Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

OPONY zimowe - temat zbiorczy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ja mam zupełnie inne zdanie, może dlatego że na nich jeżdżę i nie kojarzę ich wyłącznie z F&F
    Moja Balbina

    Komentarz


    • Zamieszczone przez trooper
      Ja mam zupełnie inne zdanie, może dlatego że na nich jeżdżę i nie kojarzę ich wyłącznie z F&F
      A jeździłeś na innych gumach klasy UHP?

      Poza tym lato co innego, a zima co innego. Kitajce raczej nie mają pojęcia o zimach jakie u nas panują i zakładam, że do tego odnosił się zepter00
      Było: 117,5KM / 238,9 Nm
      Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

      -> MOJA SKODA <-

      Komentarz


      • czy mógłbym się wtrącić,
        UG8 to zwykła klasa czy Snowprox S953 to klasa wyższa?

        PS "Zima w Japonii jest niezwykle zróżnicowana i zależy głównie od położenia danej Link północy kraju temperatury mogą spaść poniżej -20°C (czasem poniżej -35°C), w centrum kraju zimą termometry pokazują od -10°C do +10°C, na południu zima jest bardzo łagodna, a temperatura dochodzi do +20°C.W wielu rejonach Japonii (zwłaszcza w górach) zima to okres niezwykle obfitych opadów śniegu"
        to chyba jak u nas?
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz


        • Zamieszczone przez Karql
          A jeździłeś na innych gumach klasy UHP?
          Jeździłem dlatego zabieram głos, inaczej odzywanie się byłoby bezsensowne
          Moja Balbina

          Komentarz


          • Zgadzam się z Karql'em. Znam mizerny wkład marki Toyo w sport samochodowy i wiem jak się on ma do wkładu marek takich jak Michelin, Pirelli i Goodyear. Dużo czytam i jeszcze więcej oglądam. Znam klimat Japonii, wiem gdzie i ile śniegu u nich pada i w jakich prefekturach. Wiem jak mały procent ludzi mieszkających w tym małym kraju mieszka w ich małych górach.

            Wystarczy sprawdzić trakcję na śniegu, hamowanie na suchym i mokrym, prędkości w zakrętach.. Testy nie kłamią. A i jeszcze jedno, osoby, które zakładają na zimę opony 205 i szersze, mają gównianą wiedzę o oponach. Jedynym wytłumaczeniem zakładania 16" i 205 jest to, że inne nie wejdą ze względu na wielkość przednich tarcz. Tak mają RS'y. Wysokie indeksy prędkości też przydają się w zimie....ehm.. jak zmarłemu kadzidło. Węższe opony zapewnią większe naciski jednostkowe na podłoże. tak bardzo ważne przy jeździe po śliskich i luźnych nawierzchniach. Zaraz ktoś powie, ze jazda zimą to nie tylko jazda po luźnym i ubitym śniegu lecz także jazda po mokrym a czasem nawet i suchym asfalcie. Otóż z całym przekonaniem twierdze, że korzyści wynikające z jazdy na szerszych zimówkach po mokrym i suchym asfalcie w porównaniu z węższymi są mniejsze niż straty na śniegu. W dodatku występujące u nas koleiny często wypełniają się wodą. Dobre opony szerokości 185 lub 195 pojadą prawie 20 km/h szybciej od najlepszych 225 - tek, zanim dojdzie do oderwania opony od nawierzchni na filmie wodnym czyli do popularnego aquaplaningu.


            Wracając do azjatyckich opon pierwsze miejsca we wszystkich testach zajmują opony marek takich jak Dunlop, Goodyear, Continental.... Azjatyckie marki Yokohama, Kumho, Kenda... zamykają listę. To są "ogony".
            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

            Komentarz


            • zepter00
              masz linki do tych testów, bo to co ja znajduje to głównie Niemieckie testy europejskich opon.?

              Z testów (ADAC 2009) wynika że Sava Eskimo S3 to samo zło (ostatnie miejsce) a tutaj na forum parę razy była polecana.

