Wziąłem te płaskie, bo takie miałem oryginały. Ale nie było jeszcze okazji wypróbować, bo jest fajna pogoda. Brałem też pod uwagę Alca, bo miałem w poprzednim aucie wersję tradycyjną, ale w wersji płaskich Alca nie ma tej krzywizny w kształcie spojlera. Alca do kupienia w Tesco.
Tradycyjne wychodzą kilka zł taniej.
testuję obecnie pióra Alca HEYNER ALL SEASONS http://www.alca.com.pl/index.php?lang=1&k=1 . Po dwóch miesiącach pracują ok. Zobaczymy jak przetrwają porę zimową. W komplecie do każdego pióra jest zapasowa gumka.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Ja poprostu co jakiś czas szybę porządnie szoruję Ludwikiem i pomaga. Cały ten tłusty osad schodzi.
Zauważyłem, że duży wpływ na zużycie wycieraczek ma też stan szyby. Moja jest już strasznie zniszczona (porysowana od samych wycieraczek i skrobaczki, ma odpryski i odbicia od kamieni itp.) co powoduje, że wycieraczki smużą na niej strasznie.
Ciekawe jest, że moje poprzednie wycieraczki smużyły strasznie u mnie w aucie, a po zamontowaniu ich w Transporterze ścierają szybę idealnie do dziś, a zamontowałem je ponad rok temu.
Bosch AeroTwin mam u siebie ponad rok i wymienię ja dopiero na wiosnę. Wtedy będą 2 lata. W tym momencie zaczęły już lekko smużyć ale i tak są to jedne z lepszych wycieraczek, które założyłem
Panowie często smużenie jest powodem beznadziejnego płynu do spryskiwaczy a wtedy choćby wycieraczka była topowa będzie kanał.
Ktoś z Was stosował wycieraczki Champion?
Jakieś opinie?
Mam następujące pytanie, w mojej O1 wycieraczki chyba już dokończyły swojego żywota. Teraz zastanawiam się nad kupnem nowych piór (oryginalnych Skody) ale ma taki problem mógłby mi ktoś powiedzieć jak takie pióra się ściąga i jak zakłada z powrotem ?
Dziś pierwszy raz na małym deszczu. Płaskie Motgumy. Moja ocena 4/5. Przy pierwszym machnięciu zbierały bardzo dobrze, ale przy powrotnym machnięciu zostawały małe smugi, nie wiem czy to kwestia docisku przy małej prędkości czy jakości gumy.
A ja motgumów nie polecam - ale miałem zwykłe, nie płaskie. Strasznie szybko zaczęły skakać, piszczeć i mazać. Od lutego tego roku do ostatniej środy miałem płaskie DIPPy - za 16zł/sztuka. Jak za tą cenę - rewelka. W Lanosie zmieniłem na identyczne, a i do Octavii chyba DIPPy założę, bo niestety super mega Valeo czas najwyższy wywalić.
A gdzie te MotGumy idzie dostać, albo te DIPPy? Nie chcę z neta zamawiać, tylko po prostu pojechać i kupić Szukam właśnie czegoś taniego po zimy mogą nie przeżyć
Ja polecam standardowe wycieraczki Bosch-a. W moim przekonaniu lepsze od Motgumow ktore mialem wczesniej a cena porownywalna. Oczywiscie od kierowcy musi miec obowiazkowo spoiler.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Po pierwszym deszczu ze śniegiem muszę powiedzieć, że Motgumy płaskie mają zdecydowanie mniejszy docisk po stronie pasażera i trochę mniejszy po stronie kierowcy niż wycieraczki ori.
Witam. Drugą zimę używam wycieraczek champion (tych samych egzemplarzy oczywiście) i muszę przyznać, że nie miałem nigdy lepszych.Pozdrawiam i Wesołych Świąt.
Motgum teraz to szajs ale n-lat temu mieli dobre pióra. Od kiedy zaczeli produkować cale wycieraczki to ani razu nie bylem zadowolony. Bosch 2x drozszy i jest jako tako ale od kierowcy jak kolega wczesniej napisał musi byc ze spojlerem. Valeo - moj faworyt. Champion w dawnych czasach byl okey ale od dobrych kilku lat ich nie uzywalem.
Drogie koleżeństwo!!
A gdzie można nabyć drogą kupna adaptery do wycieraczek ALCO-a???
Kupiłem ostatnio w castoramie plaskie wycieraczki alco, ale nie było w nich odpowiednich adapterów żeby założyć wycieraczki na ramiona do mojej octy- teraz mam założone orginalne płaskie pióra , w które niedawno załozyłem nowe gumki....
dragster, jak jest to Valeo Revolution to do O1 nie polecam, kupa jakich mało, do 110 jest okej potem skaczą po szybie i mażą, czasami nawet przy wolnej jeździe zaczynają skrobać po szybie, by za chwilę chodzić już normalnie, Jak valeo to tylko XTRM.
Kiedyś kupowałem valeo, ale ze względu na cenę przeszedłem na zwykłe, czasem boscha, chociaż znalazłem na ogłoszeniach motoryzacyjnych niby legalna dystrybucja, czy to okazja z tą ceną?
Człowiek po to ma samochód, aby wygodnie siedzieć stojąc w korkach.
A ja zdecydowanie odradzam wycieraczki marki Bosch Twin (tradycyjne). Wycierały ok. 2 miesiący. Dodatkowo są tak zmyślnie zaprojektowane, że w każdej wycieraczce, czy to od pasażera czy od kierowcy jest inna konstrukcja gumek tylko po to by uniemożliwić wymianę samych gum/wkładu. Nie ma tu znaczenia czystość szyby, sama szyba czy niewiadomo jaki płyn do spryskiwaczy, ponieważ wycieraczki podmieniałem i byle jakie inne wycierają wzorowo. Efekt jest taki, że metalowa konstukcja wycieraczki błyszczy się bo jest nowa, ale po dwóch miesiącach trzeba je wyrzucać do śmieci. Aha te adaptery też rozpadają się w rękach. Kiepskie tworzywo. Pierwszy raz spotkałem się z taką tandetą i to pod szyldem wydawało by się renomowanego producenta. A tanie przecież to one nie są, dałem za nie ponad 100zł.
Nie wiem czy ktos o tym pisal ale żywotność wycieraczek jest bardzo mocno zależna od eksploatacji, tak jak zreszta prawie wszystko.
Najgorsze to wycieranie suchej szyby, zwłaszcza mocno zabrudzonej, wycieranie oblodzonej szyby. Polecam wozic płyn i ściereczke i przed jazda w razie potrzeby oczyszczac szybe w taki sposob.
Ja uzywam wycieraczek do jazdy w deszczu, a nie do oczyszczania szyby. W efekcie po dwoch latach wycieraczka działa jak nowa.
Efekty mialem takie same zarowno na boshach jak i na valeo wiec to nie kwestia gum. Oczywiscie to kwestia wygody jesli ale jesli komus zalezy na trwalosci gum to polecam.
Nie wiem, może wycieraczki Bosch ‘a to jakaś loteria i trafiłem na lipne. Na pewno są oryginalne. Mam wystarczająco wyobraźni, aby szyb nie wycierać na sucho i po lodzie. Wyniki mam jeszcze lepsze kolego adym, bo niektóre wycieraczki służyły mi naprawdę bardzo długo nawet do 3 lat (motgum), 1,5 roku (Bosch eco). Piszę tu o jakości samej gumy, bo konstrukcja metalowa z powodzeniem przeżyje co najmniej drugie tyle. Mam pytanie, czy ktoś tutaj na forum używa wycieraczek marki motgum (tradycyjnych) i w jakim rozmiarze jest prawa wycieraczka? Jeśli tak to niech się wypowie na ich temat, bo jestem na etapie zakupu i nie chce znowu wtopić kasy jak to miało miejsce z tymi Boschami. Pytam o prawą, ponieważ mam różne informacje odnoście długości prawej wycieraczki. Podobno ma być też wygięta w łuk. Zakładam, że szyba przednia i ramiona w O1 są identyczne jak w golfie 4 z początkowych lat produkcji?
po dużej wtopie z valeo compact revolution, tzn. pierwszy komplet wytrzymał bezproblemowo rok, drugi nadawał się do wyrzucenia po 2 miesiącach - jestem zadowolony z płaskich motgumów - pomimo, że kiedyś jedna rozsypała się na elementy pierwsze po tym, jak opuszczając pióro wycieraczki te wypadło mi z ręki i uderzyło w szybę - przynajmniej szyba cała
ogólnie są bdb, zbierają do 140kmh, nie piszczą, a guma nie twardnieje w okolicach 0'C. obecnie mam komplet wsadzony wczesną wiosną poprzedniego roku i ściera dalej, choć widać ślady zużycia - kilka linii wody na brzegach.
widzę, że b. dużo zależy od stanu piór i sprężyn w środku - kupiłem żonie również płaskie motgumy i u niej jest fatalnie - ledwo co zbierają, ale sprężyny w piórach są tak słabe, że stojące pióro popchnięte ręką nie spadnie na szybe - trzeba je dopychać ręką :lol:
Zamieszczone przez adym
Polecam wozic płyn i ściereczke i przed jazda w razie potrzeby oczyszczac szybe w taki sposob.
Ja uzywam wycieraczek do jazdy w deszczu, a nie do oczyszczania szyby. W efekcie po dwoch latach wycieraczka działa jak nowa.
szczytna idea, ale w okresie jesienno-zimowym, w czasie jazdy po brei, w kolumnie aut, trzeba by wychodzić ze ściereczką co 5km
Komentarz