Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zamieszczone przez barteq
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    sprawdź na przyszłośc TT 4600 lub LazerWay LL 5W/30 mają aprobatę VW 505.01 i VW 507.00.
    Jakoś ciągle boję się 5w30 ze względu, że tu na forum przeczytałem o zrywaniu filmu olejowego na tej lepkości, a wiadomo jak to jest w bxe :?
    żeby zerwać film olejowy to jaka musi być temp oliwy i jak mocno trzeba grzać co by do tego doszło?

    Ludzie jeżdżą w lecie na 5w30 i nic nie zrywają :wink:
    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

    Komentarz


    • Zamieszczone przez piramida
      żeby zerwać film olejowy to jaka musi być temp oliwy i jak mocno trzeba grzać co by do tego doszło?
      Zależy to od bardzo wielu czynników i konstrukcji silnika.
      Możesz zerwać fil olejowy na 5W40 szybciej niż na 0W30 i na odwrót.
      Nie bez znaczenia jest tutaj temp oleju a ta powinna oscylować min. 80st.C aby myśleć o wciskaniu pedału przyspieszenia do oporu.
      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
      http://www.zmienolej.pl/
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

      Komentarz


      • Zamieszczone przez piramida
        PAOLO ESCO, :wink:
        AdamB, silnik na TT4600 pracuje bardzo przyjemnie więc jest szansa że polubisz ten olej
        cala zeszla zime (4 -m-ce) przejezdzilem na 4600 - rzczywiscie bardzo wycisza silnik i szybko nagrzewa sie motor na nim. niestety po ok 6 tys traci wlasciowsci....
        teraz od 5 tys jezdze na Amsie AEL - bardzo przyjemna oliwa. auto tak szybko sie nie nagrzewa (mniej wiecej ja na Motulu) ale nie widac (slychac) oznak zuzycia oleju.
        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

        Komentarz


        • AdamB, Mów mi na "ty"
          Odniosłem wrażenie że się obraziłeś na moją uwagę. A jak tak z dobrego serca :diabelski_usmiech

          [ Dodano: Sro 19 Gru, 12 22:28 ]
          piramida, napisze tak, na zime już chyba nigdy nie zaleję 5w40 obojetnie jakiej firmy
          Coś o tym wiem :lol:
          Też tak uważam
          Od dwóch tygodni mam LM4600 5W30 i sama radość
          Za kilka dni jadę w trasę pod granicę holenderską to będę coś więcej wiedział jak się sprawuje w trasie :wink:

          [ Dodano: Sro 19 Gru, 12 22:33 ]
          Gdybym robił rocznie ok. 30kkm to z pewnością na zimę byłby 5W30 (najchętniej LM4600) a na lato 5W40 Millersa XFE-PD.
          Niestety przy wymianie raz na rok uważam za mniejsze zło 5W30 ale za to o lepszych parametrach. :roll:
          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

          Komentarz


          • Miałem u siebie dwa oleje tej samej marki- Liqui Moly Top Tec 4100 i Synthoila High Tech. Z TT byłem zachwycony, z Synthoila mimo PAO, lepszej płynności w niskich temp. w zimę była katastrofa. Jedno było niesamowite że do wymiany przy 14 tys. km popychacze nawet w ok. 0 st. błyskawicznie się wyciszały, pobór znikomy. Coś za coś.
            Konrad
            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

            90 konny AGRessor
            PerfectServiceBy DGW
            WhitePride :smokedevil

            Komentarz


            • Ja zmieniłem Amsoila AFLa 5w40 (przebieg ok. 8000km w tym 3500km mocnej jazdy autostradowej) na Millersa XFE-PD. Wg paru kolegów lepiej chodził im silnik na Millersie. Po wymianie Amsa na świeżego Millersa nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w kulturze pracy silnika, nagrzewaniu. Tak naprawdę jeśli miałbym między nimi wybierać, to chyba zostałbym przy Amsie. Nie wiem skąd u niektórych tak wielkie różnice w działaniu silnika na obu olejach. Może z silnikiem coś nie tak i Millers lepiej go wycisza bo nie jest pełnym syntetykiem. Wydaje mi się, że oba oleje to górna półka jeśli chodzi o pompowtryski i dużych różnic u mnie nie było widać.
              RS
              pozdrawiam
              Marcin

              Komentarz


              • Seed, cóż się dziwić AEL odstaje od konkurencji na plus znacznie (Noack, HTHS), marginalne ilości depozytów, powolny wzrost Tan- prawdziwy longlife :wink:
                Jedynie cena może zaboleć.
                Ant, dokładnie są sprzeczne relacje :roll:
                Konrad
                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                90 konny AGRessor
                PerfectServiceBy DGW
                WhitePride :smokedevil

                Komentarz


                • Zamieszczone przez Pidziek
                  a ta powinna oscylować min. 80st.C
                  Co dla typowego oleju VW 507 w aktualnie panujących temperaturach (0 +/- 2 st. C w trójmieście) oznacza minimum 18 minut jazdy miejskiej.
                  Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                  Komentarz


                  • Zamieszczone przez pacocases
                    AdamB, Mów mi na "ty"
                    Odniosłem wrażenie że się obraziłeś na moją uwagę. A jak tak z dobrego serca :diabelski_usmiech
                    Eee, nie żartuj. :lol:

                    Co do "Ty" nawyk wyniesiony z domu - szacunek dla starszych osób.
                    Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez AdamB
                      200km do wymiany i na Castrolu Edgu czuć że już czas.
                      ciekawe jak to odczuwasz :diabelski_usmiech
                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez piotrek_os
                        ciekawe jak to odczuwasz :diabelski_usmiech
                        Moje ucho jest wyczulone na pewne dźwięki.
                        Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                        Komentarz


                        • AdamB, Eee, nie żartuj. :lol:

                          Co do "Ty" nawyk wyniesiony z domu - szacunek dla starszych osób.

                          No to teraz mi dowaliłeś :shock:
                          pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez pacocases
                            No to teraz mi dowaliłeś :shock:
                            no co "emerycie" jesteś w wieku mojego ojca, chyba że 59 lat to z palca wyssany.
                            Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez piotrek_os
                              ciekawe jak to odczuwasz :diabelski_usmiech
                              to tak samo jak zalejesz chrzczone paliwo, czuć że z autem coś nie tak, nie umiem tego inaczej obrazowo wytłumaczyć
                              Ja zmieniłem Amsoila AFLa 5w40 (przebieg ok. 8000km w tym 3500km mocnej jazdy autostradowej) na Millersa XFE-PD. Wg paru kolegów lepiej chodził im silnik na Millersie. Po wymianie Amsa na świeżego Millersa nie zauważyłem praktycznie żadnej różnicy w kulturze pracy silnika, nagrzewaniu. Tak naprawdę jeśli miałbym między nimi wybierać, to chyba zostałbym przy Amsie. Nie wiem skąd u niektórych tak wielkie różnice w działaniu silnika na obu olejach. Może z silnikiem coś nie tak i Millers lepiej go wycisza bo nie jest pełnym syntetykiem. Wydaje mi się, że oba oleje to górna półka jeśli chodzi o pompowtryski i dużych różnic u mnie nie było widać.
                              być może i w naszych motorkach coś jest nie tak , przecie ja mam BXE z przelotem ponad 100kkm a to jak wiemy graniczna wartość wytrzymałości tej konstrukcji :szeroki_usmiech , pamiętaj też że masz mocno modzony silnik i to też może mieć ogromny wpływ na to jak dany olej się w nim zachowuje, w BXE + mod Millers sprawuje się lepiej, przynajmniej u mnie.

                              Kurcze musimy się kiedyś spotkać i zrobić odsłuch na żywo podczas postoju i podczas jazdy.

                              Wracając do Millersa XFE-PD to moja niunia stała od poniedziałku nie ruszana więc olej miał czas spłynąć, dziś -12 stopni byłem przygotowany na klepanie zaraz po starcie ale tu zaskoczenie , nawet nie jęknęła, odpaliła jak by mrozu nie było
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz


                              • AdamB, No to za 15 dni spodziewam się życzeń urodzinowych
                                pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                                Komentarz


                                • no jutro , pojutrze test po nocy w gorach. na statoil lazerway. mysle ze bedzie bez niespodzianki bo pieknie odpala na mrozie. o olej jestem spokojny. do ON dolalem DIESEL SKYDD

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez konkon
                                    Seed, cóż się dziwić AEL odstaje od konkurencji na plus znacznie (Noack, HTHS), marginalne ilości depozytów, powolny wzrost Tan- prawdziwy longlife

                                    Jedynie cena może zaboleć.
                                    konkon, no wiec wlasnie - nie bylo mnie jakis czas na forum (pizdziu pewnie sie ucieszyl) i widze ze przesiadka na 4600 nastapila 8) Ams juz niedobry?? Mowie 4600 sprawdzil sie przez 6000 km - potem sie spalił. AEL jak na razie świetnie.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz


                                    • Zamieszczone przez Seed
                                      (pizdziu pewnie sie ucieszyl)
                                      No wiesz nawet o tym nie myślałem :-)
                                      Ja jakoś nie przywiązuję żadnej nostalgii do obecnoąci kogokolwiek na forum
                                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                      http://www.zmienolej.pl/
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez Seed
                                        Zamieszczone przez konkon
                                        Seed, cóż się dziwić AEL odstaje od konkurencji na plus znacznie (Noack, HTHS), marginalne ilości depozytów, powolny wzrost Tan- prawdziwy longlife

                                        Jedynie cena może zaboleć.
                                        konkon, no wiec wlasnie - nie bylo mnie jakis czas na forum (pizdziu pewnie sie ucieszyl) i widze ze przesiadka na 4600 nastapila 8) Ams juz niedobry?? Mowie 4600 sprawdzil sie przez 6000 km - potem sie spalił. AEL jak na razie świetnie.
                                        od początku była mowa 4600 na zimę AMS na lato u mnie na razie wszystko jest Ok, tylko mam głupi samochód, gdy temperatura spada po niżej ZERA ... samochód zaczyna świrować ... pali jak SMOK ! ... wrrr. komputer podnosi obroty silnika ... i w ogóle jakoś dziwnie pracuje ..
                                        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                        Komentarz


                                        • dzis rano -12 ( w nocy kolo 20 bylo) i na lazerway odpalil jak rakieta. nie wiem czy cos daje diesel skydd ale ogolnie nie bylo mu ciezko


                                          troche obroty poskakaly ale nie tak jak na castrolu

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez xtremesystems
                                            troche obroty poskakaly ale nie tak jak na castrolu
                                            to raczej wpływ paliwa bardziej (temeratura na paliwo też działa nawet pomimo dodatku do ON. Filterek paliwa nie zmieniany zapewnie? Ja zmieniałem filtr paliwa w dieslu zawsze późną jesienią, przed mrozami i nigdy w 1,9 TDI nie miałem problemu, nawet w największe mrozy, gdzie ON w bańce w bagażniku wyglądał jak olej rzepakowy :twisted: ). Czy mi się zdaje, czy jesteś zadowolony z oleju :roll:

                                            Zamieszczone przez Orbit
                                            od początku była mowa 4600 na zimę
                                            olej z SAE 5W/30 jak najbardziej na zimę zamiast 5W/40.

                                            Na święta będę u ojca to zobaczę jak 1,9 AXR sprawuje się na AFL-u :wink: (szkoda tylko, że odwilż ma być).
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz


                                            • Mam zrobione około 5kkm na TT4600 i jak na razie silnik jeszcze cicho pracuje, ciekawe co bedzie przy 10kkm? :szeroki_usmiech
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz


                                              • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Na święta będę u ojca to zobaczę jak 1,9 AXR sprawuje się na AFL-u
                                                u mię sprawuje sie całkiem całkiem wcale...po przy temp -11...żadnych niepokojących odgłosów nie zanotowałem, a pewien jegomośc wie, że mam na tym punkcie (i pewnie nie tylko na tym) pierdolca czy tam nerwicę natręctw...stan oleju zbliżony do maximum (przebieg oliwy ca 9kkm, czyli przed wymianą), śmoc jak na tego kibla dość mocno nie seryjna

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                Mam zrobione około 5kkm na TT4600 i jak na razie silnik jeszcze cicho pracuje, ciekawe co bedzie przy 10kkm?
                                                jeśli nie zrujnuje to Twego budżetu, to zrób pls badania lubrykanta......bom jakoś nieprzekonany w te wu _trzydzieści.... :roll:
                                                >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                                Komentarz


                                                • Zamieszczone przez Orbit
                                                  od początku była mowa 4600 na zimę AMS na lato u mnie na razie wszystko jest Ok, tylko mam głupi samochód, gdy temperatura spada po niżej ZERA ... samochód zaczyna świrować ... pali jak SMOK ! ... wrrr. komputer podnosi obroty silnika ... i w ogóle jakoś dziwnie pracuje ..
                                                  Oj to raczej temat dla kogoś od elektroniki sterowania silnikiem .

                                                  No ale jak zobaczyci jak specjalistka się wzięła za paliwa , to też może być przyczyna..



                                                  Dokładnie 4:25 się zaczyna .... :shock: :shock:
                                                  Aż strach się bać co właściwie w jaiej stacji jest :shock:
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz


                                                  • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    troche obroty poskakaly ale nie tak jak na castrolu
                                                    to raczej wpływ paliwa bardziej (temeratura na paliwo też działa nawet pomimo dodatku do ON. Filterek paliwa nie zmieniany zapewnie? Ja zmieniałem filtr paliwa w dieslu zawsze późną jesienią, przed mrozami i nigdy w 1,9 TDI nie miałem problemu, nawet w największe mrozy, gdzie ON w bańce w bagażniku wyglądał jak olej rzepakowy :twisted: ). Czy mi się zdaje, czy jesteś zadowolony z oleju :roll:

                                                    Zamieszczone przez Orbit
                                                    od początku była mowa 4600 na zimę
                                                    olej z SAE 5W/30 jak najbardziej na zimę zamiast 5W/40.

                                                    Na święta będę u ojca to zobaczę jak 1,9 AXR sprawuje się na AFL-u :wink: (szkoda tylko, że odwilż ma być).
                                                    filterek paliwa zmieniany w listopadzie

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X