Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PioteR156
    Classic
    • 2011
    • 16

    Oki, dzięki, olej zmieniam co 10 tyś i tak, jaki by nie był

    A tą płukankę silnika "należy" czy "można" zrobić?

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      soszek81, jak ci sie na amsie dobrze jezdzi to po co kombinować? :wink:
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez PioteR156
        Oki, dzięki, olej zmieniam co 10 tyś i tak, jaki by nie był

        A tą płukankę silnika "należy" czy "można" zrobić?
        Uważam że napewno pomoze.
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          Zamieszczone przez PioteR156
          Oki, dzięki, olej zmieniam co 10 tyś i tak, jaki by nie był

          A tą płukankę silnika "należy" czy "można" zrobić?
          ja tam nic nigdy nie płukałem :szeroki_usmiech
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • konkon
            Rider
            • 2008
            • 667
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            Zamieszczone przez parasite
            tanio to Lotos 5W40 nie jest zły ale wymiana max. po 10 tyś.
            Przypomnę tylko o nowej, lepszej formulacji (Syntetic Plus) i normie BMW LL-01 a więc przebiegi do 30 tys. km. Zalać i testować, dobry olej w dobrej cenie.

            piramida, widzę, że pod maską zaczęło bardziej gwizdać, AMS nie ma letko :diabelski_usmiech
            Konrad
            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

            90 konny AGRessor
            PerfectServiceBy DGW
            WhitePride :smokedevil

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              Zamieszczone przez soszek81
              rOBERTO795 - o Millersie słyszałem, się zobaczy (bo już mnie łeb od tego boli ).
              u mnie już czeka XFE-PD , zdam relacje po zalaniu i kilku kilometrach
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • Aro23
                Drive
                • 2007
                • 57

                a czy po takiej płukance silnika nie mają prawa odezwać się jakieś wycieki, które do tej pory były "hamowane" przez różne nagary?
                powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                Komentarz

                • rOBERTO795
                  RS
                  • 2009
                  • 3465
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                  2 sprawy
                  -olej ma smarować i chronic silnik oraz odprowadzać ciepło z węzłow tarcia.
                  - Płukanka ma wyczyścić silnik z brudu i pozostałości po starym oleju.

                  Wycieki likwiduje sie nie poprzez zwiększanie gęstości oleju.
                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez piramida
                    ja tam nic nigdy nie płukałem
                    Piotrze a jak tam moj magiczny preparat naprawczy do wadliwych TDI , zdał egzamin czy cos ubywa chłodziwa ?

                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                    Ciebie to co ja mam powiedzieć- od 2 miesięcy próbuje znalesc coś dla siebie odpowiedniego.
                    To nie takie trudne , gorzej jak szukać czegoś w okazjonalnej cenie wtedy juz gorzej
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • rOBERTO795
                      RS
                      • 2009
                      • 3465
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      To nie takie trudne , gorzej jak szukać czegoś w okazjonalnej cenie wtedy juz gorzej
                      No to słucham?
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      • zak14
                        Rider
                        • 2011
                        • 605
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                        Wycieki likwiduje sie nie poprzez zwiększanie gęstości oleju
                        A nie przez naprawę silnika :szeroki_usmiech ?
                        Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                        Komentarz

                        • rOBERTO795
                          RS
                          • 2009
                          • 3465
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                          Zamieszczone przez zak14
                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                          Wycieki likwiduje sie nie poprzez zwiększanie gęstości oleju
                          A nie przez naprawę silnika :szeroki_usmiech ?

                          A przeczytałeś ze zrozumieniem?? tylko sie zastanów :P
                          OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                          DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                          Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                          Komentarz

                          • Pidziek
                            RS
                            • 2011
                            • 1845

                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                            Pidziek napisał/a:
                            To nie takie trudne , gorzej jak szukać czegoś w okazjonalnej cenie wtedy juz gorzej


                            No to słucham?
                            Do 1.8Turbo w stanie jakim, jak jezdzonym i z jakim poborem .

                            Zamieszczone przez zak14
                            rOBERTO795 napisał/a:
                            Wycieki likwiduje sie nie poprzez zwiększanie gęstości oleju

                            A nie przez naprawę silnika ?
                            Przepraszam za wtrąbienie się w te dwa zdania ale przypomniał s mi sie epizod w serwisie VW.

                            Przychodzi facet bardzo mądry oczytany na wielu forach i pyta majstra ...

                            Proszę Pana mój TDI-ik bierze mi olej , zalewam 10W40 tanim olejem ale sprawdzonym i nadal bierze czy przejść na wiekszą lepkość.
                            Czytałem ze syntetka czy półsyntetyka się nie wlewa bo silnik sie rozszczelnia i jeszcze więcej bierze..

