Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    Ciekaw jestem czemu do kur.. nedzy ludzie wieszaja psy na castrolu. Moj silnik bardzo ladnie pracowal na tym oleju. wydaja kase na Bog wie jakie wynalazki co sie nie sprawdzaja. narqzie statoil vs castrol wygrywa castrol.

    Decydujace bedzieodpalanie w zime. jesli bedzie tak samo to wracam do edge

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez loru
      Bez obrazy ale te karty to się do kibla na podcierkę nadają i nie wiele mają wspólnego z tym jak ten olej zachowuje się w motorku.
      oczywiście. Dlatego zawsze ważniejsze są opinie użytkowników zadowolonych czy też nie z danego oleju niż papierowo-marketingowa beblanina.

      Zamieszczone przez loru
      tak zachwalany AMSOIL wylatuje z mojego serduszka, większej kupy to nie miałem zalanej,
      taaaa a co powiesz na to, że zaraz po poście pidziek napisałem sobie swój post ...ale nie umieszczałem na forum, żeby nie podgrzewać atmosfery gdyż olej firmy A jest mi już całkiem obojętny. Post brzmiał:

      " :bajer nie macie wrażenia, że "bijecie pianę" i wracacie do tematów już poruszanych w tym wątku ...? (tego o czym piszecie nie zrozumie zapewne większość czytających...)
      Zamieszczone przez Pidziek
      karty charakterystyk mają się w 50% nijak do parametrów oleju w silniku z praktycznego punku widzenia
      o tak...zgadza się - przereklamowany wg. mnie Amsoil z hiper kosmicznymi parametrami (papier jest cierpliwy) ... i wszystko jasne :roll: " ...

      Zamieszczone przez loru
      Zalewam z powrotem Millers XFE-PD 5w40 najlepsze co maiłem zalane do tej pory.
      w aucie żony Millers (ze specyfikacją Forda) sprawdził się naprawdę dobrze
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        Loru co do kart tosie nie zgodze. amsoil jest gowniany na karcie i nawet tanczenie pidźka na okolo ogniska nie sprawi ze ams bedzie dobry w silniku.

        motul xclean+ jest gowniany na papierze (wydaje sie "ciezki i gesty") i auto jest mulowate.

        wiec najlepszy wybor to patrzec w karte i uzywac glowy . i nie wierzyc w magiczne wlasciwosci PAO amsow. millersowi i innych drogich cudow

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez loru
          TDI na PD to porządny półsyntetyk a nie syntetyk będzie lepszy.
          półsyntetyk, HC czy inny ale o SAE 5W/40 ...z tym 10W/40 bym nie przesadzał szkoda silników z turbiną, zwłaszcza w zimie.

          dzida :diabelski_usmiech

          Zamieszczone przez xtremesystems
          czemu do kur.. nedzy ludzie wieszaja psy na castrolu.
          zrobię Tobie kiedyś fotkę tego co pozostawia Castrol w silniku...do tej pory pod pokrywą zaworów w aucie żony mam "złoty nalot" którego nie można usunąć nawet płukanką - zapewne pozostałość po Magnatecu :?

          Osobiście wolał bym polski olej z Lotosa lub Orlen Max Expert.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • parasite
            L&K
            • 2011
            • 1368

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            do tej pory pod pokrywą zaworów w aucie żony mam "złoty nalot" którego nie można usunąć nawet płukanką - zapewne pozostałość po Magnatecu
            Bo to pewnie te inteligentne molekuły tak się przykleiły :P
            AGR 112KM, 232Nm
            Subaru Impreza GH 2.0 150KM

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez parasite
              te inteligentne molekuły tak się przykleiły
              taaaa jasne one są tak inteligentne jak goście z marketingu firmy C .... medialny bełkot. Każdy olej ma te "inteligente molekuły".
              Chodzi o ten cholerny "pokost" który za jasny gwint nie można domyć płukankami a TBN oleju i detergenty nie mają takiej mocy - ot taka pamiątka z ASO w DE skąd auto było ściągane :twisted:

