Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • BroHen
    Ambiente
    • 2013
    • 125
    • Superb II (3T4)

    Na obecny przelot 213tys. około 180tys km to na olejach 5W30 i o panewkach nic nie słychać.

    Komentarz

    • gruto
      L&K
      S_OCP Member
      • 2007
      • 1262
      • Octavia III (5E3)
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      wczoraj byłem z sąsiadem po odbiór nowego audi w salonie...a tu patrze - szefem czegoś tam mój najlepszy kolega z liceum . Oczywiście kawa w biurze nie jedna i trzy godziny z życia - w tym dwie o silnikach ,grupie VW , no i oczywiście OLEJE ! .
      ............... Castol castrol i jeszcze raz castrol ! - i tu nie ciśnie marketingu bo co mu zależy , ale podpiera sie tym że od a1 do r8 zalewają castrolem , przez lata , widzi przebiegi , i nic sie nie dzieje . Powiedziałem co wlałem , a mianowicie LL 5/30 , to kręcił głową ! . Kurde ja już zbaraniałem - są fakty które przemawiają na korzyść LazerWay LL 5W-30 porównując z Cast 5/30 ? - powiedziałem że mu prześlę :roll:

      Komentarz

      • Lashlo
        L&K
        S_OCP Member
        • 2007
        • 1455

        gruto, bo nie można dać się zwariować...
        3/4 świata jeździ na Castrolu,Shellu czy Mobile1 i auta jeżdżą.
        Sam mam 205kkm na tych olejach i jeździ :-)
        Po początkowym podniecaniem się tym wątkiem teraz czytam tylko z ciekawości. Leję dalej to, co mnie nie zawiodło przez ponad 200kk, po co zmieniać, kombinować?
        A że jest tu paru sprzedawców, to i trendy olejowe zmieniają się ;-)

        Komentarz

        • ajoter
          Ambiente
          • 2012
          • 152
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          Zamieszczone przez Kev

          Octavia II 1.9TDI BXE 2006, teraz mam Mobil 5W-30. Czy ktoś z was robił płukanie silnika np. za pomocą Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE przy zmianie oleju? Warto spróbować, biorąc pod uwagę, że mam BXE i przegieg 170kkm (panewki :twisted?
          Mam uraz do olejów Lm. Mialem zalanego TT 4600 przebieg 206000 i 2 tyg temu silnik powiedzial pierd....nie robie . Teraz jestem po przekładce slupka z blsa dodatkowo zamieniam dwumase na jednomas. W poniedziałek testy jak to działa. Mechanior rozebral silnik i raczej nie byla wina to panewek tylko zerwanej śruby na korbowodzie.Panewki byly w stanie idealnym. Teraz zalalem statoila 5w30 i dochodzę do wniosku ze niema sensu płacić za jakiś super smarowidlo bo jak ma się rozwalić to i tak się rozwali. Wracajac do castroli to mam od groma znajomych którzy sobie chwalą. Wiec na nastepna wymianę zalewam 5w40

          Komentarz

          • Lashlo
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1455

            ajoter, jedyny minus Castrola,Shella i Mobila1 to, że są podrabiane, więc pewne źródło to podstawa

            Komentarz

            • ajoter
              Ambiente
              • 2012
              • 152
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              No i to jest druga sprawa właśnie bo tego jest od groma w hipermarketach i nigdy nic nie wiadomo i dlatego omijam je szerokim łukiem. Oleje bralem zawsze z intercarsu lub szukam dystrybutora po przez stronę producenta oleju,ale pewności nigdy niema

              Komentarz

              • gruto
                L&K
                S_OCP Member
                • 2007
                • 1262
                • Octavia III (5E3)
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez Lashlo
                jedyny minus Castrola
                Zamieszczone przez Lashlo
                że są podrabiane
                Lashlo, tak to prawda ! - żeby mieć tą pewność gdzie oryginalny kupić ..przez to zmieniłem bo motorownia rano pracowała jak sieczkarnia , jak był ciepły to ok - ale pobałem sie że jakieś badziewie podrabiane wlałem ....i dlatego zmiana na zachwalany LazerWay LL 5W-30

