jak myslicie, olej szybciej traci swoje właściwości jak jadę po autostradach , czy szybciej traci gdy jeżdzone jest po mieście. ja własnie wróciłem z dalszego wyjadu i po autostradach zrobilem prawie 6.000 km , Miałem zalanego Fuchsa 5w40 xtl, ale teraz cos tak jego odgłos juz mi sie nie podoba, po odpaleniu jest dość głosny. Dzisiaj zalalem amsoila 5w40 afl i jestem ciekam jak na nim bedzie chodził.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Szybciej olej pda po krótkich odcinkach , szarpanych interwiałach niż po jeździ autostradą ale jak jedziesz z kolei z pedałem w podłodze to również jest dla oleju szaanie trudne warunkiProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Ant, no mogłeś, ja w lecie nie zakładam dolnej osłony silnika a temp oscyluje w okolicach 90stopni nawet jak ją przegonie po obwodnicy więc dodatkowe chłodzenie zdaje egzamin.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
czyżby Amsoil dogadał się z GM i maja aprobatę DEXOS2 ? czyli także dla opla ?
Ciekawostka, na stronie Amsoil oryginalnej nic o tym nie wiadomo , jutro dzwonie do pana Amsoila
Obecnie mam Rodzine z USA u siebie szwagier od czasu gdy mu poleciłem ten olej , leje go do Swojego MERCA .. chłop zna się na mechanice ... dzisiaj w czasie rozmowy , powiedział ze jak 30 lat zmienia olej w swoich autach , to tylko Amsoil po przejechaniu 15,000 mil . trzyma fason .... stwierdził cytuje "" nie ma bata , abym w najbliższej przyszłości zmienił markę oleju i filtrów ""1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Orbitczyżby Amsoil dogadał się z GM i maja aprobatę DEXOS2 ?
Zamieszczone przez Orbitnie ma bataPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnie ma oficjalnej aprobaty GM. Amsoil tylko rekomenduje, że w/w olej spełnia dane aprobaty. W przypadku awarii silnika będącego na gwarancji odpowiednie ASO wyjaśni Tobie tą "subtelną" różnicę ...
Tylko jak ASO udowodni że winny może być olej skoro organy do tego powołane w tym rzeczoznawca i baania laboratoryjne wyjdą pozytywnie ?
W przypadkach wysokiej klasy olejów winę ponosi zazwyczaj niedorobiona konstrukcjaProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekTylko jak ASO udowodni że winny może być olej skoro organy do tego powołane w tym rzeczoznawca i baania laboratoryjne wyjdą pozytywnie ?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
tez czekam,
Szykuje mi się zmiana Łoleju ""NA ZIMOWY "" i nie wiem lać Amsoil czy tez coś lżejszego na zimowe wieczory szczerze powiem ze silnik nadal chodzi ładnie , chociaż już powoli czuje w kościach ze nadchodzi TEN DZIEŃ !
Dzwoniłem do pana Amsoila , powiedział cytuje ..
DOSTAŁEM NOWA PARTIE AMSOILA AFL .. w dokumentach w śród aprobat widnieje także DEXOS2 .
Na oficialnej stronie Dexos2 niema Amsoila ale ostatnia aktualizacja to 06,2012 ,,,, na stronie Amsoil także nie widzę wzmianki ... no ale ... Dokument to dokument1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaAnt, no mogłeś, ja w lecie nie zakładam dolnej osłony silnika a temp oscyluje w okolicach 90stopni nawet jak ją przegonie po obwodnicy więc dodatkowe chłodzenie zdaje egzamin.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AntZamieszczone przez piramidaAnt, no mogłeś, ja w lecie nie zakładam dolnej osłony silnika a temp oscyluje w okolicach 90stopni nawet jak ją przegonie po obwodnicy więc dodatkowe chłodzenie zdaje egzamin.superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Witam wszystkich, jestem nowy na forum
Chociaż nie mam już skody teraz w rodzinie zostało Galaxy 1,9TDI oraz E46 320dCR licze na waszą pomoc.
Olej do 320d właściwie wybrałem DIESEL SYNTHOIL 5W-40 (bo amsoil afl z tego co widze to chyba nie najlepsze rozwiązanie na zime)
Przeglądam od jakiegoś czasu wątek olejowy i nie mogę znaleźć odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Który dodatek do oleju jest waszym zdaniem najskuteczniejszy:
-WS2
-ceratec
-xado rewitalizant ( czy w tym co piszą na stronie o remoncie odnawiającym silnik jest chociaż trochę prawdy)
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
urbi_spod, do 320d czyli M47 lub M47N -> http://www.millersoils.pl/produkty/p...kowe/xfs-0w40/
uzywam tego w moim E87 i spisuje sie lepiej niz dobrzeWith age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez urbi_spodamsoil afl z tego co widze to chyba nie najlepsze rozwiązanie na zime
Zamieszczone przez daneczek76inne newsy na temat Amsoil.
Zatwierdzony & spełnia normy VW
Oleje VW 505.01 oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW 505.01 nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" 505,01, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela TDI.
Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW 505.01, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW 505.01 zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01 oleju kontenerów jest identyczny.
Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW 505.01:
• Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
• Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
• Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."
Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.
Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW 505.01 zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza 505,01?
Najprostszym sposobem potwierdzania VW 505.01 homologacji, aby wyświetlić aktualną listę oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW 505.01
Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW 505.01 homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW 505.01. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!
W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.
Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają specyfikację 505.01 czy też specyfikację VW 504.00/507.00
Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW 505.01 - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją 505,01. Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW – w tym przypadku Bardahl XTC, Amsoil AFL lub Schaeffers 9000.
Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.
Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.
Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
Prawo idzie jeszcze dalej.
Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji 505,01. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą.
Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania.
W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.
itd... ad: idę spać bo padam na "pysk"
[ Dodano: Czw 27 Wrz, 12 22:45 ]
Zamieszczone przez Orbitw śród aprobat widnieje także DEXOS2PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOurbi_spod napisał/a:
amsoil afl z tego co widze to chyba nie najlepsze rozwiązanie na zime
... skąd takie wnioski? Akurat to jeden z tych olejów które możesz spokojnie zalać z myślą o zimie.
Ale jeśli nie stanowi to problemu to może sie zdecyduje na amsa bo widze same pozytywne opinie.
Zamieszczone przez Nexus6do 320d czyli M47 lub M47N -> http://www.millersoils.pl...ikowe/xfs-0w40/
uzywam tego w moim E87 i spisuje sie lepiej niz dobrze
obecnie mobil new life 0w-40 po 10tys/km dolałem w sumie ponad litr
Panowie a co z jeśli chodzi o dodatki?
Komentarz
-
-
Roxbox99, możesz zakupić 5W30, ja jeżdżę na 5W40 :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Roxbox99Zamieszczone przez piramidaRoxbox99, możesz zakupić 5W30, ja jeżdżę na 5W40 :wink:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
Komentarz