              [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 15:57 ]
              Zamieszczone przez xtremesystems
              narqzie statoil vs castrol wygrywa castrol
              z ciekawości możesz "głębiej" rozwinąć temat? Za i przeciw S i C , ponieważ raz w swoich postach jesteś zadowolony z Castrola raz z LazerWay :roll: Wcześniej miałeś Castrola Edge z tego co pamiętam.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • loru
                RS
                S_OCP Member
                • 2007
                • 4286
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                Zamieszczone przez xtremesystems
                Loru co do kart tosie nie zgodze.
                nie znam się na tych wszystkich parametrach i nie chcę znać, sprawdzam tylko czy 5W40 i czy ma aprobatę/rekomendacje 505.01, zaś wnioski wyciągam po tym jak motor się zachowuje na danym oleju.

                Zamieszczone przez xtremesystems
                i nie wierzyc w magiczne wlasciwosci PAO amsow. millersowi i innych drogich cudow
                u mnie akurat Millers sprawował się nad wyraz dobrze, czy drogi to nie wiem 150pln za 5 litrów to nie majątek, podejrzewam, że Castrola kupujesz w granicach 130pln

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                półsyntetyk, HC czy inny ale o SAE 5W/40
                mój błąd , nie doprecyzowałem oczywiście miałem na myśli 5W40

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                taaaa a co powiesz na to, że zaraz po poście pidziek napisałem sobie swój post ...ale nie umieszczałem na forum, żeby nie podgrzewać atmosfery gdyż olej firmy A jest mi już całkiem obojętny. Post brzmiał:

                " :bajer nie macie wrażenia, że "bijecie pianę" i wracacie do tematów już poruszanych w tym wątku ...? (tego o czym piszecie nie zrozumie zapewne większość czytających...)
                trza było pisać , teraz pewnie nie pluł bym sobie w twarz, że kasa na marne :evil:

                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                w aucie żony Millers (ze specyfikacją Forda) sprawdził się naprawdę dobrze
                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                Komentarz

                • xtremesystems
                  RS
                  • 2010
                  • 2254
                  • Hyundai

                  Zamieszczone przez loru
                  u mnie akurat Millers sprawował się nad wyraz dobrze, czy drogi to nie wiem 150pln za 5 litrów to nie majątek, podejrzewam, że Castrola kupujesz w granicach 130pln
                  nie wiem jaki millers miales za 150zl . do mojego silnika millers kosztuje 300zl

                  no chyba ze trident ale to tez juz nie to samo

                  [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 17:20 ]
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  z ciekawości możesz "głębiej" rozwinąć temat? Za i przeciw S i C , ponieważ raz w swoich postach jesteś zadowolony z Castrola raz z LazerWay :roll: Wcześniej miałeś Castrola Edge z tego co pamiętam.
                  prosta sprawa . na dluzsza mete ( juz prawie 2tys) S i C sa niemal identyczne.

                  spalanie jest minimalnie nizsze na C. za to na S minimalnie lepiej pracuje na zimno.




                  kluczowe i decydujace bedzie odpalanie w temp ponizej -10.
                  jesli S bedzie radzil sobie bezproblemowo w takich temp. to zostaje w aucie

                  [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 17:24 ]
                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  - zapewne pozostałość po Magnatecu :?
                  Zamieszczone przez parasite
                  Bo to pewnie te inteligentne molekuły tak się przykleiły :P
                  wydaje mi sie ze porownywanie znanej kaszany jakiej jest magnatec do udanego oleju jakim jest ciagle udoskonalany Edge to jak porownywajne PKP do DB.

                  moze za duzo napisalem ze egde wygrywa z lazerem. ale na pewno lazer narazie niczym sie nie wyroznia. doszedl do spalania porownywalnego z edge. pracuje ok.

                  jedyne gdzie moze wygrac to odpalanie na zimno



                  i to bedzie decydujace starcie

                  Komentarz

                  • sw29l
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 209

                    Jak czytam Waszą dyskusje, to zaczynam doceniac to, że ja mam do wyboru tylko 3 oleje do mojego auta. Mobil 1, Castrol Edge lub w ASO Shell'a.
                    W sklepie motoryzacyjnym na słowo ojej Motul, LM - wywalaja na mnie oczy jak żaba jajecznice. Z Millersa to sa tylko uzdatniacze do cieżkich maszyn.

                    Moj kolega pracuje w servisie WV/Audi, oni zalewaja tam wszytko Shellem - Skoda IE tez Shela uzywa i penie bym go kupil ale ten olej jest tylko w ASO i bańka 5lL to 75Euro



                    Mały edit. Porównałem wczoraj date produkcji oleju. Obecnie olej jest tylko 3 m-czny- stary byl ....1rok na sklepowych półkach nim trafił do mojego silnika.

                    nawet moj syn zauważył, ze silnik pracuje zdecydowanie ciszej po wymianie oliwy...i faktycznie zdecydowanie cichsza praca, szczegolnie na zimnym silniku

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez xtremesystems
                      Loru co do kart tosie nie zgodze. amsoil jest gowniany na karcie i nawet tanczenie pidźka na okolo ogniska nie sprawi ze ams bedzie dobry w silniku.

                      motul xclean+ jest gowniany na papierze (wydaje sie "ciezki i gesty") i auto jest mulowate.

                      wiec najlepszy wybor to patrzec w karte i uzywac glowy . i nie wierzyc w magiczne wlasciwosci PAO amsow. millersowi i innych drogich cudow






                      +1


                      Patrzec w karte- albo w karty [ sklad tez duzo zdradza] i napisalem PLUS WLASNY ROZUM - my wszyscy mamy juz wyrobiony poglad i jestesmy odporni na MARKETING

                      [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 18:10 ]
                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez loru
                      Bez obrazy ale te karty to się do kibla na podcierkę nadają i nie wiele mają wspólnego z tym jak ten olej zachowuje się w motorku.
                      oczywiście. Dlatego zawsze ważniejsze są opinie użytkowników zadowolonych czy też nie z danego oleju niż papierowo-marketingowa beblanina.

                      Zamieszczone przez loru
                      tak zachwalany AMSOIL wylatuje z mojego serduszka, większej kupy to nie miałem zalanej,
                      taaaa a co powiesz na to, że zaraz po poście pidziek napisałem sobie swój post ...ale nie umieszczałem na forum, żeby nie podgrzewać atmosfery gdyż olej firmy A jest mi już całkiem obojętny. Post brzmiał:

                      " :bajer nie macie wrażenia, że "bijecie pianę" i wracacie do tematów już poruszanych w tym wątku ...? (tego o czym piszecie nie zrozumie zapewne większość czytających...)
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      karty charakterystyk mają się w 50% nijak do parametrów oleju w silniku z praktycznego punku widzenia
                      o tak...zgadza się - przereklamowany wg. mnie Amsoil z hiper kosmicznymi parametrami (papier jest cierpliwy) ... i wszystko jasne :roll: " ...

                      Zamieszczone przez loru
                      Zalewam z powrotem Millers XFE-PD 5w40 najlepsze co maiłem zalane do tej pory.
                      w aucie żony Millers (ze specyfikacją Forda) sprawdził się naprawdę dobrze

