Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    wiesz jaki odsetek zmotoryzowanych czyta fora takie jak te

    przez to ze ocp to duze forum mozna blednie wywnioskowac ze to naprawde duzy odsetek . a tak niestety nie jest

    Komentarz

    • Xarox
      Classic
      • 2009
      • 28

      Re: Oleje Millers

      Zamieszczone przez Cromka
      (...)
      Do wszystkich wysłałem zapytanie o karty parametrów i bezpieczeństwa - w ostateczności o podanie HTHS (tutaj Millers podaje "wolną amerykankę" i różne Tridenty, spełniają jednocześnie ACEA C2 i C3! Ciekawe jak to rozumieć, HTHS jest na poziomie średniej arytmetycznej tych norm, czy jest na poziomie C3?
      (...)
      Acea 2010
      Acea 2008
      Acea 2004

      Nie ma takiego warunku, który wyklucza posiadanie przez jeden olej norm C2 i C3 jednocześnie. Jeśli dla oleju o HTHS=3.6 "Fuel economy improvement vs.
      Reference oil RL191 (15W-40)" będzie większy niż 2.5%, to norma C2 może być jak najbardziej przyznana...

      Inaczej wygląda to z A3 i A5, gdzie HTHS jest ściślej określony.

      Komentarz

      • Aro23
        Drive
        • 2007
        • 57

        Zamieszczone przez Pidziek
        Zamieszczone przez Aro23
        no to zakupione, to co poniżej
        http://www.opieoils.co.uk...engine-oil.aspx
        Szkoda że nie pytałeś wcześniej to bym Ci dał namiar na gościa z Opie to byś zniżkę dostał jeszcze.

        WYNNS sobie chwali mój mechanik który to stosuje razem z Mobilem Delvakiem w pompowtryksach w Audi
        namiar możesz dać jak masz takowy bo czuję, że będę korzystał z ich usług. Przesyłka przyszła błyskawicznie, jutro wymiana oleju. Jeszcze zajadę do GSF (też pewnie znasz) po filtr i może tam jakiś preparat kupię do wymycia silnika. Chociaż jak mówisz, że WYNNS jest dobry to może i to zaleję
        powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

        Komentarz

        • Cromka
          Drive
          • 2011
          • 94

          Re: Oleje Millers

          Zamieszczone przez Xarox
          Zamieszczone przez Cromka
          (...)
          Do wszystkich wysłałem zapytanie o karty parametrów i bezpieczeństwa - w ostateczności o podanie HTHS (tutaj Millers podaje "wolną amerykankę" i różne Tridenty, spełniają jednocześnie ACEA C2 i C3! Ciekawe jak to rozumieć, HTHS jest na poziomie średniej arytmetycznej tych norm, czy jest na poziomie C3?
          (...)
          Acea 2010
          Acea 2008
          Acea 2004

          Nie ma takiego warunku, który wyklucza posiadanie przez jeden olej norm C2 i C3 jednocześnie. Jeśli dla oleju o HTHS=3.6 "Fuel economy improvement vs.
          Reference oil RL191 (15W-40)" będzie większy niż 2.5%, to norma C2 może być jak najbardziej przyznana...

          Inaczej wygląda to z A3 i A5, gdzie HTHS jest ściślej określony.

          Szacunek Kolego, dla twojej wiedzy - pytałem o to na tym forum i u dystrybutorów - jesteś pierwszą osobą, która udzieliła jasnej odpowiedzi.

          Wysłałem maila z pytaniem o karty produktów, HTHS, TBN i Noack, do Millers Polska. Niestety nie mogę przytoczyć odpowiedzi, ponieważ jest to wyraźnie zabronione.

          Poniżej fragmenty odpowiedzi na moje pytania, bezpośrednio z Millers Polska:


          Millers Oils nie udziela informacji dotyczących HTHS, Noack, TBN swoich produktów, gdyż wśród wielu osób istnieje przekonanie, że im wyższy TBN i HTHS tym lepszy olej, co nie jest prawdą.
          Jeśli chodzi o zawartość % PAO - nie ujawniamy takich informacji.
          Natomiast w kwestii "średnich" lub jak Pan pisze - nawet kiepskich parametrów dot. temperatury krzepnięcia - dokładnie takie parametry zdaniem technologów Millers Oils są najbardziej optymalne.