              A pro po to dzisiaj pojawił się test ADAC zimówek 195/65/R15 T
              Winterreifen 195/65 R15 im Test (2021) | ADAC

              Co do wielkości opon to zakładam takie same jak letnie stąd 205.
              "Węższe opony zapewnią większe naciski jednostkowe na podłoże. tak bardzo ważne przy jeździe po śliskich i luźnych nawierzchniach"
              i parę cytatów:

              "Czy opony zimowe powinny być węższe niż opony letnie?

              Do niedawna wielu specjalistów uważało, że powinno się zakładać o rozmiar węższe opony zimowe w stosunku do opon letnich. Jednak w tym momencie preferuje się zakładanie tego samego rozmiaru zarówno w oponach letnich jak i zimowych.

              Wszystko jednak zależy od warunków w jakich opony te będą użytkowane. Jeśli założymy opony węższe nacisk na powierzchnię styku z nawierzchnią jest większy, takie opony znacznie lepiej przebijają się przez śnieg i błoto pośniegowe ale kosztem wydłużonej drogi hamowania. Opony o szerszym profilu stawiają większy opór podczas jazdy po śniegu, ale zdecydowanie lepiej zachowują się na zakrętach i hamowanie na lodzie jest znacznie krótsze niż w oponach o węższym profilu. Decydując się jak szerokie opony założyć, znów ze względu na brak uniwersalnego rozwiązania musimy pójść na kompromis."

              "Wśród kierowców, zwłaszcza starszej daty krążą często różne opinie na temat eksploatacji samochodów. Nie zawsze mają one jednak pokrycie z rzeczywistością. Tak jest między innymi z doborem rozmiaru ogumienia zimowego do samochodu. Wielu kierowców twierdzi, że na sezon zimowy należy zakładać węższe opony niż na lato, by samochód lepiej się prowadziło. Niestety w rzeczywistości nie ma takiego przełożenia. Tylko w jednej sytuacji na węższych oponach auto prowadzi się nieco lepiej. Podczas jazdy po świeżym, kopnym śniegu rzeczywiście opony węższe spisują się lepiej. W pozostałych warunkach takich jak suchy czy mokry asfalt, a nawet lód węższe od fabrycznych opony pogarszają właściwości jezdne samochodu."
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Zorr
                Z testów (ADAC 2009) wynika że Sava Eskimo S3 to samo zło (ostatnie miejsce) a tutaj na forum parę razy była polecana.
                Zależy kto czego oczekuje od opony. Ja bym nie założył.

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz


                • Zamieszczone przez jarbau
                  Link

                  tutaj jest konfigurator - pokazuje jakie felgi pasują do każdego auta (stalowe lub aluminiowe) i jakie opony są wówczas możliwe do zastosowania.
                  niestety nie pomoglo mi to. nawet nie pokazalo opon ktore wchodza na 100 %

                  Komentarz


                  • w sumie wyląduje chyba z zestawem:

                    Michelin Alpin A4 195/65 R15 91 H --> 4 x 340zł = 1360zł
                    +
                    felgi stalowe: Alcar KFZ 9165 --> 4 x 150zł = 600zł
                    =
                    1960zł

                    i tu mam pytanko(a):
                    1. czy stalowa felga 15" do Octavi II FL ma następujące parametry:
                    rozstaw: 5x112.0
                    otwór centralny: 57
                    ET: 47 dla 6J x 15 lub ET 50 dla 6,5J x 15
                    ??
                    Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                    Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez Zorr
                      i tu mam pytanko(a):
                      1. czy stalowa felga 15" do Octavi II FL ma następujące parametry:
                      rozstaw: 5x112.0
                      otwór centralny: 57
                      ET: 50
                      ??

                      2. czy będzie problem z montażem felg posiadających ET 47
                      ??
                      Jakie to ma praktyczne znacznie w czasie użytkowania czy ET 47 czy ET 50?

                      Tak felga ma rozstaw 5 x 112. Sam szukam czegoś, ale nie wiem czy brać ET 47 czy ET 50... :roll:

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez natash
                        Jakie to ma praktyczne znacznie w czasie użytkowania czy ET 47 czy ET 50?

