czy mógłbym się wtrącić,
UG8 to zwykła klasa czy Snowprox S953 to klasa wyższa?
PS "Zima w Japonii jest niezwykle zróżnicowana i zależy głównie od położenia danej wyspy.Na północy kraju temperatury mogą spaść poniżej -20°C (czasem poniżej -35°C), w centrum kraju zimą termometry pokazują od -10°C do +10°C, na południu zima jest bardzo łagodna, a temperatura dochodzi do +20°C.W wielu rejonach Japonii (zwłaszcza w górach) zima to okres niezwykle obfitych opadów śniegu"
to chyba jak u nas?
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zgadzam się z Karql'em. Znam mizerny wkład marki Toyo w sport samochodowy i wiem jak się on ma do wkładu marek takich jak Michelin, Pirelli i Goodyear. Dużo czytam i jeszcze więcej oglądam. Znam klimat Japonii, wiem gdzie i ile śniegu u nich pada i w jakich prefekturach. Wiem jak mały procent ludzi mieszkających w tym małym kraju mieszka w ich małych górach.
Wystarczy sprawdzić trakcję na śniegu, hamowanie na suchym i mokrym, prędkości w zakrętach.. Testy nie kłamią. A i jeszcze jedno, osoby, które zakładają na zimę opony 205 i szersze, mają gównianą wiedzę o oponach. Jedynym wytłumaczeniem zakładania 16" i 205 jest to, że inne nie wejdą ze względu na wielkość przednich tarcz. Tak mają RS'y. Wysokie indeksy prędkości też przydają się w zimie....ehm.. jak zmarłemu kadzidło. Węższe opony zapewnią większe naciski jednostkowe na podłoże. tak bardzo ważne przy jeździe po śliskich i luźnych nawierzchniach. Zaraz ktoś powie, ze jazda zimą to nie tylko jazda po luźnym i ubitym śniegu lecz także jazda po mokrym a czasem nawet i suchym asfalcie. Otóż z całym przekonaniem twierdze, że korzyści wynikające z jazdy na szerszych zimówkach po mokrym i suchym asfalcie w porównaniu z węższymi są mniejsze niż straty na śniegu. W dodatku występujące u nas koleiny często wypełniają się wodą. Dobre opony szerokości 185 lub 195 pojadą prawie 20 km/h szybciej od najlepszych 225 - tek, zanim dojdzie do oderwania opony od nawierzchni na filmie wodnym czyli do popularnego aquaplaningu.
Wracając do azjatyckich opon pierwsze miejsca we wszystkich testach zajmują opony marek takich jak Dunlop, Goodyear, Continental.... Azjatyckie marki Yokohama, Kumho, Kenda... zamykają listę. To są "ogony".
Schnee, Eis, Nässe oder trocken-frostiges Wetter: Wer meistert die unterschiedlichen Bedingungen am besten? 16 aktuelle Reifen für Autos der unteren Mittelklasse im ADAC Test.
Co do wielkości opon to zakładam takie same jak letnie stąd 205.
"Węższe opony zapewnią większe naciski jednostkowe na podłoże. tak bardzo ważne przy jeździe po śliskich i luźnych nawierzchniach"
i parę cytatów:
"Czy opony zimowe powinny być węższe niż opony letnie?
Do niedawna wielu specjalistów uważało, że powinno się zakładać o rozmiar węższe opony zimowe w stosunku do opon letnich. Jednak w tym momencie preferuje się zakładanie tego samego rozmiaru zarówno w oponach letnich jak i zimowych.
Wszystko jednak zależy od warunków w jakich opony te będą użytkowane. Jeśli założymy opony węższe nacisk na powierzchnię styku z nawierzchnią jest większy, takie opony znacznie lepiej przebijają się przez śnieg i błoto pośniegowe ale kosztem wydłużonej drogi hamowania. Opony o szerszym profilu stawiają większy opór podczas jazdy po śniegu, ale zdecydowanie lepiej zachowują się na zakrętach i hamowanie na lodzie jest znacznie krótsze niż w oponach o węższym profilu. Decydując się jak szerokie opony założyć, znów ze względu na brak uniwersalnego rozwiązania musimy pójść na kompromis."
"Wśród kierowców, zwłaszcza starszej daty krążą często różne opinie na temat eksploatacji samochodów. Nie zawsze mają one jednak pokrycie z rzeczywistością. Tak jest między innymi z doborem rozmiaru ogumienia zimowego do samochodu. Wielu kierowców twierdzi, że na sezon zimowy należy zakładać węższe opony niż na lato, by samochód lepiej się prowadziło. Niestety w rzeczywistości nie ma takiego przełożenia. Tylko w jednej sytuacji na węższych oponach auto prowadzi się nieco lepiej. Podczas jazdy po świeżym, kopnym śniegu rzeczywiście opony węższe spisują się lepiej. W pozostałych warunkach takich jak suchy czy mokry asfalt, a nawet lód węższe od fabrycznych opony pogarszają właściwości jezdne samochodu."
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Michelin Alpin A4 195/65 R15 91 H --> 4 x 340zł = 1360zł
+
felgi stalowe: Alcar KFZ 9165 --> 4 x 150zł = 600zł
=
1960zł
i tu mam pytanko(a):
1. czy stalowa felga 15" do Octavi II FL ma następujące parametry:
rozstaw: 5x112.0
otwór centralny: 57
ET: 47 dla 6J x 15 lub ET 50 dla 6,5J x 15
??
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Jakie to ma praktyczne znacznie w czasie użytkowania czy ET 47 czy ET 50?
Tak felga ma rozstaw 5 x 112. Sam szukam czegoś, ale nie wiem czy brać ET 47 czy ET 50... :roll:
instrukcji znalazłem:
ET: 47 dla 6J x 15
ET: 50 dla 6,5J x 15
co do praktycznego znaczenia:
Gdy wartość ET się zmniejsza – felgi wystają bardziej na zewnątrz. Zwiększenie ET powoduje natomiast umiejscowienie koła bardziej wewnątrz nadkola.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała. Na youtubie jest wiele filmików gdzie BMW X5 na szerokich kapciach zimowych High performance leżą i kwiczą kiedy auta na węższych gumach z prostszym napędem robią co chcą.
No Savy to ja nie polecam. A testów szukam w sieci i czytam wszystkie, w dodatku Netcar przysyła mi okólniki - poradniki razy na dwa tygodnie z poradami i testami. Myślałem, że będą kiepskie ale są bogate, rzetelne i nawet ja się czegoś nowego dowiedziałem. :?
a dlam nie oszczędzainie na oponach zimowych jest głupotą. W końcu kupuje sie je na 3 sezony albo i więcej, w zalezności ile kto jeździ. Wiec oszczędność 100 czy nawet 200 zł na komplecie jest jak dla mnie średnią oszczędnością, biorąc pod uwage własne bezpieczeństwo jak i innych. Od siebie moge polecić Continentale TS830 - bezkonkurencyjne.
a dlam nie oszczędzainie na oponach zimowych jest głupotą. W końcu kupuje sie je na 3 sezony albo i więcej, w zalezności ile kto jeździ. Wiec oszczędność 100 czy nawet 200 zł na komplecie jest jak dla mnie średnią
to samo dotyczy letnich opon a także oszczędzania na zdrowiu itd...
ale z drugiej strony ilu z nas dopłaciło do zapewniającego lepszą trakcję, napędu 4x4 albo do systemu ISR2 (Inteligentny System Ratunkowy)?
Gdzieś trzeba znaleźć ten złoty środek własnego budżetu i bezpieczeństwa.
No i jest jeszcze kwestia: nikt nie lubi przepłacać, a wyższa cena nie zawsze idzie w parze z wyższą jakością.
zepter00 co do szerokości opon, to też trzeba znaleźć złoty środek, bo inaczej idąc rozumowaniem węższe = lepsze skończymy na oponie rowerowej.
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej.
Zamieszczone przez zepter00
Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała
bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej.
Zamieszczone przez zepter00
Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała
To brać jednak 185/65/r15 zamiast 195?
Absolutnie NIE!!!
195/65/15 to minimalny rozmiar dla OII i to nie tylko z powodu wymagań homologacji ( 185/65/15 o ile pamiętam tam nie ma ) ale i z rozsądku. Jak czyjaś OII wyjechała z salonu na 225/45/17 to faktycznie powinien pomyśleć o zejściu na powiedzmy 205/55/16, ale już schodzenie z 205/55/16 na 195/65/15 jest moim zdaniem, w ogromnej większości przypadków, bezcelowe. 195/65/15 to już absolutne minimum dla OII i jeśli tak wyjechała z fabryki to schodzenie na zimę na 185 jest całkowitym bezsensem ( no chyba, że ktoś 99% zimy jeździ tylko i wyłącznie w kopnym śniegu, ale wtedy to są inne lepsze opcje niż za wąska opona ).
Sprawdzałem swoje Barum Polaris 2 -wystarczą jeszcze na ten sezon a później biorę nowe Goodyeary 185/65 R15 lub 195
Pandzik.. Bierz 195/65 R15 - rozmiar homologowany (żaden ubezpieczyciel nie może marudzić w razie czego) i bardzo popularny, co przejawia się tym, że opony 195 są tańsze niż 185.
[ Dodano: Czw 22 Wrz, 11 18:31 ]
Zamieszczone przez kowal 2002
Zamieszczone przez pandzik
bws34, Ja jej już nie kupię bo ma zużycie większe od średniej.
Zamieszczone przez zepter00
Zorr: Widzisz tam gdzie szersze opony poradzą sobie trochę lepiej, wąskie też sobie poradzą. Natomiast tam gdzie wąskie idą do przodu (cięższe warunki) szerokie całkowicie dają ciała
To brać jednak 185/65/r15 zamiast 195?
Absolutnie NIE!!!
195/65/15 to minimalny rozmiar dla OII i to nie tylko z powodu wymagań homologacji ( 185/65/15 o ile pamiętam tam nie ma ) ale i z rozsądku. Jak czyjaś OII wyjechała z salonu na 225/45/17 to faktycznie powinien pomyśleć o zejściu na powiedzmy 205/55/16, ale już schodzenie z 205/55/16 na 195/65/15 jest moim zdaniem, w ogromnej większości przypadków, bezcelowe. 195/65/15 to już absolutne minimum dla OII i jeśli tak wyjechała z fabryki to schodzenie na zimę na 185 jest całkowitym bezsensem ( no chyba, że ktoś 99% zimy jeździ tylko i wyłącznie w kopnym śniegu, ale wtedy to są inne lepsze opcje niż za wąska opona ).
Może nie jest całkowitym bezsensem bo poza małym przekłamaniem na liczniku niczym to nie grozi..Jeśli mieszkał bym w Bieszczadach lub pod lasem na Suwalszczyźnie to w ogóle bym się nie zastanawiał tylko szedł w 185...ale jeśli mamy Auto Casco to lepiej mieć rozmiar homologowany. Inne lepsze opcje to OII 4x4 lub Yeti 4x4
Też miałem dylemat ,czy brać na zimę opony 16 czy 15.Teraz mam w swojej octavii fabrycznie alufelgi i opony 16".Po lekturze forum zdecydowałem ,że kupię felgi stalowe (napewno z homologacją) i opony GOODYEAR Ultra Grip 8 15". Za "piętnastkami" jest jeszcze jeden argument.Są tańsze o ok 150 zł na sztuce , przynajmniej taka różnica jest na GOODYEARACH UG 8.
Karql, nie jest tak źle z tymi 15".Fakt,że jest miękko ale bez przesady.Ja na szczęście w pracy jeżdżę octavkami i mam porównanie.Wszystkie mają założone 15" opony zarówno zimowe jak i letnie i naprawdę jest OK. A z pracy już jadę swoją skodzianką na 16".Myślę , żę rozwiązanie 16" na lato a na zimę 15" jest optymalne.
Komentarz