ktoś zakładał klocki i tarcze Maxgear ?
Jakie tarcze kupic
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez loruPanowie
co byście polecili do Seata Leona 1.6 16V 105KM, przód i tył , tarcze i klocki bo żonce się kończą, kompletnie się na tym nie wyznaje, niech to hamuje ostro ale beż jaj w stylu rozgrzewania tarcz i klocków.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JerzyM73Zamieszczone przez Nexus6Tony065, http://hamulce.netZamieszczone przez hotrainPan Lech (hamulce.net) to człowiek legenda, fajnie, że bywa w Warszawie i można się umówić na osobisty odbiór, poza tym to nie jest zwykła sprzedaż, zawsze jest szansa dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy.
Gościu jest w to wciągnięty na maksa, rozmawiałem z nim chyba 15 min przez tel. i to tylko dlatego, że ktoś z interesami dzwonił. Dzwoniłem na stacjonarny, a w tle słychać jak mu komórka dzwoni dzwonkiem przejeżdżającej formuły f1 :twisted:
W ogóle to poopowiadał mi o swojej subaru, że mu nie chciała hamować, bo za szybko jeździł i musiał wstawić większe hamulce, nie chciała skręcać i chciał włożyć szpere itp. itd.
Do rzeczy pytałem, go o zestaw na przód do O1.
Tarcze ATE ogólnie odradzał. Mówił, że ATE nie produkuje tarcz, ani klocków tylko zaciski i że dla ATE te części robią różne firmy przez co jest loterią co kupimy.
Zimmermanny sport mówił, że według niego się nie opłaca, bo to jest za mała średnica. To są hamulce do porshe, merców amg, bmw m itp. gdzie średnica jest +350, a nie 280I tam jest przykładowo 6 nawierceń w rzędzie i grubszym wiertłem robionych.
Polecił mi tarcze gładkie brembo, że one jeszcze w miarę trzymają jakość i nie powinny się pogiąć i do nich klocki Ferodo DS.
Tarcze 200zł
Klocki 350zł
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarqlTarcze 200zł
Klocki 350złByło, minęło:
RS Look @ 198KM/283Nm by Unitronic.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez JerzyM73A tak poza tematem - ile Wam wytrzymały orginalene klocki do pierwszej wymiany - ja mam juz 73 000 i jeszcze pewnie do 80 000 dociagną.
Co ciekawe - ja naprawdę dużo i często hamuję silnikiem, przy dobrym układzie potrafię przejechać kilka km w mieście nie dotykając hamulca, o trasie nie wspominając, ale czasami trzeba zahamować. Hamulce nie wytrzymały paru sytuacji, gdy trzeba było szybko wytracić prędkość na drodze ekspresowej czy krajówce - jestem niezadowolony z ich trwałości. Dla porównania - żona kupiła Vectrę od faceta, który jeździł nią za granicę i przy stanie licznika 121'000 wymieniliśmy tarcze z przodu dla spokoju, a nie z musu. Oryginalne ATE dla GM.
Teraz nawet nie wiem co mam w O2, wymiana była w ASO (mówili, że komplet Textara dają). Zrobiłem już 15k. Tyle samo Vectra zrobiła na nowym komplecie ATE. W bezpośrednim porównaniu czuć istotną różnicę - Vectra hamuje lepiej awaryjnie, ale to może być kwestia Brake Assist. Natomiast w codziennym użyciu wolę hamulce Skody - biorą od razu ostrzej. Ostatnio wsiadłem do Vectry i mało nie walnąłem na parkingu podczas manewrów - bo przyzwyczajony do lekkiego i płytkiego dotknięcia hamulca w Skodzie powtórzyłem ten manewr, a Vectra jechała dalej. Pod tym względem ATE mi nie leżą, lubię hamulce ostre od początku, nawet za cenę mniejszej ich trwałości.
Tył jeszcze OK, ale od dawna ma taką przypadłość, że podczas parkowania tyłem popiskuje sobie. Przy jeździe do przodu jest cicho.
