slabiej odpala. nawet na tym samym paliwie.
i tez zalezyc z jakim 1.9 porownasz
np odpala mniejwiecej jak 1.9 105 hp z a3ki. ale 1.9 110hp z sharana odpala jak rakieta.
nie mowie ze jeden chechla a drugi od strzala.
oba ladnie odpalaja. ale pewniej /silniej 1.9
PAOLO co byś zalał do swojego CAYC na zimę Shell Helix Professional AV-l 0w30 z VW 504/504 czy Mobil1 ESP 0w40 z MB. 229.51 bo pomiędzy tymi olejami mam zamiar dokonać wyboru do zalania na zimę? Chociaż xtremesystems swoim testem płynięcia zachęcił mnie to tego shella. No i papierowe parametry są dobre. Nie mogę znaleźć jak ma TBN ten shell. Z drugiej strony kusi mnie ten Mobil mimo że bez normy VW
Koledzy, a co polecicie do Audi A4 2.0TDI 140km osławiony BPW? obecnie silnik ma remont ze wzgledu na awarie pompy oleju. 8lat jeździ na Catrol EDGE 5w30 i z tego co widziałem niezły bajzel jest w silniku. Dodam, że auto nie ma już DPF-a więc 5w40 tez moze byc. :wink:
Dziękuje
też doszedłem do tego porównując dane.
xtremesystems - gdzieś czytałem (tylko teraz nie mogę tego znaleźć), że shell (i też nie mam pewności że chodziło o tego av-l) wraz ze wzrostem przebiegu gęstnieje, tak jakby zwiększał swoją lepkość pod wpływem zużycia. Słyszałeś o czyms takim???
też doszedłem do tego porównując dane.
xtremesystems - gdzieś czytałem (tylko teraz nie mogę tego znaleźć), że shell (i też nie mam pewności że chodziło o tego av-l) wraz ze wzrostem przebiegu gęstnieje, tak jakby zwiększał swoją lepkość pod wpływem zużycia. Słyszałeś o czyms takim???
Co powiecie na koncepcje zalania owego av-l 0w30 do zawirusowanego axra na chlodniejsze okresy pogodowe? Sporo krecenia sie dookola komina ale i ekspresowki/autostrady sie trafiaja.
Od jakiegos czasu trzymalem sie Motula i 5w40 ale znowu ciagnie mnie do eksperymentow
Posiadam samochód Renault Espace 1,9 dci z 2006r z przebiegiem 205 000 km
Samochód wydawało się w świetnym stanie technicznym, olej zmieniałem zawsze na 0w40
Ostatnio dolałem nawet MoS2 od liquy moly mając na uwadze powszechnie panujący temat obracania panewek w tych silnikach. Dzisiaj rano podczas spokojnej jazdy zaczęło coś stukać w silniku, silnik zaczął nierówno pracować. Oddałem auto do warsztatu i dowiedziałem się przed chwilą że jednak panewka padła. Wał bedzie przeszlifowany, nowe napewki i przegląd głowicy.
Tu rodzi sie pytanie czy lejąc 0w40 dobrze robiłem? zalać silnik po naprawie znów 0w40 czy może 5w50?
dobrze, jak sam widzisz to wina panewek a nie oleju. 0W40 ma w stosunku do 5W40 obniżoną lepkość strukturalną (lepiej, szybciej dociera do węzłów tarcia) ale przy 100C lepkość 0W40 jest prawie identyczna jak 5W40.
Zamieszczone przez tasek
zalać silnik po naprawie znów 0w40 czy może 5w50?
na zimę 5W50 chcesz lać :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
czy olej valvoline vr1 racing 5w50 można stosować s dieslu? Mechanik który robi mi silnik mówi że 0w40 to dobrze na papierze wygląda ale w rzeczywistości 1,9 dci zalewane 5w50 nie mają problemów z niskim ciśnieniem oleju i zacieraniem panewek.
Jak już tak chce to niech wleje to 5w50 a ja najwyżej sam wymienie po jakims czasie na 0w40
tasek - kopnij tego mechanika w d... Po co Tobie na zimę 5W50 :roll: Jak już się mechanik obawia tego 0W40 to zalejcie 5W40 ... (wlewanie 5W50 a potem zmiana na 0W40 - no plisss - bez sensu).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz