Ultor, odezwij się do mnie na PV
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Od 1,5 miesiąca testuję Dunlop WS 5 195/65/15 91H po przesiadce z przestarzałych Conti TS 850 w O1 kombi. W budzie cisza, jedynie na zakrętach słychać bieżnik. Przy większych prędkościach na zakrętach jak na zimówki z tym profilem zachowują się przyzwoicie. Spalanie względem letnich przy jednakowym charakterze jazdy wzrosło ledwie ok. 0,1/100km. Zachowanie na suchym, w deszczu i lekkim śniegu bardzo dobre, świetnie trzymanie boczne, zupełnie nie nadają się do śmigania na ręcznym. Na większym śniegu nie sprawdzane (mieszkam na mazowszu). Generalnie do miasta i w trasy na dobrze przygotowane drogi, w tym autostrady, mogę zdecydowanie polecić. Miałem do czynienia ze wcześniej wspomnianymi Conti, Vredestein Snowtrac 3 i Dunlop SP Winter Sport 3D. WS 5 są zdecydowanie warte większej ceny.Zamieszczone przez yunior81 Zobacz wpisDunlop Winter Sport 5 czy Nokian WR D4 ?
Co polecacie ?
Komentarz
-
-
ja moge z czystym sumieniem polecic ts860. boki bardziej miekkie niz wrd3 . wiec i zapewne bardziej miekkie niz wintersport 5.
najlepsze opony na wode i bloto posniegowe. przez mokre zaspy sniegu wysokosci 10-15 cm walilem na wprost przy 60-70km/h w ramach testu. nie sciaga na boki. hamowanie na sniegu bdb. ruszanie troche slabsze ale i tak lepsze niz na wrd3
Komentarz
-
-
Ze swej strony bardzo polecam zimówki Continetala oraz GoodyearaZapraszam do odwiedzenia mojego bloga prawno-motoryzacyjnego na którym znajdziecie teksy prawne oraz testy najnowszych aut, w tym grupy VAG!
https://www.facebook.com/prawoimotoryzacja/
https://prawoimotoryzacja.blogspot.com/
https://www.instagram.com/prawoimotoryzacja/
Komentarz
-
-
Ja nie. To zawsze jest bardzo krótki okres, więc po co? Kilka dni i mrozy mijają. Potem trzeba by zaraz upuszczać. Nie żyjemy w Skandynawii.Zamieszczone przez dragster Zobacz wpisDopompowujecie powietrza do kół w takie mrozy?
pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Krótkie info na temat "nowej" Dębicy Frigo HP 2 - http://autoflesz.com/opony/6050-d%C4...frigo-hp2.html
Jest cicha. Można zaryzykować stwierdzenie, że jak na oponę zimową jest naprawdę bardzo cicha. Duży + dla Debicy Frigo HP2.
Dobrze trzyma się zarówno na suchej jak i mokrej nawierzchni. Nigdy nie miałem problemów w prowadzeniu auta w zakręcie nawet w czasie ulewy.
Na lodzie - raz mnie "lekko majtnęło tyłem" na łuku drogi ale małą korekta kierownicą i auto szło prosto ... nie ma o czym pisać, bo to moja wina, na oblodzonej drodze na łuku trochę przesadziłem z prędkością pomimo widocznego wcześniej ograniczenia ...
Ostatni specjalnie wdrapałem się autem pod oblodzony i ośnieżony podjazd. Nie było najmniejszego problemu - kontrolka ESP nawet nie zamigała. Tak samo przy zjeździe - wszytko pod kontrolą. Auta na tych oponkach hamuje przewidywalnie.
Oczywiście nic nie zastąpi zdrowego myślenia. No i jeżeli ktoś liczy na "cuda" na oblodzonej drodze to też nie ten kierunek...zresztą na lodzie żadna opona nie zdziała cudów.
Jeżeli chodzi o jazdę w śniegu i błocie pośniegowym to Frigo HP2 idą jak "żylety" .
Fajne w swojej klasie oponki za rozsądną cenę. Ja płaciłem poniżej 800 zł z dostawą za 205/55/R16 91H - oczywiście zakup u sprzedawcy z forum OCP
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Oczywiście rozmiar, potem wielkość ogniwa (pod kątem certyfikacji z autem), szybkość i łatwość montażu/demontażu (np. samonapinacz, brak konieczności najeżdżania, itd). Wszelkiej maści chińskie wyroby bym odpuścił, czasami wystarczy 50m asfaltu lub twardego lodu i ogniwa pękają. Osobiście ujeżdżam Konig CG-9, poniżej podobnego modelu bym nie zszedł. A tak naprawdę fajne są łańcuchy nie wymagające przekładania za kołem (np. Konig Summit), ale kosztują idiotyczne pieniądze. Na filmach instruktażowych wszystko wygląda fajnie i prosto, ale w prawdziwym życiu montuje się je na mrozie w śniegu, więc czas i łatwość założenia są naprawdę ważne.Zamieszczone przez natash Zobacz wpisTrochę odbiegnę od tematu, jakie łańcuchy kupić, pytam bardziej pod kątem na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Komentarz
-
-
Drugi sezon jeżdżę na Continental ts 850, choć snieg dopiero tej zimy doskwiera. Opona zachwalana, ja tez pochwalę, choć bez rewelacji, przynajmniej w porównaniu do Frigo na śniegu, na stromych podjazdach odstaje od niej. Jest natomiast bardzo cicha. Im zimniej, tym ciszej.
Poprzednie Firestone Winterhawk 2 evo na śniegu to dopiero byla tragedia.
Komentarz
-
-
W AŚ online jest ciekawe porównanie różnych rozmiarów (195-225) zimówek w Golfie VII, wychodzi że najszersze nie są takie złe na śniegu a najwęższe też bardzo nie odstają na suchym, Jednym słowem różnice są minimalne. Szkoda tylko że na błocie pośniegowym nie testowali.
Przez lata zalecano, żeby zimówki były węższe od opon letnich. Sprawdzamy, jak ta utarta opinia sprawdza się w przypadku nowych modeli ogumienia w rozmiarach 225/40 R 18, 225/45 R 17, 205/55 R 16 i 195/65 R 15.
Komentarz
-
-
Skąd taka opinia o Kleberach HP3? Jeździłeś na tych oponach?Zamieszczone przez ruwado Zobacz wpisNa pewno od kleberów wybralbym debice jak ma być budżetowo. Pozostałych nie znam.
Zakupiłem je w zeszłym roku. Nie jest to typowa śniegówka do przekopywania się przez zaspy, chociaż ani raz się nie zakopałem. Opona jest świetna na mokrej nawierzchni (co w tej kwestii ma do zaoferowania Frigo 2? Chyba wszyscy wiedzą), bardzo cicha, zapewnia dobre prowadzenie przy prędkościach autostradowych.
Ja zdecydowanie polecam.
Komentarz
-
-
Jeżdżę na Dębica Frigo HP2 - https://www.oponeo.pl/model-opony/debica-frigo-hp2
Ciche, dobre opony w bardzo rozsądnej cenie. Co ciekawe są made in Germany ...Opony dobrej jakości za rozsądne pieniądze.
mati8201 - jak już to kup Frigo HP2 a nie Frigo 2.
.Ostatnio edytowany przez PAOLO ESCO; 5404.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-

Komentarz