To też właśnie mogę mieć za darmo olej ORLEN Platinum MaxExpert V ( 504.00/507.00) i na okładce piszę, że pasuje do skody i VW, lecz ta norma mnie trochę zastanawiała..
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez ajoterZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez krzem88mogę mieć za darmo olej ORLEN Platinum MaxExpert V (504.00/507.00)
hymm. wg tego
Orlenu nawet nie ma na liście, choć nie wiem ile w tym pdf prawdy
papier jest cierpliwy i wszystko przyjmie :twisted:
Komentarz
-
-
Też mnie to zastanawia, bo 70% olejów polecanych na forum nie ma na tej liście (na wcześniejszych są z lat 2009/2012), ciekawe co na to SAP i gwarancja ??!! i jak się ma ta lista do rzeczywistości ??!!
Zreszta od czegoś jest rozporządzenie GVo odnośnie częsci zamiennych a w tym olejów czyż nie ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekTeż mnie to zastanawia, bo 70% olejów polecanych na forum nie ma na tej liście (na wcześniejszych są z lat 2009/2012), ciekawe co na to SAP i gwarancja ??!! i jak się ma ta lista do rzeczywistości ??!!
Zreszta od czegoś jest rozporządzenie GVo odnośnie częsci zamiennych a w tym olejów czyż nie ?
- czy lista z z 06.08.2013r jest prawdziwa i aktualna ??
- co powie SAP na wybuch silnika w okresie gwarancji przy zalaniu olejem z poza listy ?? nie ważne czy 502.00 czy 504.00
- co się stanie gdy przy serwisie LL silnik wybuchnie przed planowanym terminem wymiany ?? zakładając, że olej wlany nie był oficjalnie aprobowany przez VW (504.00) i nie było go na oficjalnej liście (serwisy zaznaczają, jaki olej jest wlewany do auta, nie ma wpisu w KG i na plakietce ale w systemie jest adnotacja - przynajmniej u mnie w ASO)
Komentarz
-
-
Koledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest tu:
Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ajoterhymm. wg tego ...Orlenu nawet nie ma na liście
Zamieszczone przez xofKoledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest
Zamieszczone przez xofJeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG
No i żeby zakończyć temat ORLEN Platinum MaxExpert V (504.00/507.00) takie tam "skaniki"... Jakieś wątpliwosci co do tego czy Platinum MaxExpert V spełnia specyfikację VW 504.00/507.00 ? :roll:Załączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Pidziekod czegoś jest rozporządzenie GVo ...a w tym olejów czyż nie ?
Zamieszczone przez Przem78co powie SAP na wybuch silnika w okresie gwarancji przy zalaniu olejem z poza listy ?? nie ważne czy 502.00 czy 504.00
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZatwierdzony & spełnia normy VW
Oleje VW 505.01 oficjalnie zaaprobowane, vs oleje VW 505.01 nie zaaprobowane, ale producent wtierdzi, że "spełniają lub przekraczają" 505,01, rozróżnienie to może stanowić trudność dla przeciętnego właściciela TDI.
Pierwszy i największy problem, kiedy próbuje odróżnić się oleje ze specyfikacją VW 505.01, które są zatwierdzone i takie, które nie są dopuszczone, ale "twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01" jest to, że nie ma sposobu, by przeciętny konsument wiedział to, patrząc na olej butelki, ponieważ ... język który stosują producenci i który pojawia się na opakowaniach jako "VW 505.01 zatwierdzony" i "nie zatwierdzony”, ale producenci twierdzą, że spełniają lub przekraczają 505,01 oleju kontenerów jest identyczny.
Przykłady tego widać, porównując język używany przez trzy oleje, które nie posiadają oficjalnej aprobaty VW 505.01:
• Schaeffers 9000 - "spełnia 505,01 ..."
• Bardahl XTC - "spełniają lub przekraczają 505,01 ..."
• Amsoil AFL Europejskiej Formula - "spełniać a nawet przywyższa 505,01 ..."
Co ciekawe, błąd nie leży po stronie Volkswagena. Po udzielania homologacji VW wyraźnie wnioskuje o zatwierdzenie.
Więc jak, ktoś ma się dowiedzieć, czy dany olej VW 505.01 zatwierdzony lub jeżeli producent twierdzi, że spełnia lub przekracza 505,01?
Najprostszym sposobem potwierdzania VW 505.01 homologacji, aby wyświetlić aktualną listę oficjalnie zaaprobowanych olejów ze specyfikacją VW 505.01
Potencjalnie najmniej wiarygodną metodą potwierdzenia VW 505.01 homologacji (lub zatwierdzenia oleju do innych specyfikacji VW ), jest żądanie, aby zobaczyć dane o produkcie, który wyraźnie stanowi, że produkt został zatwierdzony w specyfikacji VW 505.01. To nie może być w 100% wiarygodne, ponieważ ten dokument jest wytwarzany przez producenta oleju - nie przez VW!
