Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakie tarcze kupic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ja też mam z tym problem,
    na oryginałach zrobiłem coś koło 80kk, potem nie wiadomo jakie też wytrzymały dużo i potem się zaczęło...

    Miałem 2x bosh, 1x brembo (tylko nie pamiętam jakie konkretnie)
    I po dłuższej trasie - 400-500km, jak pada deszcz to tak wali że jezdzic nie można.

    Teraz już z trudem utrzymuje kierownicę, muszę znowu wymienić - jakie walnąć żeby się nie pokrzywiły znowu? Nie zależy mi na jakiś tam super hiper właściwościach, tylko żebym znowu za kilka tysięcy kilometrów znowu zmieniać nie musiał.

    Jeżdżę kilkoma autami i tylko w skodzie się krzywią, żeby nie było że jeździć nie umiem :>

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Alienscum
      Ja też mam z tym problem,
      na oryginałach zrobiłem coś koło 80kk...
      Ja wlasnie tez na oryginalych zrobilem mniej wiecej tyle i jeszcze troche pojezdza ale powoli mysle nad wymiana. Zastanawiam sie czy warto ryzykowac i kupowac cos innego, w sensie niezawodnosci i poprawy hamowania bo z tematu to wynika, ze jednak sporo jest problemow z trwaloscia i biciem. Oryginalne wydaja sie byc bezpiecznym rozwiazaniem ale nie obrazil bym sie jak by znalazlo sie cos w podobnej, ewentualnie troche wiekszej cenie co by bylo porownywalnie bezproblemowe ale lepiej hamowalo.

      Komentarz


      • Jak zamontuje zestaw Zimmermann Sport + klocki Zimmermann i Zimmerman standard + klocki Zimmermann to dam znać jak wrażenia . Chyba, że ktoś już coś takiego montował ?

        Moja Octavia:
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc

        Było: 116,3KM / 279,5Nm
        Jest: 143KM / 325,9NM

        Komentarz


        • Jedyne co mi mogę doradzić to zrób to gdzieś gdzie dostaniesz gwarancje (tzn montaż i zakup w jednym miejscu) bo jak się pogną to ciężko reklamować jak jest kupione gdzie indziej a montowane gdzie indziej.

          Komentarz


          • Jeśli mogę wrzucić swoje 5 groszy do tematu - co prawda nie w skodzie ale w drugim miejskim autku (Panda) miałem okazję "przetestować" parę zestawów.
            Aby uzmysłowić że to dość dobry test powiem tylko tyle - autko waży gotowe do jazdy ok 940 kg a układ hamulcowy - średnica tracz bębnów z CC 700 - wiec narażony na przeciążenia
            Ale wracając do tematu- przez 65 tkm "zjadłem" komplet tarcz oryginałów, Brembo lite, Mikoda nacinane nawiercane, oraz kolejny oryginał już nadaje się do wymiany.
            z klocków były oryginały fiata (w rzeczywistości to ferrodo) były ferrodo premier oraz TRW Lucas
            Podsumowując
            Tarcze:
            1. oryginały wytrzymały 25 tkm- miały bicie
            2. Brembo ok 20 tkm - bicie
            3. Mikoda - ok 3 tkm - lekkie bicie - wymienione na gwarancji - okazało się że felerna partia- otrzymał je kolega - do dziś śmigają bez kłopotów
            4. kolejny oryginał Fiata- mają lekkie bicie - 17 tkm

            Klocki:
            1. oryginał - wymienione z uwagi na wymianę tarcz
            2, Ferrodo premier - okropne dziadostwo - zaczęły "dudnić "i przy wyższej prędkości zeszkliły się - nie polecam poszły w kosz po 2 tkm
            3. TRW Lucas- polecam - co prawda pylą ale odporna na przegrzanie i do tego trwałe


            Teraz będę kupował kolejny zestaw - będzie Mikoda GT Series - polecam zamawianie w sklepie internetowym- oraz klocki TRW Lucas lub sam Lucas jak się uda kupić. Po wymianie na Mikody nawiercane musicie się przygotować na dodatkowe doznania akustyczne przy hamowaniu w postaci jakby "furgotania" - szczególnie słyszanego np jak z boku jest ekran akustyczny ale hamowanie rewelacja i przede wszystkim odporność na przegrzanie.

            aha - ważne - w rozmowie z producentem zaleca spokojne wygrzewanie tarcz przez ok 1000 km

            Wielu znajomych ma Stilo po "czipsach" - ok 170 KM i mają te zestawy - nie słyszałem o reklamacjach :szeroki_usmiech


            moja Octavia 2 sprawdzona - na razie nie wymaga ingerencji - ma nowe klocki przód tył oryginał założone przez poprzedniego właściciela oraz tarcze wykazują minimalne zużycie
            Alfa Romeo Giulietta 2015
            www.zadbaneauto.pl
            Oferta detailingowa dla OCP- szczegóły na priv

            Komentarz


            • Hmmm ponawiam pytanie co do średnicy tarcz w 2.0 FSi. 280 czy 288 może ktoś podpowiedzieć?

              Komentarz


              • witam czytam czytam i juz nic nie kumam Potrzebuje wymienic kpl hamulcowy na przod tzn klocki i tarcze Czytam Brembo,Ate,Mikoda,Bosch itp. i te dobre a te zle. Czyli jakie?

                Komentarz


                • wojtass, ile osób tyle opinii. Jakiś czas temu miałem ten sam problem. Nie napiszę Ci nic nowego. Ja postawiłem na tarcze ate pd i do tego klocki też ate < i jak na razie zestaw sprawuje się super > , pod uwagę brałem jeszcze brembo. Powodzenia w zakupach :wink:
                  Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                  Komentarz


                  • Polecam ATE Mam w Golfie tarcze i klocki ATE przód/tył i jestem bardzo zadowolony ze skuteczności. Moje tarcze i klocki
                    ATE
                    Życie zaczyna się po...wyżej 4 tyś obrotów

                    Komentarz


                    • nie polecam ate pd, po 4 tys biły niemiłosiernie, zmieniłem na nawiercane RH i już zrobiłem na nich 3tysie i jest miód malina
                      Spot Graniczny Małopolska - Podkarpacie, piątek 23.11.2012r. godz. 18.00, Pogórska Wola, Zajazd u Kazika, 521 km DK4 Tarnów - Dębica

                      Komentarz


                      • Tak jak pisałem wyżej. Ilu użytkowników tyle opinii
                        Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez juri
                          nie polecam ate pd, po 4 tys biły niemiłosiernie, zmieniłem na nawiercane RH i już zrobiłem na nich 3tysie i jest miód malina
                          Trzeba bylo je przegrzac i bylyby igly, po tym jak zaczely bic :twisted: Sprawdzone :diabelski_usmiech
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • zakupiłem mikoda na przód i tył (zwykłe, nienawiercanie i nienacinane)
                            jeszcze czekają na montaż w bagażniku
                            o wrażeniach napiszę

                            btw: ile za montaż tarcz mnie skasują i czy muszę wymieniać klocki, jeśli stare mają się jeszcze dobrze?
                            Skoda Octavia II 1.9 BXE. 2006/12
                            było: 111KM / 275NM
                            jest: 143KM / 310NM

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez Maicroft
                              Zamieszczone przez juri
                              nie polecam ate pd, po 4 tys biły niemiłosiernie, zmieniłem na nawiercane RH i już zrobiłem na nich 3tysie i jest miód malina
                              Trzeba bylo je przegrzac i bylyby igly, po tym jak zaczely bic :twisted: Sprawdzone :diabelski_usmiech
                              Coś w tym musi być. Ja po zmianie jeździłem ostrożnie żeby wszytko się ułożyło ale jak w końcu musiałem zahamować awaryjnie to miałem spore ściąganie w prawo. Wybrałem się kawałek za miasto i trochę poznęcałem się nad hamulcami :twisted: Problem zniknął
                              Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                              Komentarz


                              • w mojej niuni mam zalozone zwykle tarcze Bosh. Nakrecilem na nich ok 40 tysi i nic nie bije. Wychodze z zalozenia ze czasami nie ma co kombinowac.

                                филип
                                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez miron75
                                  btw: ile za montaż tarcz mnie skasują i czy muszę wymieniać klocki, jeśli stare mają się jeszcze dobrze?
                                  Z tego co piszą na forum to do nowych tarcz zaleca się nowe klocki. Co do ceny to pewnie dużo Ci nie pomogę ale mnie skasowali prawie 400 zł :evil: < sama robocizna, Sztokholm >
                                  Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                                  Komentarz


                                  • Robocizna za wymiane tarcz i klockow rok temu 100 PLN

                                    филип
                                    Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                                    Komentarz


                                    • hmm no tak ale powiem szczeze iz juz pare opini pozytywnych wsrod moich znajomych mialy wlasnie tarcze Bosch i tutaj koledzy niektorzy takze wypowiadaja sie pozytywnie o Bosch-ach tylko klocki takze Bosch?

                                      Komentarz


                                      • Ja mam ATE PD + seryjne klocki ATE i fakt że raz na jakiś czas na torze są katowane ale na pewno nie biją. Jedynie mam wątpliwości co do skuteczności samych klocków ale to na razie przypuszczenie.
                                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                        Komentarz


                                        • W zasadzie to dobrze byloby, gdyby ktos kto pracuje przy sprzedazy tarcz napisal na jakie tarcze w chwili obecnej sa reklamacje a na jakie nie?
                                          Bylby to juz jakis obraz jakosci.
                                          Ja przebrnalem przez caly temat i moral w sumie jest taki, ze jak maja byc nawiercane to tylko Brembo Oro (inny stop i technologia produkcji ale cena tez zupelnie inna niz zwyklych).
                                          Tarcze EBC-rozne opinie, Klocki EBC - Greeny nie polecane
                                          Tarcze ATE-wiekszosc ludzi mowi, ze nie ta jakosc jak kiedys-nie polecane
                                          Textar - raczej zdecydowana wiekszosc jest pozytywna
                                          TRW Lukas - generalnie pozytywnie choc znalazlem wypowiedzi, ze wszystko zalezne jest od fabryki
                                          Zimmerman-gladkie w sumie pozytywnie, nawiercane odradzane bo pekaja w nawierceniach.
                                          Bosch - zaslyszane ze obecnie sa OK, kto dla nich robi tarcze to nie wiem bo w sumie Bosch produkcja tarcz nie zajmuje sie.
                                          NA innym forum polecane sa niemieckie tarcze MYLE ale opinie nie znalazlem.
                                          M47N2

                                          Komentarz


                                          • AndiT, pomysł fajny, ale chyba mało kto sprzedaje wszystkie marki, więc każdy musiał by podawać ew. procentowo ilość zwrotów. Dodatkowo każdy kto się trochę tym zajmuje, to wie, że podstawa, to odpowiedni montaż. I nie mówię tu tylko o samej tarczy, ale o całości czyli tarcza+klocki+zacisk. Jestem prawie pewien, że 99% warsztatów przy wymianie tarcz co najwyżej przetrze kilka razy szczotką drucianą prowadnice klocków i może piastę a jak mają dobry dzień to dotkną szmatą sworznie prowadzące zacisk i tyle. Pomiar bicia piasty czy założonej tarczy to też "egzotyka"...

                                            Z drugiej strony taka wymiana u mnie ( robię sam, mając wszystkie potrzebne narzędzia, smary, zmywacze itd. czyli startuje z pozycji takiej jak ASO, czy warsztat ) zajmuje ok. 3-3,5 h więc przy cenie powiedzmy 100 pln za wymianę wychodzi 30 pln/h - za tyle to chyba żaden mechanik nie chciał by się nawet pobrudzić.

                                            Wniosek jest taki jak zwykle: tanio i dobrze - "takie rzeczy tylko w Erze". Jak się kupuje kpl. tarcze + klocki za 500-600 pln to trzeba przewidzieć dodatkowe 150-200 pln na wymianę w warsztacie, który zrobi to tak jak trzeba i tyle. Jak nie ma się takiego warsztatu to można zrobić to samemu; żadna filozofia, ale na jeden raz to chyba i tak wyjdzie drożej niż w warsztacie ( myślę o zakupie narzędzi, smarów, itd. które starczają powiedzmy na 5-6 wymian ). Ja robię sam, bo wiem że nikt mi tego lepiej nie zrobi, nawet jak zapłaciłbym mu za wymianę 1000 pln...

                                            A tak bardziej w temacie: Od jakiś 7-8 kkm kpl. ATE PD + Ferodo Premier zero problemów a jeżdżę raczej ostro...
                                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez kowal 2002
                                              Ja robię sam, bo wiem że nikt mi tego lepiej nie zrobi, nawet jak zapłaciłbym mu za wymianę 1000 pln...
                                              Święta prawda, pomiędzy tarczą a piastą jest sporo do czyszczenia, złuszczone zgorzeliny, prowadnice klocka zasyfiałe itd, itp. Mi wymiana 4 tarcz i klocków z doczyszczeniem wszystkiego na tip top (do czystego metalu) zajęła około 4-4,5h.

                                              I też wiem że w żadnym warsztacie tak by tego nie zrobili.
                                              6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                              Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                              Komentarz


                                              • Kupiłem takie tarcze na tył do mojej Octavii
                                                Link

                                                do tego klocki LPR (po taniości 65zł) na przód

                                                Nie wiem jak się bedą spisywać, ale skoro te były droższe tylko o 30zł od gładkich Bosha to spróbuję te. Pod koniec tygodnia będę je montować to napiszę jak się spisują. Jak będzie ok, to kupię po zużyciu klocków z przodu taki sam zestaw na przód.

                                                EDIT: Teoretycznie jest to porównywalna jakość z Mikodą, a wychodzą nieco taniej.

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez kowal 2002
                                                  Ja robię sam, bo wiem że nikt mi tego lepiej nie zrobi, nawet jak zapłaciłbym mu za wymianę 1000 pln...
                                                  No widzisz, ja biorę za taką wymianę 100zł-120zł i wszystko jest wyczyszczone na błysk, nasmarowane itd. Nie dokonuje tylko pomiaru bicia ponieważ nie stać mnie na porządny sprzęt pomiarowy a bez tokowego jakiekolwiek mierzenie nie ma sensu

                                                  Zamieszczone przez Sev
                                                  I też wiem że w żadnym warsztacie tak by tego nie zrobili.
                                                  Proponuje się zapytać tych co widzieli jak wymieniam tarcze z klockami lub nawet same klocki.

                                                  aaa i nie zapomnijcie przy wymianie o "wyprowadzeniu" prowadnic bo o tym w ogóle mało kto wie... :wink:
                                                  NFPNorth-West
                                                  2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                  WARSZTAT www.dsize.pl
                                                  ->
                                                  CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                  spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                  Komentarz


                                                  • Proponuje się zapytać tych co widzieli jak wymieniam tarcze z klockami lub nawet same klocki.
                                                    Potwierdzam!!

                                                    To jest profi robota.... I to nie dlatego mówię, że znam Grześka. Parę aut już w życiu miałem. Klocki w paru wymieniałem......

                                                    Ale takiej wymiany jak robi Grzesiek to nie widziałem.

                                                    I myślę, że każdy kto serwisuje auto u Grześka potwierdzi moje słowa
                                                    Martino
                                                    125 KM /272 Nm - to już było....
                                                    teraz jest duży "+"
                                                    dgw.esite.pl


                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
                                                    -----------------------------------------------
                                                    PerfectService by DobryGrześWawa

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X