxx - chodzi miedzy innymi o specyfikę pewnych silnikow i ich "problemy" ktore jeden olej pomaga eliminować a inny nie"

                                                  Kolego rustin - miałem Mondeo kombi 2.0 TDDI GHIA i należałem do Klubu Mondeo Polska - moje Mondeo o niebo lepiej pracowało na Carlube Triple R 5w/40 PD Diesel Fully Synthetic z normą do PDK-a :lol: niż na Mobilu czy też Castrolu a wyznacznik ceny nie był tutaj brany pod uwagę.

                                                  Zamieszczone przez rustin
                                                  On był robiony na zlocie MKP więc nie wiem czy mogę go wrzucić. Kto chce nie się tam zaloguje i jest test olei.
                                                  wcale nie trzeba się logować :wink:
                                                  Tutaj jest ten "test" ---> http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...je-fotorejacja

                                                  Zamieszczone przez rustin
                                                  olej gulfa tylko g5w40
                                                  ---> http://gulf.pl/upload/articles/Karty...ula_G_5W40.pdf + http://gulf.pl/upload/articles/Karty...a_produktu.pdf = medialny bełkot czyli wg. Gulfa "Gulf Formula G 5W-40 jest wielosezonowym, całkowicie syntetycznym olejem silnikowym, stworzonym z najwyższej jakości baz syntetycznych" ... a faktycznie, jak widać podstawowy skład to oleje smarowe (ropa naftowa) hydrorafinowane 70 - 75% (Mieszanina syntetycznych olei bazowych (zwierających mniej niż 3% ekstraktu DMSO) oraz dodatki.
                                                  ACEA: A3/B4
                                                  API SM/CF
                                                  VW 502.00/505.00
                                                  Popiół siarczanowy na poziomie 1,26 raczej dykwalifikuje ten olej do najnowszych jednostek VW z czułymi układami katalitycznymi.
                                                  Producent : Gulf Oil Nederland B.V. Postbox 13, 1780 AA, Den Helder, Nederland

                                                  Papierowa dane faktycznie wyglądają wmiarę dobrze ...ale ciekawe jaki NOACK ma ten olej :roll:
                                                  http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control ---> karta PDS Noack 7,4 ; CCS przy -30C wynosi 5240
                                                  Założę się, że ten Lotos wypadnie w eksploatacji lepiej niż w/w Gulf.
                                                  http://allegro.pl/lotos-traffic-pro-...778776718.html 120 zł za 5L to wmiarę rozsądna cena.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • obrus
                                                    Elegance
                                                    • 2011
                                                    • 783
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Jak to wszystko czytam, głupieję. Tym bardziej, że nie wiem, czy dobrym olejem mi zalali silnik. Powinien być 501 01 lub 502 00 (wg instrukcji) a na paragonie mam 505 01/507 01, co zalali po 1500 km.



                                                    Zbliża się przegląd 15.000 i ponoć skoda zrezygnowała z castrola. Doradźcie, co dobrego kupić, żeby się w ASO nie czepiali.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...