          Pozostawię bez odrobiny komentarza

          Pozwolę sobie tylko na małą dygresję - nie uważam się za guru tego tematu, jednak nie uważam się też za kretyna, a własnie w taki sposób zostałem potraktowany przez Millers Polska. W wielu krajach, gdzie funkcjonują organizacje konsumenckie i kultura techniczna/motoryzacyjna, jest dużo wyższa niż w Polsce, za taką odpowiedź firma zapłaciłaby spore odszkodowanie po przegranym procesie sadowym, jednak żyjemy na zielonej wyspie i nic takiego się nie stanie.

          Tak więc dla mnie, używanie produktów tej firmy ze względu na ich jakość, jest porównywalne ze stosowaniem magnetyzerów. Dodam jeszcze, że pewne oleje tej firmy na polskiej stronie mają dużo bardziej zachęcającą lepkość w -30, w porównaniu ze stroną w UK - widoczne co kraj, to inni technolodzy firmy Millers.

          Na koniec zaryzykuję tezę, że nagłe pojawienie się tych produktów w Polsce i ich usilne lansowanie na forach, wynika głównie z dobrej marży handlarzy! Nie będę ręką wskazywał, kto zmienił pogląd na jedynie słuszne i najlepsze środki smarne - wnioski należy wyciągnąć samodzielnie

          Pozdrawiam
          Fiat Croma 1.9 JTDm 150 z wajchą po środku, zawirowanym kolektorem, zawracaczem spalin i wyłapywaczem sadzy.

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Cromka
            Niestety nie mogę przytoczyć odpowiedzi, ponieważ jest to wyraźnie zabronione
            :lol: czego się boją? To jest żenujące a podejście do klienta ...bez komentarza.
            Zamieszczone przez Cromka
            lansowanie na forach, wynika głównie z dobrej marży handlarzy!
            +1 :P
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • Pidziek
              RS
              • 2011
              • 1845

              Zamieszczone przez Cromka
              że im wyższy TBN i HTHS tym lepszy olej, co nie jest prawdą.
              To prawda !

              TBN nie jest wyznacznikiem klasy produktu, pomaga ale to nie jest wykładnia jakosci..
              Są oleje o TBN 10 które zostawiają syf w silniku a sa takie które maja 8 i jest czysciutko..

              HTHS powinno być dostosowane do konstrukcji silnika i jest ściśle powiązane z lepkoscią.

              Zamieszczone przez Cromka
              jest dużo wyższa niż w Polsce, za taką odpowiedź firma zapłaciłaby spore odszkodowanie po przegranym procesie sadowym, jednak żyjemy na zielonej wyspie i nic takiego się nie stanie.
              Chodzi o zawartość PAO ?

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Cromka napisał/a:
              lansowanie na forach, wynika głównie z dobrej marży handlarzy!
              +1
              Ja tylko powiem tyle że to dobre produkty, użya ich wiele serwisów, warsztatów i znam ich ocenę.
              Są auta po kilkaset KM więc tak oleje lubiane się nie spisują kompletnie a jedynie tylko 2-3 rodzaje w tym jest Millers.

              Za niedługo pojawi sie wielu handlarzy Amsoil bo też bedzie miało dużą marżę jak sie domyslam :lol:
              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
              http://www.zmienolej.pl/
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                tak jak mowilem pidziek. millers serwuje nam wiare ich w produkty jak religie. wierzymy w Boga ale go niewidzielismy. niestety w handlu na dluzsza mete to nie wypali

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Zanim coś polecę pierw robie testy i sprawdzam dany produkt.
                  Nie opieram się na marketingu czy innym niemierzalnych sprawach zostałbym zjedzony w serwisach a skoro ludzie wiedzą że silniki po 500KM moga na tych olejach pracowac a na innych panewki nie daja rady to znaczy że jest dobry.
                  Wszystkich się nie uszczesliwi, zawsze będą tacy którzy będą szukać tego złotego jedynego ....na próżno.

                  Handlarze niech sobie handlują ja wiem że nie wszedzie da się jedną firmą załatwic sprawę, co innego ma iśc do kompresorów EATON ( W Polsce chyba nawet 90% ludzie nie wie że tam się olej wymienia), co innego do MTF-ów, co innego do dyfrów z płytkami czy torsen-a a skoro akurat przykąldowo millers sie spisuje jak zaden inny więc sie leje.

                  A jak trzeba do kompresora po liftingu olej to nie jakiś 75W90 którego bedą hanlarze polecać ale np. taki:

                  Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                  Handel mi sie źle kojarzy najczesciej z jakąś buda z czymś , sklepem w którym sprzedawca nie ma podstawowej wiedzy na temat tego co sprzedaje segment wymagajacych uzytkowników, premium to zupełnie inna materia..

                  jak widzisz Millers nie walczy marketingiem, to partnet techniczny dla wielu zespołów, wszedzie tam gdzie widzisz naklejke na aucie Millersa wiedz że sa tam produkty Millersa a na niektórych wręcz nie ma bo umowy tego zakazuja albo niosły by ze sobą zbyt duże kary finansowe a co jest w środku ....czesto Millers bo często tuner i inżynier jest świętą krową która mówi tak ma być i koniec "a wy se róbcie co chcecie ja się pod tym nie podpiszę"

                  Co bedzie za rok, dwa ...nikt nie wie rynek ewolułuje...

                  Handlarz nie jest i nie bedzie nigdy partnerem tak gdzie oczekuje sie wiedzy i najwyższej jakości środków smarnych.

                  Zobacz taki przykład..

                  Co się stało że przy 8000 obr/m część nie wytrzymała w silniku wyczynowym ...?

                  Miało byc dobrze...




                  Firma która to zaserwowała jest spalona na rynku, przynajmniej tam gdzie szykuje sie samochody do walki o jakieś punkty w tywalizacji miedzynarodowej.... marketing tu nie pomoże kompletnie !!

                  O ile marketing pomaga w segmencie klientów tzw. Kowalskich to w przypadku przkładowego sportu motorowego niezbyt ...tu jakość musi być priorytetem.

                  Millers jakoś się spisuje i nigdy nie miałem problemu aby w jakimś aucie wyczynowych komuś zrobiło się kuku z winy akurat Millersa czego nie mozna powiedzieć o marketingowych i tanich popularnych olejach.
                  Skoro się sprawdza to leje się go tam gdzie ryzyko wystapienia kosztownej awarii jest znikome.

                  Znam oleje które stosuje sie w pseudo sporcie w autach nieco wysilonych ale kiedy zalewa się je do aut stworzonych do sportu jest szansa 80% że panewki się przytrą i inne rewelacje oczywiscie niby 10W60 a jakże , CFS daje radę a dla niektórych jest on taki sobie bo nie ma TBN i NOACK-a.
                  Może nie mieć ale jak wlewa go ktoś do silnika wartego np. 1 000 000 euro (Nanodrive) znaczy że chyba zależy mu na dojechaniu do mety .

                  Tak że forum to bardziej platforma wymiany doświadczeń niż handelek choc jak ktoś chce prosze

                  Przepraszam za przydługawy eleborat

                  Pozdrawiam
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • zak14
                    Rider
                    • 2011
                    • 605
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    a jedynie tylko 2-3 rodzaje w tym jest Millers
                    Poczekamy z rok- trochę ludzi wleje, to zobaczymy.
                    A marża, jak mi kiedyś jaskółki szeptały, akurat na Millersie należy do najgodziwszych - chyba nie zaprzeczysz.
                    Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zamieszczone przez zak14
                      A marża, jak mi kiedyś jaskółki szeptały, akurat na Millersie należy do najgodziwszych - chyba nie zaprzeczysz.
                      Jest takie powiedzenie ...dzentelmeni nie rozmawiają o pieniądzach :lol:

                      Jest z tym różnie jak wszedzie.

                      Są produkty na kórych jest przebitka po 100% (serwisy) jak ze wszystkim, są takie gdzie fiskus zarabia więcej średnio niż "handlarz" nie lubie generalizować.
                      Jak to wszystko ma rece i nogi to znaczy że jest dobrze.

                      Zobaczymy pożyjemy ja jesem optymistą we wszystkim

                      Pozdrawiam
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Zanim coś polecę pierw robie testy i sprawdzam dany produkt.
                        Nie opieram się na marketingu czy innym niemierzalnych sprawach zostałbym zjedzony w serwisach a skoro ludzie wiedzą że silniki po 500KM moga na tych olejach pracowac a na innych panewki nie daja rady to znaczy że jest dobry.
                        Wszystkich się nie uszczesliwi, zawsze będą tacy którzy będą szukać tego złotego jedynego ....na próżno.

                        Handlarze niech sobie handlują ja wiem że nie wszedzie da się jedną firmą załatwic sprawę, co innego ma iśc do kompresorów EATON ( W Polsce chyba nawet 90% ludzie nie wie że tam się olej wymienia), co innego do MTF-ów, co innego do dyfrów z płytkami czy torsen-a a skoro akurat przykąldowo millers sie spisuje jak zaden inny więc sie leje.

                        A jak trzeba do kompresora po liftingu olej to nie jakiś 75W90 którego bedą hanlarze polecać ale np. taki:

                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.


                        Handel mi sie źle kojarzy najczesciej z jakąś buda z czymś , sklepem w którym sprzedawca nie ma podstawowej wiedzy na temat tego co sprzedaje segment wymagajacych uzytkowników, premium to zupełnie inna materia..

                        jak widzisz Millers nie walczy marketingiem, to partnet techniczny dla wielu zespołów, wszedzie tam gdzie widzisz naklejke na aucie Millersa wiedz że sa tam produkty Millersa a na niektórych wręcz nie ma bo umowy tego zakazuja albo niosły by ze sobą zbyt duże kary finansowe a co jest w środku ....czesto Millers bo często tuner i inżynier jest świętą krową która mówi tak ma być i koniec "a wy se róbcie co chcecie ja się pod tym nie podpiszę"

                        Co bedzie za rok, dwa ...nikt nie wie rynek ewolułuje...

                        Handlarz nie jest i nie bedzie nigdy partnerem tak gdzie oczekuje sie wiedzy i najwyższej jakości środków smarnych.

                        Zobacz taki przykład..

                        Co się stało że przy 8000 obr/m część nie wytrzymała w silniku wyczynowym ...?

                        Miało byc dobrze...

                        Obrazek


                        Firma która to zaserwowała jest spalona na rynku, przynajmniej tam gdzie szykuje sie samochody do walki o jakieś punkty w tywalizacji miedzynarodowej.... marketing tu nie pomoże kompletnie !!

                        O ile marketing pomaga w segmencie klientów tzw. Kowalskich to w przypadku przkładowego sportu motorowego niezbyt ...tu jakość musi być priorytetem.

                        Millers jakoś się spisuje i nigdy nie miałem problemu aby w jakimś aucie wyczynowych komuś zrobiło się kuku z winy akurat Millersa czego nie mozna powiedzieć o marketingowych i tanich popularnych olejach.
                        Skoro się sprawdza to leje się go tam gdzie ryzyko wystapienia kosztownej awarii jest znikome.

                        Znam oleje które stosuje sie w pseudo sporcie w autach nieco wysilonych ale kiedy zalewa się je do aut stworzonych do sportu jest szansa 80% że panewki się przytrą i inne rewelacje oczywiscie niby 10W60 a jakże , CFS daje radę a dla niektórych jest on taki sobie bo nie ma TBN i NOACK-a.
                        Może nie mieć ale jak wlewa go ktoś do silnika wartego np. 1 000 000 euro (Nanodrive) znaczy że chyba zależy mu na dojechaniu do mety .

                        Tak że forum to bardziej platforma wymiany doświadczeń niż handelek choc jak ktoś chce prosze

                        Przepraszam za przydługawy eleborat

                        PozdrawiamObrazek ObrazekObrazek
                        Rzadko juz tu wchodze - ale jak wchodze mowa jest zawsze o tym samym i jesli ktos zaneguje marke pidzka - on to skrzetnie przerobi na zalete.