                      1. Potwierdzam - bijemy piane - ale szukamy prawdy.....
                      2. Masz racje, karty charakterystyki to powoli robi sie folder reklamowy gdzie normy i standardy badan sa dobierane tak by uzyskac lpeszy paramerty cyfrowy
                      3. Aby firma [ obojetnie jaka, tutaj np olejowa] osiagnela sukces sa wazne 3 rzeczy: marketing, marketing i marketing - wiec trzeba byc czujnym - stad to forum i szukanie obiektywnych i oraktycznych informacji
                      4. KArta charakterystyki zdradza troche sklad oleju stad mozna -dzieki wiedzy tu zdobytej - wywnioskowac potencjalny sklad i zachowanie sie oleju
                      5. Kolejny atrybut to odpowiedni dobor oleju do silnika - nie dziwmy sie jak lejemy nieodpowieni to dzieja sie dziwne rzeczy
                      6. CASTROLtemat rzeka - CASTROL = BP = INNE - nie mozna generalizowac ale sa poszlaki ze potrafi napaskudzic wewnatrz silnika / moze to robota konkurencji???/
                      7. Dlaczego malo piszemy o filtrach oleju - stosujac tandete z bibuly za 13,60 netto to on moze byc przyczyna degradacji silnika
                      8. Pisalem juz zeby czesto zmieniac :szeroki_usmiech ?

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez xtremesystems
                        nie wiem jaki millers miales za 150zl . do mojego silnika millers kosztuje 300zl
                        dokładnie ten XFE-PD 5w40 : http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/
                        te 300 to cena z dupy, jakiż to taki drogi ?
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • tynciu88
                          Classic
                          • 2012
                          • 6

                          U mnie z kolei na Amsoilu silnik chodzi rewelacyjnie. Dużo lepiej niż na Motulu, Millersie czy Fuchsie. Olej 0W20 a silnik R18A2. Ogólnie żaden olej nie wyciszy TDI-ka. A pisanie o wyzszosci jednego oleju nad drugim to jest takze czysty marketing osób, które piszą to wprost.

                          Komentarz

                          • Nexus6
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4847
                            • Volkswagen

                            Zamieszczone przez sw29l
                            zaczynam doceniac to, że ja mam do wyboru tylko 3 oleje do mojego auta. Mobil 1, Castrol Edge lub w ASO Shell'a.
                            a potem silnik po 30 kkm na tych smarach wyglada gorzej niz moj po dwukrotnie wiekszym przebiegu :diabelski_usmiech
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              Zamieszczone przez loru
                              Zamieszczone przez xtremesystems
                              nie wiem jaki millers miales za 150zl . do mojego silnika millers kosztuje 300zl
                              dokładnie ten XFE-PD 5w40 : http://www.millersoils.pl/produkty/p...s-xfe-pd-5w40/
                              te 300 to cena z dupy, jakiż to taki drogi ?
                              a sory 240 . przesyłka juz w gratisie . Pidzko sie szarpnął

                              potanial

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                XFE-PD 5w40 za 5L 240 zł? ...chyba żartujecie?
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • loru
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 4286
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  XFE-PD 5w40 za 5L 240 zł? ...chyba żartujecie?
                                  oj coś źle przeczytałeś :wink:
                                  XFE-PD 5w40 za 5L - 150 pln
                                  XF LONGLIFE 5W30 za 5L - 240 pln
                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez loru
                                    XFE-PD 5w40 za 5L - 150 pln
                                    no teraz jasne....poniedziałek rano był :szeroki_usmiech
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      no teraz jasne....poniedziałek rano był :szeroki_usmiech
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • hosee87
                                        Drive
                                        • 2012
                                        • 49

                                        Zamieszczone przez Nexus6
                                        a potem silnik po 30 kkm na tych smarach wyglada gorzej niz moj po dwukrotnie wiekszym przebiegu :diabelski_usmiech
                                        Nexus a Ty na czym śmigasz?

                                        Komentarz

                                        • Nexus6
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4847
                                          • Volkswagen

                                          Zamieszczone przez hosee87
                                          Zamieszczone przez Nexus6
                                          a potem silnik po 30 kkm na tych smarach wyglada gorzej niz moj po dwukrotnie wiekszym przebiegu :diabelski_usmiech
                                          Nexus a Ty na czym śmigasz?
                                          obecnie na: http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx

                                          natomiast silnik swoj mialem rozbierany przy przebiegu ok. 60 kkm, cały czas na Motulu Specificu VW504.00/507.00, zmienianym co nie wiecej niż 15 kkm i wygladal zdecydowanie lepiej niż taki sam silnik sprowadzony z anglii po jednej wymianie oleju long life - niestety nie zrobilem fotek jak byly przeszlifowane wałki w głowicy
                                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez Nexus6
                                            Zamieszczone przez hosee87
                                            Zamieszczone przez Nexus6
                                            a potem silnik po 30 kkm na tych smarach wyglada gorzej niz moj po dwukrotnie wiekszym przebiegu :diabelski_usmiech
                                            Nexus a Ty na czym śmigasz?
                                            obecnie na: http://www.amsoil.com/storefront/azo.aspx

                                            natomiast silnik swoj mialem rozbierany przy przebiegu ok. 60 kkm, cały czas na Motulu Specificu VW504.00/507.00, zmienianym co nie wiecej niż 15 kkm i wygladal zdecydowanie lepiej niż taki sam silnik sprowadzony z anglii po jednej wymianie oleju long life - niestety nie zrobilem fotek jak byly przeszlifowane wałki w głowicy
                                            Ekologia By LL :diabelski_usmiech

                                            - zuzyte silniki zanieczyszczaja srodowisko
                                            - mniejsze robocze rzebegi degraduja srdowisko - dopiero produkcja silnika jest ciazliwa dla srodowiska

                                            Rycycling oleju przepracowanego jest tak technologicznie rozwiniety ze nie ma sensu sobie ty glowy zaprzatac
                                            Dlatego LL w wielu sytuacjach sie nie sprawdzi poza flota gdzie faktycznie aspekt kosztow moze miec znaczenie.

                                            Komentarz

                                            • sw29l
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 209

                                              Zamieszczone przez Nexus6
                                              Zamieszczone przez sw29l
                                              zaczynam doceniac to, że ja mam do wyboru tylko 3 oleje do mojego auta. Mobil 1, Castrol Edge lub w ASO Shell'a.
                                              a potem silnik po 30 kkm na tych smarach wyglada gorzej niz moj po dwukrotnie wiekszym przebiegu :diabelski_usmiech
                                              Na mobilu 1 i wymianie co 15k nic mu się nie stanie, nic nie poradze, że nie ma oleju do wyboru.

                                              Komentarz

                                              • blackhawk
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 13

                                                Jaki polecacie olej na zimowy czas dla auta jeżdżącego dziennie 90km i stojącego w nocy pod chmurką (silnik 1.9 SDI).
                                                Zmieniać markę czy zostać przy Millersie XFD 5W-40?

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Zamieszczone przez blackhawk
                                                  Jaki polecacie olej na zimowy czas dla auta jeżdżącego dziennie 90km i stojącego w nocy pod chmurką (silnik 1.9 SDI).
                                                  Zmieniać markę czy zostać przy Millersie XFD 5W-40?
                                                  Zmieniac ... :-) regularnie zgodnie z interwalem.
                                                  Jedynie ilosc zimnych startow determinune krotsze interwaly.

                                                  Dobry masz olej. A silnik masz wieczny.... obstawiam 600 000 km bez glownego remontu jesli dbasz:-)

                                                  Ps. moj kolega w Polo SDI zrobil ponad 300 kkm na zwyklym lotosie syntetycznym... odpalal nawet przy minus 20 bez problemow (5W40) cjoc mial slabosci w zyciu i polal mu kilka razy polsyntetyk tez tej firmy.
                                                  Na silniku kompletnie to wrazenia nie zrobilo.

                                                  Komentarz

                                                  • ArekR
                                                    Drive
                                                    • 2012
                                                    • 52

                                                    Ja zalałem CAstrola Magnateca pół-synt. 10w-40 na miejsce motula poprzedniego właściciela, minimalnie lepiej, ale może subiektywne uczucia.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...