Miałem ten sam dylemat. Roznica miedzy T a H to ponad 60 zl dla TS830. Przy 4 oponach to juz 250PLN. Nigdzie nie znalazlem informacji na ten temat wiec w koncu sparwdzilem w Instrukcji Obslugi naszej OII FL - jest tam zdanie ze mozna na zime zalozyc opony o mniejszym indeksie predkoscia nawet jesli maksymalna predkosc samochodu jest wieksza pod warunkiem ze nie przekroczy sie zalecanej dla opony predkosci w trakcie jazdy. Wiec ja zmowilem opony z indeksem T (do 190km/h). W instrukcji ani w karcie pojazdu poza zalecenie co do wielkosci opony nie ma informacji o zaleconym indeksie predkosci.
dokładnie, z indeksami prędkości chyba nie ma się co szarpać, jak ktoś spowoduje wypadek jadąc ponad 190 czy 210 to i tak będzie w czarnej dupie a najprawdopodobniej nie przeżyje
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja od zeszłego roku mam Dunlop WinterSport 3D i mogę polecić, bo śniegu było sporo, więc przetestowałem gruntownie . Opona ma świetną przyczepność na śniegu i nie raz wyjechałem z naprawdę zaśnieżonych miejsc. Na suchym jest cicha i jedzie pewnie jak na zimówkę - nie ma problemów na zakrętach i przy hamowaniu.
A moje Winter Sport 3D 195/65R15 teraz założone na 4 sezon (z grubością bieżnika 6mm) są bardzo głośne, delikatnie określając.
A moje Winter Sport 3D 195/65R15 teraz założone na 4 sezon (z grubością bieżnika 6mm) są bardzo głośne, delikatnie określając.
No patrz pan ... a zamieniałeś przód/tył ? Może się wyząbkowały ? Ciekaw jestem co będzie jak założę moje Ale głośniej niż na moich letnich być już chyba nie może - Potenza RE050 ale bez symbolu A czyli symetryczna - jeżeli chodzi o głośność i ząbkowanie to jest nie do pobicia - na motor-talk jest o tym wątek liczący chyba ze 30 stron. Co ciekawe RE050A jest świetna i ogólnie chwalona - na oko ma inny bieżnik, pewnie to jest przyczyna Ale to tak off-topic
Nokian WR , trzeci sezon zaczynają być głośniejsze od letnich, nie jest jeszcze tragicznie ale trzeba było się przyzwyczaić robiąc odrobinę głośniej radio.
Ponieważ nie chcę rezygnować z 16'' na zimę to chcę zwiększyć profil z 50 na 60 lub 65. Wiem że liczniki będą mieć odchyłki. Zależy mi na podniesieniu autka. Zeszłej zimy przy wydostawaniu się z zmrożonego śniegu na wstecznym urwałem dolną osłonę silnika - śnieg napchał się niestety...
A ponadto rozważam zakup 3 kompletu felg i opon tylko do lasu i w teren. Dziś byłem pobrudzić autko w terenie i prześwit większy jest wskazany. Typowe opony zalepiają się szybko błotem i w grzęzawiskach ślizgają. Szukam bieżnika bardziej terenowego...
było O1 1.9, jest O2 FL 1.9 4x4 oraz O2 2.0 TDI PFD (jeden wydech) DSG 140kM
Jonasz, przejrzałem w międzyczasie te opony 4x4 i IMO zakładanie tego do NORMALNEJ jazdy O2 to jakaś porażka, nie ten rozmiar, nie ta nośność...
a do jazdy "terenowej" to z kolei nie ma znaczenia, tylko, że chyba poszedłbym w inną stronę jeżeli chodzi o zwiększanie prześwitu, raczej nie przy pomocy opon
no i nie znam się na tym, ale potraktowałbym jako "terenowe", któreś w standardowym rozmiarze, w sumie najlepiej 15 z jakimś mega chamskim bieżnikiem, szkoda, że nie ma zwykłych frigo w tych rozmiarach.
albo jakieś bieżnikowane prymitywy.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Dziś troszkę mokro było i sprawdzałem jak się UG7+ 205/55/16 sprawują i jestem mile zaskoczony Przyczepność naprawdę kozak w zakrętach (ale czuć wyższy profil w porównaniu do 225/45), a przy redukcjach idzie jak przyklejona.
A ponadto rozważam zakup 3 kompletu felg i opon tylko do lasu i w teren. Dziś byłem pobrudzić autko w terenie i prześwit większy jest wskazany. Typowe opony zalepiają się szybko błotem i w grzęzawiskach ślizgają. Szukam bieżnika bardziej terenowego...
Napisałem Ci cały piękny doktoracik, ale to [bip] forum mnie wylogowało w międzyczasie ... ops: :szeroki_usmiech :evil: \
Więc jeszcze raz szybciutko:
- długo szukałem do Vitary V6 zimówek terenowych
- nie wchodź w opony pseudo terenowe 4x4 Cooper - u nas sprzedają je jako coś, o czym w USA producent nawet nie pomyślał ...
- opony terenowe to wersje A/T (terenowo-drogowe) oraz M/T (typpowy teren)
Nabyłem - i polecam serdecznie - Dunlop Grandtrek SJ6 - zimówki w teren i na szosę, jeżdzę na nich 4 rok ( nie sezon, bo zostały na autku na lato i nie zdjęte do dziś).
Są w miarę "normalnych" profilach - bo w prawdziwych terenówkach to ciężko znależć coś xxx/65/YY ...
opony 4x4 to hasło reklamowe, są nawet opony 4x4 HP do jazdy autostradowej !!!
opony 4x4 "normalne" to głównie większa nośność i chwyt marketingowy
Cena domeny: 2000 PLN (do negocjacji). Możliwość kupna na raty od 186.67 PLN miesięcznie. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.
Kurde, nie mam pojęcia co kupić za oponki, a zima tuż tuż.
Dzis jechalem po typowej szklance, w Toruniu z rana po deszczu ulice biale od szronu (to jeszcze nie lód), przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu czy hamulca auto robiło taniec z gwiazdami. Wiec może i dobre te opony ale szału nie ma
Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km
Dzis jechalem po typowej szklance, w Toruniu z rana po deszczu ulice biale od szronu (to jeszcze nie lód), przy kazdym mocniejszym wcisnieciu gazu czy hamulca auto robiło taniec z gwiazdami. Wiec może i dobre te opony ale szału nie ma
hehe, ale czego oczekujesz od gumy na szklance :?: :!: :szeroki_usmiech
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No patrz pan ... a zamieniałeś przód/tył ? Może się wyząbkowały ?
Co roku zamieniam przód z tyłem jak przy letnich tak i przy zimowych. Nie widać specjalnie, aby były wyząbkowane, ale tu nie jestem pewien, bo nigdy mi żadne opony wcześniej nie wyząbkowały.
acha, a savy chyba nie ząbkują, w każdym razie efektów dźwiękowych brak, tzn. lekko gwiżdżą, ale tak samo od początku, a dwie, które mi zostały mają przebieg ~50kkm.
w TS830 nie ma żadnych dźwieków, idealna cisza.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Poprzednia zime przejechalem na letnich yokohama i tez dalem rade
żalisz sie czy sie chwalisz :diabelski_usmiech ......a tak na poważnie to jakbys gdzies w góry pojechał lub jakies miał podjazdy lub dojazd do drogi po sniegu to nie dał bys rady.......bo w zeszłym roku torszku tego śniegu było (namachałem sie łopatka przy odsnieżaniu)
Napisałem Ci cały piękny doktoracik, ale to [bip] forum mnie wylogowało w międzyczasie ... ops: :szeroki_usmiech :evil: \
dzięki Jacku
przekonałeś mnie.
He, he ...
Zajrzałem do tego "testu" ...
Vitarę przyprowadziłem sobie "własnoręcznie" z DE, była akurat na zimówkach Bridgestone Blizzak LM25. Może i są to bardzo dobre opony, nie przeczę, tyle że na pewno nie w teren, a do miasta i na autostradę.
Bridgestone Blizzak LM 25 to zimowa opona klasy premium (wysokiej). Jest to wysokiej jakości opona zimowa wyprodukowana przez jednego z największych koncernów
Zamówiłem Falkeny HS 439 225/45/17 94V do Superba 2. Komplet 1742 PLN. Zobaczymy jak się będą spisywać, bo popularne to one nie są, ale kilka dobrych opinii czytałem.
Komentarz