                Komentarz

                • patryg
                  Classic
                  • 2014
                  • 38

                  Zalałem vito 112cdi z 2000 roku mobilem 0w40 new life
                  Wcześniej śmigał na liqui moly super lichtung 10w40
                  Zmiana poprzedzona pukaną LM
                  Wrażenia pozytywne Dźwięk całkiem inny i obroty po odpaleniu zimnego motru przestają falować po odpaleniu po 1-2 sec a nie po około 10 jak to miało mnejsce na LM(mowa o lekkim falowaniu tzn około 50 obortów na m)

                  NO i cena mobila 0w40 jest dobra
                  za 4l mobila 0w40 113 zł
                  za 5l LM 10w40 108 zł


                  Pytanie do fachowców moge zmienic w atego 1528 z 2002 roku z 15w40 na 10w40 ? przebieg MILION km wycieków brak przedmuchów brak pali od strzała przy -30 stopniach
                  Od wymiany do wymiany 25tyś km dolewam litr oleju auta smiga teraz na shellu rimula r4l

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Dobrze że Vito nie wozi solidnych ciężarów bo na tym półsyntetyku mogło by już mnie być tak różowo :-)

                    Atego cóż jest ryzyko że będzie pobór oleju ja bym zostawił

                    Zamieszczone przez ajoter
                    Mam uraz do olejów Lm. Mialem zalanego TT 4600 przebieg 206000 i 2 tyg temu silnik powiedzial pierd....nie robie
                    A skąd wiesz że to wina oleju ?
                    Idę o zakłąd że jakbyś wlał jakieokolwiek Orlena nie stało by Ci się nic więcej niż na LM bo to rónież dobry olej ...
                    Przyczyna może tkwi gdzie indziej ??
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • ajoter
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 152
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek

                      Zamieszczone przez ajoter
                      Mam uraz do olejów Lm. Mialem zalanego TT 4600 przebieg 206000 i 2 tyg temu silnik powiedzial pierd....nie robie
                      A skąd wiesz że to wina oleju ?
                      Idę o zakłąd że jakbyś wlał jakieokolwiek Orlena nie stało by Ci się nic więcej niż na LM bo to rónież dobry olej ...
                      Przyczyna może tkwi gdzie indziej ??
                      Tego nie powiedziałem że jest to wina oleju. Sam fakt i świadomość ze sie cos rozwaliło na oleju LM pozostaje. Jakiś tam uraz w łepetynie jest. Jak ten wczorajszy mecz Niemcy Brazylia :diabelski_usmiech u Brazylijczyków coś w samej świadomości pozostanie. Ale do rzeczy. Główna przyczyna tego ze silnik powiedział papa byla urwana śruba na korbowodzie- 4 cylinder. Po rozkręceniu wszystkich korbowodów panewki były w stanie idealnym. Czemu urwała sie śruba tego nie wiem.Koniec offtopu :P

                      Komentarz

                      • patryg
                        Classic
                        • 2014
                        • 38

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Dobrze że Vito nie wozi solidnych ciężarów bo na tym półsyntetyku mogło by już mnie być tak różowo :-)

                        Atego cóż jest ryzyko że będzie pobór oleju ja bym zostawił

                        Zamieszczone przez ajoter
                        Mam uraz do olejów Lm. Mialem zalanego TT 4600 przebieg 206000 i 2 tyg temu silnik powiedzial pierd....nie robie
                        A skąd wiesz że to wina oleju ?
                        Idę o zakłąd że jakbyś wlał jakieokolwiek Orlena nie stało by Ci się nic więcej niż na LM bo to rónież dobry olej ...
                        Przyczyna może tkwi gdzie indziej ??
                        Tzn słaby ten liqui moly super lichtung 10w40 ? auto dostawało cały czas po garach i nic sie nie stało.. zlałem go po 9 tys bo dźwięk silnika po odpaleniu nie był za specjalny

                        z tym drobny problem ze mam zalanego jeszcze tym liqui moly super lichtung 10w40 sprintera 412d który wazy załadowany nieraz ponad 7 ton
                        czym go zastąpić jakimś typowo ciężarowym 10w40 ? Delvacem ? lub czyms ?

                        Komentarz

                        • yunior81
                          RS
                          • 2010
                          • 1657
                          • Octavia I (1U2)
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                          Zamieszczone przez ajoter
                          Tego nie powiedziałem że jest to wina oleju. Sam fakt i świadomość ze sie cos rozwaliło na oleju LM pozostaje
                          Pozwoliłem sobie pogrubić.
                          I to jest właśnie polskie, stereotypowe myślenie.

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez ajoter
                            Po rozkręceniu wszystkich korbowodów panewki były w stanie idealnym.
                            więc to nie wina oleju, bo inaczej panewki zostałyby wytarte. Widać od razu że to przyczyna urwanej śruby na korbowodzie ale napewno na urwanie się śrubu nie miał wpływu olej w silniku.
                            Zamieszczone przez patryg
                            Delvacem
                            Delvac jest OK.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • piramida
                              RS
                              • 2009
                              • 12222
                              • Superb III (3V3)

                              ajoter, a co ma urwana śruba do oleju, co innego jak bys miał szlam, powycierane panewki itp
                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                              Komentarz

                              • patryg
                                Classic
                                • 2014
                                • 38

                                Olej do skrzyni a aprobatą MB 235.1
                                Motul http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-32.html
                                Castrol http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/19025DC7991151AA802577DD005EDD49/$File/BPXE-8BBDVU_0.pdf
                                Mobil http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...beGX-A80W.aspx

                                Z tych 3 wychodzi ze motul ma najlepsze parametry ?

                                [ Dodano: Sro 09 Lip, 14 17:52 ]
                                Zamieszczone przez patryg
                                Olej do skrzyni a aprobatą MB 235.1
                                Motul http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-32.html
                                Castrol http://msdspds.castrol.com/bpglis/FusionPDS.nsf/Files/19025DC7991151AA802577DD005EDD49/$File/BPXE-8BBDVU_0.pdf
                                Mobil http://www.mobil.com/Poland-Polish/L...beGX-A80W.aspx

                                Z tych 3 wychodzi ze motul ma najlepsze parametry ?
                                Die Mercedes-Benz Betriebsstoff-Vorschriften zeigen eine Übersicht der Anforderungen der im Fahrzeug benötigten Betriebsstoffe und der empfohlenen Produkte. Betriebsstoffe sind alle zum Betrieb eines Mercedes-Fahrzeugs / Aggregats erforderlichen Flüssigkeiten bzw. Schmiermittel z.B. Kraftstoff, Motoröl, Getriebeöl, ATF, Bremsflüssigkeit, Kühlmittel, Scheibenwaschmittel, etc.


                                TU jest cała lista z aprobatą ale wybieram z tych 3 bo mam pewne w ok cenach
                                Miałem zalac z norma mb 235.10 syntyk ale dostępne tylko w bankach 20l.

                                a Vito z fabryki i tak wyjechało z minerałem w skrzyni wiec nie będą go na silę uszczęśliwiał dodam aby dodatek mos 2 z lm do przekładni

                                Komentarz

                                • Nexus6
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2004
                                  • 4847
                                  • Volkswagen

                                  Nareszcie jakaś alternatywa dla Pentosina i LM: https://www.motul.com/pl/pl/products...nts/multi-dctf
                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                  Komentarz