                            Majster na to :

                            A jak Pan ma nieszczelne rury z wyciekami od kibla to uszczelnia je Pan gów...nem czy naprawia ?

                            Facet zdębiał....
                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                            http://www.zmienolej.pl/
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez Pidziek
                              Do 1.8Turbo w stanie jakim, jak jezdzonym i z jakim poborem .
                              W stanie 240KM i 380nm jezdzone głownie po mieście raz w tygodniu trasa ok 50km w jedną strone. czasem jakies mocniejsze traktowanie ale bez przesady odcinki które głównie pokonuje to obecnie 7km w jedną strone.Raz w roku dłuższy wyjazd. co do poboru- brak lub raczej niezauważalny wymiana co ok 9tyś km. Obecnie LM synthoiil 5w40. Ale jakoś mam chęć spróbowania czegos innego.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • Cromka
                                Drive
                                • 2011
                                • 94

                                Oleje Fuchs Titan Race Pro S - dawne Silkolene

                                Witam.

                                Trafiłem na bardzo ciekawe oliwy firmy Fuchs, dawniej Silkolene. Są to oleje na bazie PAO/Estry ze wskazaniem na estry i muszę przyznać, że parametry robią wrażenie. Czy ktoś ze sprzedawców na forum ma to w ofercie?

                                FUCHS TITAN RACE PRO S 5W30 - Olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. Olej silnikowy 5W30 fully synthetic ester oil. Olej silnikowy 100% syntetyk. Olej pełensyntetyk. Opakowanie 1 litr.


                                FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 - Olej do wysilonych silników - rajdy, wyścigi, drift. Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. Olej silnikowy 5W40 fully synthetic ester oil. Olej silnikowy 100% synetyk. Olej pełensyntetyk. Opakowanie 5 litrów.




                                FUCHS TITAN RACE PRO S 10W60 olej silnikowy pełnosyntetyczny - wyścigi, drift. Full syntethic Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. 5 litrów.


                                Nawet cena jest moim zdaniem bardzo dobra, gdyby nie DPF w moim aucie, wlałbym 5w30 bez zastanowienia.

                                Czy wiadomo jakie są zalecane okresy wymian - to chyba jedna rzecz, której się obawiam? Delikatnie mówiąc Motul 300V w nowych formulacjach HC, powinien się zacząć bać.

                                [ Dodano: Pon 09 Kwi, 12 23:12 ]
                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                Zamieszczone przez Pidziek
                                Do 1.8Turbo w stanie jakim, jak jezdzonym i z jakim poborem .
                                W stanie 240KM i 380nm jezdzone głownie po mieście raz w tygodniu trasa ok 50km w jedną strone. czasem jakies mocniejsze traktowanie ale bez przesady odcinki które głównie pokonuje to obecnie 7km w jedną strone.Raz w roku dłuższy wyjazd. co do poboru- brak lub raczej niezauważalny wymiana co ok 9tyś km. Obecnie LM synthoiil 5w40. Ale jakoś mam chęć spróbowania czegos innego.
                                LM Synthoil to bardzo dobra oliwa - jeździ tym kilku znajomych w dłubniętych JTD i sobie chwalą. Przy trybie jazdy kolegi, poszukałbym czegoś o lepszych parametrach niskotemperaturowych. Bardzo dobrym olejem, który sam używałem i używa kilku kolegów z forum jest Amsoil AFL 5w40, ma bardzo dobrą lepkość w -30 i temperaturę krzepnięcia, z drugiej strony jest odporny na upalanie i bardzo dobrze przenosi ciepło. Chyba jeszcze nigdy nie słyszałem nic złego o tej oliwie, tak więc mogę polecić z czystym sumieniem. Należy także poważnie rozważyć lepkość 5w30 / 0w40 - przy krótkich odcinkach będzie to sensowny wybór.

                                Pozdrawiam
                                Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                Komentarz

                                • soszek81
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1245

                                  Cromka - z pierwszego linku cytat

                                  Przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
                                  Może nie skomentuję.


