Właśnie wróciłem ze zmiany kapci i faktycznie Conti TS830 zrobiły dobre wrażenie są bardzo cichutkie. Zobaczymy jak będą się spisywać kiedy spadnie śnieg
Przejeździłem na nich cały poprzedni sezon i jestem bardzo zadowolony... :szeroki_usmiech
Kopny, czy rozjechany śnieg, breja, czy sucho- dobrze trzymają a przy tym są rzeczywiście ciche.
Od czwartku znów na nich jeżdżę...
Pzdr.
No i klamka zapadła. Poszło (wreszcie ) zamówienie na GY UG7+ 205/55 R16 91H
No i dobrze zrobiłeś. Myśle że 205 to absolutne minimum do 1.8 TSI.
Wczoraj założyłem UG7+ ale w rozmiarze 195/65/15 i przy 1.4 TSI niestety dzis przy jezdzie miejskiej kilkukrotnie straciły przyczepność i zapiszczały. Może dlatego że nówki ale nie wyobrażam sobie jazdy na jakichkolwiek oponach o szerekości 195 i z silnikiem 1.8
Ja osobiście jeśli chodzi o opony na lato używam 205/55/16 Pirelli P4 - bardzo dobre opony swietnie trzymające w zakrętach, lecz maja jeden minus są dosyć miękkie i wytrzymują maxs 2 sezony.
Opony zimowe 195/65/15 moim zdaniem najlepszy profil opon( pirelli snowcontrol II), drogi mamy w nie najlepszym stanie o czym wszyscy doskonale zdajemy sobie sprawę, masę kolein, dziur i innych wynalazków. opona o profilu 205 na zime jest za szeroka auto bedzie plywać między koleinami i uczucie prowadzenia auta bedzie dziwne.. a pozatem cena.. opony 205/65/15 sa droższe, a wygląd wiele nie zmieni, za to jakośc prowadzenia bedzie o wiele gorsza!
pozdrawiam.
Była : Octavia II 1.9TDI BJB Elegance
Jest : Opel Insignia 2.0 cdti 160ps Cosmo automat
205/65/15 sa droższe, a wygląd wiele nie zmieni, za to jakośc prowadzenia bedzie o wiele gorsza!
zamiennikiem jest 205/60/15, wygląd dla mnie jest bez znaczenia, ale te akurat wyglądają praktycznie jak 16, zamieszczałem fotkę.
ale ja poszukuję większej ilości trakcji, które te opony mi dadzą, co do pływania i jakichś dziwnych odczuć to nie rozumiem, w lato jeżdżę na 225/45, czyli na szerszych i jakichś straszliwych przeżyć nie mam, ciągną w koleinach jak wszystkie szerokie opony i tyle, z moich wieloletnich doświadczeń z 16 wynika, że te już nie ciągną, więc... mamy różne doświadczenia i odczucia
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja tam postawiłem na połączenie ceny z jakością i wybrałem Dębice frigo 2. Są to moje pierwsze zimówki, sztuka 154 zł. Kupiłem na allegro. Mile mnie sprzedawca zaskoczył bo wszystkie 4 opony są z października tego roku. Jeszcze ich nie założyłem waham się, żeby ich nie zniszczyć na suchej nawierzchni ale z drugiej strony słyszałem, że taka opona zimowa zyskuje swoje właściwości po przejechaniu określonych kilometrów. Jak to jest?
Przed Rozmową Ze Mną Skonsultuj Się Z Lekarzem Lub Farmaceutą
w lato jeżdżę na 225/45, czyli na szerszych i jakichś straszliwych przeżyć nie mam, ciągną w koleinach jak wszystkie szerokie opony i tyle, z moich wieloletnich doświadczeń z 16 wynika, że te już nie ciągną, więc... mamy różne doświadczenia i odczucia
oponka 225/45/17 ma więcej zalet niż wad i daje radę na polskich drogach. zalety to komfort na dobrym poziomie, większość dziur pokonuje się nie wpadając w nie tylko przejeźdżając nad nimi , lepsza przyczepność i hamowanie oraz oczywiście wygląd. wady to mocne trzymanie kierownicy w koleinach i szum podczas szybszej jazdy. 195/65/15 na zimę wybrałem tylko dlatego że w zeszłym roku uszkodziłem felgę a miałem profil 55.
[ Dodano: Sob 16 Paź, 10 19:38 ]
Zamieszczone przez harry.wesoly
z drugiej strony słyszałem, że taka opona zimowa zyskuje swoje właściwości po przejechaniu określonych kilometrów. Jak to jest?
ostatnio czytałem że ok. 500 km trzeba przejechać na nowych oponach aby uzyskały 100% przyczepność
z tym to się muszę tradycyjnie nie zgodzić, chyba muszę się przejechać inną O2 na 17, bo dla mnie jak piszecie o komforcie na 17 to jest jakieś pomylenie pojęć
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
:shock: :shock: :shock: jasny gwint ale ostra zima będzie tego roku ...na OCP już 31 stron o oponach na zimę :haha: ( nie mogłem się powstrzymać - sorki ops: ) :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
:shock: :shock: :shock: jasny gwint ale ostra zima będzie tego roku ...na OCP już 31 stron o oponach na zimę :haha: ( nie mogłem się powstrzymać - sorki ops: ) :wink:
Ja jednak zamówiłem Dunlopy Sp Winter Response, coś mnie skusiło żeby wziąć asymetryki (czasem lubie szybciej pojechać). Zobaczymy jak się będą spisywały.
