nooooo "patrz Pan"- spodziewałem się takiego pytania...zależny z jaką specyfikacją (SAE) czy VW 507.00 czy 505.01 (ew 506.01).
Jakoś kandydata na 6 nie widzę może kilka produktów na 4,5-5 by się znalazło ale to trzeba by indywidualnie dobrać olej (uwzględniając parametry) do warunków eksploatacji i wymogów samego kierującego. Ja bym jednoznacznie nie przypisywał danemu produktowi jakichś ocen (dlatego nawet się nie rozpisywałem w poście powyżej).
Akurat w Twoim przypadku mam porównanie, bo miałem zarówno silnik AXR w O1Tur (teraz ojciec nią jeździa ja serwisuję :wink: ) a następnie BXE w OIIFL ...i wg. mnie te silniki kompletnie inaczej pracowały na tych samych olejach - AXR zdecydowanie "lepiej"... no ale to moja indywidualna ocena.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A z jakiego powodu uznałes ze Valvoline durablend 5w40 diesel jest kiepski? Chciałbym wiedzieć z czystej ciekawości bo akurat jeżdżę 2 wymianę na tym Oleju i po 10 tys był na prawdę w dobrym stanie w porównaniu np z castrolem który był zalewany w Aso przed zakupem , a był ze tak powiem tragiczny po kilku tys km. Na pewno nie dojechał do 10 tys. A co możesz polecić na zamianę właśnie tego ww Valvoline?
Tak zapytałem bo niedługo czas wymiany i myślałem że wzbogacę wiedzę :lol: Teraz mam Motula C3 X-Clean 5w40 i w zasadzie nie narzekam.
Jeździłem już na ASOwych Castrolach/shellach, potem na millersie XFE-PD, który szybko przestał mi się podobać, na Lazerwayu LL 5w30, który w zasadzie był bardzo fajny, ale zanim pojawił się u konkona ciężko dostępny i drogi i chyba coś tam jeszcze się w trakcie przewinęło.
Co do warunków eksploatacji - tu rodzi się problem. Bo mam sporo przebiegów miastowych typu ~5km i postój, ale i sporo weekendowych tras z pełnym bagażnikiem. Dodatkowo przymierzam się już coraz poważniej do wirusa.
A tak żeby sobie życie urozmaicić :lol: Zrobię rozpoznanie aktualnej sytuacji cenowej i może faktycznie zamiast szukać mózgu w d***ie to ponownie wybiorę coś z dwójki Motul/Statoil.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
taaa ...
Rozumiem, że nie jestem pierwszym który się zawiódł na Millersie? :wink:
tak przejrzałem tą całą stronę ale zbyt pochopnych wniosków bym nie wyciągał na podstawie tego "testu".
Test testem ale inaczej dany olej zachowa się podgrzewany do 150 C w kolbie probówki a inaczej w silniku. NOACK to jeden z parametrów oleju więc biorąc tylko jego pod uwagę nie uzyskamy konkretnej informacji o tym jak olej zachowa się w silniku itd...
Zamieszczone przez ajoter
wg karty ze strony motula TBN powinnien byc na poziomie 7.5
"spora" rozbieżność... :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
zbyt pochopnych wniosków bym nie wyciągał na podstawie tego "testu"
- właśnie :wink: szczególnie że są tam oleje z TBN ponad 10 i Noack 8 i zostawiają w kolbie asfalt a są i takie gdzie TBN = 6 a Noack powyżej 10 i kolba jest zupełnie czysta - zresztą chcąc sugerować się tym testem wypada zalać Castrol Magnatec 10w40
uznałes ze Valvoline durablend 5w40 diesel jest kiepski?
:chytry a ja nie napisałem, że jest kiepski tylko napisałem
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
SynPower jest lepszy jakościowo
- po prostu ma lepszą bazę i dodatki.
Na stronie Valvoline jest wyraźnie napisane: Syntetyczne:SynPower Motor Oil
SynPower 0W-40/5W-40/5W-30
SynPower XL-III 5W-30*
SynPower MST 5W-30*
SynPower MXL 0W-30/5W-30*
Za "Valvoline Team" :
DuraBlend to oleje HC czyli inaczej wysokoprzetworzony (hydrocrack) olej mineralny.
"Nie znaczy to, ze sa to zle oleje, jest to po prostu tańszy sposób na uzyskanie oleju o zbliżonych parametrach do oleju syntetycznego.
Wszystko to prawda, olej bazowy klasy HC (hydrocracking) grupy III, czy III+ to olej o zbliżonych (bez cudzysłowiu ) właściwościach do olejów bazowych syntetycznych, do tego stopnia, że niektórzy producenci (Valvoline nie!) zaliczają go do olejów syntetycznych.
