Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mattyah4x4
    Rider
    • 2013
    • 664

    #76
    Zamieszczone przez Pixon
    Warto zapłacić za tego CTEK 5 ok. 220 zł? i mieć go na "lata" Czy budżetowy prostonik z lidla jak będzie w gazetce jakiejś też da radę?
    jasne, że da radę 8)
    owszem, pewno padnie Ci po 3 latach, ale jak umiesz liczyć to rachunek jest prosty... lidl kosztuje 59 pln :lol:
    Diesel Service Śmietana
    43-210 Kobiór
    ul. Kobiórska 77 tel. (32) 218 86 16

    uwaga
    nie robimy pompowtryskiwaczy

    Komentarz

    • shado
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 5315
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #77
      Nie wiadomo po ilu padnie CTEK
      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

      Komentarz

      • vaz
        Elegance
        • 2010
        • 799
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #78
        Znalazłem taki filmik dotyczący tego prostownika. Miałem wczoraj identyczną sytuację z rozładowanym do 10,4V akumulatorem kolegi. Migająca czerwona dioda oznacza ładowanie impulsowe głęboko rozładowanego akumulatora o czym jest napisane w instrukcji obsługi :szeroki_usmiech
        Komentarze też są ciekawe :lol: . Akumulator oczywiście naładowany, silnik odpalił :idea:
        Antyfotoradar Valentine1
        Harry II Classic+Sirio ML145

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          #79
          to zabezpieczenie bo gdyby ten prostownik nie mial teog to by musial podac parenascie amper przy tak silnie wyladowanym akumualtorze. Transformatorowe raczje tego nie maja zabezpeiczenia. Laduja wtedy wiekszym amperazem ale to tez trwa tylko pare-parenascie minut w poczatkowej fazie i szybko spada poniewaz roznica potencjalow miedyz aku a prostownikiem maleje. Z prawa ohma mozna sobie szybciutko wyliczyc ile amper bedzie plynelo ze zrodla wyzszego napeici ado nizszego uwzgledniajac oczewiscie wszelkie opory czy to stykowe czy to przewodnikow itd.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            #80
            Zamieszczone przez shado
            Nie wiadomo po ilu padnie CTEK
            Od 3 lat eksploatowane nadzwyczaj intensywnie mxs 5 ( najbardziej uniwersalny z całej gamy)


            do motocykli
            sam osobowych
            kosiarki z 30ah zelowymi
            podtrzymanie mniej uzytkowanego AGM praktycznie nonstop...
            Cała rodzinę ogarnia, mrozy, wilgo, czasami goraca komora silnika...

            Ja osobiście polecam.

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #81
              Zamieszczone przez wesol
              to zabezpieczenie bo gdyby ten prostownik nie mial teog to by musial podac parenascie amper przy tak silnie wyladowanym akumualtorze. Transformatorowe raczje tego nie maja zabezpeiczenia. Laduja wtedy wiekszym amperazem ale to tez trwa tylko pare-parenascie minut w poczatkowej fazie i szybko spada poniewaz roznica potencjalow miedyz aku a prostownikiem maleje. Z prawa ohma mozna sobie szybciutko wyliczyc ile amper bedzie plynelo ze zrodla wyzszego napeici ado nizszego uwzgledniajac oczewiscie wszelkie opory czy to stykowe czy to przewodnikow itd.
              wszystko prawda, chodziło mi o nieprawidłową interpretację migającej diody pokazanej na filmie.
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                #82
                Zamieszczone przez vaz
                Zamieszczone przez wesol
                to zabezpieczenie bo gdyby ten prostownik nie mial teog to by musial podac parenascie amper przy tak silnie wyladowanym akumualtorze. Transformatorowe raczje tego nie maja zabezpeiczenia. Laduja wtedy wiekszym amperazem ale to tez trwa tylko pare-parenascie minut w poczatkowej fazie i szybko spada poniewaz roznica potencjalow miedyz aku a prostownikiem maleje. Z prawa ohma mozna sobie szybciutko wyliczyc ile amper bedzie plynelo ze zrodla wyzszego napeici ado nizszego uwzgledniajac oczewiscie wszelkie opory czy to stykowe czy to przewodnikow itd.
                wszystko prawda, chodziło mi o nieprawidłową interpretację migającej diody pokazanej na filmie.

                Slabe ladowarki nie dzwigną niskiego napiecia aku stad lidl niech sie goni z tym klonem. ..
                jak juz kupować mikroprocesorowe ladowarki to te, które wstają od 2V bo tyle wynosi napięcie po 2 dniach na światłach. A mistrzostwem świata jest katowanie tak rozladowanego akumulatora nieograniczonym prądem z transormatora.... kable sie palą :diabelski_usmiech a elektrochemia a konkretnie elektroliza kończy akumulator po 10 minutach.

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  #83
                  Lidl ładuje aku od 7,5V, pozatym w każdym aucie z can nie da się zostawić lampki, dodatkowo moduł odłączy nawet alarm przy niskim napięciu. Jak ktoś chce wywalić ponad 200 na cteka to jego sprawa. Na youtube można znaleźć filmy z wadliwym oprogramowaniem ctek.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #84
                    Sebastian_M26, może i CAN odłączy lampki, ale w przypadku gniazdek zapalniczki już nie jest taki cwany - wystarczy, że zapomnisz wyłączyć CB, albo jak masz Kessy wysiądziesz i nie zauważysz, że masz włączony zapłon i masz po akumulatorze.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • micrusec
                      Rider
                      • 2013
                      • 559

                      #85
                      Zamieszczone przez Enriquez
                      masz Kessy wysiądziesz i nie zauważysz, że masz włączony zapłon i masz po akumulatorze
                      Myślałem, że to zabezpieczenie czasowe, gdy aktywność zerowa, to auto GoodBye.

                      Ja mam i polecam CTEK XMS 5.0

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #86
                        nie ma tak dobrze
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #87
                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          Lidl ładuje aku od 7,5V, pozatym w każdym aucie z can nie da się zostawić lampki, dodatkowo moduł odłączy nawet alarm przy niskim napięciu. Jak ktoś chce wywalić ponad 200 na cteka to jego sprawa. Na youtube można znaleźć filmy z wadliwym oprogramowaniem ctek.
                          Daj linka z blednym dzialaniem bo mnie zaintrygowala ta informacja.

                          Auta z CAN owszem dbają o prady na postoju ale właśnie ten cwany komputer wpierdziela pradu a do tego doloz jakis niedopasowany CAN adapter i masz 5v po 14 dniach :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • kalel
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 124

                            #88
                            Mam Bosha C3 od klilku lat i też mogę polecić.

                            Komentarz

                            • 4tech
                              RS
                              • 2008
                              • 4199
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                              • BKD 2.0 TDI 140 KM

                              #89
                              Ja mam taki już ponad 30 letni kupiony za czasów komuny (jeszcze przez mojego tatę) z tyrystorem wykonawczym, tranzystorem sterującym, 3 rezystorami, diodą i prostym Amperomierzem wskazówkowym w środku. Całość w pięknym pajączku oczywiście zamknięte w plastikowej obudowie idioto-odpornej :twisted:
                              Nie dość że ma bezpieczne podłączenie (nie zrobi zwarcia, nie da się podłączyć odwrotnie) to zawsze ładuje jak należy
                              Maximum napięcia 14,5V, prąd max 6,3A co ciekawe, przy małych aku (moto) sam zmniejsza prąd utrzymując poniższą prostą zasadę ładowania aku:
                              prąd 10 godzinny lub 20 godzinny ładowania i dziękuję :szeroki_usmiech

                              Nie było sprawnego! aku, którego nie naładował w naprawdę nieraz ekstremalnych warunkach :twisted:

                              Jak by kto potrzebował, to mam foty ze środka, to można sobie schemacik skopiować :lol:
                              O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                              Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                              Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                              Komentarz

                              • micrusec
                                Rider
                                • 2013
                                • 559

                                #90
                                4tech, a pokaż zdjęcia z ciekawości zew. i wew. jak się prezentuje.

                                Komentarz

                                • 4tech
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 4199
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                  #91
                                  micrusec, spoko, ale wieczorkiem...

                                  [ Dodano: Pią 10 Kwi, 15 08:33 ]
                                  Sorki, nie było kiedy... ale:
                                  Oto on :twisted:


                                  W środku tak wygląda oryginalna konstrukcja:



                                  Niedawno przerobiłem tylko kabelki podłączeniowe do aku, krokodylki są nadal oryginalne.
                                  A przy zmianie kabli same krokodyle spryskane jakimś kontaktem anty korozją :szeroki_usmiech

                                  Przerysować schemacik :?:
                                  Bo ze zdjęć może być ciężko, nie wszystko widać...
                                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #92
                                    Szanuję takie konstrukcje. Sam mam polski twór w backupie.


                                    Ps zagadka: 230 V co mu zmienia na wyjściu?

                                    Ja się nie znam :wink:

                                    Komentarz

                                    • wesol
                                      Rider
                                      • 2008
                                      • 689

                                      #93
                                      cos podpbnego sobei zrobilem. Trafo z 230 V na dwa razy po 12V( tak naprawde to msi to byc cos kolo 13-14 V na wtórnym) do tego uklad prostowniczy w postaci dwóch diod. Dwie diody bo dwa uzwojenia wtórne mam. PRzy jednym trzeba 4 diody by utworzyc kostke greatza. Do wygladzenia- choc nie wiem czy to potrzebne mozna dac albo rownolegle pare kondensatorów albo w szereg cewke. Ta druga lepsza bo im wiekszy prad tym bardziej wygladza. Prad ladowania mam aktuanie na nim ustawiony na poziomie 5 czy 7 amper ale tak zmeirzonych amperomierzem nie na akumulatorze takim nie wylaodwanym do cna. przy mocno wyladowanym aku cos kolo 9 amper daje. W fazie koncowej przy naladowanym aku juz po paru godzinach wali pradem cos kolo 2 czy 3 amper.
                                      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                      Komentarz

                                      • vaz
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 799
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #94
                                        Akumulatory bezobsługowe o wysokiej gęstości upakowania mas czynnych np. Centra Futura wg zaleceń producenta mogą być ładowane z ograniczeniem napięcia ładowania do 14,5V. Większe napięcie może spowodować gazowanie elektrolitu, wzrost jego temperatury a konsekwencji spływ mas czynnych i uszkodzenie akumulatora. Warunki takiego ładowania spełniają prostowniki procesorowe.
                                        Antyfotoradar Valentine1
                                        Harry II Classic+Sirio ML145

                                        Komentarz

                                        • wesol
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 689

                                          #95
                                          generalnie nei chodzi o napiecie a o prad ladowania. Tak owszem zgadza sie nie jest dobre ladowanie tzw szybkie czyli duzym pradem. Generalnie ladowanie wlasnie napieciem dosc duzym jest wlasnie dobre. Tyle ze trzeba to napiecie wytraci na opornicy co oczewiscie zredukuje tez prad. Ojciec zawsz emi mwoil ze prostownik powinien miec okolo 16 V ale na opornicy wytracone. W zwiazku z tym z eprad w sieci mamy nie tyle co zmeinny co przemienny. Auwazcie ze ma ksztalt sinusoidy. Czyli nawet stosujac kostke geatza mamay nadal praz zmienny bo pulsuje. Wygladzenie kondensatorami to slaby pomysl bo przy takim obciazeniu kilkuamperowym slabo to zdaje egzamin. Do tego ojciec mi mowil ze tak jak napiecie sieciowe to RMS 230 v a jak zmierzysz sobie jakie jest w szczycie to ci wyjdzie grubo ponad 300 V. Czyli prostym miernikiem tego nei zauwazymy ale aku jest ladowany pulsacyjnie bo sa przerwy w takt 50 Hz oraz wali szczytami powiedzmy po 15 czy 20 amper. Srednia wg miernika wyjdzie ze ladujemy go pradem powiedzmy 5 amper. JEdnak takie ladowanie jest troszke szkodliwe dla aku. Daltego moge nieco zwrócic honor wszelkim ladowarkom impulsowym ze tam jest prad nieco lepiej wygladzony z racji duzej czestotliwosci.
                                          Jak dobrze pameitam to na wszelkich okretach wojskowych radary sa zasilane z akumulatorów bo radary sa bardzo czule. Jeden zestaw aku jest ladowany a drugi uzywany. Pewnei teraz to juz wymyslili cos innego i od kilkunastu lat jest jakis uklad zasilajacy odpowiedni. Kiedys tak bylo ze wlasnie z aku lecialo.
                                          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                          Komentarz

                                          • hsurim
                                            Elegance
                                            • 2006
                                            • 788
                                            • Kia
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            #96
                                            Dobry prostownik (ze stabilizacją napięcia) nie ma żadnego, praktycznie znaczącego dla akumulatora, pulsowania.
                                            Przy nowych (konstrukcyjnie) akumulatorach, napięcie nie powinno przekraczać - jak piał @vaz - 14,5 V. KROPKA.
                                            Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                            Komentarz

                                            • terefere62
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 42

                                              #97
                                              A miał ktoś przyjemność korzystać z takiego prostownika: http://www.iparts.pl/czesc/prostowni...04-640355.html bo mam zamiar sobie taki właśnie sprawić, ale przed zakupem wolę się upewnić czy warto.

                                              Czy
                                              funkcja inteligentnego Å‚adowania(...)
                                              to jest ta stabilizacja napiÄ™cia o ktÃłrej piszecie?
                                              Octavia I 1.6 75KM 98r.

                                              Komentarz

                                              • pedros
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 1958
                                                • Volkswagen
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                #98
                                                Zamieszczone przez wesol
                                                Ojciec zawsz emi mwoil ze prostownik powinien miec okolo 16 V ale na opornicy wytracone.
                                                Ostatnio kupiłem sobie NordStara 60Ah i w instrukcji obsługi jest napisane że właśnie 16Voltami go gotować

                                                Stare dobre akumulatory a nie nowoczesne delikatesy co jak się tydzień auto zostawi to nie wstana bo płyty są obsadzone siarczanem ołowiu i siarczkami.


                                                16V to instalacja w aucie powinna wytrzymać ja ctekiem często go na 15.8 V mieszam.

                                                Komentarz

                                                • jareckib
                                                  Drive
                                                  • 2014
                                                  • 78

                                                  #99
                                                  Jako niedoszły elektryk zastanawiałem się kiedyś nad samodzielnym zrobieniem prostownika. Było to teoretycznie możliwe, ale po przeanalizowaniu kosztów przestało mi się to kalkulować
                                                  Ostatecznie zaiwestowałem w Prostownik Telwin Nevada 15 - z tego co widzę na motointegrator.pl to cena od ubiegłego roku się nie zmieniła (około 270 zł/sztukę).
                                                  Nadaje się do ładowania zarówno aku w motocyklach jak i w autach. Do domowego użytku w zupełności wystarczy.

                                                  Komentarz

                                                  • vaz
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 799
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Odświeżę stary temat, może komuś się przyda.
                                                    W dwóch moich tytułowych prostownikach przestało działać przełączanie trybów ładowania, po włączeniu do sieci świeciła się tylko czerwona dioda.
                                                    Winnym okazał się być mikroprzełącznik. Co istotne, w sieci jest opisywany ten problem a naprawa ma polegać na jego wymianie. Ja natomiast potraktowałem przełączniki Kontaktem S i Kontaktem U płukając je w/w sprayami pod ciśnieniem. I zadziałało :idea:
                                                    Antyfotoradar Valentine1
                                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...