                                  piramida - właśnie jak (głupi) polak szukam oszczędności gdzie ich lepiej nie robić - podchodzi rozrząd w octavii, wymiany oleju w 2 autach, do tego niedawno sporo poszło w Puga (tylna belka, przepływka, rozrząd), serwis wiosenny moto, spłata kredytu na dom + kilka innych spraw a kasy ciągle za mało...
                                  Pewnie jak zwykle zamknę oczy, za wszystko zapłacę i będzie co ma być
                                  Sam AMS jest super
                                  Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                  Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                  Komentarz

                                  • Cromka
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 94

                                    Zamieszczone przez soszek81
                                    Cromka - z pierwszego linku cytat

                                    Przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
                                    Może nie skomentuję.
                                    "Nieustannie rozwijana linia 300V pozostaje niezmiennie punktem odniesienia dla produktów dedykowanych do sportu motorowego. Rozwojowi olejów MOTUL 300V przyświecają zawsze dwa główne cele: wzrost mocy oraz zapewnienie niezawodności pracy silnika – obydwa elementy będące podstawą rywalizacji w motoryzacji, kluczowe zwłaszcza w erze „downsizingu” – powszechnego zmniejszania pojemności silników w samochodach sportowych."

                                    Także nie skomentuje, w szczególności w kontekście kart charakterystyk nowej serii 300V, o których niedawno pisałem.

                                    Z tego co wiem to Silcolene jest/był dostawcą środków smarnych dla któregoś z teamów F1.
                                    Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                    Komentarz

                                    • zak14
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 605
                                      • Octavia II combi (1Z5)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      A przeczytałeś ze zrozumieniem?? tylko sie zastanów
                                      oczywiście nie ops:
                                      Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        Pidziek, płynu nie ubywa, zrobione około 16kkm w tym tygodniu podjadę do ciebie po olej to wyślemy olej do analizy.
                                        Wydaję mi sie że płyn zrobił robote
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez soszek81
                                          Cytat:
                                          Przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.

                                          Może nie skomentuję.
                                          Samo zastosowanie najnowocześniejszego oleju Nanodrive w ramach tej samej lepkosci to ok. max.1% wzrostu mocy.
                                          Zastosowania 5W40 po 0W30 oczywiscie bedzie czuć różnicę ale bez przesady :-)


                                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                                          Obecnie LM synthoiil 5w40. Ale jakoś mam chęć spróbowania czegos innego.
                                          No to w takiej kolejnosci bym zasugerował coś.

                                          Amsoil 5W40 lub XFS 5W40.
                                          Millers CFS 5W40 lub kwintesencja CFS 5W40 NT.

                                          Jak torowo brutalnego traktowania mało to Amsoil, XFS lub CFS 5W40.
                                          Na zimę 5W30 na pełnej bazie PAO, ester
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez Cromka
                                            LM Synthoil to bardzo dobra oliwa - jeździ tym kilku znajomych w dłubniętych JTD i sobie chwalą. Przy trybie jazdy kolegi, poszukałbym czegoś o lepszych parametrach niskotemperaturowych. Bardzo dobrym olejem, który sam używałem i używa kilku kolegów z forum jest Amsoil AFL 5w40, ma bardzo dobrą lepkość w -30 i temperaturę krzepnięcia, z drugiej strony jest odporny na upalanie i bardzo dobrze przenosi ciepło. Chyba jeszcze nigdy nie słyszałem nic złego o tej oliwie, tak więc mogę polecić z czystym sumieniem. Należy także poważnie rozważyć lepkość 5w30 / 0w40 - przy krótkich odcinkach będzie to sensowny wybór.
                                            Cromka dzięki. Wiem że LM synthoil to super olej i sprawuje sie naprawde super u mnie w silniku ale chce sprobować czegoś mniej lepkiego.

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Amsoil 5W40 lub XFS 5W40.
                                            Millers CFS 5W40 lub kwintesencja CFS 5W40 NT.
                                            Z tej czwórki jedyna opcja dla mnie to XFS 5w40 kazdy CFS jest za ciezki a NT to dla mnie mega cena. Co do AMS-a ze względu na slabą dostępnosc odpuszczam pozatym słyszałem ze lepiej spisuje sie w tdi niz w benzynce.

                                            Mam kilku swoich faworytow m.in:
                                            Motul X-lite 0w30
                                            Motul X-max 0w40
                                            Millers cfs 5w30

                                            Spróbowalbym motula 300V power ale źle go pakują :P
                                            Pozatym czekam na nowa serie olejów 300V z motula bo ma sie pojawić 0w40 . Z tych trzech które wymienilem co byście polecili?
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • PioteR156
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 16

                                              Wracając do tematu wymiany oleju, zmieniając olej z 10w40, na którym już samochód jeździł x tyś kilometrów, na 5w40 nie będzie to miało negatywnego wpływu na silnik?