M.666 4U
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mechollKarql, odnośnie zachwalania, to każdy sprzedawca, mechanik ma swoje przyzwyczajenia i do swojego namawia. Jeśli chodzi o mnie to na Ate jeszcze się nie przejechałem. Miałem dwa komplety i trzeci już czeka na zmianę. Powodzenia w wyborze
Komentarz
-
-
No mnie Pan Leszek doradził DS2500. DS2000 nie wiele tańsze. Oryginalne (który były z Jurid-a) zużyły się w ciągu 26tyś a na koniec spaliły na serpentynach górskich. Tarcza oryginalna 312mm na razie trzyma, chociaż jest różnokolorowa.
Po dotarciu DS2500 i wykonaniu paru testów 200-0, jestem z nich zadowolony.
Nie długo zabiore je w górki i przetestuje (140-40, kilkanaście razy).Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KarqlZamieszczone przez mechollKarql, odnośnie zachwalania, to każdy sprzedawca, mechanik ma swoje przyzwyczajenia i do swojego namawia. Jeśli chodzi o mnie to na Ate jeszcze się nie przejechałem. Miałem dwa komplety i trzeci już czeka na zmianę. Powodzenia w wyborze
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mechollNie znam Pana Leszka ale widać, że jest chyba znany i raczej można wnioskować, że wie co mówi.
tarcze przod 280 mm Zimmermann 260,- komplet
tarcze tyl 255 mm Zimmermann 170,- komplet
klocki przod Ferodo Premier 135,-
klocki tyl Ferodo Premier 100,-
a znalazłem taniej Boscha
a tak w temacie to ktoś coś wie o klockach i tarczach SAMKO ?"Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"
Komentarz
-
-
Biszczu, ale Zimmerman a Bosch to jak dla mnie duża różnica, pierwsze "usportowiony" producent a drugie po prostu dobry zamiennik serii :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Czeka mnie wymiana „hebli”, dlatego chciałbym się zapytać was o opinie na temat tarcz i klocków !! Jakich hebli używacie, jak się u was sprawują , jaki komplet proponujecie…. ???
Temat znam, czytałem. Czytałem również na innych forach a że duży jest mętlik w doborze tarcz i klocków - chciałbym prosić o małe poruszenie w tym temacie.
Wiosną 2009 zmieniałem cały układ hamulcowy na polecany przez duże grono forumowiczów nie tylko tego forum: tarcze (przód ATE PD, tył ATE), klocki (Ferodo Premium ), płyn ATE. Dziś mam przejechane na tym zestawie (2 lata) 60kkm i mam problem…. Podczas hamowania całe auto drży i słychać głośne huczenie…. Na kierownicy nie mam dużych/znacznych wibracji ( nawet to dziwne) , za to jest bardzo głośne dudnienie ( szyby w aucie drżą). Dodam jeszcze, że już w ubiegłym roku miałem podobnie i co…. Prawa przednia tarcza ( ATE PD ) dziwnie wyglądała ale tylko od wewnętrznej strony. Tarcza został przetoczona i problem zniknął, ale teraz po roku problem wrócił i nasilił się – strach hamować, co nie znaczy że nie hamują. Auto dobrze hamuje przy ostrym depnięciu ale tak jak pisałem przy lekkim hamowaniu „tragedia”. Właśnie auto było na podnośniku i obie tarcze przednie od strony wewnętrznej dziwnie wyglądają ( nie hamują całą powierzchnią i przerwowo – na oko widać że coś nie tak, osady rdzy, tarcza wygląda dziwacznie….) Dziwnie, że od zew. wyglądają pięknie, zero jakichkolwiek podejrzeń , ATE PD ładnie wyglądają, no ale z trwałością to już dno. Dodam, że przy docieraniu stosowałem się do zasad : układania tarcz i klocków, obchodziłem się jak z „jajkiem”, nie używam nożnego na światłach, nie zdarzyło mi się wjechać w kałużę….. itp. itd. Dbam o auto. Także nie powiem złego słowa na samo hamowanie tego zestawu ale na trwałość tarcz ATE to widzicie sami. Muszę jednak pochwalić klocki Ferodo Premium. Mają już te 60kkm nie są mocno zużyte, powiedziałbym, że wytrzymają drugie tyle a więc ponad 100kkm -to dużo, no i naprawdę nie pylą, alufelgi ciągle czyste. Przeżyłyby 2x tarcze ATE PD. Zestaw ten kupowałem w InterCars więc podróbki chyba wykluczamy.
To tyle i proszę o pomoc w doborze zestawu hebli. Wiem, że różnie to potem bywa, ale nie mam pretensji, że polecono mi kiedyś w/w zestaw. Trudno - pech, dlatego piszę może ku przestrodze : ATE to już chyba nie to co kiedyś, więc nie polecam, może z klockami ATE było by inaczej ale….
pozdr
Komentarz
-
-
Ja z miesiąc temu zmieniałem przednie hamulce. Tarcze poszły oryginalne ATE zwykłe + klocki Ferodo DSPerformance + płyn hamulcowy Motul RBF660. Po dotarciu stwierdzam, że zestaw hamuje bardzo dobrze, nie puchnie po kilku startach. Ogólnie duży plus. Trochę pyli oraz na zimno popiskuje przy minimalnej prędkości, ale mi to nie przeszkadza. U ciebie skoro tyle klocki wytrzymały i nie pyliły tarcz to może były za twarde i dlatego masz problem z tarczami.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AntTrochę pyli oraz na zimno popiskuje przy minimalnej prędkości,Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
ja polecma ATE PD + klocki JURID, fajnie sie na tym zwalnia i nie popiskuje*Moje aukcje Allegro:
https://ssl.allegro.pl/show_user_auc...hp?uid=3879488
**©kodníkus Ocktábiánus:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33667
*** Opakowania tekturowe z tektury falistej 3,5 i 7 warstwowej, każdy rodzaj wg normy FEFCO i na indywidualne zamówienie.
Info na PW i e-mail.
Komentarz
-
-
szmoła, to ciekawe co piszesz bo sam używam ATE PD na przodzie i ATE na tyle z klockami ATE, płyn Motul DOT5.1 i nie używam ich tylko do przemieszczania się z punktu A do B ale też na weekendowe pojeżdżawki po torze i od roku nic się nie dzieje. Zużywają się równomiernie, hamują bardzo dobrze.
Skoro takie cyrki dzieją się od wewnętrznej strony to może rzeczywiście problem tkwi w klocku, może zacisku (sam tłoczek może ma jakieś luzy czy coś) a nie w tarczy?
Komentarz
-
-
Tak jak pisałem, jako zestaw: ATE PD i Ferodo Premier bardzo dobrze hamowały i hamują… Problem tylko pojawia się na przednich tarczach i co dziwne od wewnątrz. Może z klockami ATE byłoby właśnie inaczej…. Na pewno czeka mnie wymiana więc zrobię fotki, ale w ubiegłym roku po zdjęciu tarczy zobaczyłem że ma ona „rdzawe placki”(strona wew.). Tak jakby klocek właśnie nie dolegał całą powierzchnią - krzywa tarcza. Dlaczego?? nie wiem… po przetoczeniu problem zniknął. Problem może być też gdzie indziej (zacisk, tłoczek) ale raczej przy moim stylu jazdy i częstej eksploatacji - hamulce za wiele nie odpoczywają więc na korozje czegokolwiek nie ma czasu… itp. Stawiałbym chyba na klocki ale Ferodo Premier naprawdę b.dobrze hamują, nie pylą i uwierzcie, że ich zużycie jest teraz minimalne a mają już ponad 60kkm. Więc może są za twarde do ATE i do tych tarcz się nie nadają. Jeszcze zbadam sprawę i dam znać…
> Na podstawie mojej eksploatacji - wolałbym chyba dobrać inne tarcze i zostać przy Ferodo niż zostać przy ATE i zmienić klocki... Co Wy na to??
I co zatem teraz wrzucić na przód ?????
Komentarz
-
Komentarz