Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Zamieszczone przez xtremesystems
    wydaj mi sie ze dlatego ten millers jest tak tani . bo po prostu zamiast wydawac grube $ na aprobate , dali bardzo dobry olej ale bez aprobaty.

    Otóż gdzieś mi to umknęło...
    Skoda nie może odmówić gwarancji, jeśli używa oleju o specyfikacji odpowiadającej wymaganiom producenta - w tym przypadku VW 504.00/507.00 - to czy olej ma aprobatę nie ma tu żadnego znaczenia - o tym mówi prawo (rozporządzenie GVO - Unia Europejska).
    Problem byłby wtedy, gdyby klient wlał olej bez VW 504.00/507.00 lub gdyby po zbadaniu próbki przykładowy Trident okazał się olejem innym niż 504.00/507.00 co jest niemożliwe.

    W skrócie olej tóry spełnia normę 504.00 moze być użyty przez ASO a jesli zakwestionuje uzycie tego oleju może stracić licencję na bycie autoryzowanym punktem obsługi, gwarantem jest NIE ASO ale producent !

    Olej z aprobatą jest formułowany specjalnie pod wszystkie wytyczne jakie obowiazują dla danej konkretnej normy, stąd np. olej z aprobata 505.01 jest olejem półsyntetycznym co nie oznacza złym !

    Proszę nie siać błednych informacji i rozróżnić oleje a oficjalna aprobatą a olejem spełniającym daną normę i powtórze jeszcze raz ASO nie bedąc gwarantem nie moze wymuszać psychologicznie aby stosować ten czy inny olej , może być problem jeśli olej jaki wlewamy albo nie posiada oficjalnej aprobaty albo nie spełnia danej normy ale to musi być napisane na opakowaniu, etykiecie.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • Aro23
      Drive
      • 2007
      • 57

      Witam,
      Zbliża mi się też wymiana oliwy. Autko jest na stanie dopiero tydzień i jak kupiłem to prawie, że susza w silniku była. Na szybko dolałem Castrol Edge 10W40 no i teraz zamierzam wymienić na nowy. Poprzedni właściciel lał 5W40 do niej (marki X) a wszystkie wyszukiwarki mówią żeby zalać 5W30. Dodam, że mój Szkodnik ma QG1 i zalecana norma oleju to 506.
      Nie bardzo chcę się bawić w wymianę oleju co 50tys km. z założenia wychodzę, że max 15tyś km na oleju to i tak dużo. Pytanie zatem czy można zalać do niej olej, który spełnia niższą normą 505 i poprostu zmieniać go co 15 tyś km?
      I czy da się jakoś przestawić w kompie to QG1 na QG2 (żeby krzyczał tylko po przebiegu).

      Z góry dzięki za jakieś info.
      powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        Zamieszczone przez Pidziek
        Zamieszczone przez xtremesystems
        wydaj mi sie ze dlatego ten millers jest tak tani . bo po prostu zamiast wydawac grube $ na aprobate , dali bardzo dobry olej ale bez aprobaty.

        Otóż gdzieś mi to umknęło...
        Skoda nie może odmówić gwarancji, jeśli używa oleju o specyfikacji odpowiadającej wymaganiom producenta - w tym przypadku VW 504.00/507.00 - to czy olej ma aprobatę nie ma tu żadnego znaczenia - o tym mówi prawo (rozporządzenie GVO - Unia Europejska).
        Problem byłby wtedy, gdyby klient wlał olej bez VW 504.00/507.00 lub gdyby po zbadaniu próbki przykładowy Trident okazał się olejem innym niż 504.00/507.00 co jest niemożliwe.

        W skrócie olej tóry spełnia normę 504.00 moze być użyty przez ASO a jesli zakwestionuje uzycie tego oleju może stracić licencję na bycie autoryzowanym punktem obsługi, gwarantem jest NIE ASO ale producent !

        Olej z aprobatą jest formułowany specjalnie pod wszystkie wytyczne jakie obowiazują dla danej konkretnej normy, stąd np. olej z aprobata 505.01 jest olejem półsyntetycznym co nie oznacza złym !

        Proszę nie siać błednych informacji i rozróżnić oleje a oficjalna aprobatą a olejem spełniającym daną normę i powtórze jeszcze raz ASO nie bedąc gwarantem nie moze wymuszać psychologicznie aby stosować ten czy inny olej , może być problem jeśli olej jaki wlewamy albo nie posiada oficjalnej aprobaty albo nie spełnia danej normy ale to musi być napisane na opakowaniu, etykiecie.
        ale jak piszesz w sprawie gwarancji do SAP to odpisuja zawsze ze oni nie sa gwarantem i ze gwarantem jest ASO

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez Aro23
          Nie bardzo chcę się bawić w wymianę oleju co 50tys km.
          co 50 tys ??? :shock: :shock: :shock:
          strona 2 tego watku - masz tabelkę. Zalej coś z VW 505.00 - tylko nie 10W/40! Zmiana oleju max 15 tys km! Może być i Edge (jeżeli chcesz). Porządnych syntetyków z VW 505.00 jeszcze trochę masz. Wystarczy przewertować ten wątek.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Pidziek
            RS
            • 2011
            • 1845

            Zamieszczone przez xtremesystems
            ale jak piszesz w sprawie gwarancji do SAP to odpisuja zawsze ze oni nie sa gwarantem i ze gwarantem jest ASO
            Na jakiej podstawie ?
            Zapytaj o umowę gwarancyjną serwisu do Twojego auta z SAP
            Wygląda to mniej wiecej tak:



            Nie wiem jak w SAP bo pasowało by dorwać umowę na wykonywanie czynnosci gwarancyjnych i to kto jest bgwarantem i za co odpowiada itp...
            Ale na wstepie raczej ...

            ASO bez jakiejkolwiek decyzji SAP nie zrobi NIC, chyba że sama podejmuje decyzje o bardzo kosztownych naprawach w co ....wątpię.
            ASO nie jest samofinalizujacym sie podmiotem ale w pełni zależnym organem który kazdą decyzję podlegajacą weryfikacji i naprawie gwarancyjnej musi skonsultować z SAP która zatwirdza taka a nie inną naprawę.
            Nie wiem jak brzmi umowa na naprawy gwarancyjne SAP i ASO.
            ASO jest tutaj raczej wykonawcą takich napraw takim pośrednikiem
            Gwarant daje kasę za podlegajacą naprawie rzecz którą akceptuje a nie ASO.
            ASO działa na zasadzie firmy która ma podpisana umowę na dyzponowanie znakami i wykonywaniem usług w ramach umowy z tutaj akurat SAP.
            Jeśli spelnia warunki to dostaję licencję.
            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
            http://www.zmienolej.pl/
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

            Komentarz

            • xtremesystems
              RS
              • 2010
              • 2254
              • Hyundai

              ty mi piszesz teorie . ja ci pisze praktyke.
              kupujesz skode od SAP czy od dealera?

              dealer jest gwarantem.ktory jakby pyta o pozwolenie na naprawe serwisu zewnetrznego (sap)

              tak samo jest z elektronika.kupujesz karte grafiki z koputronika. zepsuta wysylasz do komputronika a oni do producenta,i producent decyduje czy naprawiac czy nie (nie decyduje komputronik)

              tu jest tak samo, tylko nie ma fizycznego wyzslania auta do SAP , jest wyslanie zapytania.

              Komentarz

              • Aro23
                Drive
                • 2007
                • 57

                Paolo Esco dzięki za odpowiedź. A co z tym QG1 i QG2? Da się to jakoś zmienić w ustawieniach?
                powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                Komentarz

                • soszek81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1245

                  Jak skasujesz ręcznie service na zegarach to samo się przestawi na wskazywanie co 15k km i 12 miesięcy.
                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    ie może odmówić gwarancji, jeśli używa oleju o specyfikacji odpowiadającej wymaganiom producenta - w tym przypadku VW 504.00/507.00
                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Problem byłby wtedy, gdyby klient wlał olej bez VW 504.00/507.00 lub gdyby po zbadaniu próbki przykładowy Trident okazał się olejem innym niż 504.00/507.00
                    Hola, hola - 504/507 to szereg publicznie znanych wymagań (testów) i te każdy może zrobić/spełnić, ale potem dochodzi Baumusterprufung, a w tym test w silniku benzynowym i diesla, który wykonuje Volkswagen i tylko Volkswagen, według sobie znanej procedury. Jeżeli ktoś nie przejdzie przez VW, to twierdząc, że ma olej zgodny z 504/507 obraca się w sferze półprawdy. A jeżeli już przejdzie (pozytywnie) uiszczając za to opłatę, to ląduje na liście olejów z aprobatą.

                    Zamieszczone przez xtremesystems
                    ale jak piszesz w sprawie gwarancji do SAP to odpisuja zawsze ze oni nie sa gwarantem i ze gwarantem jest ASO
                    Gwarantem jest SAP. Gdybyś natomiast chciał dochodzić zgodności towaru z umową, to stroną jest sprzedawca, czyli konkretny partner skody (ASO).
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Aro23
                      co z tym QG1 i QG2? Da się to jakoś zmienić w ustawieniach?
                      --->
                      http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia/28 + http://www.skodaczesci.pl/porady/skoda/Octavia%20II/129

                      Kasowanie inspekcji w samochodach:
                      Skoda Octavia 1997-00

                      Y przycisk lewy
                      X przycisk prawy

                      Inspekcja olejowa – OIL
                      1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
                      2. Włączyć zapłon,
                      3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OIL",
                      4. Zwolnić przycisk X,
                      5. Obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",
                      6. Wyłączyć zapłon.

                      Inspekcja serwisowa – INSP
                      1. Wcisnąć i przytrzymać przycisk X,
                      2. Włączyć zapłon,
                      3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "OIL",
                      4. Zwolnić przycisk X,
                      5. Wcisnąć i zwolnić przycisk X,
                      6. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawią się litery "INSP",
                      7. Obracać przycisk Y w prawo, aż w polu wyświetlacza pojawi się wskazanie "- - - - -",
                      8. W przeciwnym przypadku skasować wskazanie "OIL" jak opisano powyżej,
                      9. Wyłączyć zapłon.

                      Skoda Octavia od 2000

                      Y przycisk lewy
                      X przycisk prawy

                      Uwaga! Ręczne kasowanie inspekcji powoduje automatyczne przestawienie licznika na stałe okresy serwisowe (bez Long Life). W celu zachowania inspekcji typu Long Life wskazanie terminu przeglądu musi zostać cofnięte przy użyciu odpowiedniego urządzenia diagnostycznego.

                      W samochodach ze stałym okresem przeglądu cofanie wskazania odbywa się następująco:
                      1. Nacisnąć i przytrzymać przycisk X,
                      2. Włączyć zapłon,
                      3. W polu wyświetlacza licznika kilometrów pojawiają się napis "SERVICE",
                      4. Zwolnić przycisk X,
                      5. Obrócić przycisk Y w prawo, w celu skasowania wskazania,
                      6. Wyłączyć zapłon.


                      Zamieszczone przez zak14
                      504/507 to szereg publicznie znanych wymagań
                      proszę.
                      Załączone pliki
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        proszę
                        W ostatniej tabelce "Baumusterprufung": Gasoline Engine Tests, Diesel Engine Tests - o ile wiem protokół tego testu nie jest publicznie znany i wykonuje je VW i tylko VW.
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • Aro23
                          Drive
                          • 2007
                          • 57



                          a ten by podszedł? normę 505 niby spełnia. Czy nie bawić się w taki i kupić Castrol Edge albo Mobil 1, albo w ogóle nie oszczędzać i zalać mu Motula tego ->
                          powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                          Komentarz

                          • soszek81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1245

                            Aro23 - ale PO CO chcesz się pchać w w 507 (chyba że masz dołożonego DPFa do ASV)? 505 wystarcza, tylko może nie ten magnatec z linku (właśnie zobaczyłem że jego cena to 1/3 cena Edga z tej samej strony).

                            Widzę też że ta strona tylko 3 marki ma.
                            W cenie do 40 funtów spokojnie znajdziesz coś lepszego od Castrola, ale i z castrola możesz być pan zadowolony

                            Przykładów marek masz w tym topiku sporo - dobierz coś co będzie odpowiadać twoim preferencjom.
                            Była O1 kombi ALH++ 150/340
                            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                            Komentarz

                            • Aro23
                              Drive
                              • 2007
                              • 57

                              no włąśnie ta cena mnie kusi , ale w myśl zasady nie wszystko złote co się świeci może warto dołyć te parę złoty i kupić coś lepsiejszego

                              a czy mam tego DPVa to ja nie wiem, he he. Któreś oznaczenie z danych technicznych o tym mówi??

                              Sorry ale ja się zatrzymałem z dieslem na starym silniku 1Z z passata i AGR w Ibizie (te latały cały czas na Castrol Magnatec 10W40 bez żadnych zarzutów).
                              powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                              Komentarz

                              • Mały 1
                                Classic
                                • 2012
                                • 6

                                Witam.

                                Przed zadaniem pytania postanowiłem uważnie przeczytać cały temat.
                                Uwagi starczyło mi do 15 str. Nie jestem „techniczny” i lepkości, normy, temperatury o których piszecie to dla mnie czarna magia okraszona odrobina okultyzmu – ale trochę chyba pokumałem.

                                Od niedawna stałem się posiadaczem pierwszej w życiu Śkody i właśnie zbliża się okres wymiany oleju.
                                Nie wiem jaki olej był zalewany wcześniej, ale z zeznań i dokumentów odziedziczonych po poprzednim właścicielu wynika że robił to w ASO w systemie QG1 czyli co 30 tys lub 2 lata wiec najprawdopodobniej w silniku jest jakiś Castrol.

                                Śkoda to O2 1Z z 2008 r. 1,9 TDI silnik o symbolu BXE (bez filtra cząstek stałych) , przebieg 115 000 km.

                                Prosba do zwolenników oleju Motul.
                                Jeżeli cokolwiek zrozumiałem z tych kilkudziesięciu stron i kilkuset z poprzedniego watku to:

                                1. Chcąc kontynuować harmonogram wymiany oleju w systemie QG1 (30 tys/2 lata) powinienem zastosować olej – Motul Specyfic 504.00/507.00 5W30 lub Motul Specyfic 504.00/506.00/503.00 0W30

                                2. Chcąc zmienić wymianę na harmonogram wymiany oleju w systemieQG2 (15 tys/1 rok) powinienem zastosować olej Motul Specyfic 505.01 5W30

                                Z góry dziękuję.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez Aro23
                                  zalać mu Motula tego
                                  do 1.9 TDI ASV olej z VW 507.00 ....wg. mnie bezsens całkowity bo masz z VW 505.00 fajniejsze syntetyki. Po drugie oleje z VW 507.00 (a zwłaszcza te z LowSaps!) można lać tylko do jednostek przystosowanych do tego typu oleju.
                                  Zamieszczone przez soszek81
                                  505 wystarcza
                                  dokładnie ( no chyba że masz DPF-a??? dołożonego -inaczej nie pchaj się w tą specyfikację). Dlaczego nie kupisz sobie Millersa XFE-PD 5W/40 (tam w GB chyba jest popularny i jest na "każdym kroku"? ---> http://www.opieoils.co.uk/p-60252-mi...ngine-oil.aspx :roll: http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/) Wg mnie daruj sobie Magnateca i jeśli już to Edge.

                                  Zamieszczone przez Mały 1
                                  powinienem zastosować olej – Motul Specyfic 504.00/507.00 5W30 lub Motul Specyfic 504.00/506.00/503.00 0W30
                                  chyba olej z VW 504.00/507.00 5W/30 lub VW 506.01 0W/30. :wink: Masz mieć olej do silników z PD ---> "Pumpe Düse" ---> pompowtryskiwacze.

                                  Zamieszczone przez Mały 1
                                  Chcąc zmienić wymianę na harmonogram wymiany oleju w systemieQG2 (15 tys/1 rok) powinienem zastosować olej Motul Specyfic 505.01 5W30
                                  dokładnie olej o specyfikacji VW 505.01 o SAE 5W/30 lub 5W/40.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • soszek81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1245

                                    Aro23 - AGR z Ibizy to w 9x% to samo co ASV. Różnice są 3 - wtryski (w AGR były mniej wydajne), turbina (AGR stała geometria, ASV zmienna "VTG") prawdopodobnie sprzęgło (w AGR mogło być jeszcze z jednomasą, w ASV już fabrycznie dwumasa). Tyle różnic technicznych.

                                    DPFa w ASV seryjnie nie było, jeśli nikt po drodze go nie dokładał to nie masz czym się przejmować.
                                    Zalej coś z 505 (505.01 to norma do PD a ASV jak AGR,ALH to VP - pompa wirowa) najlepiej 5W40 lub 5W30 i obserwuj jak się spisuje w silniku, czy go nie ubywa a jeśli tak to ile.

                                    Ja np. używałem już Castrola Edge 5W30 (się nie spisał, znikał z silnika jakbym miał dziurę w misce), Motula Xcess 8100 5W40 (był OK, dolewek o połowę mniej jak castrola), Fuchs Titan GT1 5W40 (dolewek jeszcze mniej, łącznie 0,5l po 10k km, ale właśnie po 10k km silnik zaczął niepokojąco pracować na obrotach, do było OK i mogę polecić ale właśnie do 10k km), teraz mam AMSOIL European Car 5W40 (obecnie 12k km od wymiany, dolałem ok 0,8l zachowuje się super, jak zrobiło się ciut cieplej jest jeszcze lepiej, tylko ta cena....).
                                    Sam wymiany robię docelowo po 14-15k km (Fuchs wymusił po 11k) i mam zagwozdkę - zostać przy Amsie (super, tylko ta cena) czy szukać dalej (na celowniku Lotos Trafik Pro 505.01 5W40 za 60% ceny Amsa, oraz Fuchs Titan GT1 5W40 XTL - ale tego jeszcze oficjalnie nie da się kupić w PL).
                                    Jak zauważysz, preferuję 5W40 (5W30 się nie spisał), inni będą pisać nawet o 0W30 - sam musisz sprawdzić co będzie Ci odpowiadać. To samo z marką i konkretnym produktem.
                                    Wybór jest szeroki - "choose well my apriantis" czy jakoś tak było w Star Wars

                                    Nieważne co wybierzesz - pisz wybór na forum i podaj swoje obserwacje, będzie można lepiej poradzić na przyszłość.
                                    Powodzenia

                                    PS - w temacie użytkowania
                                    AMSOIL 5W40
                                    12k km od zalania.
                                    Jestem w szoku. Jak temperatura podskoczyła powyżej 0st nawet w nocy, przy porannych rozruchach, lub po rozruchach przy dłuższym staniu (powyżej 12h) ten olej zachowuje się jakby był dopiero zalany i nie miał tego przebiegu co ma. Silnik cały czas pracuje delikatnie i cicho (jak na klekota of corse) nawet na zimno, nie ma jakiejś różnicy w odczuciach zimny/ciepły. Nawet jak trzeba wcisnąć gaz na zimno to silnik reaguje tak samo (na Fuchs no na zimno była różnica dźwiękowa w pracy oraz taka delikatna opieszałość która znikała po rozgrzaniu).
                                    Ten olej ma cały czas tą samą wadę - cena.
                                    Ale przecież ideałów nie ma

                                    Pozdrawiam
                                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                    Komentarz

                                    • PioteR156
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 16

                                      Witam.

