Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzem88
    Ambiente
    • 2012
    • 156
    • Octavia II (1Z3)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
    • CHZD 1.0 TSI 115 KM

    To też właśnie mogę mieć za darmo olej ORLEN Platinum MaxExpert V ( 504.00/507.00) i na okładce piszę, że pasuje do skody i VW, lecz ta norma mnie trochę zastanawiała..

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez krzem88
      mogę mieć za darmo olej ORLEN Platinum MaxExpert V (504.00/507.00)
      to nie ma co się zastanawiać...
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • krzem88
        Ambiente
        • 2012
        • 156
        • Octavia II (1Z3)
        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
        • CHZD 1.0 TSI 115 KM

        dziękuje

        Komentarz

        • Kapuhy
          Ambiente
          • 2008
          • 132

          Ja właśnie przejechałem 15 tys. km na Amsoil AFL, wrażenia bardzo pozytywne. Jedyny olej, którego od wymiany do wymiany dolałem tylko 0,5l. Także przy nim pozostane.

          Komentarz

          • ajoter
            Ambiente
            • 2012
            • 152
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez krzem88
            mogę mieć za darmo olej ORLEN Platinum MaxExpert V (504.00/507.00)
            to nie ma co się zastanawiać...


            hymm. wg tego




            Orlenu nawet nie ma na liście, choć nie wiem ile w tym pdf prawdy

            papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie :twisted:

            Komentarz

            • krzem88
              Ambiente
              • 2012
              • 156
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
              • CHZD 1.0 TSI 115 KM

              hmm no dość ciekawe, dlatego też szukam osób, które go używały..

              Komentarz

              • Przem78
                Rider
                • 2013
                • 561

                Zamieszczone przez ajoter
                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                Zamieszczone przez krzem88
                mogę mieć za darmo olej ORLEN Platinum MaxExpert V (504.00/507.00)
                to nie ma co się zastanawiać...


                hymm. wg tego




                Orlenu nawet nie ma na liście, choć nie wiem ile w tym pdf prawdy

                papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie :twisted:
                Też mnie to zastanawia, bo 70% olejów polecanych na forum nie ma na tej liście (na wcześniejszych są z lat 2009/2012), ciekawe co na to SAP i gwarancja ??!! i jak się ma ta lista do rzeczywistości ??!!
                Pozdr. Przemek

                Komentarz

                • Pidziek
                  RS
                  • 2011
                  • 1845

                  Też mnie to zastanawia, bo 70% olejów polecanych na forum nie ma na tej liście (na wcześniejszych są z lat 2009/2012), ciekawe co na to SAP i gwarancja ??!! i jak się ma ta lista do rzeczywistości ??!!
                  Ja na przestrzeni paru lat nigdy , powtórzę nigdy nie miałem do czynienia w przypadku Skody aby jakaś usterka była ewidentnie winą oleju prędzej to było zaniedbanie właściciela, tryb longlife i warunki utra ciężkie.

                  Zreszta od czegoś jest rozporządzenie GVo odnośnie częsci zamiennych a w tym olejów czyż nie ?
                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                  http://www.zmienolej.pl/
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                  Komentarz

                  • Przem78
                    Rider
                    • 2013
                    • 561

                    Zamieszczone przez Pidziek
                    Też mnie to zastanawia, bo 70% olejów polecanych na forum nie ma na tej liście (na wcześniejszych są z lat 2009/2012), ciekawe co na to SAP i gwarancja ??!! i jak się ma ta lista do rzeczywistości ??!!
                    Ja na przestrzeni paru lat nigdy , powtórzę nigdy nie miałem do czynienia w przypadku Skody aby jakaś usterka była ewidentnie winą oleju prędzej to było zaniedbanie właściciela, tryb longlife i warunki utra ciężkie.

                    Zreszta od czegoś jest rozporządzenie GVo odnośnie częsci zamiennych a w tym olejów czyż nie ?
                    Ale ja tego nie neguje, zadałem proste pytania:

                    - czy lista z z 06.08.2013r jest prawdziwa i aktualna ??
                    - co powie SAP na wybuch silnika w okresie gwarancji przy zalaniu olejem z poza listy ?? nie ważne czy 502.00 czy 504.00
                    - co się stanie gdy przy serwisie LL silnik wybuchnie przed planowanym terminem wymiany ?? zakładając, że olej wlany nie był oficjalnie aprobowany przez VW (504.00) i nie było go na oficjalnej liście (serwisy zaznaczają, jaki olej jest wlewany do auta, nie ma wpisu w KG i na plakietce ale w systemie jest adnotacja - przynajmniej u mnie w ASO)
                    Pozdr. Przemek

                    Komentarz

                    • xof
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 191

                      Koledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest tu:


                      Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
                      Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez ajoter
                        hymm. wg tego ...Orlenu nawet nie ma na liście
                        i nie będzie :zlosnik1:
                        Zamieszczone przez xof
                        Koledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest
                        :haha: a już "sensacja" wisiała w powietrzu .... 1
                        Zamieszczone przez xof
                        Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG
                        dokładnie. Producent oleju musi mieć specyfikację VW 504.00/507.00 a wszelkie deklaracje "przewyższa" itp to o kant d...py sobie może dany "producent" rozbić.

                        No i żeby zakończyć temat ORLEN Platinum MaxExpert V (504.00/507.00) takie tam "skaniki"... Jakieś wątpliwosci co do tego czy Platinum MaxExpert V spełnia specyfikację VW 504.00/507.00 ? :roll:
                        Załączone pliki
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Przem78
                          Rider
                          • 2013
                          • 561

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          Producent oleju musi mieć specyfikację VW 504.00/507.00
                          Czyli jeżeli wygasło to pozamiatane ??!! i to samo tyczy się pozostałych norm ??!!
                          Pozdr. Przemek

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            od czegoś jest rozporządzenie GVo ...a w tym olejów czyż nie ?
                            no nie :P

                            Zamieszczone przez Przem78
                            co powie SAP na wybuch silnika w okresie gwarancji przy zalaniu olejem z poza listy ?? nie ważne czy 502.00 czy 504.00
                            kto się w "dochodzenie" będzie bawił? ASO? ASO sprawdzi, że olej nie posiada oficjalnej aprobaty i podziękuje delikwentowi za "współpracę" Koniec i kropka. Wszelkie inne interpretacje "deklaracje" to zwykłe nadużycie...ale jak może deklarować COŚ o czym nie ma pojęcia? ...itd. Jak sobie przypominam to kiedyś jakis gosciu z OCP coś takiego napisał:
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zatwierdzony & spełnia normy VW

                            Oleje VW 505.01 oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW 505.01 nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" 505,01, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela TDI.

                            Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW 505.01, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW 505.01 zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01 oleju kontenerów jest identyczny.

                            Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW 505.01:
                            • Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
                            • Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
                            • Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."

                            Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.

                            Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW 505.01 zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza 505,01?

                            Najprostszym sposobem potwierdzania VW 505.01 homologacji, aby wyświetlić aktualną listę oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW 505.01

                            Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW 505.01 homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW 505.01. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!


                            W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.

                            Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają specyfikację 505.01 czy też specyfikację VW 504.00/507.00

                            Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW 505.01 - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją 505,01. Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW – w tym przypadku Bardahl XTC, Amsoil AFL lub Schaeffers 9000 i inne "wynalazki" .

                            Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.

                            Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.

                            Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
                            Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
                            W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
                            Prawo idzie jeszcze dalej.
                            Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji 505,01. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą.
                            Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania.
                            W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.
                            itd...
                            [ Dodano: Wto 10 Wrz, 13 19:58 ]
                            Zamieszczone przez Przem78
                            Czyli jeżeli wygasło to pozamiatane ??!! i to samo tyczy się pozostałych norm ??!!
                            czyli dana specyfikacja dla konkretnego oleju jest wystawiana przez VW na 36 m-cy a jeżeli wygaśnie to powinna byc odnowiona (przypadek Top Tec 4100 gdzie LM miał specyfikację oficjalną 505.01 ale ponownie jej nie odnowił i deklaruje posiadanie 505.01 a oficjalna specyfikacja 505.01 została wykupiona dla TT 4600 5W30 - czytaj trzeba zapłacić znów kasę, by olej znalazł się z odpowiednią specyfikacją wśród olejów zaaprobowanych przez VW. kasa kasa kas...
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Przem78
                              Rider
                              • 2013
                              • 561

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Przem78 napisał/a:
                              Czyli jeżeli wygasło to pozamiatane ??!! i to samo tyczy się pozostałych norm ??!!
                              czyli dana specyfikacja dla konkretnego oleju jest wystawiana przez VW na 36 m-cy a jeżeli wygaśnie to powinna byc odnowiona (przypadek Top Tec 4100 gdzie LM miał specyfikację oficjalną 505.01 ale ponownie jej nie odnowił i deklaruje posiadanie 505.01 a oficjalna specyfikacja 505.01 została wykupiona dla TT 4600 5W30 - czytaj trzeba zapłacić znów kasę, by olej znalazł się z odpowiednią specyfikacją wśród olejów zaaprobowanych przez VW. kasa kasa kas...
                              I takie stwierdzenie IMO: potwierdziło tylko przypuszczenia o stosowaniu olejów z norną z tabeli :erwin..." z dnia 06.08.2013 bo później mogą być jaja :szeroki_usmiech IMO w żaden sposób nie dyskredytuje olejów lepszych od n/w tylko stwierdzam fakt posiadania przez VW bazy olejów (najnowsza z 06.08.2013 na stronach https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0400_50700.pdf lub https://erwin.volkswagen.de/erwin/vo...0200_50500.pdf a ile i kiedy za to zostało zapłacone nie wnikam IMO święty spój na 4-letniej gwarancji bez cenny
                              Pozdr. Przemek

                              Komentarz

                              • krzem88
                                Ambiente
                                • 2012
                                • 156
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM
                                • CHZD 1.0 TSI 115 KM

                                To jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa odnośnie tego oleju Orlen ma ta normę 504/507.

                                VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
                                silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych

                                VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
                                benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry

                                A ja przecież potrzebuje olej specjalnie dla silników Diesla z
                                pompowtryskiwaczami ( 505.01)

                                ops: już zgłupiałem

                                Komentarz

                                • Przem78
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 561

                                  Zamieszczone przez krzem88
                                  A ja przecież potrzebuje olej specjalnie dla silników Diesla z
                                  pompowtryskiwaczami ( 505.01)
                                  To trzeba wpisać w wujka google normę 505.01 i patrzeć co wyskoczy, a później przekopać forum/lub zadać na forum pytanie co to warte :szeroki_usmiech
                                  Pozdr. Przemek

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez krzem88
                                    ja przecież potrzebuje olej specjalnie dla silników Diesla z
                                    pompowtryskiwaczami
                                    --->
                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    możesz lać zarówno olej ze specyfikacją VW 505.01 do wyboru SAE 5W/30 lub 5W/40 albo olej ze specyfikacją VW 507.00 o SAE 5W/30 i każdy z nich spełni specyfikację oleju VW dla Twojego silnika.
                                    :tuk:
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • xof
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 191

                                      Ta certyfikacja VAG kosztuje tyle co nic, tylko 3000 Euro na 3 lata:


                                      Jeśli chodzi o jasne informowanie klienta to oleje silnikowe są na samym dnie, bo:
                                      -już nie wiadomo który to syntetyk, ile jest syntetyku w danym oleju, trzeba się domyślać na podstawie PDS, czasem jest trochę informacji w MSDS a najlepiej chyba czytać te ruskie analizy składu i parametrów fizycznych
                                      -klasa lepkości też niewiele powie, bo między 5w30 a 0w40 potrafi być tylko klika % różnicy, które trzeba sobie doczytać z PDS albo lepiej z ruskich testów
                                      -teraz nawet nie wiadomo czy oficjalnie spełnia dane normy i trzeba być na bieżąco z oficjalnymi tabelami z internetu

                                      Najlepiej z normami radzi sobie GM - ma być logo dexos i żaden producent oleju tego raczej nie obejdzie.

                                      Komentarz

                                      • prz
                                        Classic
                                        • 2013
                                        • 20
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • CFHF 2.0 TDI CR 110 KM

                                        Hej,
                                        niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ani w szukajce, ani w temacie (choć może słaby ze mnie szukacz :lol: ), mianowicie:
                                        Czy od mojego silnika 2.0 TDI CFHF (110KM CommonRail) mam lać taki sam olej jaki polecacie do wersji 140 konnej? Bo to PONOĆ te same silniki z różną mapą, ale wolę się upewnić.
                                        Z góry dziękuję,
                                        pozdrawiam!

                                        Komentarz

                                        • majuDJ
                                          Rider
                                          • 2012
                                          • 464

                                          A co możecie powiedzieć o oleju ELF EXCELLIUM LDX NF 5W40 , którego można już mieć za ok 80zł? Dobry olej? Są jakieś lepsze syntetyki w tej cenie?
                                          http://www.euromove.pl

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zamieszczone przez majuDJ
                                            Są jakieś lepsze syntetyki w tej cenie?
                                            Syntetyki nie ale minerały są na pewno bo syntetyk tylko nie kosztuje :-)
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • majuDJ
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 464

                                              Czyli co ten olej pomimo oznaczeń 5W40 nie jest syntetykiem i ma parametry minerała 15W40?
                                              http://www.euromove.pl

                                              Komentarz

                                              • ajoter
                                                Ambiente
                                                • 2012
                                                • 152
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Zamieszczone przez xof
                                                Koledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest tu:


                                                Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
                                                Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.

                                                Watek się rozwija chyba z predkościa światła :shock: Ledwie co wczoraj przebrnąłem przez cały watek a już kolejne posty doszły.
                                                Fakt pomyliłem się ale szukam dla siebie hymm tzn dla mojej czeszczki nowego smarowidła. Jeżdżę chyba 4 rok z rzędu na mobilu esp. I jak narazie żadnych problemów. Dziwi mnie tylko że na początku bez problemu mogłem dostać bańkę 5 litrową ( etykieta cała po niemiecku i nic po polsku) teraz same czwórki i pełno ich w hipermarketach z pełnym naszym tłumaczeniem. Szukałem też karty charakterystyki i zamiast na stronie mobila znalazłem ja hymm.... na Julce :P Reasumując, ale mogę byc w błędzię ze ta banka 5 litrów to oryginalny olej natomiast te 4 litrowe są rozlewane w Polsce.Może to efekt placebo ale wydaje mi się ze jak lałem z tych baniek 5 litrowych to silnik jakoś lepiej pracował...
                                                No nic, przychodzi kolejny czas na zmiane i chce spróbować cos nowego. Spróbuje tego TopTeca 4600. Czy będzie dobry to sie okaże. Jeżdze dużo głównie sa to trasy ok 140 km dziennie. Poczytałem jeszcze na temat różnic pomiedzy syntetykiem a technologią syntetyczną( czyli różnica baz). Czy ma to jakiś wpływ na silnik? czy tylko działa na kieszeń producenta a nas robią w bambusa :twisted: .
                                                Poszukałem po hurtowniach w Gdańsku i cena tego oleju waha się od 238 do 273zł. Macie jakieś pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
                                                W ostateczności pozostaje mi jeszcze zakupic jakiegoś MIllersa.

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez ajoter
                                                  Macie jakieś pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?
                                                  - proszę - http://galonoleje.pl/sklep/119-liqui...0-5w30-5l.html chyba że się skusisz na - http://galonoleje.pl/sklep/220-neste...i-5w30-4l.html
                                                  ps.w bardzo dobrej cenie kupisz u nich filtry MANN - taniej nie znalazłem :wink:

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Zamieszczone przez ajoter
                                                    pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
                                                    pewny sprzedawca http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...536984322.html zamawiałem u niego olej, przesyłka była wysłana w tym samym dniu co złożone zamówienie, towar zgodny z zamówieniem.
                                                    Masz forumowych sprzedawców...a kombinujesz :wink:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...