W celu ograniczenia liczby producentów, którzy twierdzą, że ich produkt spełnia specyfikacji OEM VW, VW wykonuje "Black Box" badania podczas każdego procesu homologacji, co oznacza, że te testy i pass / fail limity dla nich nie są przekazywane osobom trzecim!!! Badania te są wykonywane jedynie przez VW w Wolfburg, Niemcy tak, że VW osobiście bierze na siebie potwierdzenie jakości olejów, którym nadał oficjalne specyfikacje i je zaaprobował.
Ponieważ badania "Black Box" nie są ujawniane, to jest praktycznie niemożliwe, by Bardahl, Amsoil i Schaeffers powoływali się i pisali, że ich produkty spełniają specyfikację 505.01 czy też specyfikację VW 504.00/507.00
Nie oznacza to, że Schaeffers, Bardahl i produktów Amsoil nie są lepsze od niektórych olejów ze specyfikacją VW 505.01 - ale oznacza to, że VW nie przetestowała tych olejów aby zapewnić, że są one zgodne ze specyfikacją 505,01. Oznacza to również, że w przypadku zastosowania w/w olejów użytkownik nie ma prawa domagać się roszczeń w ramach gwarancji, gdyż gwarancja VW nie obejmuje roszczenia w przypadku zastosowania oleju nie zaaprobowanego oficjalnie przez VW – w tym przypadku Bardahl XTC, Amsoil AFL lub Schaeffers 9000 i inne "wynalazki" .
Niestety, niektórzy producenci olejów uciekają się do używania mądrych terminów marketingowych, takich jak, "spełnia", "przekracza" na etykietach swoich produktów. Te warunki sprawiać wrażenie, że ich produkty zgody ze specyfikacjami VW i zostały przetestowane przez VW.
Czy naprawdę jakieś różnice pomiędzy VW zatwierdzone i "spełnia" lub "przekracza" oleje? Tylko VW kontroluje badania i tylko VW może dostarczyć odpowiedzi.
Jeśli używany był zaaprobowany oficjalnie a powód awarii silnika mógł być związany z olejem, VW nie może uchylić się od gwarancja na rzecz użytkownika.
Jednakże, używając w trakcie gwarancji niezaaprobowanego przez VW oleju, użytkownik przenosi na siebie winę a nie producent a tym samym znajduje się między młotem a kowadłem ...
W USA istnieją przepisy (ustawa Magnusson-Mass), które działają przeciwko producentów samochodów odmawiającym udzielenia naprawy w ramach gwarancji, jeśli nie używany był na przykład olej ze specyfikacją VW. Podobnie jak Ford nie może powiedzieć, że można używać tylko oleju Motorcraft , VW nie może powiedzieć, że można używać tylko Castrol lub Motul. VW może określać jedynie, że ich pojazdy powinny stosować oleju, który spełnia olej ze specyfikacją 505,01 (504.00/507.00 itd…)
Prawo idzie jeszcze dalej.
Gwarancji nie można zaprzeczyć, tylko dlatego, że olej nie został zmieniony w zalecanych odstępach czasu albo dlatego, że nie spełnia specyfikacji 505,01. VW musi udowodnić, że niepowodzenie było spowodowane przez olej (testy laboratoryjne), zanim będzie mogły odmówić reklamacji. VW może w każdej chwili podać wymogi danemu producentowi oleju tak by mógł on je spełnić w celu uzyskania specyfikacji – to nie jest tajemnicą.
Między innymi specyfikacja określa minimalne wymagania dotyczące formulacji oleju. Producent oleju lub niezależne laboratorium może sprawdzać, czy olej spełnia wymogi specyfikacji, oparte na znanych standardach testowania.
W ten sposób każda firma może powiedzieć, że dany olej spełnia ich specyfikację, czy nie, ale i tak bez badań VW wg. "Black Box" będzie to nadal olej nie zaaprobowany.
itd...
Zamieszczone przez Przem78Czyli jeżeli wygasło to pozamiatane ??!! i to samo tyczy się pozostałych norm ??!!PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPrzem78 napisał/a:
Czyli jeżeli wygasło to pozamiatane ??!! i to samo tyczy się pozostałych norm ??!!
czyli dana specyfikacja dla konkretnego oleju jest wystawiana przez VW na 36 m-cy a jeżeli wygaśnie to powinna byc odnowiona (przypadek Top Tec 4100 gdzie LM miał specyfikację oficjalną 505.01 ale ponownie jej nie odnowił i deklaruje posiadanie 505.01 a oficjalna specyfikacja 505.01 została wykupiona dla TT 4600 5W30 - czytaj trzeba zapłacić znów kasę, by olej znalazł się z odpowiednią specyfikacją wśród olejów zaaprobowanych przez VW. kasa kasa kas...
