kufaaaa po godzinie :shock: ...dopiero teraz o tym piszesz :twisted:
no po jakies godzinie . wszedlem zrobic herbatke . patrze czy oleje odtajały a tam to plywa. nie wiem po ilu sie to dokladnie wytracilo. ale na pewno bylo tego duzo po godzinie od wyjecia z zamrazry. alej juz byl dobrze cieply
[ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:29 ]
a jeszcze co mnie zastanawia . co w tym castrolu siedzi. no i motul i statoil mialy normalny bursztynowy kolor na zimno a castrol zżółkł .
[ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:32 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Ciekawe co się wytrąciło ...jakieś woskowiny/parafiny :roll:
na pewno cos z oleju . bo butelki byly czyste i osuszone .
dodatkowo to cos rozpuszczalne jest w oleju bo po wstrzasnieciu zniklo. te wszystkie smugi na zdjeciach to to cos. bylo tego calkiem sporo. tak sobie plywalo jak plesn w napoju
obstawiam wode.
woda = para wodna i wystepuje w powietrzu.
Butelki przelezaly w minusowej temp i woda zaczela kondensowac.
potem na granicy faz powstaje emulsja. to jest niegrozne.
ja nie zauważyłem żadnych farfocli w olejach które testowałem .... jedyne tylko co to w LM4600 było dużo bąbli powietrza a w Amsoilu ani jednego ..
poza tym lepiej jest robić testy w szklanych butelkach gdyż plastikowe się deformują pod wpływem niskiej temperatury .
oglądam testy na YouTubie, które robią ruscy ... we wszystkich wygrywają Oleje Petro-Canada
jeśli ktoś chciałby przesłać oleje do testów "" ZIMOWYCH "" to proszę na PRIV.
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Panowie tak patrząc po innych forach widzę że wątek o olejach do TDI jest tu na forum chyba najbardziej rozbudowany, ale co najważniejsze wypowiada się tu dużo mądrych chłopaków.
W sobotę postaram się wrzucić test olejów z zamrażarki następujących marek
Millesrs XFD PD 5w40
Lotos 5w/40 bez 505.01 - zobaczymy jak parametry z papieru przełożą się na niską temperaturę.
Defornacja butelki ma swoj plus. ni tworzy sie podcisnienie jak w szklanych. ktore moze wplywac na cechy oleju.. Zmiany cisnienia majjja spory wplyw, np gotowanie wody w gorach. Tam tez jest niskie cisnienie.
przy niskim cisnieniu olej bedzie bardziej plynny
[ Dodano: Pią 19 Paź, 12 08:10 ]
Po schlodzeniu musisz odkrecic na moment korek zeby dopuscic zimnego powietrza w celu wyrownania cisnienia
Szkoda, że nie mam zamrażarki to bym zrobił test LM 0W40 i Valvoline MaxLife 5W40. Dzisiaj zlewam Millersa XFD i zalewam LM.
Co do spalania na oleju Statoil to ten parametr trzeba porównywać w takich samych warunkach pogodowych. Ja od czerwca mam zalanego Milersa i codziennie ta sama trasa. W lecie w stronę do pracy przed wiazdem na obwodnicę miałem średnie spalanie w okolicach 3.8l a teraz mam 4.1l/100, na tym samym oleju.
Co do samego paliwa ze Statoil to bym się nim nie zachwycał, aż tak bo strasznie dużo stacji Statoil w ostatnim raporcie UOKiK miało ON, który nie spełniał wymagań dotyczących odporności na utlenianie.
