To że Amsoil nie ma oficjalnej abrobaty VW to już wiadomo. A jak wygląda sprawa z Millersem np. do PDków? Bo na tej liście --- > https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0500_50501.pdf nie ma ani jednego Millersa nawet z VW502, a jest nawet nasz Lotos i Orlen. To o co tu kaman? Czy Millers nie produkuje żednego oleju z oficjalną aprobatą VW?
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez konkonuściślając nie ma aprobaty wykupionej ale normy producent deklaruje, że spełnia
Zamieszczone przez Dzidakwitu nie ma, więc w razie czego "leżysz Pan i robisz pod siebie"
Zamieszczone przez OrbitLazerWay G 5W30
I nie jest to "wada" w/w olejów A czy M ale kwestia zastosowanych w nich modyfikatorów tarcia.
Zobaczcie jak wyglądają panewki kolegi Wally w BXE zajechane prawdopodobnie przez zmianay LL (oczywiście przez poprzedniego właściciela auta)--- > http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=240 --->Zamieszczone przez Wallydo 130kkm Mobil 5w30 i LL średnio co 30kkm (tyle z książki serwisowej - serwisowany w Krakowie w jakimś interauto jak dobrze pamiętam - jaki styl jazdy nie wiem.
Dzisiaj przy 145kkm w związku z wymianą panewek to była druga wymiana oleju- olej również MobilZamieszczone przez boogooTe panewki,które podał Wally, ewidentnie poleciały z powodu braku smarowania,widać w środkowej części,gdzie przepracowany olej już nie może utrzymać filmu olejowego i pęka,powstają przetarcia od pracy na sucho,później wżery i dziury...
Gładzie ślizgowe są przegrzane i doszło rozwarstwienia.
Świeży olej ma parametry i gęstość,które nie pozwolą na takie zniszczenia.
Tak samo popychacze i wałek pracują na podobnych zasadach uślizgu i również nie mają żadnego zasobnika olejowego-wszystko pracuje dzięki olejowi,który napłynie....Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZobaczcie jak wyglądają panewki kolegi Wally w BXE zajechane prawdopodobnie przez zmianay LL (oczywiście przez poprzedniego właściciela auta)
akurat na czas leasingu a potem niech się martwi kupujący :evil:
na szczęście udało się to mi i dłubię przy szkodniku powoli, żeby jeszcze pojeździł :szeroki_usmiechByła Octavia II 1.9 TDI BXE by Wally
=> Superb II FL 1.6 TDI CAYC,
=> Volkswagen Passat City 1.6 TDI
=> Volkswagen Passat Variant 2.0 TSI DSG
"Nie ma rzeczy niemożliwych... są tylko nieopłacalne..."
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzerknijcie wstecz --->strona 116 pisałem na temat "oficjalnej aprobaty VW"... :twisted:
Dla mnie wyznacznikiem jakości jest choćby auto Piramidy i badania.
Na forum są przykłady jakości przy okazji panewek na 505.01 (wymiany QG2) :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Dzidakonkon napisał/a:
Dla mnie wyznacznikiem jakości jest choćby auto Piramidy
Któremu wysrał się silnik, moim zdaniem to kiepski argument
Wysrał to pojęcie mało konkretne a z tego co wiem rozleciały się tłoki za co winę ponosi olej raczej w stopniu żadnym.
Zamieszczone przez WallyZmiany były średnio co 30kkm (i raczej więcej niż mniej...) jeździł ojczym w firmie i na wymianę oleju zgłaszał się jak ASO kazało..."spokojnie można zrobić 30kkm"
akurat na czas leasingu a potem niech się martwi kupujący
Odnoisząc się do tej sprawy i tego co niestety sę stało.
Objawy:
Wyrwane fragmenty warstwy ślizgowej.
Przyczyny:
Zastosowanie niewłaściwych panewek, zwłaszcza do silników wysokodoładowanych (np. do większości nowych, turbodoładowanych jednostek VW TDI, rozwijających moce powyżej 110 KM należy stosować tzw. panewki Glyco Sputter, których obciążalność dochodzi do 100 MPa).
Tak to wygląda :
Przeciążenie układu korbowego spowodowane agresywnym stylem jazdy przy nadmiernie obciążonym pojeździe (dotyczy przede wszystkim samochodów dostawczych).
Bez opinie rzeczoznawcy techniki motoryzacyjnej to zawsze będzie winny olej a ja zawsze namawiam w przypadkach awarii do :
- analizy oleju
- opinie niezależnego rzeczoznawcy
Bez tego zawsze spychologia będzie brała górę i albo winny bedzie klient albo olej :diabelski_usmiechProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekObjawy:
Zamieszczone przez spcTe panewki, które pokazał Wally, to są te bez rowka doprowadzającego olej?Zamieszczone przez PidziekZastosowanie niewłaściwych panewek, zwłaszcza do silników wysokodoładowanych
--->Zamieszczone przez navigatorczy aby złe smarowanie nie powinno się odcisnąć piętnem również na panewkach dolnych?Zamieszczone przez PAOLO ESCOchyba też powinne być widoczne objawy zużycia...bynajmniej większe niż te które widać na załączonej fotce ---> Czy możliwa jest taka opcja, by te górne panewki były zużyte całkowicie a dolne były w jeszcze niezłym stanie???Zamieszczone przez Wallysilniki BXE do końca października 2008 miały montowane podobno jakieś panewki "ekologiczne" - oczywiście LL dodatkowo to "doprawia"...
Dolne też nie wyglądają najlepiej (kwestia zdjęcia) ale podobno górne dostają więcej po i dlatego taki wygląd - w ASO powiedzieli, że górne są z twardszych materiałów, więc może w teorii o "ekologicznych" jest ziarnko prawdy...Zamieszczone przez PAOLO ESCOJeżeli rowek doprowadzający olej "powinien być" a faktycznie go nie było to można było stosować sobie nawet najlepszego full syntetyka ... bo przy braku odpowiedniego smarowania (doprowadzenie w odpowiedniej chwili konkretnej ilości oleju pod odpowiednim ciśnieniem) nic nie uchroni nawet najlepszych panewek od tarcia granicznego, które spowoduje ich uszkodzenie ... jw.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Dla mnie po tym zdjęciu w 90% winny nie jest olej ale szajs jaki niestety kolega dostał z fabryki.
Zamieszczone przez PAOLO ESCOCzy możliwa jest taka opcja, by te górne panewki były zużyte całkowicie a dolne były w jeszcze niezłym stanie???
Zobacz :
Zwrócę tylko uwagę na jedno: (pogrubiłem tekst)
Za jeden z pierwszych przejawów tego nadchodzącego procesu może służyć rozwiązanie znane pod nazwą Glyco Sputterbearing (techniczna nazwa- GLYCO 199), które zdążyło już zyskać sobie renomę. Opracowana przez Federal-Mogul technologia polega na napylaniu w komorze próżniowej cieniutkiej powłoki niezwykle twardego i wytrzymałego stopu cynowo-aluminiowego na warstwę ołowiowo-brązową. W efekcie powstaje w ten sposób łożysko ślizgowe o bardzo dużej wytrzymałości na obciążenia, trwałości dwukrotnie większej od tradycyjnych panewek, niestety jednocześnie dość kosztowne w produkcji.
Tak że można wyciągnąć wnioski - jakie ?
Bo wydaje się że to kolejny dowód na oszczędności w produkcji czy naprawie i zastosowanie na dole lepszych panewek niż na dole.
Miłej nocy i lekturkiProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekBo wydaje się że to kolejny dowód na oszczędności w produkcji czy naprawie i zastosowanie na dole lepszych panewek niż na dole.
imo ... olej LL i wymiany co +- 30 tys km zapewne też zrobiły swoje :wink:
cytat " Wszelkie cząstki stałe (metaliczne i niemetaliczne) nie wyłapane przez filtr oleju stanowią zagrożenie dla powierzchni ślizgowej panewek" + "Równie niebezpieczny co olej z zanieczyszczeniami jest dla panewek olej nadmiernie rozcieńczony. Pomijając przypadki pomyłkowego wlania do silnika oleju o zdecydowanie zbyt małej lepkości z nadmiernym rozrzedzeniem oleju można się zetknąć gdy w jednostce napędowej dochodzi do zbyt dużego przedmuchu gazów przez pierścienie tłokowe lub jest ona zasilana zdecydowanie za bogatą mieszanką." + Złe smarowanie panewek może być spowodowane rozmaitymi przyczynami: od wadliwej pracy pompy oleju, przez olej o niewłaściwej lepkości ( 5W/30 LL ??? w domyśle :roll: ) po nieodpowiednio dobrany luz łożyskowy. Efekty jednak zawsze są takie same - dochodzi do uszkodzenia warstwy ślizgowej. + Znaczne zużycie panewek na skutek niewłaściwego doboru luzu łożyskowego. Prawidłowy film olejowy nie tylko gwarantuje odpowiednie smarowanie, lecz również zapewnia niezbędne chłodzenie panewek. :!: + Uszkodzenie górnych panewek korbowodowych spowodowane nadmiernym ich obciążeniem wynikającym z nierównomiernej pracy silnika (np. będącej konsekwencją spalania stukowego).+ Błędy geometryczne :!:
Pidziek jak dla mnie to te panewki wskazują w pierwszej kolejności na błędy montażowe/złą jakość zastosowanych materiałów + "Uszkodzenie górnych panewek korbowodowych spowodowane nadmiernym ich obciążeniem " a dopiero potem na olej o niewłaściwej lepkości ( 5W/30 + LL).PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
No i chyba tak było.
To nie tylko konstruktor w BMW było podobnie jedne panewki i nie tylko.
Takie czasy, dlatego nie kupuję nowego samochodu chyba by mnie szl...trafił jakby mi coś takiego wciskali i taką ,ciemnotę że to olej mógł uszkodzić w taki sposób panewki.
No ale ma być tanio i oszczędnie.
Dla mnie to sygnał dosyć wyraźny.
Kwitując to na koniec każda usterka powinna być zakonczona analizą oleju bo to tylko wierzchołek góry lodowej co się dzieje....
Zamieszczone przez PAOLO ESCOUszkodzenie górnych panewek korbowodowych spowodowane nadmiernym ich obciążeniem wynikającym z nierównomiernej pracy silnika (np. będącej konsekwencją spalania stukowego).
+ Błędy geometryczne
Metoda spychologii w Polsce działa znakomicie znam wiele przypadkó kiedy wciskano klientowi że to olej, jego styl jazdy a tylko kilka postawiło sprawę w sądzie na swpoim i wzieło rzeczoznawcę ale o tym się nie mówi ale życze wytrwałości w walce o swoją rację i bezstronną i neutralną weryfikację problemu.
[ Dodano: Sob 06 Paź, 12 23:49 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCOEfekty jednak zawsze są takie same - dochodzi do uszkodzenia warstwy ślizgowej.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekaby auta nie jeździły wiecznie
Zamieszczone przez Pidzieklub nagromadzonym nagarem na denkach tłoków (ukłon w kierunku przepalających nadmierne ilosci oleju silników)PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Nie tylko MB jest wiele konstrukcji dobrych a stare paski z lat 90-tych niektóre katowane i nadal jeżdzą....
Od W124 jeszcze lepszy jest silnik 1HZ z Toyoty z modelu LC HZJ robią to dalej na rynki nie wymagające tzw bush taxi co ma jeźdizć i się nie psuć .
Zobacz ile kosztuje kwadraciak bez dodatkowego wyposażenia jak elektryka, klima itp. ..
Ceny czesto podobne do zadbanych MB 500SLProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
To 1.6 tdi nalezy pod tyk wzgledem do pancernych.
kumpel przejechal 200tys (przedstawiciel) i wczoraj dzoni ze nie bierze oleju od wymiany do wymiany
za to juz mial wymieniana skrzynie bo mu satelity z dyfera odpadly i przetarly obudowe. nie wiem jak tam dokladnie. przypadek opisany byl podajze w auto swiecie
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DzidaZamieszczone przez navigatorz powodu głowicy, którą "załatał" funder_szpecyfikiem, tak gwoli argumentacji....
Ale nie o tym ten topic. Każdy leje co uważa.
Jak by nie pęknięty tłok to zapewne została by wymieniona sama głowica, w silniku nie widać było żadnego nagaru, skutków nadmiernej temperatury czy uszkodzeń ścianek cylidrów, ścianki cylindrów były w idealnym stanie więc jak na przebieg około 160kkm byłego silnika to myslę że nie było tragedii.
Generalnie nie wiadomo co było przyczyną pęknięcia tłoka, być może wada materiału, na pewno nie nadmiar wysokiej temp.
Jeżeli ścianki cylindrów były w idealnym stanie, do tego oleju nie ubywało to można podejrzewać że olej spełniał odpowiednią ochronę dla silnika.
Tak więc nadal zalewam amsa 5W40, obecny silnik w przeciieństwie do poprzednika troszkę oleju pobiera, myślę że około 150ml na 5kkmsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaJak by nie pęknięty tłokZamieszczone przez piramidaobecny silnik w przeciieństwie do poprzednika troszkę oleju pobiera
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ernestowskiZamieszczone przez piramidaJak by nie pęknięty tłokZamieszczone przez piramidaobecny silnik w przeciieństwie do poprzednika troszkę oleju pobiera
[ Dodano: Nie 07 Paź, 12 18:07 ]
Zamieszczone przez OrbitA ja myślałem ze tylko Opel odwala fuszerkę ...superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOWally napisał/a:
silniki BXE do końca października 2008 miały montowane podobno jakieś panewki "ekologiczne" - oczywiście LL dodatkowo to "doprawia"...
Dolne też nie wyglądają najlepiej (kwestia zdjęcia) ale podobno górne dostają więcej po i dlatego taki wygląd - w ASO powiedzieli, że górne są z twardszych materiałów, więc może w teorii o "ekologicznych" jest ziarnko prawdy...
--->[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez piramidagłowicy która była pęknięta w 11 miejscach okazało się że jeden tłok był pękniętyad:
Na necie można znaleść wiele informacji na temat głowic w 2.0tdi gdzie w serynych silnikach głowice były podobnie pppękane :!: lub nawet na gwarancji ów głowice były wymieniane.
Teraz mam silnik z 2008 gdzie ponoć głowice zostały poprawione czyli wykonane z innego typu aluminium, czas pokaże czy to prawda :wink:
Wracając do amsoila to polecam każdemu ten olej, co prawda mam małe doświadczenie z olejami ale wystarczy mi że wcześniej miałem zalany motul specyfic który w warunkach zimowych nie zrobił szału :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz