A to taka nowość dla mnie. Może ktoś z Was spotkał się już z tym?
w zeszłym roku jak wyważali mi koła to się dowiedziałem o ekologicznych ciężarkach i zwykłych z dodatkiem ołowiu :klnie: paranoja jakaś; oczywiście wolę te nieekologiczne bo zawsze je miałem na felgach i są znacznie tańsze
A czy ktos wie, jak sie sprawuja na octavii goodyerar ultragrip 7+ w rozm. 205/55R16?
napewno Mihau Tobie pomoże bo takie ma na swojej szybkiej Octavi :diabelski_usmiech u mnie założone 195/65/15 GY UG7+ i bardzo dobrze się jeździ ( dobra przyczepność na suchym i mokrym, ciche i komfort się poprawił )
melduje się :diabelski_usmiech
nooo ja narazie zrobiłem jakieś 200km na UG7+ 205/55/16 i powiem szczerze, że wydają się cichsze od moich letnich BS Potenza. Na początku troszke trzęsło kierownicą ale po jakiś 30km się uspokoiły i teraz już jeszcze wszystko w porządku. Z przyczepnością też bardzo dobrze.
Dzisiaj przeglądałem testy opon ADAC i zdziwiłem się, że ich oceny są zaokrąglone do całości. Postanowiłem więc sam policzyć jakie wyjdą końcowe wyniki korzystając oczywiście ze szczątkowych ocen ADAC. I tu pewne zaskoczenie (a może nie) szczególnie jeżeli chodzi o opony w rozmiarze 195/65 R16
Poniżej moje wyniki. Może ADAC gdzieś zaokrąglał wyniki, niemniej jednak w niektórych przypadkach spadek lub wzrost pozycji jest dość znaczny. Na zielono zaznaczyłem 3 opony które po moich wyliczeniach najwięcej zyskały pozycji, zaś na czerwono 3 które najwięcej straciły. W pierwszej kolumnie miejsce wg ADAC.
witam
panowie jeśli chodzi o opony również zimowe to posiadają one współczynnik związany z max prędkością. Jakie oznaczenie powinna mieć opona w rozmiarze 195/65/15 dedykowana do O2 1.8 TSI aby spełnić warunki zawarte przez producenta w homologacji. Pytam z uwagi na sporą różnicę w cenie odnośnie opony Goodyear UltraGrip7 z współczynnikami do 190 km/h i 210km/h. i czy ma to znaczenie w momencie gdy zaistnieje szkoda a użytkujemy opony o niższym niż zalecany parametr?
Jeśli ktoś już to poruszał to ops:
pozdr
witam
panowie jeśli chodzi o opony również zimowe to posiadają one współczynnik związany z max prędkością. Jakie oznaczenie powinna mieć opona w rozmiarze 195/65/15 dedykowana do O2 1.8 TSI aby spełnić warunki zawarte przez producenta w homologacji. Pytam z uwagi na sporą różnicę w cenie odnośnie opony Goodyear UltraGrip7 z współczynnikami do 190 km/h i 210km/h. i czy ma to znaczenie w momencie gdy zaistnieje szkoda a użytkujemy opony o niższym niż zalecany parametr?
Jeśli ktoś już to poruszał to ops:
pozdr
do mojego autka zalecili w aso skoda (dział ubezpieczenia) w zimowych 15'' indeks H a w letnich 17'' V i tak też uczyniłem
Dzisiaj przeglądałem testy opon ADAC i zdziwiłem się, że ich oceny są zaokrąglone do całości. Postanowiłem więc sam policzyć jakie wyjdą końcowe wyniki korzystając oczywiście ze szczątkowych ocen ADAC. I tu pewne zaskoczenie (a może nie) szczególnie jeżeli chodzi o opony w rozmiarze 195/65 R16
Poniżej moje wyniki. Może ADAC gdzieś zaokrąglał wyniki, niemniej jednak w niektórych przypadkach spadek lub wzrost pozycji jest dość znaczny. Na zielono zaznaczyłem 3 opony które po moich wyliczeniach najwięcej zyskały pozycji, zaś na czerwono 3 które najwięcej straciły. W pierwszej kolumnie miejsce wg ADAC.