                        Tak felga ma rozstaw 5 x 112. Sam szukam czegoś, ale nie wiem czy brać ET 47 czy ET 50... :roll:
                        instrukcji znalazłem:
                        ET: 47 dla 6J x 15
                        ET: 50 dla 6,5J x 15

                        co do praktycznego znaczenia:
                        Gdy wartość ET się zmniejsza – felgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola.
                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                        Komentarz


                        • No to na zimę lepiej brać ET 50, bo jak dużo śniegu przyklejonego do opona bardziej schowana.

                          Komentarz


                          • Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała. Na youtubie jest wiele filmików gdzie BMW X5 na szerokich kapciach zimowych High performance leżą i kwiczą kiedy auta na węższych gumach z prostszym napędem robią co chcą.


                            No Savy to ja nie polecam. A testów szukam w sieci i czytam wszystkie, w dodatku Netcar przysyła mi okólniki - poradniki razy na dwa tygodnie z poradami i testami. Myślałem, że będą kiepskie ale są bogate, rzetelne i nawet ja się czegoś nowego dowiedziałem. :?
                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                            Komentarz


                            • a dlam nie oszczędzainie na oponach zimowych jest głupotą. W końcu kupuje sie je na 3 sezony albo i więcej, w zalezności ile kto jeździ. Wiec oszczędność 100 czy nawet 200 zł na komplecie jest jak dla mnie średnią oszczędnością, biorąc pod uwage własne bezpieczeństwo jak i innych. Od siebie moge polecić Continentale TS830 - bezkonkurencyjne.
                              http://www.elcal.pl/

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez W1Michał
                                a dlam nie oszczędzainie na oponach zimowych jest głupotą. W końcu kupuje sie je na 3 sezony albo i więcej, w zalezności ile kto jeździ. Wiec oszczędność 100 czy nawet 200 zł na komplecie jest jak dla mnie średnią
                                to samo dotyczy letnich opon a także oszczędzania na zdrowiu itd...
                                ale z drugiej strony ilu z nas dopłaciło do zapewniającego lepszą trakcję, napędu 4x4 albo do systemu ISR2 (Inteligentny System Ratunkowy)?
                                Gdzieś trzeba znaleźć ten złoty środek własnego budżetu i bezpieczeństwa.

                                No i jest jeszcze kwestia: nikt nie lubi przepłacać, a wyższa cena nie zawsze idzie w parze z wyższą jakością.

                                zepter00 co do szerokości opon, to też trzeba znaleźć złoty środek, bo inaczej idąc rozumowaniem węższe = lepsze skończymy na oponie rowerowej.
                                Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                                Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez kabanos
                                  Zamieszczone przez Zorr
                                  Z testów (ADAC 2009) wynika że Sava Eskimo S3 to samo zło (ostatnie miejsce) a tutaj na forum parę razy była polecana.
                                  Zależy kto czego oczekuje od opony. Ja bym nie założył.
                                  Ja kupiłem i mam nadzieję że będzie ok
                                  "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                                  "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                                  www.zoltar.bielsko.pl

                                  Komentarz


                                  • bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej.

                                    Zamieszczone przez zepter00
                                    Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała
                                    To brać jednak 185/65/r15 zamiast 195?

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez pandzik
                                      bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej.

                                      Zamieszczone przez zepter00
                                      Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała
                                      To brać jednak 185/65/r15 zamiast 195?
                                      Absolutnie NIE!!!
                                      195/65/15 to minimalny rozmiar dla OII i to nie tylko z powodu wymagań homologacji ( 185/65/15 o ile pamiętam tam nie ma ) ale i z rozsądku. Jak czyjaś OII wyjechała z salonu na 225/45/17 to faktycznie powinien pomyśleć o zejściu na powiedzmy 205/55/16, ale już schodzenie z 205/55/16 na 195/65/15 jest moim zdaniem, w ogromnej większości przypadków, bezcelowe. 195/65/15 to już absolutne minimum dla OII i jeśli tak wyjechała z fabryki to schodzenie na zimę na 185 jest całkowitym bezsensem ( no chyba, że ktoś 99% zimy jeździ tylko i wyłącznie w kopnym śniegu, ale wtedy to są inne lepsze opcje niż za wąska opona ).
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz


                                      • kowal 2002, Dzięki.