Komentarz
-
-
To jeszcze jedno pytanie mi się nasuwa odnośnie tego oleju Orlen ma ta normę 504/507.
VW 507 00 - Oleje z systemem Longlife. Do silników benzynowych,
silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych
VW 504 00 - Oleje silnikowe z systemem Longlife. Do silników
benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry
A ja przecież potrzebuje olej specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczami ( 505.01)
ops: już zgłupiałem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzem88ja przecież potrzebuje olej specjalnie dla silników Diesla z
pompowtryskiwaczamiZamieszczone przez PAOLO ESCOmożesz lać zarówno olej ze specyfikacją VW 505.01 do wyboru SAE 5W/30 lub 5W/40 albo olej ze specyfikacją VW 507.00 o SAE 5W/30 i każdy z nich spełni specyfikację oleju VW dla Twojego silnika.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Ta certyfikacja VAG kosztuje tyle co nic, tylko 3000 Euro na 3 lata:
Jeśli chodzi o jasne informowanie klienta to oleje silnikowe są na samym dnie, bo:
-już nie wiadomo który to syntetyk, ile jest syntetyku w danym oleju, trzeba się domyślać na podstawie PDS, czasem jest trochę informacji w MSDS a najlepiej chyba czytać te ruskie analizy składu i parametrów fizycznych
-klasa lepkości też niewiele powie, bo między 5w30 a 0w40 potrafi być tylko klika % różnicy, które trzeba sobie doczytać z PDS albo lepiej z ruskich testów
-teraz nawet nie wiadomo czy oficjalnie spełnia dane normy i trzeba być na bieżąco z oficjalnymi tabelami z internetu
Najlepiej z normami radzi sobie GM - ma być logo dexos i żaden producent oleju tego raczej nie obejdzie.
Komentarz
-
-
Hej,
niestety nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie ani w szukajce, ani w temacie (choć może słaby ze mnie szukacz :lol: ), mianowicie:
Czy od mojego silnika 2.0 TDI CFHF (110KM CommonRail) mam lać taki sam olej jaki polecacie do wersji 140 konnej? Bo to PONOĆ te same silniki z różną mapą, ale wolę się upewnić.
Z góry dziękuję,
pozdrawiam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez majuDJSą jakieś lepsze syntetyki w tej cenie?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xofKoledze pomyliły się normy i tym samym listy, właściwa dla tego Orlena jest tu:
Jeśli ma nadrukowaną na opakowaniu normę 504/507 czy jakąkolwiek inną to producent oleju musi mieć na to papier, w przypadku 504/507 jest to papier od VAG ważny chyba na 2 lata, gdzieś tu wklejałem taki skan.
Trzeba też uważać na określenia "przewyższa wymagania", "w naszej opinii" itp.
Watek się rozwija chyba z predkościa światła :shock: Ledwie co wczoraj przebrnąłem przez cały watek a już kolejne posty doszły.
Fakt pomyliłem się ale szukam dla siebie hymm tzn dla mojej czeszczki nowego smarowidła. Jeżdżę chyba 4 rok z rzędu na mobilu esp. I jak narazie żadnych problemów. Dziwi mnie tylko że na początku bez problemu mogłem dostać bańkę 5 litrową ( etykieta cała po niemiecku i nic po polsku) teraz same czwórki i pełno ich w hipermarketach z pełnym naszym tłumaczeniem. Szukałem też karty charakterystyki i zamiast na stronie mobila znalazłem ja hymm.... na Julce :P Reasumując, ale mogę byc w błędzię ze ta banka 5 litrów to oryginalny olej natomiast te 4 litrowe są rozlewane w Polsce.Może to efekt placebo ale wydaje mi się ze jak lałem z tych baniek 5 litrowych to silnik jakoś lepiej pracował...
No nic, przychodzi kolejny czas na zmiane i chce spróbować cos nowego. Spróbuje tego TopTeca 4600. Czy będzie dobry to sie okaże. Jeżdze dużo głównie sa to trasy ok 140 km dziennie. Poczytałem jeszcze na temat różnic pomiedzy syntetykiem a technologią syntetyczną( czyli różnica baz). Czy ma to jakiś wpływ na silnik? czy tylko działa na kieszeń producenta a nas robią w bambusa :twisted: .
Poszukałem po hurtowniach w Gdańsku i cena tego oleju waha się od 238 do 273zł. Macie jakieś pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
W ostateczności pozostaje mi jeszcze zakupic jakiegoś MIllersa.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ajoterMacie jakieś pewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?
ps.w bardzo dobrej cenie kupisz u nich filtry MANN - taniej nie znalazłem :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ajoterpewne powiedzmy internetowe żrodło skąd można zamówić oleje?.
Masz forumowych sprzedawców...a kombinujesz :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
Komentarz