                                              Komentarz

                                              • piramida
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 12222
                                                • Superb III (3V3)

                                                Ja tam po raz chyba 4 zalałem amsoila, i powiem wam że nie idzie go zgotować :wink:
                                                Zeby temp oliwy doszła do 110 stopni to praktycznie nie ma takiej możliwości, nawet jak jest 30 stopni na zew i prędkości 200+, czujnik temp oliwy mam zamontowany w korku spływu oleju.
                                                Jeżeli ktoś lubi pocisnąć to będzie z amsa zadowolony
                                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                                Komentarz

                                                • Cromka
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 94

                                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                  Zamieszczone przez Cromka
                                                  LM Synthoil to bardzo dobra oliwa - jeździ tym kilku znajomych w dłubniętych JTD i sobie chwalą. Przy trybie jazdy kolegi, poszukałbym czegoś o lepszych parametrach niskotemperaturowych. Bardzo dobrym olejem, który sam używałem i używa kilku kolegów z forum jest Amsoil AFL 5w40, ma bardzo dobrą lepkość w -30 i temperaturę krzepnięcia, z drugiej strony jest odporny na upalanie i bardzo dobrze przenosi ciepło. Chyba jeszcze nigdy nie słyszałem nic złego o tej oliwie, tak więc mogę polecić z czystym sumieniem. Należy także poważnie rozważyć lepkość 5w30 / 0w40 - przy krótkich odcinkach będzie to sensowny wybór.
                                                  Cromka dzięki. Wiem że LM synthoil to super olej i sprawuje sie naprawde super u mnie w silniku ale chce sprobować czegoś mniej lepkiego.

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  Amsoil 5W40 lub XFS 5W40.
                                                  Millers CFS 5W40 lub kwintesencja CFS 5W40 NT.
                                                  Z tej czwórki jedyna opcja dla mnie to XFS 5w40 kazdy CFS jest za ciezki a NT to dla mnie mega cena. Co do AMS-a ze względu na slabą dostępnosc odpuszczam pozatym słyszałem ze lepiej spisuje sie w tdi niz w benzynce.

                                                  Mam kilku swoich faworytow m.in:
                                                  Motul X-lite 0w30
                                                  Motul X-max 0w40
                                                  Millers cfs 5w30

                                                  Spróbowalbym motula 300V power ale źle go pakują :P
                                                  Pozatym czekam na nowa serie olejów 300V z motula bo ma sie pojawić 0w40 . Z tych trzech które wymienilem co byście polecili?

                                                  Tylko, że Motule to oleje HC i moim skromnym zdaniem to już zupełnie inne formulacje, niż kilka lat temu. Co do Millersa to jest dobry, bo jest dobry - nie ma kart parametrów i kar charakterystyk. Nie mozna ustalić takich kluczowych parametrów jak: HTHS, NOACK czy TBN. Słyszymy tylko ciągle opowieści, że to bardzo dobre oleje i basta! O parametrach niskotemperaturowych - pompowalność w -30 i temperatura krzepnięcia, nie wspomnę. Ams jest dostępny w Polsce bez problemu w cenie 45 zł za 1Q i podaje te wszystkie parametry.

                                                  To tylko moje skromne zdanie.

                                                  [ Dodano: Wto 10 Kwi, 12 21:26 ]
                                                  Zamieszczone przez piramida
                                                  Ja tam po raz chyba 4 zalałem amsoila, i powiem wam że nie idzie go zgotować :wink:
                                                  Zeby temp oliwy doszła do 110 stopni to praktycznie nie ma takiej możliwości, nawet jak jest 30 stopni na zew i prędkości 200+, czujnik temp oliwy mam zamontowany w korku spływu oleju.
                                                  Jeżeli ktoś lubi pocisnąć to będzie z amsa zadowolony
                                                  Ten olej jest bardzo uniwersalny, nadaje się zarówno do ostrej jazdy latem i bardzo szybkiej autostradowej, z drugiej strony rewelacyjnie zachowuje się zimą i przy jeździe miejskiej. Co ciekawe dystans 10 tysięcy km w silniku nie robi na nim żadnego wrażenia.
                                                  Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

                                                  Komentarz

                                                  • Seed
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 875
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                    Zamieszczone przez Cromka
                                                    Motule to oleje HC i moim skromnym zdaniem to już zupełnie inne formulacje, niż kilka lat temu.
                                                    nastepny - a co ty jestes? - Alfa i Omega? "HC i moim skromnym zdaniem to już zupełnie inne formulacje" - szkoda ze ty formulacji nie zmieniles.
                                                    1. na jakiej podstawie twierdzisz ze oleje HC o najnowszych formulacja sa gorsze od czystych PAO?
                                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...