PAOLO ESCO, nie muszę, ale za niego nie płacę jak i za filtry itp.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez fernandoLW LL 5W30 to chyba typowo lekkobiezny olej jest i nie nadaje sie do bardziej wysilonych jednostek, prawda?
Sprawa jest oczywista optymalny wybór oleju powinien iść razem z warunkami eksploatacji i być dostosowany do stanu silnika.
Zamieszczone przez fernandoskrytykował go "wlewajacy", a miesiąc później "zlewajacy"
sprawa oczywista - pomimo używania oleju LL - robimy stałe zmiany co 15 tys km a nie co +- co 30 tys ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, w instrukcji do bkd mam napisane, zeby lać olej 507.00 lub 506.01, ale przeczytałem pochlebne oponie o LW i postanowiłem go wypróbować... W teorii specyfikacje zdecydowanie spełnia. Mam odczyt temperatury oleju, wiec staram sie jeździć tak, zeby nie przekraczała ona 105 stopni, na zimno tez nie cisnę :!: Sytuacja ta miała miejsce jakiś rok temu, wówczas bylo to zwykle BKD po delikatnym programie, silnik miał przebieg 110 tysięcy km i ogólnie byl w dobrym stanie.
Co do krytyki, to mechanik "wlewajacy" swoja opinie poparl jakimiś testami laboratoryjnymi, a "zlewajacy" - stanem ogólnym oleju (nie wiedział, jaka to jest marka, ze olej byl wymieniany miesiąc wczesniej i samochód nie przejechał nawet 1000km przez ten czas). Celowo nie pisze o szczegółach, bo mógłbym cos pomylić (to bylo rok temu, a ja takiej dobrej pamięci nie mam), ale chciałbym zasięgnąć trzeciej opinii...
Oczywiście u mnie zmiany sa co rok (wtedy akurat olej miał zaledwie miesiąc) i przez ten czas przejezdzam niespełna 10 tysięcy km.
A pytam tez dlatego, ze w tej chwili mam dwa razy więcej mocy niz w serii, wiec pewnie jakas lepsza ochrona by sie przydala jednak...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandozwykle BKD po delikatnym programie
Zamieszczone przez fernandomechanik "wlewajacy" swoja opinie poparl jakimiś testami laboratoryjnymi,
Zamieszczone przez fernando"zlewajacy" - stanem ogólnym oleju
Zamieszczone przez fernandow tej chwili mam dwa razy więcej mocy niz w serii, wiec pewnie jakas lepsza ochrona by sie przydala jednak...
Chyba oczywiste że żadne oleje LL eco-sreco nie wchodzą w tym wypadku w grę. Oleje z 505.01 też możesz sobie darować - bierz pełne syntetyki, które zapewnią pełny i trwały film olejowy w szerokim spektrum zakresu obrotów silnika - najszybciej znajdziesz je wśród olejów z 505.00 oraz 506.01. Ma być "tłusto" co nie znaczy że musisz brać olej o jakimś wysokim SAE bo stracisz na przepływie i chłodzeniu.
No i interwał wymiany przy takim silniku musi uwzględniać moc silnika i styl jazdy a tym samym powinien zostać odpowiednio dobrany, jak trzeba to skrócony.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOfernando napisał/a:
zwykle BKD po delikatnym programie
do takich silników z programem to nie ma co patrzeć na specyfikacje producenta - trzeba lać tak by "było tłusto" - taki Synthoil czy któryś z olejów z 506.01 zapewniłby szerszą ochronę ukierunkowaną na silnik a nie DPF-a jak olej z VW 507.00
Co do mechaników, to powiem tak: ja się nie znam, a do obydwu mam zaufanie... Ten, który widział butelkę, opierał się raczej na testach laboratoryjnych, a nie na kartach charakterystyk.
A jeśli chodzi o sytuację obecną, to teraz już LW LL na pewno będzie za słaby, ale jednocześnie skrytykowałeś w swoim wątku"A, M czy P tak reklamowane na różnych forach", więc już sam nie wiem :roll: Miałem kupić Amsa, ale chciałem zasięgnąć Twojej opinii...
Piramida chwali teraz Fuchsa 0W30, ale nie chcę opierać się na jednej opinii, a i on trochę "testuje" - wcześniej chwalił Millersa itd... Skrócenie interwału między wymianami to sprawa oczywista.
Ale jeśli ciągle utrzymujesz, że Statoil LW LL 5W30 jest dobrym olejem, to może spróbuję jeszcze zalać go do seryjnego 2.2 i-CTDi
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandoutrzymujesz, że Statoil LW LL 5W30 jest dobrym olejem
Zamieszczone przez fernando2.2 i-CTDi
Zamieszczone przez fernandoteraz już LW LL na pewno będzie za słaby, ale jednocześnie skrytykowałeś w swoim wątku"A, M czy P tak reklamowane na różnych forach", więc już sam nie wiem Miałem kupić Amsa, ale chciałem zasięgnąć Twojej opinii...
Napiszę Tobie po południu, krótko na PW co ja bym zalał :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO, dzięki za pomoc
A każdy mówi co innego, także już nie wiem, co tu robić, żeby jeszcze to, co mówią specyfikacje, zgadzało się z rzeczywistością, to nie ma problemu, ale wygląda na to, że karta sobie a rzeczywistość sobie...
Na podstawie tego, co pisałeś i specyfikacji, to Amsoil 5W20 Signature Series wygląda nieźle, a takiego TBNu to niejeden olej mógłby mu pozazdrościć :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fernandokażdy mówi co innego, także już nie wiem, co tu robićZamieszczone przez fernandoAmsoil 5W20 Signature Series wygląda nieźle, a takiego TBNu to niejeden olej mógłby mu pozazdrościć
Zamieszczone przez fernandotakiego TBNu to niejeden olej mógłby mu pozazdrościćPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
jaki olej do tdi
WITAM. Skoro mowa o Statoil LW LL 5w30 to i ja dorzucę swoje spostrzeżenia Otóż olej wlany do 2.0 TDI PD 140 kM bez DPF 80000km przebiegu i zrobione 4000 km do tej pory Wlany po MILLERS XF LL 5w30 i na początku... lekkie rozczarowanie Silnik póki nie osiągnie 70 stopni to pracuje jakoś " chaotycznie" i trochę głośno , później jest już OK i nie można złego słowa powiedzieć Na MILLERSIE było od początku chyba równiej i ciszej a po rozgrzaniu pasażerowie pytali czemu gaszę silnik na światłach Ubywają jednakowo ok. 150 ml na 1000 przy jeździe przeważnie miejskiej na odcinkach 20-30 km MILLERS spuszczony po 9500 km bo wydawało mi się że robi się coraz głośniej ,szczególnie przy przyspieszaniu Po wymianie LW dość długo(ok150km) zachowywał barwę ciemno brązową co chyba świadczy że MILLERS dobrze wypłukał ASOwskie CASTROLE Nie wiem czy to od oleju ale na LAZERWAY częściej włącza się wentylator Na chwile obecną następna wymiana to powrót do MILLERSA ( chyba że coś ciekawego podpowiecie) Uważam że lepiej sprawował się w moim 2.0 TDI niż STATOIL
POZDRAWIAM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xcracer5w40. Mogę powiedzieć, że to jest olej, na którym silnik zauważalnie najlepiej pracuje. Na pewno pozostanę przy tym oleju dopóki to auto będzie w moich rękach
A ja cierpię gdyż nie mogę (jeszcze) :diabelski_usmiech
[ Dodano: Pią 24 Lip, 15 10:45 ]
Zamieszczone przez xcracerPoczekaj chwilę, kupię ze 3 bańki na zapas i wtedy można polecać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosxcracer napisał/a:
5w40. Mogę powiedzieć, że to jest olej, na którym silnik zauważalnie najlepiej pracuje. Na pewno pozostanę przy tym oleju dopóki to auto będzie w moich rękach
Mówiłem kto raz zazna. ...
A ja cierpię gdyż nie mogę (jeszcze) :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez pedrosxcracer napisał/a:
Poczekaj chwilę, kupię ze 3 bańki na zapas i wtedy można polecać
Estry szybko kisną.. :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Kiedy wywalasz DPFa?
Filtr mi jeszcze nie zapycha się z resztą nie ma jak :diabelski_usmiech
Btw. Jestem ciekaw jaki właściwie jest realny wpływ oleju na dpf bo teorię wszyscy znamy.
czy jakbym hipotetycznie wlewal full saps to czy aby na pewno filtr zatrulby się. .?
Komentarz
-
Komentarz