tanio to Lotos 5W40 nie jest zły ale wymiana max. po 10 tyś.
Przypomnę tylko o nowej, lepszej formulacji (Syntetic Plus) i normie BMW LL-01 a więc przebiegi do 30 tys. km. Zalać i testować, dobry olej w dobrej cenie.
piramida, widzę, że pod maską zaczęło bardziej gwizdać, AMS nie ma letko :diabelski_usmiech
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
2 sprawy
-olej ma smarować i chronic silnik oraz odprowadzać ciepło z węzłow tarcia.
- Płukanka ma wyczyścić silnik z brudu i pozostałości po starym oleju.
Wycieki likwiduje sie nie poprzez zwiększanie gęstości oleju.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Pidziek napisał/a:
To nie takie trudne , gorzej jak szukać czegoś w okazjonalnej cenie wtedy juz gorzej
No to słucham?
Do 1.8Turbo w stanie jakim, jak jezdzonym i z jakim poborem .
Zamieszczone przez zak14
rOBERTO795 napisał/a:
Wycieki likwiduje sie nie poprzez zwiększanie gęstości oleju
A nie przez naprawę silnika ?
Przepraszam za wtrąbienie się w te dwa zdania ale przypomniał s mi sie epizod w serwisie VW.
Przychodzi facet bardzo mądry oczytany na wielu forach i pyta majstra ...
Proszę Pana mój TDI-ik bierze mi olej , zalewam 10W40 tanim olejem ale sprawdzonym i nadal bierze czy przejść na wiekszą lepkość.
Czytałem ze syntetka czy półsyntetyka się nie wlewa bo silnik sie rozszczelnia i jeszcze więcej bierze..
Majster na to :
A jak Pan ma nieszczelne rury z wyciekami od kibla to uszczelnia je Pan gów...nem czy naprawia ?
Do 1.8Turbo w stanie jakim, jak jezdzonym i z jakim poborem .
W stanie 240KM i 380nm jezdzone głownie po mieście raz w tygodniu trasa ok 50km w jedną strone. czasem jakies mocniejsze traktowanie ale bez przesady odcinki które głównie pokonuje to obecnie 7km w jedną strone.Raz w roku dłuższy wyjazd. co do poboru- brak lub raczej niezauważalny wymiana co ok 9tyś km. Obecnie LM synthoiil 5w40. Ale jakoś mam chęć spróbowania czegos innego.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Trafiłem na bardzo ciekawe oliwy firmy Fuchs, dawniej Silkolene. Są to oleje na bazie PAO/Estry ze wskazaniem na estry i muszę przyznać, że parametry robią wrażenie. Czy ktoś ze sprzedawców na forum ma to w ofercie?
FUCHS TITAN RACE PRO S 10W60 olej silnikowy pełnosyntetyczny - wyścigi, drift. Full syntethic Doskonałe właściwości lepkościowe i temperaturowe. 5 litrów.
Nawet cena jest moim zdaniem bardzo dobra, gdyby nie DPF w moim aucie, wlałbym 5w30 bez zastanowienia.
Czy wiadomo jakie są zalecane okresy wymian - to chyba jedna rzecz, której się obawiam? Delikatnie mówiąc Motul 300V w nowych formulacjach HC, powinien się zacząć bać.
[ Dodano: Pon 09 Kwi, 12 23:12 ]
Zamieszczone przez rOBERTO795
Zamieszczone przez Pidziek
Do 1.8Turbo w stanie jakim, jak jezdzonym i z jakim poborem .
W stanie 240KM i 380nm jezdzone głownie po mieście raz w tygodniu trasa ok 50km w jedną strone. czasem jakies mocniejsze traktowanie ale bez przesady odcinki które głównie pokonuje to obecnie 7km w jedną strone.Raz w roku dłuższy wyjazd. co do poboru- brak lub raczej niezauważalny wymiana co ok 9tyś km. Obecnie LM synthoiil 5w40. Ale jakoś mam chęć spróbowania czegos innego.
LM Synthoil to bardzo dobra oliwa - jeździ tym kilku znajomych w dłubniętych JTD i sobie chwalą. Przy trybie jazdy kolegi, poszukałbym czegoś o lepszych parametrach niskotemperaturowych. Bardzo dobrym olejem, który sam używałem i używa kilku kolegów z forum jest Amsoil AFL 5w40, ma bardzo dobrą lepkość w -30 i temperaturę krzepnięcia, z drugiej strony jest odporny na upalanie i bardzo dobrze przenosi ciepło. Chyba jeszcze nigdy nie słyszałem nic złego o tej oliwie, tak więc mogę polecić z czystym sumieniem. Należy także poważnie rozważyć lepkość 5w30 / 0w40 - przy krótkich odcinkach będzie to sensowny wybór.
Pozdrawiam
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
Może nie skomentuję.
piramida - właśnie jak (głupi) polak szukam oszczędności gdzie ich lepiej nie robić - podchodzi rozrząd w octavii, wymiany oleju w 2 autach, do tego niedawno sporo poszło w Puga (tylna belka, przepływka, rozrząd), serwis wiosenny moto, spłata kredytu na dom + kilka innych spraw a kasy ciągle za mało...
Pewnie jak zwykle zamknę oczy, za wszystko zapłacę i będzie co ma być
Sam AMS jest super
Była O1 kombi ALH++ 150/340
Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200
Przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
Może nie skomentuję.
"Nieustannie rozwijana linia 300V pozostaje niezmiennie punktem odniesienia dla produktów dedykowanych do sportu motorowego. Rozwojowi olejów MOTUL 300V przyświecają zawsze dwa główne cele: wzrost mocy oraz zapewnienie niezawodności pracy silnika – obydwa elementy będące podstawą rywalizacji w motoryzacji, kluczowe zwłaszcza w erze „downsizingu” – powszechnego zmniejszania pojemności silników w samochodach sportowych."
Także nie skomentuje, w szczególności w kontekście kart charakterystyk nowej serii 300V, o których niedawno pisałem.
Z tego co wiem to Silcolene jest/był dostawcą środków smarnych dla któregoś z teamów F1.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Pidziek, płynu nie ubywa, zrobione około 16kkm w tym tygodniu podjadę do ciebie po olej to wyślemy olej do analizy.
Wydaję mi sie że płyn zrobił robote
Cytat:
Przy zastosowaniu olejów SAE 5W30 i 5W40 zaobserwowano znaczny przyrost mocy silnika.
Może nie skomentuję.
Samo zastosowanie najnowocześniejszego oleju Nanodrive w ramach tej samej lepkosci to ok. max.1% wzrostu mocy.
Zastosowania 5W40 po 0W30 oczywiscie bedzie czuć różnicę ale bez przesady :-)
Zamieszczone przez rOBERTO795
Obecnie LM synthoiil 5w40. Ale jakoś mam chęć spróbowania czegos innego.
No to w takiej kolejnosci bym zasugerował coś.
Amsoil 5W40 lub XFS 5W40.
Millers CFS 5W40 lub kwintesencja CFS 5W40 NT.
Jak torowo brutalnego traktowania mało to Amsoil, XFS lub CFS 5W40.
Na zimę 5W30 na pełnej bazie PAO, ester
LM Synthoil to bardzo dobra oliwa - jeździ tym kilku znajomych w dłubniętych JTD i sobie chwalą. Przy trybie jazdy kolegi, poszukałbym czegoś o lepszych parametrach niskotemperaturowych. Bardzo dobrym olejem, który sam używałem i używa kilku kolegów z forum jest Amsoil AFL 5w40, ma bardzo dobrą lepkość w -30 i temperaturę krzepnięcia, z drugiej strony jest odporny na upalanie i bardzo dobrze przenosi ciepło. Chyba jeszcze nigdy nie słyszałem nic złego o tej oliwie, tak więc mogę polecić z czystym sumieniem. Należy także poważnie rozważyć lepkość 5w30 / 0w40 - przy krótkich odcinkach będzie to sensowny wybór.
Cromka dzięki. Wiem że LM synthoil to super olej i sprawuje sie naprawde super u mnie w silniku ale chce sprobować czegoś mniej lepkiego.
Zamieszczone przez Pidziek
Amsoil 5W40 lub XFS 5W40.
Millers CFS 5W40 lub kwintesencja CFS 5W40 NT.
Z tej czwórki jedyna opcja dla mnie to XFS 5w40 kazdy CFS jest za ciezki a NT to dla mnie mega cena. Co do AMS-a ze względu na slabą dostępnosc odpuszczam pozatym słyszałem ze lepiej spisuje sie w tdi niz w benzynce.
Mam kilku swoich faworytow m.in:
Motul X-lite 0w30
Motul X-max 0w40
Millers cfs 5w30
Spróbowalbym motula 300V power ale źle go pakują :P
Pozatym czekam na nowa serie olejów 300V z motula bo ma sie pojawić 0w40 . Z tych trzech które wymienilem co byście polecili?
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Wracając do tematu wymiany oleju, zmieniając olej z 10w40, na którym już samochód jeździł x tyś kilometrów, na 5w40 nie będzie to miało negatywnego wpływu na silnik?
Ja tam po raz chyba 4 zalałem amsoila, i powiem wam że nie idzie go zgotować :wink:
Zeby temp oliwy doszła do 110 stopni to praktycznie nie ma takiej możliwości, nawet jak jest 30 stopni na zew i prędkości 200+, czujnik temp oliwy mam zamontowany w korku spływu oleju.
Jeżeli ktoś lubi pocisnąć to będzie z amsa zadowolony
LM Synthoil to bardzo dobra oliwa - jeździ tym kilku znajomych w dłubniętych JTD i sobie chwalą. Przy trybie jazdy kolegi, poszukałbym czegoś o lepszych parametrach niskotemperaturowych. Bardzo dobrym olejem, który sam używałem i używa kilku kolegów z forum jest Amsoil AFL 5w40, ma bardzo dobrą lepkość w -30 i temperaturę krzepnięcia, z drugiej strony jest odporny na upalanie i bardzo dobrze przenosi ciepło. Chyba jeszcze nigdy nie słyszałem nic złego o tej oliwie, tak więc mogę polecić z czystym sumieniem. Należy także poważnie rozważyć lepkość 5w30 / 0w40 - przy krótkich odcinkach będzie to sensowny wybór.
Cromka dzięki. Wiem że LM synthoil to super olej i sprawuje sie naprawde super u mnie w silniku ale chce sprobować czegoś mniej lepkiego.
Zamieszczone przez Pidziek
Amsoil 5W40 lub XFS 5W40.
Millers CFS 5W40 lub kwintesencja CFS 5W40 NT.
Z tej czwórki jedyna opcja dla mnie to XFS 5w40 kazdy CFS jest za ciezki a NT to dla mnie mega cena. Co do AMS-a ze względu na slabą dostępnosc odpuszczam pozatym słyszałem ze lepiej spisuje sie w tdi niz w benzynce.
Mam kilku swoich faworytow m.in:
Motul X-lite 0w30
Motul X-max 0w40
Millers cfs 5w30
Spróbowalbym motula 300V power ale źle go pakują :P
Pozatym czekam na nowa serie olejów 300V z motula bo ma sie pojawić 0w40 . Z tych trzech które wymienilem co byście polecili?
Tylko, że Motule to oleje HC i moim skromnym zdaniem to już zupełnie inne formulacje, niż kilka lat temu. Co do Millersa to jest dobry, bo jest dobry - nie ma kart parametrów i kar charakterystyk. Nie mozna ustalić takich kluczowych parametrów jak: HTHS, NOACK czy TBN. Słyszymy tylko ciągle opowieści, że to bardzo dobre oleje i basta! O parametrach niskotemperaturowych - pompowalność w -30 i temperatura krzepnięcia, nie wspomnę. Ams jest dostępny w Polsce bez problemu w cenie 45 zł za 1Q i podaje te wszystkie parametry.
To tylko moje skromne zdanie.
[ Dodano: Wto 10 Kwi, 12 21:26 ]
Zamieszczone przez piramida
Ja tam po raz chyba 4 zalałem amsoila, i powiem wam że nie idzie go zgotować :wink:
Zeby temp oliwy doszła do 110 stopni to praktycznie nie ma takiej możliwości, nawet jak jest 30 stopni na zew i prędkości 200+, czujnik temp oliwy mam zamontowany w korku spływu oleju.
Jeżeli ktoś lubi pocisnąć to będzie z amsa zadowolony
Ten olej jest bardzo uniwersalny, nadaje się zarówno do ostrej jazdy latem i bardzo szybkiej autostradowej, z drugiej strony rewelacyjnie zachowuje się zimą i przy jeździe miejskiej. Co ciekawe dystans 10 tysięcy km w silniku nie robi na nim żadnego wrażenia.
Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.
Motule to oleje HC i moim skromnym zdaniem to już zupełnie inne formulacje, niż kilka lat temu.
nastepny - a co ty jestes? - Alfa i Omega? "HC i moim skromnym zdaniem to już zupełnie inne formulacje" - szkoda ze ty formulacji nie zmieniles.
1. na jakiej podstawie twierdzisz ze oleje HC o najnowszych formulacja sa gorsze od czystych PAO?
Komentarz