W moim poprzednim samochodzie (Seat Cordoba) jeździłem na Pirelli Carving Winter i byłem z nich strasznie zadowolony. Przez 2 sezony spisywały się idealnie na każdej nawierzchni i w każdych warunkach.
Teraz do mojego Octaviusa zakupiłem: Fulda Kristall Montero 3. Siedzą sobie już na felgach i czekają, aż temp nie będzie skakać od 3 do 14 stopni
Wybrałem je ponieważ w Seacie miałem letnie Fuldy i bardzo sobie je chwaliłem, dużo pozytywnych opinii znalazłem, rozsądna cena. Zaś Pirelki były nieco za drogie.
Jeśli chodzi o Dębice Frigo 2 to moja siostra i znajomy na nich jeżdżą/jeździli i nigdy nie narzekali. Zatem jeśli nie szalejesz na drodze to Frigo także daje radę.
Ogólnie pamiętam jak rok temu na A4, w śnieżycy, niektórzy zapiep**ali 150km/h..... kij z tym, że jezdnia w moment zrobiła się biała. Ehh
Jeśli chodzi o Dębice Frigo 2 to moja siostra i znajomy na nich jeżdżą/jeździli i nigdy nie narzekali. Zatem jeśli nie szalejesz na drodze to Frigo także daje radę.
Ja właśnie razem z tatą do takich kierowców należymy. Dziś zakupione, w tygodniu będą założone
A w mojej skodzince juz jezdza w bagazniku (Sawa Eskimo S3+ 195/65/r15)narazie bo czekam na felgi stalowe 15" bo szkoda mi alumek na zime. Jak je troszke przetestuje podam opinie jak sie smiga i z jakimi predkosciami
:diabelski_usmiech 32 strona :diabelski_usmiech
Szukajacy Octavi I (juz nie, juz posiadajacy )
Po roku 2002
1.9TDI do 110KM
W sobotę założyłem koła zimowe z nowiutkimi oponami Dunlot Sp Winter Sport 3D. Pierwsze wrażenia z jazdy na tych oponach:
- bardzo cicho (prawie tak samo jak na letnich Centinentalach)
- bardzo miękko
jak to jest tak naprawde z kolcami w oponach zimowych :?: dlaczego sa u nas zabronione :?: jestem zielony w tym temacie ops:
Bo u nas od powierzchni lodu/śniegu do asfaltu jest zazwyczaj kilka mm a w Finlandii, Szwecji czy innych skandynawskich krajach potrafi być kilka cm i tam te kilku milimetrowe kolce po prostu nie zryją asfaltu jak frezarka Wirtgena
Poza tym, statystycznie, u nas zima trwa o wiele krócej niż na północy więc po co kolce.
Odnośnie Frigo 2, miałem przyjemność a raczej jej brak, ostatniej zimy sprawdzić je przy hamowaniu na oblodzonym kawałku drogi. Narzekam troszeczkę na Micheliny Alpin 3 ale na Frigo 2 "pojechałem" jeszcze dalej, ABS głupiał i pocił się.
Nie wiem na ile miało wpływ to że Frigo były w Seacie Altei 1.6 a Alpiny 3 mam w swojej O1 1.8T kombi ale ten sam odcinek drogi, dzień po dniu, tzn alteą wieczorem a Octą rano, w nocy tylko śniegu napadało a lód pod spodem został, ale Alpiny wygrały ten krótki pojedynek zatrzymując auto wcześniej. Celowo sprawdziłem mniej więcej w tym samym miejscu hamując jak daleko "wyślizgnę" się. Na frigo się ratowałem "łapaniem" krawężnika z ubitym śniegiem a alpinom dałem się wyślizgać. Na alpinach zatrzymałem się mniej więcej pół auta wcześniej z prędkości około 25-30km/h. Przy takiej prędkości 2-2,5m to juz spora odległość.
A GY 4 Seasons powinienem już w tym tygodniu mieć na Merivce więc opiszę wrażenia na suchym a jak pojawią się śniegi to i jak sprawują się w zimowym otoczeniu. Bez litości :twisted:
Co myślicie o oponach Barum Polaris 2 ? Cena jest dość atrakcyjna .Myślałem też o droższych Dunlop Winter Sport 3D ale to koszt ok 200zł większy na kpl :roll:
Co myślicie o oponach Barum Polaris 2 ? Cena jest dość atrakcyjna .Myślałem też o droższych Dunlop Winter Sport 3D ale to koszt ok 200zł większy na kpl :roll:
kup kolego Dunlopy i nie oszczędzaj. bezpieczeństwo ponad wszystko. a jak nie masz tyle kaski to lepsza Fulda Kristall Montero niż Barumy.
Komentarz