5W40. Daj odetchnąć silnikowi.
Marka do wyboru wystarczy przekartkować ten temat.
...np. LazerWay TDI 5W-40 (bez C3 aby nie mylić). Wybór jest bardzo duży.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Nie, nie, nie :!: 5W40 jest w sam raz. U mnie w byłej O1 sprawował się bdb przez wiele kkm :idea:
A poczytałeś troszkę o olejach i co inni wlewają do TDI na pompie :?:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
zobacz jaką lepkość ma 5w50 , 5W40 i 5W30 w 40C a potem zobacz ich lepkość strukturalną.
nie żongluj terminologią tylko do rzeczy i na temat.
Norma SAE 5W nie odnosi się do temp. +40, tylko do przedziału 0/-30.
Za lepkość w +40 odpowiada norma SAE 30/40/50 i w tym wypadku musi być inna co nie znaczy , że w którymś wypadku jest gorsza.
nie żongluj terminologią tylko do rzeczy i na temat.
luzikkkk, nie mam czasu na "pierdoły" bo jestem na ćwiczeniu na poligonie.
Doczytaj co oznacza ta "terminologia" (zwłaszcza lepkość strukturalna oleju i jak jest mierzona - pisałem kiedyś o tym - nie mylmy tego z temperaturą płynięcia) bo to, co napisałeś po prostu jest nie na temat i od razu widać, że nie wiesz dokładnie o czym piszesz.
ps. ...chyba ZIMA idzie, jak widać po zainteresowaniu olejami 0Wxx :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
pytam znow bo jeszcze nikt nie odpowiedział ;[
1.9 ahf ok 240 tys przebiegu.
od 2 lat leje 5w50 mobila 1.
chce robic chipa, dalej ten sam olej lac?
silnik co rok plukany, wczesniej u poprzedniego właściciela jeździł na casstrolu 10w40 z aso, po płukance wyszły gluty po gównie jakiem jest castrol.
pytam znow bo jeszcze nikt nie odpowiedział ;[
1.9 ahf ok 240 tys przebiegu.
od 2 lat leje 5w50 mobila 1.
chce robic chipa, dalej ten sam olej lac?
silnik co rok plukany, wczesniej u poprzedniego właściciela jeździł na casstrolu 10w40 z aso, po płukance wyszły gluty po gównie jakiem jest castrol.
nie kazdy castrol to gowno.
10w40 jest np zupelnie inny niz 5w30. i jeden to moze byc gowno a drugi calkiem przyzwoity (chociaz sa lepsze)
Doczytaj co oznacza ta "terminologia" (zwłaszcza lepkość strukturalna oleju i jak jest mierzona - pisałem kiedyś o tym - nie mylmy tego z temperaturą płynięcia) bo to, co napisałeś po prostu jest nie na temat i od razu widać, że nie wiesz dokładnie o czym piszesz.
Hehe... znowu lawirujesz i nie odpowiadasz na pytanie, wiem co to lepkość strukturalna, dynamiczna i temp. płynięcia.
Stąd moje pytanie:
w czym ten 5Wxx jest gorszy niż inny 5Wxx
skoro obydwa spełniają zimową normę 5W dla max.lepkości strukturalnej przy -30 i lepkości dynamicznej dla -35.
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
chyba ZIMA idzie, jak widać po zainteresowaniu olejami 0Wxx
czyżby od trzech lat gromadzony chrust przez Indian miał się przydać i przewidujesz -40-to st. mrozy??
w czym ten 5Wxx jest gorszy niż inny 5Wxx ,
skoro obydwa spełniają zimową normę 5W dla max.lepkości strukturalnej przy -30 i lepkości dynamicznej dla -35.
Popatrz na parametry - który będzie lepiej smarował na zimno przy porannym rozruchu (a jak wiadomo to wtedy "silnik" najbardziej dostaje po tyłku).
Mobil 5W50 - lepkość w 40C = 108
Mobil 5W40 - lepkość w 40C = 84
Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 lepkość w 40C = 72.8
Który olej wg Ciebie szybciej dotrze do węzłów tarcia np przy -20 C ?
