Zamieszczone przez JanuszSz
Prawdą jest fakt ze w akumulatorach ważna jest prewencja bo ludzie przypominają sobie o fakcie istnienia akumulatora w zimę kiedy wychodzą błędy zaniedbania :diabelski_usmiech
Nawet samochód jeżdżący na trasie nie naladuje akumulatora w 100 % ponieważ jest ładowany stalonapieciowo i takie ładowanie jest wynikowe tj zależne od rezystancji baterii. Takie ładowanie podtrzymuje pojemność.
Dopiero ładowarki stosujące kombinacje charakterystyk ładowania plus cykle odzysku (turbo, recond ) dają możliwość wzbicia się ponad zastaną pojemność.
Warto dodać że ładowarki mikroprocesorowe nie niszczą akumulatora bo są nastawione na bezpieczeństwo zarówno baterii jak i instalacji w aucie. (Odpiecie akumulatora od instalacji zauważa tylko Optimate i podaje jak trzeba nawet 22V przy ograniczonym prądzie, jak podpięty to ogranicza do 16 V, w jednym z cyklu i to jak zachodzi konieczność)
Dlatego im wcześniej zaczniemy doładowywać akumulator tym dłużej wytrzyma.
Ps. Transformatorowymi tez można uzyskać bdb rezultaty ale trzeba przy nich warowac z miernikami i mieć podstawowa wiedzę elektrotechniczną.
Komentarz