                        Jlesli mowa o merketingu - w samym zacytowanym poscie uzyles nazwę lansowanej przez siebie marki 6-krotnie, a produktów tej marki 2-krotnie. Czy to nie podbija nazwy M... w wyszukawarkach? I jeszce masz tupet aby mowic: "Tak że forum to bardziej platforma wymiany doświadczeń niż handelek".
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          a M.... w stosunku do LM wypada gówniano

                          oczywiscie jesli mowa o kartach

                          Komentarz

                          • kabi_007
                            Rider
                            • 2011
                            • 412
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Zanim coś polecę pierw robie testy i sprawdzam dany produkt.
                            taaa, posiadasz drugie Blackstone?
                            Czy jedynie opierasz się na doświadczeniach garażowych lub opowieściach kolegi kolegi?
                            O1-->O3--> ?

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              Panowie wy tutaj się przepychajcie a ja napisze odnośnie amsa, ostatnio chciałem przetestować ostatni mój setup i pogoniłem skodzinę trochę po A4 z prędkościami 200-250 tak ze dwa razy po około 40km, czujnik temp oleju mam w korku spustowym, temp zewnętrzna około 18-20 a temp oleju nie przekroczyła 92 stopni :shock: tak więc amsoil jest na tyle dobrym olejem że bardzo dobrze odbiera ciepło lub temp oleju w misce olejowej jest jakiaś zaniżona. Jeżdżąc po mieście temp oleju sięga około 80-85 stopni.
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • xtremesystems
                                RS
                                • 2010
                                • 2254
                                • Hyundai

                                Zamieszczone przez piramida
                                temp oleju nie przekroczyła 92 stopni :shock: tak więc amsoil jest na tyle dobrym olejem że bardzo dobrze odbiera ciepło
                                ja to rozumuje na odwrót.

                                albo jest slabym (lub za gestym olejem) ktory licho odbiera cieplo ( co oznacza ze silnik jest cieply a olej nie odbiera tej temperatury).

                                albo jest bardzo dobrym olejem ktory dobrze odbiera cieplo i szybko je oddaje

                                Komentarz

                                • piramida
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 12222
                                  • Superb III (3V3)

                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  temp oleju nie przekroczyła 92 stopni :shock: tak więc amsoil jest na tyle dobrym olejem że bardzo dobrze odbiera ciepło
                                  ja to rozumuje na odwrót.

                                  albo jest slabym (lub za gestym olejem) ktory licho odbiera cieplo ( co oznacza ze silnik jest cieply a olej nie odbiera tej temperatury).

                                  albo jest bardzo dobrym olejem ktory dobrze odbiera cieplo i szybko je oddaje
                                  czyli jak to rozumieć, lepiej jak by było 120 stopni na szafie zamiast 90?
                                  W sumie to ciekawe co napisałeś :!:
                                  superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                  poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Zamieszczone przez Seed
                                    Czy to nie podbija nazwy M... w wyszukawarkach? I jeszce masz tupet aby mowic: "Tak że forum to bardziej platforma wymiany doświadczeń niż handelek".
                                    To Twoja teoria :lol: :lol:
                                    Wg. Ciebie to tak wygląda jak to mówia każdy ma prawo do swoich spostrzeżeń :-)
                                    Dlaczego nie reagowałes jak się podaje adresy sklepów, produktów motula,LM ? :roll:

                                    Zamieszczone przez kabi_007
                                    Pidziek napisał/a:
                                    Zanim coś polecę pierw robie testy i sprawdzam dany produkt.

                                    taaa, posiadasz drugie Blackstone?
                                    Czy jedynie opierasz się na doświadczeniach garażowych lub opowieściach kolegi kolegi?
                                    Jakiej odpowiedzi oczekujesz ?
                                    nie za bardzo rozumiem Twój zamysł.
                                    Chciałeś błysnąć w jakis sposób bo nie wiem :wink:
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • rOBERTO795
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 3465
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      Zamieszczone przez xtremesystems
                                      Zamieszczone przez piramida
                                      temp oleju nie przekroczyła 92 stopni :shock: tak więc amsoil jest na tyle dobrym olejem że bardzo dobrze odbiera ciepło
                                      ja to rozumuje na odwrót.

                                      albo jest slabym (lub za gestym olejem) ktory licho odbiera cieplo ( co oznacza ze silnik jest cieply a olej nie odbiera tej temperatury).

                                      albo jest bardzo dobrym olejem ktory dobrze odbiera cieplo i szybko je oddaje
                                      czyli jak to rozumieć, lepiej jak by było 120 stopni na szafie zamiast 90?
                                      W sumie to ciekawe co napisałeś :!:
                                      Piramida najważniesze abys ty byl zadowolony!!! Niech każdy pisze co uważa ale nie obrażając nikogo-nikogo tez nie atakując.
                                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                      Komentarz

                                      • navigator
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 583
                                        • Volkswagen

                                        Zamieszczone przez piramida
                                        pogoniłem skodzinę trochę po A4 z prędkościami 200-250 tak ze dwa razy po około 40km, czujnik temp oleju mam w korku spustowym, temp zewnętrzna około 18-20 a temp oleju nie przekroczyła 92 stopni
                                        z moich obserwacji dla AMS AFL na A2 (STR-POZ-STR), prędkość podróżna 160 - 200 (z dominacją przedziału 160-180), temperatura oleju 96 stC dla przedziału dominuącego, 101 stC dla wycieczek pod 200

                                        Dla porównania FUCHS TITAN GT1 dla tych przedziałów odnotowywyał temperatury średnio o 10 stC wyższe

                                        Zamieszczone przez piramida
                                        Jeżdżąc po mieście temp oleju sięga około 80-85 stopni.
                                        u mnie tak samo

                                        Odczyt ze wskaźników fabrycznych poprzez E-MFA, chłodniczka oleju z ARL, dolna osłona na miejscu.
                                        >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                        Komentarz

                                        • Kapuhy
                                          Ambiente
                                          • 2008
                                          • 132

                                          Wychodzi na to, że z aprobatą 505.01 Amsolia AFLa jest tochę tak jak z TT 4100, przy czym ten drugi kiedyś ją miał, a Amsoil nigdy - obecnie obaj mają jedynie rekomendację. Co oczywiście wcale nie znaczy, że Amsoil AFL się nie nadaje to PD, choć puryści pewnie mówią inaczej. No i dostępność Amsa wydaje się lepsza niż jeszcze parę miesięcy temu.

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            ja rozumuje to tak

                                            jesli sa dwie ciecze. i ten sam uklad ktore je chlodzi , jak rowniez ten sam uklad od ktorego odbieraja cieplo.
                                            to ta ciecz bedzie lepiej odbierac cieplo ktora bedzie miala w danym czasie T wyzsza temperature.


                                            co sie rozumie ze odbierze wiecej energii cieplnej.


                                            jednak ta teoria ma jedno ALE
                                            ciecze moga z roznymi szybkosciami oddawac cieplo.
                                            jest jednak to proste do zmierzenia. trzeba podgrzac dwie ciecze dajmy na to do 60 stopni w identycznym naczyniu i zobaczyc ktorej temp zejdzie szybciej np do 40stopni


                                            przekladajac to na oleje.
                                            wlac fuchsa i amsa do garka podgrzac do 100 stopni i zobaczyc ktory szybciej wystygnie do 50


                                            wtedy bedzie wiadomo ktory szybciej oddaje cieplo.
                                            jesli ams to nie wykarzemy ktory lepszy.ale jesli czasy beda podobne to bedzie mozna stwierdzic ze fuchs lepiej odbiera cieplo bo ma wieksza temp.

                                            dodatkowym jeszcze szkopulem jest to czy przy obu olejach jest podobne tarcie.( jednak przy jednakowych klasach lepkosci itd, mozna przyjac ze smaruja podobnie)

                                            Komentarz

                                            • rOBERTO795
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 3465
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                              Zamieszczone przez xtremesystems
                                              dodatkowym jeszcze szkopulem jest to czy przy obu olejach jest podobne tarcie.( jednak przy jednakowych klasach lepkosci itd, mozna przyjac ze smaruja podobnie)
                                              To za bardzo uogólnione-tak napewno nie jest. co do istoty podgrzewania w garnku i studzenia- jest to test- jakis domowy ale test natomiast co do tarcia i smarowania bylbym -wolałbym tego zdania nie kończyć- to poprostu polemika i bardzo łatwo może zaszkodzić lub pomóc i nie mieć nic wspólnego z rzeczywistoscią.
                                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                              Komentarz

                                              • Kapuhy
                                                Ambiente
                                                • 2008
                                                • 132

                                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                                dodatkowym jeszcze szkopulem jest to czy przy obu olejach jest podobne tarcie.( jednak przy jednakowych klasach lepkosci itd, mozna przyjac ze smaruja podobnie)
                                                Problem w tym, że dobry olej nie dopuści do zbytniego tarcia i podwyższonych temperatur - nie można przyjąć że główną miarą oleju jest jego zdolność do oddawania temperatury. Rozsądek podpowiada że im niższa temperatura oleju tym lepsze właściwości smarne.

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  dodatkowym jeszcze szkopulem jest to czy przy obu olejach jest podobne tarcie.( jednak przy jednakowych klasach lepkosci itd, mozna przyjac ze smaruja podobnie)
                                                  To za bardzo uogólnione-tak napewno nie jest. co do istoty podgrzewania w garnku i studzenia- jest to test- jakis domowy ale test natomiast co do tarcia i smarowania bylbym -wolałbym tego zdania nie kończyć- to poprostu polemika i bardzo łatwo może zaszkodzić lub pomóc i nie mieć nic wspólnego z rzeczywistoscią.
                                                  no z fizycznego punktu widzenia . (o ile dobrze pamietam - nim zabralem sie za marketing , studiowalem chemie ) jesli nie ma tarcia metal o metal , to temp w silniku powstaje w wyniku spalania paliwa i w wyniku wewnetrznego tarcia czasteczek wewnatrz oleju. przy tej samej lepkosci na moj rozum tarcie wewnatrz czasteczek oleju bedzie takie samo. (ale moge sie mylic)



                                                  no jest jeszcze tarcie oleju o scianki. ale tu z kolei chyba parametr lepkosci duzo nie ma wplywu . bo lepkosc tyczy sie oporu wewnatrz cieczy (wiec olej dzieki lepkosci stawia opor elementom poruszajacym sie w przeciwnym kierunku - wiec znow temp powstaje wewnatrz oleju)

                                                  bo z koleji jeszcze mi sie przypomnialo z dawnych czasow temp rosnie jesli atomy poruszaja sie szybciej. atomy poruszaja sie szybciej jesli dostarczona jest do nich energia. w tym przypadku mechaniczna (ruch oleju - opor lepkosci) i termiczna z silnika (choc to tez mozna podpiac pod energie kinetyczna

                                                  Komentarz

                                                  • rOBERTO795
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 3465
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                    Zamieszczone przez xtremesystems
                                                    dodatkowym jeszcze szkopulem jest to czy przy obu olejach jest podobne tarcie.( jednak przy jednakowych klasach lepkosci itd, mozna przyjac ze smaruja podobnie)
                                                    To za bardzo uogólnione-tak napewno nie jest. co do istoty podgrzewania w garnku i studzenia- jest to test- jakis domowy ale test natomiast co do tarcia i smarowania bylbym -wolałbym tego zdania nie kończyć- to poprostu polemika i bardzo łatwo może zaszkodzić lub pomóc i nie mieć nic wspólnego z rzeczywistoscią.
                                                    no z fizycznego punktu widzenia . (o ile dobrze pamietam - nim zabralem sie za marketing , studiowalem chemie ) jesli nie ma tarcia metal o metal , to temp w silniku powstaje w wyniku spalania paliwa i w wyniku wewnetrznego tarcia czasteczek wewnatrz oleju. przy tej samej lepkosci na moj rozum tarcie wewnatrz czasteczek oleju bedzie takie samo. (ale moge sie mylic)



                                                    no jest jeszcze tarcie oleju o scianki. ale tu z kolei chyba parametr lepkosci duzo nie ma wplywu . bo lepkosc tyczy sie oporu wewnatrz cieczy



                                                    Tak pod warunkiem że cząsteczki są takie same np.

                                                    Studiowałeś chemie a piszesz że z fizycznego :P.
                                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...