Każdy z nich to olej o SAE 5W / ...
Dołóż do tego różnice w lepkości strukturalnej CCS czy też MRV (jak podaje Mobil)
CCS dla 5W50 = ... :roll:
CCS dla 5W40 (SN) = 6048 temp. płynięcia -44
CCS dla ESP 5W30 = 5033 temp. płynięcia - 46
Dalej masz olej o SAE 5WX a CCS idzie w dół ... Gdybyś brał pod uwagę olej a ACEA A1 to CCS byłby w granicach +- 3000
Zresztą Mobil sam wykazuje znaczne różnice w lepkości, CCS i MRV tych olejów (wiem tabelka mogłaby być nowsza ale nie chce mi się szukać po całym dniu zasuwania na poligonie).
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
:2kc no żesz kurna... można napisać "TAK najlepszy"w lecie jak auto dostaje mocno w ale w zimie już nie koniecznie (choć naprawdę wcale tak nie jest do końca) , bo szybsze/lepsze smarowanie zapewni 5W30 - pasuje :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
no i w koncu jakiś konkret.
Ja byłem święcie przekonany ze 50 bedzie"rzadszy" i w zimie lepiej sie sprawdzi.
To którego mobila 1 lac jezeli olej jeżdżony jest i w zimie -30 i w leci +40, czasem pocisnę do odcinki ale raczej się tocze, do jazdy sportowej mam auto służbowe
To którego mobila 1 lac jezeli olej jeżdżony jest i w zimie -30 i w leci +40, czasem pocisnę do odcinki ale raczej się tocze, do jazdy sportowej mam auto służbowe
do ASV to możesz lać co chcesz ( z wyjątkiem olejów LowSaps !) ale dobry 5W40 w zupełności wystarczy!
Zamieszczone przez rafiki
złotym środkiem 5w40?
nie - złotym środkiem jest dobrze dobrany olej spełniający podane wymagania producenta dotyczące danej jednostki, wpasowany w warunki eksploatacji i styl jazdy użytkownika :szeroki_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
To którego mobila 1 lac jezeli olej jeżdżony jest i w zimie -30 i w leci +40, czasem pocisnę do odcinki ale raczej się tocze, do jazdy sportowej mam auto służbowe
do ASV to możesz lać co chcesz ( z wyjątkiem olejów LowSaps !) ale dobry 5W40 w zupełności wystarczy!
Zamieszczone przez rafiki
złotym środkiem 5w40?
nie - złotym środkiem jest dobrze dobrany olej spełniający podane wymagania producenta dotyczące danej jednostki, wpasowany w warunki eksploatacji i styl jazdy użytkownika :szeroki_usmiech
Mam ahf.
Nie lubie takich stwierdzen, masz gowniany stary silnik to lej wszystko.
Chce konkretu, lej mobila 1 5w40 bo jest najlepszy dla twojego silnika i bede go lał juz zawsze.
extremesystems dobrze, że "jesteś" - jak tam Shell 0W30 się sprawuje - pytam się bo za 2 tygodnie wracam i chciałbym "coś" wybrać na zimę do 1,6 CR
LazerWay LL daje radę Mobil ESP 0W40 też ale ... :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
czyli nadal masz "stary dobry silnik" na VP a nie PD-eka na pompowtryskiwaczach.
Zamieszczone przez PiotreQ
Nie lubie takich stwierdzen, masz gowniany stary silnik to lej wszystko.
nie chodzi, że wszytsko - w sensie każdy badziew ! Chyba jasne że 15W czy 10W nie sa wskazane dla turbo ale miałem na myśli specyfikacje VW ! Możesz lać spokojnie specyfikację VW 505.00 z SAE 0W40, 5W30, 5W40 czy jak chcesz nawet 5W50 a co najlepsze masz szanse znaleźć naprawdę dobry jakościowo olej no i w dobrej cenie.
[ Dodano: Pon 12 Paź, 15 21:46 ]
Zamieszczone przez xtremesystems
narazie bdb
dzięki za info, ubywa oleju w trasie czy nie?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz