Jakie tarcze kupic
Zwiń
X
-
wiem, wiem, tak tylko zapodałem bo wcześniej nie widziałem czarnych tarczZamieszczone przez Mr0cznysuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
sądzę że wiele zależy od stylu jazdy ... . a tak wogóle to na te moje 116tys to 95tyś to sama trasa. poza tm jeżdżę szybko ale rozsądnie..Zamieszczone przez maselek2Ja na oryginalnych zrobiłem 50tys :P
no to jakie one są w końcu :?: :szeroki_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Puchacz, popieram, parę lat temu mocno je pchaliśmy do Fordów jak klient chciał zamiennik, znajomi tez na nich jeździli. Wszyscy zadowoleni i zero reklamacji. O ile ostatnio nie zjechali z jakością to też polecam :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Dobra, poczytalem troche o Black Diamondach i troche za duzo maja negatywnych opinii jak na tarcze za taka kase. Jeszcze sie zastanawiamy, ale chyba bedzie ATE PD + dobry klocek.
Maicroft, IMO ATE PD + klocki ATE to do lekkiej jazdy na miasto i trase rewelacyjny zestaw budzetowy - ale OII, to 1400 a nie 1600 i 180, a nie 200 KM. Teraz spboujemy do Saaba zapodac ATE PD z jakims wypasionym klockiem (Hawk HPS) i zobaczymy czy bedzie to lepsze rozwiazanie.Ja tu tylko sprzątam...
Komentarz
-
-
Pewnie czytałeś jedną opinię od gościa który skatował Black diamond Combi i mu pękły... Nic dziwnego, tarcz nawiercanych nie zakłada się do katowania na torze i nawet DBA XS pękały przy takim zastosowaniu.Zamieszczone przez PuchaczDobra, poczytalem troche o Black Diamondach i troche za duzo maja negatywnych opinii jak na tarcze za taka kase
Podstawą przy doborze zestawu jest zadanie sobie pytania do czego te tarcze mają być, jezeli chce się je katować na torze to należy zapomnieć o wierconych tarczach i pójść w tarcze nacinane lub gładkie DBA 4000 Standard. Zaletą tarcz wierconych jest lepsze odprowadzanie gazów powstających podczas hamowania, szczególnie gdy jest mokro. Nie ma wtedy wrażenia gąbczastych hamulców przy pierwszym wciśnięciu hamulca.
Co do połączenia Ate PowerDisc i klocków Hawk Performance to nie jest to zbyt dobra kombinacja. PowerDisc mozna złożyć z greenami co najwyżej bo tarcza jest dosyć miękka i Hawki mogą ją szybko wykończyć... Lepszym rozwiązaniem jest zestawienie ich z Black Diamondami które są fosfatowane co dodatkowo je utwardza.
Kolejnym ważnym elementem jest poprawny montaż tarcz i klocków, a o to niestety w Polsce ciężko... Ze świecą szukać warsztatu który zmierzy bicie piasty i tarczy po montażu (mi zajęło to 1,5 roku w Krakowie...). Co ciekawe krzywa piasta nie daje żadnych oznak na starej tarczy, a po założeniu nowych i przejechaniu 1000-5000km zaczyna się bicie
Tutaj opinia usera który śmiga na Black Diamond Grooved 6 + Hawk HPS
Kompleksowe zestawienie wszystkich czterech generacji Forda Focusa. Poznaj dane techniczne, silniki, typowe usterki oraz historię modeli ST i RS.
[ Dodano: Pon 10 Wrz, 12 21:33 ]
Spróbuj założyć podkładki antywibracyjne, powinno pomócZamieszczone przez Mr0cznyja do swojego szkodnika założyłem Zimmermann Standard + Ferodo DS Performance
i cholery piszczą, a niby miały być ciche
Ferodo DS Perfromance z tego słyną, że lubią piszczeć...
Komentarz
-
-
Napiszę krótko, na gładkiej tarczy hamulec jest cichy, w różnicy ceny pomiędzy nawiercanymi czy nacinanymi a gładkimi tarczami lepiej zainwestować w porządne klocki które dobrze będą kumulować ciepło powstające podczas tarcia, obecnie założyłem na przód żółte EBC a na tył czerwone EBC, tarcza zwykła ATE, hamulec jest na dotarciu ale robi robotę, po kilku mocniejszych depnięciach czuć że pedał robi się trochę gąbczasty ale samochód hamuje a nie zwalnia jak to było na zwykłych klockach.