Kilka słów wyjaśnienia o procesach wytwarzania:
- Mineralne oleje bazowe powstają w procesie rafinacji ropy naftowej, jednak nie wszystkie zbędne cząstki(takie jak siarkę, czy reaktywne węglowodory) można w ten sposób usunąć, co powoduje, że struktura oleju mineralnego jest "nie do końca" uporządkowana - nie do końca oczyszczona.
- Syntetyczne oleje bazowe natomiast powstają z lekkich frakcji również ropy naftowej (juz na starcie o dużo bardziej uporządkowanej strukturze) i oczyszczane są podczas zaawansowanych procesów chemicznych m.in. syntezy chemicznej i surowej rafinacji, które pozwalają na uzyskanie w pełni uporządkowanej, "zaprogramowanej" i praktycznie w pełni oczyszczonej struktury molekuł oleju."
W MSDS napisano, że DuraBlend jest "mieszanką" Grupy I i Grupy III a SynPower to wszystko Grupa III, z 20% dodatków.
CAS dla hydrokrakowanego i hydrofinished oleju bazowego jest 64742-54-7, jest to grupa II, II +, lub III.
CAS dla grupy III są to isomerates wosk 92062-09-4.
CAS dla odparafinowanego rozpuszczalnika (Grupa I) jest 64742-65-0
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
weekend ... skoro czytasz ten wątek to na pewno wiesz co koledzy chwalą-polecają... no ile razy można odpisywać na to samo pytanie zadawane w kółko ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A tak na poważnie chciałem tylko polecić markę LIQUI MOLY
Czy ktoś mógłby polecić sprawdzonego i pewnego sprzedawcę produktów tejże firmy? Był chłopak w W-wie na Woli, który "bawił się" w LM, ale teraz już nie ma tego towaru. . . .Orbit miał kogoś na miejscu, ale dawno już go nie ma na forum
[ Dodano: Sob 04 Paź, 14 13:29 ]
Swoją drogą czy naprawdę olej LM "musi" kosztować około 200 PLN? Mógłby się wypowiedzieć ktoś ze sprzedających?
Pisałem ostatnio o tym, że kumpel jest cholernie nie zadowolony z oleju który zalał do silnik a - 0W40 Fuchs ...
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
w piątek prawdopodobnie dostanę do sprawdzenia 0,5L pozostałości wlanego oleju Fuchs 0W40 (kumpel obiecał, że go przywiezie).
no i dziś zasuwam do kumpla po ten olej...rozmawiamy ja mu marudzę, że nie chce mi się zbyt wierzyć, że Fuchs aż taki badziew wypuścił :roll:
--->
Zamieszczone przez leonn
ja słyszałem w styczniu tego roku jak chodzi 1.4T na Fuchsie 0W40 i silnika nie było słychać, pracował ciszej niż mój BSE na synthoilu.
---- >
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
olej jest w nowej specyfikacji i trudno mi wyobrazić, by Fuchs (produkujący świetny olej Silkolene) wypuścił "bubla". Noooo ale poczekamy-zobaczymy, nie ma co wydawać pochopnie opinii
... no i kumpel otwiera bagażnik od Picasso i daje mi bańkę --- > REVENOLA SSL 0W40 ad: i jeszcze mów że przecież to to samo co Fuchs aż mi ręce opadły....
Więc Panowie jeszcze raz napiszę żeby było jasne ---- > całe "zamieszanie" dotyczyło Ravenola SSL 0W40 a nie Fuchsa 0W40 któremu należny zwrócić honor !!!
Faktycznie Ravenol 0W40 jest bardzo wodnisty, tak jak by w bańce woda chlupała nie olej :roll:
data produkcji 10.02.2014.
W bańce pozostało +- 0,5 l świeżego oleju, czuć go mocno tak, jak by to był Superol - zapach mocny ale bardziej chyba czuć dodatki. Co ciekawe olej po wlaniu na dłoń i roztarciu jest stosunkowo tłusty a po umyciu pod ciepłą wodą nadal lekko czuć że dłoń jest odrobinę tłusta...
Sam już nie wiem co o tym myśleć...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
witam, na wstępie chcę zaznaczyć iż jestem zupełnie nowym użytkownikiem tego forum, jak i pojazdu skoda octavia I 1,9tdi 110km. Tak więc proszę o wyrozumiałość, niewarnowanie etc.
Tydzień temu kupiłem własnie owe auto i sprzedawca nadmienił, że należy zmienić olej. On lał półsyntetyk 10w40, tyle wiem, nic więcej. Co polecilibyście?
a Ty zalewaj 5W40 ze specyfikacją VW 505.00 (najlepiej bez 505.01)
Statoil 5W40, Lotos 5W40, Valvoline 5W40 itd... napisz do forumowych sprzedawców to dostaniesz lepsze ceny i odpowiednio dobiorą Tobie olej.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz