Zamieszczone przez Andys
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Przy ostatnim przeglądzie zmieniłem olej z Mobila ESP Formula na Liqui Molly TT 4200. Generalnie jestem zadowolony z oleju, jak pisałem kilka stron wcześniej silnik pracuje jakby bardziej miękko. Zastanawia mnie tylko jedna rzecz, a mianowicie wyraźnie większe zużycie nowego oleju. O ile na Mobilu zużycie wynosiło 0.13 litra/1000 km, to na LM wychodzi coś około 0.2 l/1000 km. Wbrew pozorom to spora różnica, bo prawie dwukrotna. Mam pytanie, czy może być taka różnica w zużyciu olei o tej samej lepkości, tyle, że różnych marek? Już się zacząłem zastanawiać, czy nie kupiłem jakiejś podróby :?
Komentarz
-
-
Zużycie oleju dopuszczalne w obydwu przypadkach. Jak wyliczyłeś to zużycie... 0,13 i 0, 20 L na 1000 km :roll:
Mobil ESP vs Liqui Moly Top Tec 4200 oba mają bardzo podobne parametry
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/mediendb.nsf/gfx2/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf/$file/3706%20Top%20Tec%204200_EN.pdf
A nie leciałeś gdzieś ostatnio w trasę po autostradzie na tym LM?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZużycie oleju dopuszczalne w obydwu przypadkach
Komentarz
-
-
@ Paolo Esco. Zużycie oceniłem tak: po przeglądzie miałem olej zalany na max (maksymalny poziom na bagnecie). Po przejechaniu 2000 km dolałem oleju tak, żeby znowu było max na bagnecie i wyszło, że musiałem dolać około 400 ml, czyli wychodzi zużycie około 0.2L/1000 km. Analogicznie oceniałem zużycie poprzedniego oleju. Oleju zawsze dolewam w tym samym miejscu (żeby wyeliminować nierówności podłoża, po odczekaniu 5-10 min po wyłączeniu ciepłego silnika, żeby olej spłynął do miski). Myślę, że sposób użytkowania auta jakoś istotnie się nie zmienił, nie było żadnej ostrej ani dłuższej szybkiej jazdy od wymiany.
Oczywiście moje pomiary na pewno nie są super dokładne, ale jednak różnicę w zużyciu obrazują.
Boję się po prostu, czy nie kupiłem jakiejś podróby. No nic, poobserwuję jeszcze i zobaczymy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidazużycie 1 litra oleju na 5000 km, to IMHO za dużo. Chcąc wymieniać olej co 15 kkm, dolewasz 3 litry oleju (bez sensu) ... obserwuj to zużycie dalej, może to się jeszcze uspokoi.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
W USA też próbują dowiedzieć się dlaczego ich TFSI, TSI bardzo lubią olej ..
Oficjalnie dostaje takie odpowiedzi :
Thank you for contacting Audi Customer Care with your questions regarding the oil consumption in your S4.(which for me has been ZERO). As you requested, I am sendingyou this informationin writing.
All properly operating internal combustion engines use a certain amount of oil to lubricate the elements that separate the combustion chamber from the crankcase, as well as those areas which are exposed to the hot gasses and flame of the combustion process. This oil is burned by the engine and processed through the exhaust system and related controls. The rate at which your vehicle's engine will consume oil depends on the quality and viscosity of oil, the speed at which the engine is operated, the climate, road conditions,HOW THE VEHICLE WAS INITIALLY DRIVEN (my caps).Another factor is the amount of dilution within, and oxidation of, the lubricant.
Because of these variable, it is difficult to establish a standard rate of oil consumption. It is our belief that using up to one quart of oil per 1,000 miles of driving is within an acceptable range. As one would expect, oil consumption can go up or down depending on individual driving habits. If you have not already done so, you may consider having an oil consumption test performed by your dealer to find if you vehicle's consumption rate is within range. They will also be able to tell you of any conditions contributing to the rate of oil consumption(????).
Thank you for providing me with the opportunity to respond to your questions. Please know that we recognize the significance of your purchase, and naturally, your satisfaction is important to us.
Should you have any future questions, please contact your audi authorized dealer or call me through Audi customer Care at (800) 822-2834.
Sincerely,
(SIGNATURE)
Elizabeth Withers
Audi Customer Care
Audi of America, Inc.
Inna wersja którą wielu w różnych formach snuje ...
FSI engines there's a hard and soft limiter, doesn't it work that the soft limiter starts to cut in ~500rpm before the hard limiter. The soft limiter works by not firing the injector in tandem with compensating with more inert air charge via EGR. The hard limiter works by not firing the spark plug. In reaching a hard limit situation, this would ensure there's no unburnt fuel exhausted, and the EGR gases serve to do what the fuel would normally in a rev limit situation -- keep the cylinders cool.
Inne źródła podają że może doszło do błedu przy montażu w pewnych partiach silników:
1. bigred15 you have a 1999 GLS which automatically means you have a 2.0 engine with the AEG engine code. Just like me...
2. It has been determined that certain, not all early 2.0 engines have an oil consumtion problem. The engines that are mainly affected are exactly the AEG engines. Not all of them but some of them.
3. The root of the problem: When making the piston rings, a whole batch of piston rings had their labels "stamped" upside down. As a result of that, the piston rings were installed upside down when the engines were assembled. This results in premature wear around 30K but this depends on how the car is driven and maintained. Further investigaion revelas that it is only cilynder number 2 that has the rings installed upside down. There are actually vortex users that kept the work order from a VW dealership explaining the problem and the work done.
4. Not all AEG engines are affected. For an example, mine has no oil consumption problems after 63K miles on the clock.
5. VWof America, knows about the problem and knows which engines are affected. This can be verified by VIN number of the vehicle. However, VWOA will not issue a recall because it is expensive as a complete engine rebuild is required.
5. VWOfAmerica deals with this problem on a case by case basis. If you still have powertrain warranty remaining (50K) then there is a good chance they will fix it for free.
Side Notes:
* Dealerships will start an oil consumption test trying to determine if there is indeed an oil consumption problem.
* Some dealers will recommend that you use thicker grade oil to minimise the oil consumtion. While this may seem to work for a while, it is definitely not solving the problem. It is only delaying the inevitable.
* Some dealerships will gladly start the oil consumption test, BUT they will intentionally put thicker oil to skew the results.
* Some dealerships will plain and simple lie to you telling you that it is normal for your engine to burn oil.
My advice to you is to call VWOfAmerica with your VIN and ask them if your engine is affected by the oil consumption problem. Ask them to be honest with you (not that makes any diff ).
If your engine is affected by this problem and you still have remaining powertrain warranty (50K) then take it for an oil consumption test.
If your engine is affected by this problem BUT you don't have warranty then sell the car and get another one,
If your engine is NOT affected by this problem, you must investigate if you are leaking oil.
One thing is for sure: IT IS NOT NORMAL FOR ANY ENGINE TO BURN THAT MUCH OIL!
Mine and many other AEG engines do not burn a single drop of oil.
Ktoś w Polsce może zweryfikować jakie silniki mogły ewentualnie wyjechać z obróconymi podczas montażu pierścieniami ?
W USA jak piszą weryfikują to po VIN-ie.
I dosyć często powtarzają się informację o pierscieniach zainstalwanych metodą upside-down :lol: :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Może tez okazać się również, że Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) też nie lubi się silnikiem 1.8 TSI.
Od wymiany przejechałem 3 tysiące km. Wczoraj dolałem 0,5 l i jest mniej więcej na 4/5 stanu. Po trasie prawie 500km. Dziś znów 300km i zobaczymy co będzie wieczorem na bagnecie.
Plusy: silnik IMO pracuje bardziej miękko, jeszcze ciszej.
[ Dodano: Pon 22 Sie, 11 10:48 ]
Od wymiany już minęło około 6 tys. km. Wczoraj dolałem znów 30ml żeby było w okolicach stanu max. Czyli w sumie na te 6 tys. km od wymiany dolałem 0,8 l oleju.
Komentarz
-
-
Nie do Octavii,do tego zielonego z avatara
Auto jezdzi od dawna na polsyntetyku,takze przy takowym wolalem pozostac. A do samego Lotosa po prostu jakos ciezko mi sie przekonac,taka wewnetrzna blokada. Cenowo tez nie wiem czy tak atrakcyjnie by to wyszlo - Lotos ok 70zl,dodatek ok 30 + przesylki. LM kosztowal mnie 99+ przesylka
Komentarz
-
-
A ja to może zapytam najbardziej wymagajacych użytkowników czy ktos by chciał zalać pełnosyntetyczny olej na 100% bazie estrowej o temp. płynięcia -51st.C w lepkosci 5W-40 ?
Fuchs RACE PRO SProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PieTrzaKAuto jezdzi od dawna na polsyntetyku
Zamieszczone przez PieTrzaKdo samego Lotosa po prostu jakos ciezko mi sie przekonac,taka wewnetrzna blokada
Zapewniam Cię że niektóre parametry olejów Lotos czy Orlen to klasa światowa a już napewno będzie lepsze od tego LM, dobra cena, czego więcej chcieć ?
Lotosa Syntetic zalałem do Opla Combo 1.7 DTI, silnik chodzi b. dobrze, dużo ciszej niż na Mobilu i Motulu 10W-40, nie bierze oleju. Na zimę zalewam nim także Fabię 1.4. W wątku jaki olej do TDI niektórzy go zalali i nie narzekają.
100% pewny towar, wszedł niedawno w LM, więc powinien mieć, albo załatwi MOS2 + Lotos za 69 + przesyłka 19.
Lotos wszystkie parametry ma lepsze, bez MOS2. Oczywiście wybór należy do Ciebie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rustinA ja polecam olej GULF ostatnio był test robiony jest na YT i pobił motula itpProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rustinja polecam olej GULF ostatnio był test robiony jest na YT i pobił motula itpPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
On był robiony na zlocie MKP więc nie wiem czy mogę go wrzucić. Kto chce nie się tam zaloguje i jest test olei.
Takie gadania że go szybciej ubywa niz innego to jakos nie bardzo do mnie trafiają,jak to mówią kolega powiedział koledze.... jak to na necie.
O którego mobila ci chodzi? zaraz porównanym z właściwościami,parametrami oleju i będzie wiadomo który lepszy.
Komentarz
-
-
http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...fikacją-forda rustin chodzi Tobie o tego Gulfa http://gulf.pl/upload/articles/Karty...la_FE_5W30.pdf
Jak dla mnie to Gulf nadaje się idealnie dla kierowców TAXI ... bo jest tani :P i to dla nich jest główny wyznacznik doboru oleju - zdziwisz się jeśli sugerując się nazwą Gulf trafisz na olej blendowany z OIL TRADING Estonia zamiast na produkowany w fabryce w Holandii.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rustinnie zdziw sie jak w mobilu znajdziesz lotosa najtańszego
Gulf bazuje na swojej dobrej i słusznie wypracowanej renomie sprzed lat...ale to już nie te same oleje.
"- to nie o to chodzi, że olej marki X jest lepszy od marki Y,
- każdy producent ma lepsze i gorsze produkty,
- np. lotos tez ma oleje z najwyższej polki,
- chodzi o to ze różne oleje sa lepsze lub gorsze do danego silnika - czyli np. produkt X jest świetny w silniku xxx a kiepski w silniku yyy i odwrotnie olej Y jest super w silniku yyy a kiepski w xxx - chodzi miedzy innymi o specyfikę pewnych silnikow i ich "problemy" ktore jeden olej pomaga eliminować a inny nie"
Kolego rustin - miałem Mondeo kombi 2.0 TDDI GHIA i należałem do Klubu Mondeo Polska - moje Mondeo o niebo lepiej pracowało na Carlube Triple R 5w/40 PD Diesel Fully Synthetic z normą do PDK-a :lol: niż na Mobilu czy też Castrolu a wyznacznik ceny nie był tutaj brany pod uwagę.
Zamieszczone przez rustinOn był robiony na zlocie MKP więc nie wiem czy mogę go wrzucić. Kto chce nie się tam zaloguje i jest test olei.
Tutaj jest ten "test" ---> http://www.mondeoklubpolska.pl/showt...je-fotorejacja
Zamieszczone przez rustinolej gulfa tylko g5w40
ACEA: A3/B4
API SM/CF
VW 502.00/505.00
Popiół siarczanowy na poziomie 1,26 raczej dykwalifikuje ten olej do najnowszych jednostek VW z czułymi układami katalitycznymi.
Producent : Gulf Oil Nederland B.V. Postbox 13, 1780 AA, Den Helder, Nederland
Papierowa dane faktycznie wyglądają wmiarę dobrze ...ale ciekawe jaki NOACK ma ten olej :roll:
http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control ---> karta PDS Noack 7,4 ; CCS przy -30C wynosi 5240
Założę się, że ten Lotos wypadnie w eksploatacji lepiej niż w/w Gulf.
http://allegro.pl/lotos-traffic-pro-...778776718.html 120 zł za 5L to wmiarę rozsądna cena.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Jak to wszystko czytam, głupieję. Tym bardziej, że nie wiem, czy dobrym olejem mi zalali silnik. Powinien być 501 01 lub 502 00 (wg instrukcji) a na paragonie mam 505 01/507 01, co zalali po 1500 km.
Zbliża się przegląd 15.000 i ponoć skoda zrezygnowała z castrola. Doradźcie, co dobrego kupić, żeby się w ASO nie czepiali.
Komentarz
-
Komentarz