Dobry prostownik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Zamieszczone przez JanuszSz
    Z testów wynika,że najbardziej polecanym jest CTEK MX 5.0.
    Z czego wynikają takie poważne różnice w cenach tych prostowników?
    Czyżby część,to były podróbki,bo czym wytłumaczyć prawie 100 procentowe różnice w cenach.
    Te najdroższe mają zaszyta wiedzę tajemną czyli to co powinno się robić z akumulatorem w zależności od jego kondycji....

    Prawdą jest fakt ze w akumulatorach ważna jest prewencja bo ludzie przypominają sobie o fakcie istnienia akumulatora w zimę kiedy wychodzą błędy zaniedbania :diabelski_usmiech

    Nawet samochód jeżdżący na trasie nie naladuje akumulatora w 100 % ponieważ jest ładowany stalonapieciowo i takie ładowanie jest wynikowe tj zależne od rezystancji baterii. Takie ładowanie podtrzymuje pojemność.

    Dopiero ładowarki stosujące kombinacje charakterystyk ładowania plus cykle odzysku (turbo, recond ) dają możliwość wzbicia się ponad zastaną pojemność.

    Warto dodać że ładowarki mikroprocesorowe nie niszczą akumulatora bo są nastawione na bezpieczeństwo zarówno baterii jak i instalacji w aucie. (Odpiecie akumulatora od instalacji zauważa tylko Optimate i podaje jak trzeba nawet 22V przy ograniczonym prądzie, jak podpięty to ogranicza do 16 V, w jednym z cyklu i to jak zachodzi konieczność)

    Dlatego im wcześniej zaczniemy doładowywać akumulator tym dłużej wytrzyma.

    Ps. Transformatorowymi tez można uzyskać bdb rezultaty ale trzeba przy nich warowac z miernikami i mieć podstawowa wiedzę elektrotechniczną.

    Komentarz

    • wesol
      Rider
      • 2008
      • 689

      Tak transforamtorowymi mozna tez tak ladowac kwestia jak pisuja w tych artykulach zeby nie przecholowac z pradem ladowania i transformatorowym dobrz enaladujesz AGM'a tylko ze trzeba go ladowac np 2 maperami taki akumualtor 60 Ah. Jelsi zacnziesz laodwac agm albo zelowego pradem 8 amper przy jego pojemnosci powiezmy 60A to boje o zaklad ze go zniszczysz jesli to ladowanie bedzie trwalo kilka godzin.

      W samochodzi uklad ladowania czyli regulator w alternatorze nei bada zadnej rezystancji akumualtora zreszta ten akurat parametr nie jest jakos mierzany zbytnio i wychodzi raczje z wyliczen z prawa ohma a nie z pomiarów. W aucie akumualtory sa ladowane do okreslonego napeicia i tylko tak to sie tam odbywa. Daltego tez mozna powiediec ze w pewnych warunkach altek moze ze tak powiem nie dokonczyc procesu ladowania.
      G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM



        Z całym szacunkiem do CTEKa bo mam i zn jego mocne i słabe strony ale test jest zmanipulowany socjotechnika przedszkolna.

        Wystarczy jako konkurentów podać takie miernoty jak w zestawieniu i mamy test wygrany.

        Chyba pora na własną procedurę testową

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          Unas na vcp prętów pisał że dwa takie cteki zajechał w krótkim czasie.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • micrusec
            Rider
            • 2013
            • 559

            Zamieszczone przez wesol
            Unas na vcp prętów pisał że dwa takie cteki zajechał w krótkim czasie.
            W jaki sposób ? Czy się objawiała usterka ? Coś więcej w danym temacie.

            Komentarz

            • wesol
              Rider
              • 2008
              • 689

              Wiesz co nie wiem. Trzebaby wejść na forum i popytać Pretora. To admin tego forum. Wiem ze nie wytrzymały mu więcej jak rok.
              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Krótki test Ctek MXS 5.0vs Optimate 6


                Przypomnę oba to mikroprocesorowe automaty dające do 5A skutecznego prądu.


                1. Jakość fizyczna remis. Na mrozie lepiej zachowuje ie Ctek bo ma bardziej miękkie przewody Mo ze Optimate deklaruje ze ma "Arctic"
                2. Czytelność wskazań bez wątpienia Ctek. (Po dłuższym używaniu Optimate rozpoznanie stanu nie stanowi problemu ale przyznaję trochę to zajmuje)
                3 Testy praktyczne.

                Pacjent Nordstar 60 Ah

                CTEK bez problemu doladowal do stabilnego napięcia 12.80
                Optimate po tygodniu odbiła do 12.88 (błąd pomiaru) ale napięcie urzymywalo się dłużej na wysokim poziomie.

                Na razie bez werdyktu. Oba bdb.

                Wyladowane baterie żelowe 5Ah.
                Napięcie początkowe 0.68V

                Żaden nie wystartował sam. Po podłączeniu do ładowarki
                Ctek 0.2V a Optimate 0.48 V

                Po wzbudzeniu zew źródłem 12v

                Ctek ruszył na kilkanaście sekund po czym poddał się (dioda 1 odsiarczanie)

                Optimate wystartował w trybie turbo czyli 21.6 V
                Ostatecznie podniósł aku zasiarczony do 70 % nominalnej pojemności poprzez 5 krotne cykle ładowania.
                Optimate 1:0


                Optimate ma zupełnie różne programy w tym tryb turbo 22v z ograniczonym prądem - robi robotę - jak i tryb impulsowe wyrównania cel.

                Ctek prosty czytelny ale można rozwalić akumulator nie znając się na materii ( np tryb recond do akumulatorów żelowych)

                Optimate nie ma żadnego przełącznika wybór programu następuje na podstawie testów i decyzji proca (odpowiedz prądów. Napięcie. Rezystancja)

                Na razie chaotycznie to co mogę powiedzieć na te chwile to Optimate 1:0

                Komentarz

                • micrusec
                  Rider
                  • 2013
                  • 559

                  Przecież do CTEK jest instrukcja obsługi a tak wyraźnie napisane jest do czego służy funkcja/ program RECORD. Na ostatniej stronie jest jeszcze coś napisane odnośnie ładowania i sposobu używania.

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Zamieszczone przez micrusec
                    Przecież do CTEK jest instrukcja obsługi a tak wyraźnie napisane jest do czego służy funkcja/ program RECORD. Na ostatniej stronie jest jeszcze coś napisane odnośnie ładowania i sposobu używania.
                    Spoko.
                    Zastanawia mnie bo ja mam wersje CTEK z czarnym przyciskiem.
                    Mogę robić recond akumulatorowi AGM podlaczomemu do instalacji samochodu w którym również jest akumulator żelowy jak drugi ? W wersji z wisniowym przyciskiem można zekomo wybrać tryb AGM i Recond razem a wg opisów daje taki sam prąd i napięcie jak w czarnym.



                    Kolejne pytanie tryb gwiazdka dająca 14.7 v mogę ładować AGM (nie ze spiralnymi celami tylko zwykły Varty dla VAG?)

                    Na jakim trybie ładować żelowy akumulator (nie AGM) o pojemności 32 Ah który przyjmuje wg opisu na obudowie 0.3 C? Dodam tylko ze kosztuje on ponad 400 netto a jedno zagotowanie czyli doprowadzenie do wyższej temp niż 50 st to koniec takiego cuda...

                    Instrukcja jest zbyt lakoniczna by uwzględnić najciekawsze przypadki bo do prostych przypadków Ctek sam się broni. (Polecam instrukcję optimate jest tyle wariatów ładowania i interpretacji wyników ze pierwsze ładowania koniecznie musiałem posiłkować się instrukcją )

                    Ponadto jak ktoś jest nieogar może zrobić krzywdę akumulatorów bo Ctek naprawdę daje prawdziwe 5A.... i daje właśnie możliwość wyboru trybów.

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      W instrukcji aku powinno być podane napięcie końcowe AGM. W zap Expedition jest 14.4, Yuasa moto agm tak samo, to w pozostałych też pewnie tak, także bezpiecznie jest tak pozostawić.
                      Optimate jest najlepszy, ale nigdy nie czułem pragnienia wydania 400zl na prostownik. Używam Lidla za 50zl przeszło 2 lata (intensywnie bo mam oświetlenie, przetwornice z aku na garażu).
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Zamieszczone przez Sebastian_M26
                        W instrukcji aku powinno być podane napięcie końcowe AGM. W zap Expedition jest 14.4, Yuasa moto agm tak samo, to w pozostałych też pewnie tak, także bezpiecznie jest tak pozostawić.
                        Optimate jest najlepszy, ale nigdy nie czułem pragnienia wydania 400zl na prostownik. Używam Lidla za 50zl przeszło 2 lata (intensywnie bo mam oświetlenie, przetwornice z aku na garażu).
                        Instrukcja agm nic nie mówi ale napięcie w samochodzie oscyluje w okolicach 16 V na komputerze wiec zglupialem. ..

                        W AGM do zasilania rezerwowego na obudowie są informacje zależności od rodzaju pracy czy buforowo czy cyklicznie. .

                        Ja niestety musze mieć stado prostownikow optimate 6 idealnie robi robotę wydusza z ołowiu więcej niż ctek jak wynika z moich doświadczeń.

                        Komentarz

                        • Sebastian_M26
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 1823
                          • Superb II (3T4)

                          Po rozruchu zawsze będzie podwyższone, później w zależności od warunków leci w 13,9V (upał, pełny aku). Przy start/stop też podwyższa aby szybko doładować.
                          Seria 188KM/270Nm na 95RON

                          Komentarz

                          • pedros
                            RS
                            • 2009
                            • 1958
                            • Volkswagen
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                            Zamieszczone przez Sebastian_M26
                            Po rozruchu zawsze będzie podwyższone, później w zależności od warunków leci w 13,9V (upał, pełny aku). Przy start/stop też podwyższa aby szybko doładować.
                            Czyli reasumując AGM można przeczolgac Recondem z CTEKa :diabelski_usmiech ....

                            Komentarz

                            • Sebastian_M26
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 1823
                              • Superb II (3T4)

                              Nie, bo poda 16V na pełny akumulator. Nawet szczelna kwasówka może wykipieć.
                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez Sebastian_M26
                                Nie, bo poda 16V na pełny akumulator. Nawet szczelna kwasówka może wykipieć.
                                Jestem ciekaw zatem jak działa kombinacja AGM RECOND na Cteku z nowej serii :lol:

                                Właśnie jadę i obserwuję napięcie
                                Batory voltage 15.9 max
                                Control Voltage module 14.7 v

                                Nie mam miernika pod ręką sczytalbym z klem.

                                Edit: włączony SS ale nie wylaczal naturalnie silnika.
                                Na początku odczyt z CMV 14.7 równe po paru km wykres ładnie opadł na 13.6 i SS zaczął wyłączać silnik.
                                Każde hamowanie silnikiem wykres podnosił się do 14.7 po czym opadal przy jeździe constans .

                                SS i silnik off napięcie spada z 13.6 na 12.7 i tak do 12.4 zjeżdża (długo nie stałem na światłach ) i wyłączyłem to świństwo.
                                Rekuperacja zatem działa :diabelski_usmiech jak to natomiast odbija się na trwałości akumulatora czas pokaże.
                                Ma ktoś? Może pomierzyc?

                                Komentarz

                                • Sebastian_M26
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 1823
                                  • Superb II (3T4)

                                  I bardzo ładnie działa wg. programu ładowania i napięć sterownika.
                                  Przy max przyspieszeniu też napięcie powinno spaść (odłącza obciażenie od alternatora jeśli warunki są spełnione).
                                  Nie ma sensu męczyć pełnego AGM 14,7 lub większym napięciem.

                                  Ja nie ustawiam trybu agm14, 7 przy ładowania Agm.
                                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    To dlatego pewnie trzeba ładować przez wyprowadzony słupek ujemny i jak np napięcie rośnie to sterownik i tak go pewnie dusi do planowanego napięcia

                                    Optimate nie ma żadnego przełącznika i tak czasami wyleci poza 14.4 v w zależności od feedbacku w funkcji napięcia i impedancji. .

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Model 1049 czyli ten drugi. Czarny przełącznik.


                                      Sam widzisz te ten pierwszy, nowszy (on ma właśnie wiśniowy kolor przełącznika) daje jeszcze więcej czyli 1.8 A na 15.7v ale pytanie jak długo. Ma dodatkowo kompensacje temperatury ale odczytywana wnetrza urządzenia co jest wygodne bo nie ma dodatkowej sondy ale technologicznym babolem.


                                      Nie am oscyloskopu ani dobrego miernika. Kumpel twierdzi ze prąd ładowania przy zadanym napięciu uzyskuje się przez wysycenie impulsów i czestoscia występowania w funkcji czasu.

                                      Dlatego nawet jak mi wyświetla się 15.7 v na tanim miernik nawet nie true R.M.S. to nie wiem czy to jest średnia czy stałe napięcie.

                                      W optimate jest ewidentne pulsowanie w końcowej fazie (w cteku tak jest tylko przy 1. Czyli odsiarczaniu)

                                      Komentarz

                                      • hsurim
                                        Elegance
                                        • 2006
                                        • 788
                                        • Kia
                                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                        To napięcie (15,7) mierzysz z obciążeniem, czy bez ?
                                        Nie zasuwam ! Prędkość zabija ! Włącz myślenie.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez hsurim
                                          To napięcie (15,7) mierzysz z obciążeniem, czy bez ?
                                          Poprzez złącze diagnostyczne i interpreter OBDII w czasie jazdy.
                                          Odczyt z 2 miejsc

                                          1. Battery Voltage i tam jest 15.7
                                          2. CVM i tam jest moduowane napięcie do 14.6 14.7 v

                                          Wszystko podczas jazdy.

                                          Na postoju 12.6 V bez obciążenia.

                                          Komentarz

                                          • bejrutmc
                                            Drive
                                            • 2015
                                            • 43
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Witam
                                            Mam aku centra futura 72Ah, która startuje 1.9 tdi. Jeżdżę tylko na krótkich odcinkach 2x7km wiec przy ostatnich mrozach przy -20C nie odpaliła a napięcie po 4 próbach spadło do 11,8V.
                                            W domu mam stary prostownik, który po około 40 min ładowania zaczął dawać napięcie 16,8V. Jako, że napięcie zrobiło się za wysokie odłączyłem prostowniki. Po tym ładowaniu auto zapaliło od strzała jednak do puki nie zakupie nowego prostownika to codziennie aku wędruje do piwnicy. Oczywiście jako, że centra futura to akumulator "bezobsługowy" poszukuje raczej czegoś impulsowego z napięciem max koło 14,4 -14,7V.
                                            Na oku mam prostownik z biedronki firmy sena 4A IP 65, Yato 8301, bosch C1 może w ostateczności Bosch C3. Co polecalibyście?

                                            Komentarz

                                            • Sebastian_M26
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 1823
                                              • Superb II (3T4)

                                              Na pewno nie yato 8301, wieczne problemy, na szczęście się zepsuło a tanie nie jest.
                                              Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                              Komentarz

                                              • bejrutmc
                                                Drive
                                                • 2015
                                                • 43
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpis
                                                Na pewno nie yato 8301, wieczne problemy, na szczęście się zepsuło a tanie nie jest.
                                                O jakich problemach mówisz? W takim razie rozważę może tą sene 4A z biedronki za 55 zł chyba ,że jeszcze jakieś inne pomysły.

                                                Komentarz

                                                • mmor
                                                  Ambiente
                                                  • 2014
                                                  • 166
                                                  • Fabia (6Y2)
                                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                                  Vipow wersja 12V z Allegro jest niezły, solidne wnętrzności, uszczelniana, mam od roku i działa bez problemu, ma tryb zimowy (nieco wyższe napięcie) i tryb regeneracji. Funkcjonalność CTEKa w sporo niższej cenie, robiony w Chinach, jak wszystkie.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...