Tlumacz googla niespecjalnie tłumaczy z niemieckiego na polski, nie chce mi się poprawiać, ale na angielski tłumaczy bardzo ładnie :-)
W skrócie - uzyskanie niższego stopnia (oceny) w którejś z ocenianych kategorii, obniża cąłą ocenę opony do takiego poziomu ..., czyli - opona nie moze zaliczyc żadnych wpadek ;-)
kryterium / nota szczególnie polecana polecana warunkowo nie polecana
na suchym 3 3,5 4,5 5,5
na mokrym 2,5 3 3,5 5,5
na sniegu 2,5 3 3,5 5,5
na lodzie 3,3 3,8 4,5 5,5
opory toczenia zaliczone zaliczone warunkowo zaliczone nie zaliczone
paliwożerność 3,5 4 5 5,5
ścieranie się 3 4 5 5,5
ogółem nie wiecej niż 3 3,5 4 5,5
At the ADAC tire tests, special emphasis is placed on tire with balanced properties. The car driver, it is unhelpful when a tire well as on dry asphalt works, as the wet road, however dangerous weaknesses. The overall verdict would be without taking into account the grade limits are an average rating because balance out strengths and weaknesses. With the scheduled grade boundaries is achieved that must be achieved for each recommendation levels ("highly recommended", "recommended", ...) certain minimum grades. If the touch of a tire only a single criterion (left-hand column of the table) under the appropriate grade limit for this criterion, the associated recommendation stage (top row in the table) can not be achieved.
Example: A good tire would be on the basis of the notes in most of the individual criteria will receive "highly recommended". The only criterion in the wet he has the grade of 2.6. This note blocked the tires, the right to obtain the highest level of recommendation. Therefore, the 2.5 minimum grade would be required.
Po naszemu - opona za test na mokrym dostała "2,6" - co blokuje jej uzyskanie oceny "szczególnie polecana", bo ta jest tylko do "2,5".
Tak np. "poległa" Michelinka - ocena na mokrym ma "2,8", górna granica to "2,5"; więc Michelin spada o 1 ocenę w dół.
Wczoraj wymuszone hamowanie na maxa podczas wyprzedzania od 120 do 40 hm/h przy duzej wilgoci Conti TS830 nawet nie zapiszczaly, abs nie musial walczyć. Duzy plus bo juz miałem kupe w majtach
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Jacek Wo., Dzięki za wyjaśnienia. Nie znam niemieckiego i nie czytałem artykułu. ops: Niemniej jednak, może doczytałeś lub się domyślasz dlaczego w przypadku rozmiaru 195/65 Goodyear-a umieszczono dopiero na 3 miejscu, dopiero za Dunlop-em, z którym wygrywa lub remisuje w każdej kategorii. Albo Uniroyal, który jest za Semperit. Pierwszy przekroczył górna granice o 0,2 w kategorii o wadze 10%, zaś drugi o 0,4 w kategorii o wadze (15%).
Swoje wyliczenia zrobiłem tak z ciekawości, i nie w celu podważania wyników. Chociaż do wszelkich testów prowadzonych również przez niezależne organizacje podchodzę dość sceptycznie i czasami sam zmieniam sposób liczenia uwzględniający moje preferencję. Dla siebie zmieniłem np. wagę dla kilku warunków: na suchym - 20, na mokro -30, na śniegu - 15, na lodzie - 5, hałas -10, paliwożerność - 10 i ścieralność - 10. Dla takich założeń (nie uwzględniając warunku ADAC o której pisał Jacek Wo.) pierwsza trójka w rozmiarze 195/65 wygląda następująco Goodyear, Michelin, Continental.
Ja i tak wybrałem Uniroyal-e. Dlaczego: miałem w poprzednim aucie letnie i byłem zadowolony (zresztą jak większość użytkowników z opon które mają :diabelski_usmiech ), dobry stosunek cena/jakość.
Jacek Wo., Dzięki za wyjaśnienia. Nie znam niemieckiego i nie czytałem artykułu. ops: Niemniej jednak, może doczytałeś lub się domyślasz dlaczego w przypadku rozmiaru 195/65 Goodyear-a umieszczono dopiero na 3 miejscu, dopiero za Dunlop-em, z którym wygrywa lub remisuje w każdej kategorii. Albo Uniroyal, który jest za Semperit. Pierwszy przekroczył górna granice o 0,2 w kategorii o wadze 10%, zaś drugi o 0,4 w kategorii o wadze (15%).
No więc, sprawa jest bardziej złożona niż by się mogło wydawać:
Opony są uporządkowane:
1 - w grupach wg uzyskanej punktacji ogólnej
dobre ocena 2
zadowalające ocena 3
itd
2) w danej grupie są uporządkowane ...
alfabetycznie
ot i cała tajemnica ...
Każdy może sobie posortować po najważniejszym dla siebie kryterium lub zajrzeć do danych szczegółowych - tam jest dużo więcej niz w tej pierwszej tabelce:
dunlop
Koledzy,małe pytanko,czy ktoś jeździ z was na takich samym rozmiarze w lecie co w zimie?Pytam bo zamierzam kupić na zimę drugi komplet alu+205/45.Koszty pomijam,chodzi mi o praktyczne plusy i minusy opony nisko profilowej w zimie.
Koledzy,małe pytanko,czy ktoś jeździ z was na takich samym rozmiarze w lecie co w zimie?Pytam bo zamierzam kupić na zimę drugi komplet alu+205/45.Koszty pomijam,chodzi mi o praktyczne plusy i minusy opony nisko profilowej w zimie.
no ja często tak miałem, ale nie były to niskie profile, więc chyba średnio się to ma do Twojego pytania, ale tak, jeździłem wielokrotnie na takim samym rozmiarze w lecie i w zimie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
chodzi mi o praktyczne plusy i minusy opony nisko profilowej w zimie
To jest moje zdanie. Na zimę zakładam oponę węższą (195 a nie 205).
Wyobraź sobie zjazd z ośnieżonej górki na:
a) sankach (wąskie płozy)
b) na dupolistku (szeroka "płoza").
Wg. mnie lepszą sterowalność mam na sankach (chociaż na dupolistku większy fun :lol: ). To na śniegu.
Jeśli nie ma śniegu faktycznie mam mniejszą powierzchnię styczności auto-asfalt. Ale na zimówkach mam średnią prędkość (tzw. zimową) mniejszą niż na letnich, więc nie obawiam się kłopotów z trakcją czy hamowaniem.
Zmniejszając szerokość (na 195) zmieniłem też rozmiar felgi (na 15) i zwiększył mi się profil (na 65). Czuję, że autko jest bardziej miękkie (np. przy podjeżdżaniu pod krawężnik).
W zimie (ze względu na mrozy) jest więcej różnych dodatkowych "twardych" nierówności (typu zmarzliny) a tego niski profil nie lubi.
To jest moje zdanie. Poczekaj jeszcze na opinie zwolenników niskiego profilu.
Decyzję i tak podejmiesz samodzielnie 8) .
chodzi mi o praktyczne plusy i minusy opony nisko profilowej w zimie
To jest moje zdanie. Na zimę zakładam oponę węższą (195 a nie 205).
Wyobraź sobie zjazd z ośnieżonej górki na:
a) sankach (wąskie płozy)
b) na dupolistku (szeroka "płoza").
Wg. mnie lepszą sterowalność mam na sankach (chociaż na dupolistku większy fun :lol: ). To na śniegu.
Jeśli nie ma śniegu faktycznie mam mniejszą powierzchnię styczności auto-asfalt. Ale na zimówkach mam średnią prędkość (tzw. zimową) mniejszą niż na letnich, więc nie obawiam się kłopotów z trakcją czy hamowaniem.
Zmniejszając szerokość (na 195) zmieniłem też rozmiar felgi (na 15) i zwiększył mi się profil (na 65). Czuję, że autko jest bardziej miękkie (np. przy podjeżdżaniu pod krawężnik).
W zimie (ze względu na mrozy) jest więcej różnych dodatkowych "twardych" nierówności (typu zmarzliny) a tego niski profil nie lubi.
To jest moje zdanie. Poczekaj jeszcze na opinie zwolenników niskiego profilu.
Decyzję i tak podejmiesz samodzielnie 8) .
poprzednią O2 jeździłem zimą na 205/55/16 i było super, zero problemów, zresztą nie wiem jakie mogły by być, ale to ani specjalnie szeroka opona ani niski profil.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
ja we wczesniejszych autach jeździłem zawsze w zimie na 15, profil 195x60, ale teraz od trzech sezonów jeżdźę golfem na 205x55R16 (jak szkoda) i nie widzę wiekszych problemów. Aczkolwiek w górach nei mieszkam - tylko kilka razy w ciagu sezonu robię wyjazd na narty.
no i ja też na zimowych, jest cicho i przyjemnie miękko, ale cholernie niestabilnie jak zwykle
trzeba się chwilę przestawić z 17
no ale zawiasowi i reszcie też należy się trochę odpoczynku
aaa, no i jakbym dostał ze 20KM w prezencie
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
zrobiłem na zimówkach Conti ts830 i pirelli winter carving 500km (od piątku 22.X ) i pozwolę sobie na małe podsumowanie:
-auto jest 'czulsze' w prowadzeniu
-opony są ciche (prawie jak letnie :wink: )
- dobrze trzymają się drogi
- koła nie boksują przy mocniejszym ruszaniu...
zrobiłem na zimówkach Conti ts830 i pirelli winter carving 500km (od piątku 22.X ) i pozwolę sobie na małe podsumowanie:
-auto jest 'czulsze' w prowadzeniu
-opony są ciche (prawie jak letnie :wink: )
- dobrze trzymają się drogi
- koła nie boksują przy mocniejszym ruszaniu...
poczekajmy może na jakąś zimę
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
U mnie Dunlop Sp Winter Response załozone i pierwsze spostrzeżenia są takie, że są cichsze niż letnie Fuldy Carat Progresso. Na mokrym i gładkim asfalcie tak specyficznie (bardzo delikatnie) pogwizdują. Czekamy na śnieg.
Hmmm ja takze zakupiłem oponki takie jak kolega Dunlop SP Winter Response i jak narazie jesem zadowolony cisza na asfalcie i na mokrym..... Czekamy na zime.
Koledzy, a jak sprawa ma się dla O2 4x4. Przeglądałem porównania ADAC dla opon zimowych i jest osobne porównanie dla SUV 4x4 opon z oznaczeniem Continental Cross Contact lub Bridegstone Blizzak 4x4. Czy lepiej takie kapcie czy też wg standardowych testów jak dla typowej osobówki ?
było O1 1.9, jest O2 FL 1.9 4x4 oraz O2 2.0 TDI PFD (jeden wydech) DSG 140kM
Koledzy, a jak sprawa ma się dla O2 4x4. Przeglądałem porównania ADAC dla opon zimowych i jest osobne porównanie dla SUV 4x4 opon z oznaczeniem Continental Cross Contact lub Bridegstone Blizzak 4x4. Czy lepiej takie kapcie czy też wg standardowych testów jak dla typowej osobówki ?
a czy wśród opon "4x4" znajdziesz rozmiar odpowiedni dla swojego samochodu?
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja od zeszłego roku mam Dunlop WinterSport 3D i mogę polecić, bo śniegu było sporo, więc przetestowałem gruntownie . Opona ma świetną przyczepność na śniegu i nie raz wyjechałem z naprawdę zaśnieżonych miejsc. Na suchym jest cicha i jedzie pewnie jak na zimówkę - nie ma problemów na zakrętach i przy hamowaniu.
witam
panowie jeśli chodzi o opony również zimowe to posiadają one współczynnik związany z max prędkością. Jakie oznaczenie powinna mieć opona w rozmiarze 195/65/15 dedykowana do O2 1.8 TSI aby spełnić warunki zawarte przez producenta w homologacji. Pytam z uwagi na sporą różnicę w cenie odnośnie opony Goodyear UltraGrip7 z współczynnikami do 190 km/h i 210km/h. i czy ma to znaczenie w momencie gdy zaistnieje szkoda a użytkujemy opony o niższym niż zalecany parametr?
Jeśli ktoś już to poruszał to ops:
pozdr
Witam,
Miałem ten sam dylemat. Roznica miedzy T a H to ponad 60 zl dla TS830. Przy 4 oponach to juz 250PLN. Nigdzie nie znalazlem informacji na ten temat wiec w koncu sparwdzilem w Instrukcji Obslugi naszej OII FL - jest tam zdanie ze mozna na zime zalozyc opony o mniejszym indeksie predkoscia nawet jesli maksymalna predkosc samochodu jest wieksza pod warunkiem ze nie przekroczy sie zalecanej dla opony predkosci w trakcie jazdy. Wiec ja zmowilem opony z indeksem T (do 190km/h). W instrukcji ani w karcie pojazdu poza zalecenie co do wielkosci opony nie ma informacji o zaleconym indeksie predkosci.
Komentarz