Przy ostrym hamowaniu z dużych prędkościach auto bez łaski hamuje, na tarczach nawiecanych pod koniec hamowania słychać było już charakterystyczne buczenie co mnie bardzo wqrwiało, po za tym tarcze nawiercane będą pękać, przynajmniej moje zimermany nawiercane popękały przy otworach.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Auto wajda w krakowie na gdyńskiej. Ile kosztuje? nie wiem. Zadałem moje standardowe pytanie "co robicie przy wymianie hamulców" i wymienili wszystkie najważniejsze czynności.Zamieszczone przez Karqlhalpor, który warsztat w Krakowie oferuje taką wymianę i ile taka przyjemność kosztuje
Ja u nich robiłem geometrię i jestem zadowolony
[ Dodano: Pon 10 Wrz, 12 22:52 ]
Potwierdzam, lepiej założyć lepsze klocki niż lepsze tarcze. Najlepiej oba na raz, jednak jeżeli komuś przeszkadza buczenie od nacinanych/nawiercanych tarcz..Zamieszczone przez piramidai lepiej zainwestować w porządne klocki które dobrze będą kumulować ciepło powstające podczas tarcia
Komentarz
-
-
U mnie nie da sie czegos takiego wykonac, bo tarcza nie jest mocowana do piasty. Tarcze chwyta sie felga i tyle.Zamieszczone przez halporZe świecą szukać warsztatu który zmierzy bicie piasty i tarczy po montażu (mi zajęło to 1,5 roku w Krakowie...). Co ciekawe krzywa piasta nie daje żadnych oznak na starej tarczy, a po założeniu nowych i przejechaniu 1000-5000km zaczyna się bicie
A6 C4 '97
Mozna jedynie sprawdzic bicie samych piast na zdjetych tarczach
Komentarz
-
-
Hmm... ze niby fosfatowanie utwardza tarcze???? Bardzo ciekawe stwierdzenie, czy moge poprosic o przedstawienie tego blizej, chetnie dowiem sie czegos nowego, ale jezeli nie poprzesz tego to poprosze o wyjasnienie laikom w jakim celu robi sie fosfatowanie bo jeszcze ktos pomysli ze ten "Black diamond" to super tarcza.
Cena za "Black diamond" jest za duza do tego co te tarcze oferuja. Wiem ze jestesmy na forum Octavi ale jak chcesz polecac dobre tarcze to polecaj BREMBO ORO, DBA, Stoptecha jak ktos upala. Jak ktos jezdzi jak kapelusz to zwykle ATE dadza rade a beda kosztowac okolo 40-45% "Black diamonda".
A co do prawidlowosci zakladania tarcz to masz racje ale tez nie do konca.
Ja osobiscie uwielbiam ta wymowke, ktora cytuja wszyscy sprzedawcy (czasami faktycznie maja racje). Ja natomiast zadam ci pytanie jak do fachowca; jaka jest roznica w specyfikacji zamowieniowej tarcz produkowanych powiedzmy przez ATE dla:
a) zakladow Skoda na 1szy montaz
b) taka sama tarcza ale zamowiona przez np Bosch jako zamiennik.
Tylko prosze nie pisac ze roznia sie znaczkiem Skody lub jej brakiem
PozdrawiamM47N2
Komentarz
-
-
AndiT, tarcza hamulcowa gładka jakiej firmy by nie była to nie ma większego znaczenia na skuteczność hamowania, jedna różnica to to że niektóre tarcze mogą szybciej polecieć ze względu na miększą stal i tyle.
Według mnie nie ma się co spuszczać nad tarczami a trzeba sie skupić nad klockami bo to one robią robotę :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
no to jak juz zacząłeś to może wyjaśnij nam jakie są różnice , boi według mnie na pierwszy montaz idą części lepszej jakości , nawet tej samej firmy co potem zamennik.Zamieszczone przez AndiTa) zakladow Skoda na 1szy montaz
b) taka sama tarcza ale zamowiona przez np Bosch jako zamiennik.

Tylko prosze nie pisać ze roznia sie znaczkiem Skody lub jej brakiem
Pozdrawiam
drugie pytanie mam takie - czy jeżeli kupie w aso ori tarcze to czy to będą takie same jak na pierwszym montażu czy takie same jak zamienniki tej samej firmy ogólnodostępne ? oczywiście o ile masz jakaś wiedzę o tym , tylko taka pewną na 100% a nie taką że Ci się wydaje..O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Głównym celem fosfatowania jest ochrona przed korozją oraz zwiększenie przyczepności podłoża gdyby ktoś chciał jeszcze pomalować. Twardosć wzrasta powierzchniowo gdyż warstwa nakładana jest przed hartowaniem i pod wpływem dyfuzji atomy obce znikają w strukturę stli co powoduje umocnienie dyfuzyjne (,małe atomy wciskają się w luki międzyatomowe powodując większą sztywność)Zamieszczone przez AndiThetnie dowiem sie czegos nowego, ale jezeli nie poprzesz tego to poprosze o wyjasnienie laikom w jakim celu robi sie fosfatowanie
Jeżeli chciałbyś zakładać Brembo ORO wiercone do upalania to gratuluję... Każda wiercona tarcza się rozpadnie podczas katowania na torzeZamieszczone przez AndiTWiem ze jestesmy na forum Octavi ale jak chcesz polecac dobre tarcze to polecaj BREMBO ORO, DBA, Stoptecha jak ktos upala
Akurat wysłałem na gwarancje jedne Black Diamondy - jak wrócą z WB wtedy pokażę jak pięknie były zamontowane (odgniecenia od brudnej piasty na powierzchni stuku...). Jeżeli źle zamontujesz tarcze to nawet MOV'IT wywalisz po 2000km...Zamieszczone przez AndiTA co do prawidlowosci zakladania tarcz to masz racje ale tez nie do konca.
Ja osobiscie uwielbiam ta wymowke, ktora cytuja wszyscy sprzedawcy (czasami faktycznie maja racje)
Niestety nie mam dojścia do takich dokumentów, ale jeżeli Ty masz to chętnie zobaczyłbym jeZamieszczone przez AndiTw specyfikacji zamowieniowej tarcz produkowanych powiedzmy przez ATE dla:
a) zakladow Skoda na 1szy montaz
b) taka sama tarcza ale zamowiona przez np Bosch jako zamiennik.
. Niestety pewnie takie informacje posiadają jedynie pracownicy danej firmy, a gdyby się nimi podzielili pewnie przestali by być pracownikami tej firmy..
btw Bosch nie składa zamówienia, oni je produkują albo na aftermarket albo jako OEM..
Komentarz
-
-
ja już trochę zrobiłem po wymianie tylnego kompletu (brembo + ferodo) i jestem bardzo zadowolony
jedyne co, to klocki trzeszczą przy odciążeniu/dociążeniu zwłaszcza tyłu samochodu
inaczej mówiąc jak ktoś siada i za słabo nacisnę na hamulec albo za słabo ręczny jest zaciągnięty to trzeszczy trochę i tyle :diabelski_usmiech
może się jeszcze wyrobi po jakimś czasie :P
Komentarz
-
-
a z jakich powodów ten zestaw tak Ci odpowiada ? jakie różnice wyczuwasz w stosunku do zestawu ori lub jakiegoś innego na jakim jeździłeś wcześniej ? zwiększenie siły hamowania na tylnej osi ? mniej się grzeją i przez to są bardziej skuteczne ?Zamieszczone przez abstinentja już trochę zrobiłem po wymianie tylnego kompletu (brembo + ferodo) i jestem bardzo zadowolony
O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
leszekmw, po prostu nie widzę poza skrzypieniem nic niepokojącego
jeśli chodzi o siłę to ciężko wyczuć tył, zwłaszcza jak się jeździ pustym. Na ręcznym lepiej łapie, nie pyli i nie piszczy a ja jestem trochę pedant, więc to mi akurat odpowiada :diabelski_usmiech
Wcześniej nie za bardzo wiem co było wsadzone
Obstawiam na ori, chyba że licznik kręcony by, no to coś innego było wsadzone
grzanie muszę sprawdzić jak tam to wygląda
Komentarz
-
-
A mi się udało ostatnio pokrzywić Zimmermany Sporty 312mm
...Mimo to polecam.

Moja Octavia:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

Było: 116,3KM / 279,5Nm
Jest: 143KM / 325,9NM
Komentarz
-
-
Ja się mogę w kilku zdaniach wypowiedzieć na temat różnic między częściami idącymi na "pierwszy montaż" a zamiennikami na przykładzie asortymentu, który miałem okazję produkować - lampy przednie i tyle oraz wycieraczki (pióra, ramiona, mechanizmy) - pod szyldem jednego z bardziej znanych międzynarodowych koncernów.
Generalnie jakość jest zbliżona, z małym zastrzeżeniem - części brandowane marką producenta samochodu, idące na aftermarket to z reguły 2 sort tego co idzie w seryjnej produkcji na pierwszy montaż - w przypadku lamp, to głównie bardziej zanieczyszczone wewnątrz, drobne (prawie niewidoczne zarysowania na powierzchniach, itp). Jeśli chodzi o części brandowane logiem producenta, to co ciekawe często jest to towar lepszej jakości (tzn. 1 sort) robiony w identycznej technologii jak "oryginały". Główna różnica to brak loga producenta samochodu, normy jakościowe są niemal identyczne jak w przypadku OEMów. Dlatego też, nie mam nigdy dylematu, czy brać oryginał, czy zamiennik produkowany na tej samej linii produkcyjnej, który jest tańszy niż oryginał o parę ładnych %.
Nie wiem na 100% jak to wygląda w przypadku tarcz i klocków, ale w przemyśle automotive żądzą wszędzie te same prawa i normy, więc nie sądzę, żeby było inaczej niż w przypadku innych części.
Komentarz
-

Komentarz