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez pandzik
                                          bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej
                                          Miałem Save S3 a nie S3+ tak jak teraz kupiłem i nie powiem że ma większe zużycie od średniego.A autem robię miesięcznie ok 1000 km
                                          "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

                                          "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

                                          www.zoltar.bielsko.pl

                                          Komentarz


                                          • Sprawdzałem swoje Barum Polaris 2 -wystarczą jeszcze na ten sezon a później biorę nowe Goodyeary 185/65 R15 lub 195

                                            Pandzik.. Bierz 195/65 R15 - rozmiar homologowany (żaden ubezpieczyciel nie może marudzić w razie czego) i bardzo popularny, co przejawia się tym, że opony 195 są tańsze niż 185.

                                            [ Dodano: Czw 22 Wrz, 11 18:31 ]
                                            Zamieszczone przez kowal 2002
                                            Zamieszczone przez pandzik
                                            bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej.

                                            Zamieszczone przez zepter00
                                            Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała
                                            To brać jednak 185/65/r15 zamiast 195?
                                            Absolutnie NIE!!!
                                            195/65/15 to minimalny rozmiar dla OII i to nie tylko z powodu wymagań homologacji ( 185/65/15 o ile pamiętam tam nie ma ) ale i z rozsądku. Jak czyjaś OII wyjechała z salonu na 225/45/17 to faktycznie powinien pomyśleć o zejściu na powiedzmy 205/55/16, ale już schodzenie z 205/55/16 na 195/65/15 jest moim zdaniem, w ogromnej większości przypadków, bezcelowe. 195/65/15 to już absolutne minimum dla OII i jeśli tak wyjechała z fabryki to schodzenie na zimę na 185 jest całkowitym bezsensem ( no chyba, że ktoś 99% zimy jeździ tylko i wyłącznie w kopnym śniegu, ale wtedy to są inne lepsze opcje niż za wąska opona ).
                                            Może nie jest całkowitym bezsensem bo poza małym przekłamaniem na liczniku niczym to nie grozi..Jeśli mieszkał bym w Bieszczadach lub pod lasem na Suwalszczyźnie to w ogóle bym się nie zastanawiał tylko szedł w 185...ale jeśli mamy Auto Casco to lepiej mieć rozmiar homologowany. Inne lepsze opcje to OII 4x4 lub Yeti 4x4
                                            Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                            "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                            Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                            Komentarz


                                            • Też miałem dylemat ,czy brać na zimę opony 16 czy 15.Teraz mam w swojej octavii fabrycznie alufelgi i opony 16".Po lekturze forum zdecydowałem ,że kupię felgi stalowe (napewno z homologacją) i opony GOODYEAR Ultra Grip 8 15". Za "piętnastkami" jest jeszcze jeden argument.Są tańsze o ok 150 zł na sztuce , przynajmniej taka różnica jest na GOODYEARACH UG 8.
                                              Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                                              Komentarz


                                              • Myślę, że dobrze zrobiłeś i nie będziesz żałował.
                                                Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                                                "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                                                Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                                                Komentarz


                                                • Ja tamtą zimę przelatałem na 15, ale na tą chce 16, bo jednak 15 ma za wysoki profil to się jeździ jak na łajbie :diabelski_usmiech
                                                  Było: 117,5KM / 238,9 Nm
                                                  Jest: 144 KM / 301,4 Nm by CompSport

                                                  -> MOJA SKODA <-

                                                  Komentarz


                                                  • Karql, nie jest tak źle z tymi 15".Fakt,że jest miękko ale bez przesady.Ja na szczęście w pracy jeżdżę octavkami i mam poróLink mają założone 15" opony zarówno zimowe jak i letnie i naprawdę jest OK. A z pracy już jadę swoją skodzianką na 16".Myślę , żę rozwiązanie 16" na lato a na zimę 15" jest optymalne.
                                                    Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X