                                      Mam pytanko jaki olej zalać do mojego silnika ASV ma już przebieg 235 tyś, lałem wcześniej castrol magantec 10w40 a teraz mam mobila 10w40, dalej stosować to co teraz czy może coś innego polecacie?

                                      Pozdrawiam
                                      PioteR156

                                      Komentarz

                                      • rOBERTO795
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 3465
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                        Zamieszczone przez soszek81
                                        Aro23 - AGR z Ibizy to w 9x% to samo co ASV. Różnice są 3 - wtryski (w AGR były mniej wydajne), turbina (AGR stała geometria, ASV zmienna "VTG") prawdopodobnie sprzęgło (w AGR mogło być jeszcze z jednomasą, w ASV już fabrycznie dwumasa). Tyle różnic technicznych.

                                        DPFa w ASV seryjnie nie było, jeśli nikt po drodze go nie dokładał to nie masz czym się przejmować.
                                        Zalej coś z 505 (505.01 to norma do PD a ASV jak AGR,ALH to VP - pompa wirowa) najlepiej 5W40 lub 5W30 i obserwuj jak się spisuje w silniku, czy go nie ubywa a jeśli tak to ile.

                                        Ja np. używałem już Castrola Edge 5W30 (się nie spisał, znikał z silnika jakbym miał dziurę w misce), Motula Xcess 8100 5W40 (był OK, dolewek o połowę mniej jak castrola), Fuchs Titan GT1 5W40 (dolewek jeszcze mniej, łącznie 0,5l po 10k km, ale właśnie po 10k km silnik zaczął niepokojąco pracować na obrotach, do było OK i mogę polecić ale właśnie do 10k km), teraz mam AMSOIL European Car 5W40 (obecnie 12k km od wymiany, dolałem ok 0,8l zachowuje się super, jak zrobiło się ciut cieplej jest jeszcze lepiej, tylko ta cena....).
                                        Sam wymiany robię docelowo po 14-15k km (Fuchs wymusił po 11k) i mam zagwozdkę - zostać przy Amsie (super, tylko ta cena) czy szukać dalej (na celowniku Lotos Trafik Pro 505.01 5W40 za 60% ceny Amsa, oraz Fuchs Titan GT1 5W40 XTL - ale tego jeszcze oficjalnie nie da się kupić w PL).
                                        Jak zauważysz, preferuję 5W40 (5W30 się nie spisał), inni będą pisać nawet o 0W30 - sam musisz sprawdzić co będzie Ci odpowiadać. To samo z marką i konkretnym produktem.
                                        Wybór jest szeroki - "choose well my apriantis" czy jakoś tak było w Star Wars

                                        Nieważne co wybierzesz - pisz wybór na forum i podaj swoje obserwacje, będzie można lepiej poradzić na przyszłość.
                                        Powodzenia

                                        PS - w temacie użytkowania
                                        AMSOIL 5W40
                                        12k km od zalania.
                                        Jestem w szoku. Jak temperatura podskoczyła powyżej 0st nawet w nocy, przy porannych rozruchach, lub po rozruchach przy dłuższym staniu (powyżej 12h) ten olej zachowuje się jakby był dopiero zalany i nie miał tego przebiegu co ma. Silnik cały czas pracuje delikatnie i cicho (jak na klekota of corse) nawet na zimno, nie ma jakiejś różnicy w odczuciach zimny/ciepły. Nawet jak trzeba wcisnąć gaz na zimno to silnik reaguje tak samo (na Fuchs no na zimno była różnica dźwiękowa w pracy oraz taka delikatna opieszałość która znikała po rozgrzaniu).
                                        Ten olej ma cały czas tą samą wadę - cena.
                                        Ale przecież ideałów nie ma

                                        Pozdrawiam
                                        Spróbuj Millersa XFD 5w40 powinieneś być zadowolony.
                                        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                        Komentarz

                                        • soszek81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1245

                                          PioteR156 - przeczytaj chociaż z 15-20 postów wstecz od swojego (rączki opadają) - jeśli jesteś zadowolony z magnateca to może nie zmieniaj.
                                          Odezwij się po lekturze...


                                          rOBERTO795 - o Millersie słyszałem, się zobaczy (bo już mnie łeb od tego boli ).
                                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez soszek81
                                            PioteR156 - przeczytaj chociaż z 15-20 postów wstecz od swojego (rączki opadają) - jeśli jesteś zadowolony z magnateca to może nie zmieniaj.
                                            Odezwij się po lekturze...


                                            rOBERTO795 - o Millersie słyszałem, się zobaczy (bo już mnie łeb od tego boli ).
                                            Ciebie to co ja mam powiedzieć- od 2 miesięcy próbuje znalesc coś dla siebie odpowiedniego.
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • PioteR156
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 16

                                              Przeczytałem 10 stron do tyłu, nic co by było odpowiedzią na moje pytanie nie znalazłem...

                                              Ale dzięki...

                                              Komentarz

                                              • parasite
                                                L&K
                                                • 2011
                                                • 1368

                                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Spróbuj Millersa XFD 5w40 powinieneś być zadowolony.
                                                U mnie już stoi i czeka na wymianę Jak zaleję to się podzielę opinią.

                                                Zamieszczone przez PioteR156
                                                Przeczytałem 10 stron do tyłu, nic co by było odpowiedzią na moje pytanie nie znalazłem...
                                                Żartujesz, nie? :lol:
                                                AGR 112KM, 232Nm
                                                Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                Komentarz

                                                • Xarox
                                                  Classic
                                                  • 2009
                                                  • 28

                                                  Zamieszczone przez PioteR156
                                                  Witam.

                                                  Mam pytanko jaki olej zalać do mojego silnika ASV ma już przebieg 235 tyś, lałem wcześniej castrol magantec 10w40 a teraz mam mobila 10w40, dalej stosować to co teraz czy może coś innego polecacie?

                                                  Pozdrawiam
                                                  PioteR156
                                                  Norma 505.00 i lepkość 5w40.
                                                  Millers: XFD
                                                  Motul: X-Clean lub X-Cess
                                                  Liqui Moly: TopTec 4100 lub SYNTHOIL
                                                  Możesz użyć jeszcze płukanki: klik lub klik
                                                  Wszystko kupisz tu, tu albo tu.
                                                  Podro

                                                  Komentarz

                                                  • parasite
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1368

                                                    Zamieszczone przez Xarox
                                                    Zamieszczone przez PioteR156
                                                    Witam.

                                                    Mam pytanko jaki olej zalać do mojego silnika ASV ma już przebieg 235 tyś, lałem wcześniej castrol magantec 10w40 a teraz mam mobila 10w40, dalej stosować to co teraz czy może coś innego polecacie?

                                                    Pozdrawiam
                                                    PioteR156
                                                    Norma 505.00 i lepkość 5w40.
                                                    Millers: XFD
                                                    Motul: X-Clean lub X-Cess
                                                    Liqui Moly: TopTec 4100 lub SYNTHOIL
                                                    Możesz użyć jeszcze płukanki: klik lub klik
                                                    Wszystko kupisz tu, tu albo tu.
                                                    Podro
                                                    Chyba, że chce tanio to Lotos 5W40 nie jest zły ale wymiana max. po 10 tyś.
                                                    AGR 112KM, 232Nm
                                                    Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...