Dzis po nocnym mrozeniu w mniejszej temp znow farfocle. Wiecej w motulu mniej w castrolu. mam zdjecia .pozniej zamieszcze.to na pewno nie woda bo by inqcze sie oddzielala. byla by na dole lub na gorza to cos bardzo lubi sie z olejem porusza sie razem z nim rozciaga. az w koncu rozpuszczq w oleju. bardziej mi to na parafine wyglada
Defornacja butelki ma swoj plus. ni tworzy sie podcisnienie jak w szklanych. ktore moze wplywac na cechy oleju.. Zmiany cisnienia majjja spory wplyw, np gotowanie wody w gorach. Tam tez jest niskie cisnienie.
przy niskim cisnieniu olej bedzie bardziej plynny
[ Dodano: Pią 19 Paź, 12 08:10 ]
Po schlodzeniu musisz odkrecic na moment korek zeby dopuscic zimnego powietrza w celu wyrownania cisnienia
wiem iz wytwarza się podciśnienie i to jeden z powodów deformacji butek, lecz bez przesady .... az taki wpływ na opad oleju to niema ... szklane łatwo odkręcić i zakręcić jeszcze w zamrażarce ... poza tym sa bardzie klarowne niż Plastik,
Róbcie panowie Testy , będziemy więcej wiedzieć ...
porównujmy stare przepracowane oleje z nowymi , także ....
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
ale po godzinie stania w normalnej temperaturze ta "mixtura" powinna mieć jednolitą konsystencję a nie jakieś oddzielone "parafiny" ...
Zamieszczone przez xtremesystems
to na pewno nie woda bo by inqcze sie oddzielala
oczywiście, że nie woda.
Zamieszczone przez Leon123
Millesrs XFD PD 5w40 ...Lotos 5w/40 bez 505.01 ...
LM 4200 Top Tec 5w30
trzy różne oleje - inne SAE, specyfikacje 505.00 i 505.01 (olej ze specyfikacją VW 505.01 może mieć wyższą lepkość przy 40C i dodatki w nim użyte mają powodować wolniejsze spływanie do miski olejowej i pozostawienie cienkiej warstwy olejowej (po prostu ma się lekko "kleić" - stąd może wolniej płynąć) ... ale ok zawsze można je sprawdzić :wink:
Zamieszczone przez xtremesystems
edge ll a lazerway ll to ok 0.5L
Edge jeżdżony w lecie a LazerWay w sezonie jesiennym pewnie?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
To może jedna osoba pozbierałaby próbki olejów, później przelanie wszystkich do identycznych opakowań np PRÓBÓWKA 18mm x 200mm i wtedy test? Przesłanie próbki oleju to groszowa sprawa, a dałoby fajny pogląd na różne oleje.
To może jedna osoba pozbierałaby próbki olejów, później przelanie wszystkich do identycznych opakowań np PRÓBÓWKA 25mm x 200mm i wtedy test? Przesłanie próbki oleju to groszowa sprawa, a dałoby fajny pogląd na różne oleje.
ale po godzinie stania w normalnej temperaturze ta "mixtura" powinna mieć jednolitą konsystencję a nie jakieś oddzielone "parafiny" ...
Zamieszczone przez xtremesystems
to na pewno nie woda bo by inqcze sie oddzielala
oczywiście, że nie woda.
Zamieszczone przez Leon123
Millesrs XFD PD 5w40 ...Lotos 5w/40 bez 505.01 ...
LM 4200 Top Tec 5w30
trzy różne oleje - inne SAE, specyfikacje 505.00 i 505.01 (olej ze specyfikacją VW 505.01 może mieć wyższą lepkość przy 40C i dodatki w nim użyte mają powodować wolniejsze spływanie do miski olejowej i pozostawienie cienkiej warstwy olejowej (po prostu ma się lekko "kleić" - stąd może wolniej płynąć) ... ale ok zawsze można je sprawdzić :wink:
Zamieszczone przez xtremesystems
edge ll a lazerway ll to ok 0.5L
Edge jeżdżony w lecie a LazerWay w sezonie jesiennym pewnie?
woda sie nie wchlania do oleju co najwyzej detergenty obnizaja napiecie powierzchniowe i powstaja mikrocele emulsji....
Parafiny jesli sie wytracaja to rownomiernie na calej obj oleju powodujac metnienie
co do parafin to chyba minela epoka olejow z zparafinami chociaz znajac globalizacje wszyscy gonia za szybkoscia produkcji stad oleje staja sie znowu tandetne [ nie wszystkie]
tak czy inaczej takie testy to swietny dowod na klase oleju i zachowanie sie podczas mrozow
To może jedna osoba pozbierałaby próbki olejów, później przelanie wszystkich do identycznych opakowań np PRÓBÓWKA 25mm x 200mm i wtedy test? Przesłanie próbki oleju to groszowa sprawa, a dałoby fajny pogląd na różne oleje.
jestem za
Pisałem wyżej POST !!!, pierwszy na tej stronie ... ze mogę zrobić taki test ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
To może jedna osoba pozbierałaby próbki olejów, później przelanie wszystkich do identycznych opakowań np PRÓBÓWKA 25mm x 200mm i wtedy test? Przesłanie próbki oleju to groszowa sprawa, a dałoby fajny pogląd na różne oleje.
jestem za
Pisałem wyżej POST !!!, pierwszy na tej stronie ... ze mogę zrobić taki test ...
Gdzieś za dwa tygodnie będe zmieniać olej, podeślę ci nowy jak i zużyty amsoil :szeroki_usmiech
Gdzieś za dwa tygodnie będe zmieniać olej, podeślę ci nowy jak i zużyty amsoil :szeroki_usmiech
Piramida przecież ten TEST już jest zrobiony , ale pewnie twój olej jest mocniej zjechany ,,, wiec możesz podesłać .. tylko zużyty ... świeży mam
ku przypomnieniu
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ccc75FcR1Z0[/youtube][/quote]
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Millesrs XFD PD 5w40
Lotos 5w/40 bez 505.01 - zobaczymy jak parametry z papieru przełożą się na niską temperaturę.
Ten będzie szczególnie ciekawy IMO. Wprawdzie Lotos bez normy do PD, więc nie do końca identyczne normy w obydwu, ale jeden z lepszych polskich olejów vs. europejska czołówka.
Ja tylko powiem że te testy można spobie wsadzić w 4 litery.
Olej nie przeciska się przez węża o średnicy 1cm ale przez kanały smarne często o średnicy 1mm a tutaj ważna jest pompowalność w tym CCS lub MRV.
Motule 300V też fajnie pływają w butelkach na Syberii a sam producent twierdzi, że PP= -36C i nic więcej.
Zgadzam się. Parametry te mówią coś na temat dynamicznych własności oleju, podczas gdy "gra w butelkę" raczej o statycznych - de facto jest "wariantem" testu ASTM D97 służącego wyznaczeniu temperatury płynięcia. Z punktu widzenia sytuacji dynamicznej przy uruchamianiu silnika, kiedy to olej jest poddawany naprężeniom, ten test nie jest miarodajny - olej spływający w butelce wolniej - w faktycznej sytuacji w silniku może dotrzeć do rozrządu szybciej niż ten, który pierwszy (bez dodatkowych wymuszeń) spłynął na dno butelki.
Co nie oznacza, że niefajnie się patrzy na te bursztynowe strumyczki
Kupiłem Skode Octavie I 1.9TDi AHF 110KM i z tego co widzę to jeździła ona na Mobil 1 5W50, Mobil 1 15W50, Castrol 5W30, Castrol Edge 5W40 ( taka mu lali w ASO Skody WIMAR w Warszawie) i obecnie jeździ na Mobil 1 super 3000 XE 5W30. Zastanawiam się jakim następnym olejem zalać? Czy może sobie wlać sobie Motul X-cess 8100 5W40 czy lać ten co teraz jest? Czy to wsio ryba byle syntetyk?
Zrobiłem dzisiaj 300 km na Dexos2 razem przejechane jest około 600... KU... wa , zleje ten olej chyba przed wyjazdem na wszystkich świętych albo zaraz po ... , co tu dużo pisać ... ujmę to w dwóch słowach .. JEST H...owo ..!!! głośno docierają do mnie jakieś dziwne dźwięki szmery ... szumy , stuki ... ogólnie gniot wrrrr
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
A ja mam pozytywne wrażenia po zalaniu AMSOIL AFL, jest dużo ciszej niż na 15kkm MOTUL X-CLEAN C3. Niestety nie pamiętam jak było na świeżym MOTUL X-CLAN C3 :-(
Komentarz