                                  • patryg
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 38

                                    Które 0w30 z a5/b5 ?
                                    LM Special Tec V 0W-30 Karta Charakterystyki
                                    Motul 0w30 eco nergy Karta
                                    STATOIL LAZERWAY V 0W-30 karta
                                    MOBIL 1 0W30 FE karta
                                    Shell Helix Ultra A5/B5 0W-30 Karta
                                    Valvoline SynPower FE 0W-30 karta
                                    FUCHS TITAN SUPERSYN LL 0W30 karta
                                    AMSOIL Signature Series 0W-30 Karta
                                    NESTE CITY PRO A5/B5 0W-30 Karta
                                    TEXACO HAVOLINE 506.01 0W-30 karta
                                    CASTROL EDGE Professional A5 B5 karta
                                    RAVENOL WIV SAE 0W-30 Karta

                                    Komentarz

                                    • ajoter
                                      Ambiente
                                      • 2012
                                      • 152
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      Zamieszczone przez piramida
                                      ajoter, a co ma urwana śruba do oleju, co innego jak bys miał szlam, powycierane panewki itp
                                      Olej do urwanej śruby nic niema hymm chyba poprzednie posty musiałem pisac jeszcze pod wpływem emocji :P sorry.
                                      Wracajac do olejów i porownujac Lm4600 i Lazerway LL to Lazerway znacznie szybciej się nagrzewa niż LM hymm czyżby to zasługa tych 30 % Pao?

                                      Komentarz

                                      • yunior81
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1657
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        Używał Ktoś Liqui Moly Longtime High Tech 5W-30 ?

                                        Komentarz

                                        • raventes
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 343

                                          Jakiś czas temu miałem już zakupować olej aby go zmienić, ale uznałem że zrobię to dopiero przed zimną - mały przebieg. Teraz jednak mam pytanko odnośnie spuszczania starego oleju w silniku ASZ. Jak wiadomo zawsze spuszcza się przez korek i od razu zalewa nowy + wymiana filtra. Czy w takim przypadku zostaje dużo starego oleju :?: Jak się go można pozbyć przed zalaniem nowego :?:

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zamieszczone przez raventes
                                            Czy w takim przypadku zostaje dużo starego oleju :?: Jak się go można pozbyć przed zalaniem nowego :?:
                                            Zostaw zlew oleju na cała noc
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez raventes
                                              Jak się go można pozbyć przed zalaniem nowego
                                              w obudowie filtra oleju pozostaje sporo starego oleju, ja odsysałem w O1 1,9 TDI około 3/4 szklanki...po wyciągnięciu filtra oleju weź strzykawkę z nałożonym wężykiem (wężyk na końcu strzykawki owiń i dociśnij np drutem lub opaską zaciskową) ... jak pierwszy raz odsysałem to szwagier z mechanikiem patrzyli z uśmiechem co robię ... jak pokazałem im ile oleju mieści się w podstawie filtra oleju to byli zdziwieni. W dobrym zakładzie wymiany oleju mają odsysarkę więc trzeba ich poprosić o odessanie starego oleju z tego miejsca.
                                              Są jeszcze tacy, którzy odkręcają chłodniczkę oleju a nawet przy pomocy ciśnienia przedmuchują silnik.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • raventes
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 343

                                                Zamieszczone przez Pidziek
                                                Zostaw zlew oleju na cała noc
                                                Odpada niestety gdyż serwisuje auto mechanik, co prawda znajomy, ale jednak ruch w interesie ma więc trudno od niego wymagać żeby zajmował się tym parę godzin Zostawienie auta na placu też średnio będzie się uśmiechać.

                                                Słyszałem właśnie coś o podstawie filtra oleju, z tym że nie o odsysaniu a podobno o odkręceniu jej i wylaniu resztek. Rozumiem, że strzykawka z wężykiem która służy do zalewania olejem np skrzyń biegów też się do tego nada :?:

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez raventes
                                                  strzykawka z wężykiem która służy do zalewania olejem np skrzyń biegów też się do tego nada
                                                  wężyk musi być stosunkowo cienki.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • patryg
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 38

                                                    Który ma lepsze parametry ? ciężarówka (euro3)koparka(euro 0) i agregat(euro -1) Che kupić beczkę 208L

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...