Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pedros
    RS
    • 2009
    • 1958
    • Volkswagen
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Specol jest na czystych bazach PAO + jakieś domieszki wiadomo
    Jakby miał już 30% PAO to byłoby ok przy tej cenie.

    Nie mogę doczekać się analizy tych olejów. ..

    Komentarz

    • knrdlvn
      Drive
      • 2012
      • 54
      • Octavia I combi (1U5)
      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

      Panowie pytanie o Ceratec z Liqui Moly. Zalałem przy ostatniej wymianie, przejechałem 12kkm (staram się utrzymywać ten interwał), lada dzień będę wymieniał olej. Producent podaje, że "Długotrwały efekt zmniejszania tarcia utrzymuje się do 50 000 km". Czyli kolejne zalanie Ceratec po następnych trzech wymianach, nawet jeśli przy każdej wymianie stosuje płukankę? W internecie spotkałem się z różnymi opiniami.
      Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

      Komentarz

      • PieTrzaK
        L&K
        • 2009
        • 1323
        • Octavia I (1U2)
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        knrdlvn, jak wrażenia po ceratecu?

        Tak się zastanawiam czy coś dolewać do siebie - a to mi ceratec chodzi po głowie, a to ar9100/ar9200... I sam nie wiem.

        Komentarz

        • Lashlo
          L&K
          S_OCP Member
          • 2007
          • 1455

          Panie i Panowie. Wczoraj wracając z 3Miasta zalałem pod przymusem ( żółta kontrolka oleju po 10kkm) Orlen 5-30 504/507 dedykowany dla VW i nic nie wybuchło ;-)

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez PieTrzaK
            knrdlvn, jak wrażenia po ceratecu?

            Tak się zastanawiam czy coś dolewać do siebie - a to mi ceratec chodzi po głowie, a to ar9100/ar9200... I sam nie wiem.
            Ja 9100 wrzuciłem - bardzo przyjemny klekot zrobił się. ..

            Temperaturowo nie jestem w stanie nic powiedzieć bo temperatury spadają i trudno zasymulowac te same warunki zewnętrzne.

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez pedros
              Ja 9100 wrzuciłem - bardzo przyjemny klekot zrobił się. ..
              ten 9100 nie ma wpływu na DPF-a ? Wszak w nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu (zwłaszcza FOSFORU), siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. :roll:
              I jeszcze jedna sprawa - skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem.
              Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości. W konsekwencji poza ireakcją z modyfikatorami lepkości będzie to miało też wpływ na dodatek przeciw zużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania... Jak zachowa się Archoil 9100 ...? Wiem, że 9100 to głównie nanoboran potasu ale jak się ten mix zachowa hmmm - będziesz robił UOA przepracowanego oleju, czy sobie darujesz? Pamiętam, że jak Leonn zrobił mix Synthoila z dodatkiem LM to badanie UOA przepracowanego oleju wyszło super... Z nanoboranem potasu teoretycznie powinno być jeszcze lepiej ale ...trzeba to sprawdzić by było :roll:
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • pedros
                RS
                • 2009
                • 1958
                • Volkswagen
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                Marketing głosi ze może AR9100 nie ma wpływu na DPF.
                Jeśli skład ARa jest jak podają w materiałach to swobodnie nie będzie interakcji (rzekomo duży udział estrów linolowych czyli z jednej strony polarność z drugiej właściwości dyspersyjne i myjące)

                Nanoboran wiadomo stabilny i nie tworzy lakow.

                ARA dodałem do Millersa XF z normą 507.. Pojeździmy zobaczymy.

                [ Dodano: Pon 23 Lis, 15 12:40 ]
                Wszak w nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu (zwłaszcza FOSFORU), siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie.
                I jeszcze jedna sprawa - skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem.
                Właśnie poziom fosforu mnie zaintrygowal wobec ostatnich VOA gdzie podobny olej ale z nanodrive miał ten poziom niepokojąco wysoki pomimo że 507 nie normie jego poziomu

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez pedros
                  duży udział estrów
                  no właśnie tego po części się "obawiam" jak zachowają się "estry" w przypadku rozrzedzenia paliwem ... Estry są super - czyste estry (a do tego jeszcze PAO :P ) ale kiedy wejdą w relacje z innymi związkami wtedy nie wiadomo co z nich powstanie.
                  Zamieszczone przez pedros
                  507 nie normie jego poziomu
                  jasna sprawa. OEM VW to jak wiadomo MidSaps a nie jak wielu sądzi LowSaps ... fosfor jest najczęściej wymieniany, jak główny pierwiastek mający negatywny wpływ na DPF-a.

                  ACEA normuje ilość fosforu ...

                  Ja zmieniam na dniach olej ... ale kufa co mam zalać :roll: ... sam nie wiem :lol:
                  Narazie jest LazerWay LL i ... jest super. Chętnie bym coś innego sprawdził - Shella 0W30 z VW 507.00 albo jeszcze coś innego ale raczej-koniecznie 0W/ ... z ochroną DPF-a a jak nie to będzie znów LazerWay :wink:
                  Załączone pliki
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    Ja po Millersie rozważam

                    Ravenol
                    Shell 0w30
                    ... może Specol z 507 jak skład zobaczę

                    Co do ARA to ilościowo stanowi on pomijalną ilość (chyba :diabelski_usmiech
                    )

                    Komentarz

                    • knrdlvn
                      Drive
                      • 2012
                      • 54
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                      PieTrzaK, musiałbym zrobić analizę oleju, subiektywnie jest b. dobrze. Przy czym zanim zalałem Ceratec nie miałem najmniejszych zastrzeżeń do pracy silnika, przynajmniej na LM 4600, na którym gonie trzeci rok. Motul Specyfic 505.01 pracował poprawnie ale już po 10kkm słychać było że "to nie jest to". Natomiast auto kupiłem z przebiegiem 140kkm zalane wg. książki Castrol 507.00, i to był strach posłuchać silnika Teraz sobie tak kombinuje zostać przy LM, przejść na LazerWay LL 5W30, a może Specol Premium C3?
                      Piszecie tutaj że Specol ma bazy 100% PAO, czyli OK, ale C3 oznacza mid SAPS czyli jak dobrze rozumiem nie zapewnia takiej ochrony jak oleje full SAPS?
                      Niezależnie od wyboru oleju mam zamiar dalej stosować Ceratec, tylko pytanie nowa dawka co 50kkm przebiegu niezależnie od wymiany oleju?
                      Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez knrdlvn
                        przejść na LazerWay LL 5W30
                        tak

                        Zamieszczone przez knrdlvn
                        Specol ma bazy 100% PAO
                        taaa 100% PAO ad:

                        Zamieszczone przez knrdlvn
                        C3 oznacza mid SAPS czyli jak dobrze rozumiem nie zapewnia takiej ochrony jak oleje full SAPS?
                        Ty nie kompinuj masz mieć olej z VW 505.01 lub 506.01 lub VW 507.00 - każda z tych specyfikacji w OEM to MidSaps.
                        Miałem AXR i wolałem częściej zmienić olej niż "pakować super dodatki" - silnik w AXR był "igła" :P
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          paolo smialo mozesz lac shella 0w30. im chlodniej tym lepiej

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez xtremesystems
                            mozesz lac shella 0w30. im chlodniej tym lepie
                            no i dobrze, że się odezwałeś, bo miałem do Ciebie napisać z prośbą o info na temat Shella - dzięki
                            Więc pewnie będzie to Shell 0W30 ... noooo chyba, że znajdę coś innego :wink:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • paba
                              Rider
                              • 2012
                              • 284

                              Syntium 7000 0w30 DM jest wg. mnie dość ciekawą opcją
                              50% PAO + VHVI

                              Komentarz

                              • wojtaszekm
                                Drive
                                • 2014
                                • 86
                                • Volkswagen

                                Zamieszczone przez xtremesystems
                                paolo smialo mozesz lac shella 0w30. im chlodniej tym lepiej
                                Potwierdzam. Przy "normalnych" temperaturach jest jak na Lazerway'u LL, a gdy w okolicach zera i poniżej jest cichutko i od odpalenia silnik ma ten sam dźwięk (nie zmienia się w miarę wczesnego rozgrzewania oleju). Jak na razie jestem z tego shell'a zadowolony

                                Komentarz

                                • BroHen
                                  Ambiente
                                  • 2013
                                  • 125
                                  • Superb II (3T4)

                                  Zainteresowanych uprzejmie informuję, że po ca 40tys. km mój BXE z ar9100 zachowuje się bardzo poprawnie. Raz z amsoil 5W40, raz z LL 5W30, raz z Lazerwayem 5W40 C3 i teraz 6tys z Neste 5W40.
                                  Ciekawi mnie, czy ów archoil rozpuszcza się w oleju, czy też ma tendencję do utrzymywania zawiesiny czy ewentualnie do wytrącania po dłuższym postoju ..... obawiam się, że to trzecie .. :roll:
                                  Wcześniej jeździłem na ceratecu, też około 40tys. raz zalany. Autko dziwnie się czasem zachowywało, raptem dostawało wyraźnego wigoru, co dziwniejsze, na zimnym silniku w mrozy też.

                                  Komentarz

                                  • mistasz
                                    Classic
                                    • 2013
                                    • 33
                                    • Volkswagen
                                    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                    Zamieszczone przez BroHen
                                    Zainteresowanych uprzejmie informuję, że po ca 40tys. km mój BXE z ar9100 zachowuje się bardzo poprawnie. Raz z amsoil 5W40, raz z LL 5W30, raz z Lazerwayem 5W40 C3 i teraz 6tys z Neste 5W40.
                                    Jak oceniasz te oleje? Szczególnie jak zachowywał się LL 5W30 i teraźniejszy Neste?

                                    Komentarz

                                    • BroHen
                                      Ambiente
                                      • 2013
                                      • 125
                                      • Superb II (3T4)

                                      Zamieszczone przez mistasz
                                      Jak oceniasz te oleje? Szczególnie jak zachowywał się LL 5W30 i teraźniejszy Neste?
                                      LL 5W30 był w minioną zimę, więc co do porównania z Neste 5W40 poczekam do wymiany (pewno pocz. lutego). Późno połapałem się, że Neste nie ma C3 więc dla mego motoru jest bardziej wskazany. Na dziś to nie słyszę różnic, badań nie robiłem. Natomiast na Statoilu 5W40 C3 po 10tys. motor zaczynał być głośniejszy.

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez wojtaszekm
                                        przy "normalnych" temperaturach jest jak na Lazerway'u LL, a gdy w okolicach zera i poniżej jest cichutko i od odpalenia silnik ma ten sam dźwięk (nie zmienia się w miarę wczesnego rozgrzewania oleju). Jak na razie jestem z tego shell'a zadowolony
                                        dobra kupiłem i zalałem dziś Shella 0W30 do 1.6 CR :twisted: (przy okazji wpakowałem go też do Kiaa żony :wink: ). Będzie lepsze odniesienie do pozostałych 0W30 i 0W20 które wlewałem do jej silnika. Jutro sprawdzę tego Shella w trasie. Pewne swoje spostrzeżenia i pierwsze porównania do LazerWay LL 5W30 już mam ale ... pojeżdżę jeszcze trochę (jutro trasa) by mieć lepsze porównanie.
                                        ...aha Statoil zmieniony po +- 12 tys km. Jestem z niego zadowolony. Adekwatny (jak dla mnie) stosunek cena/jakość. Ubytków praktycznie brak, nawet w trasie pod dużym obciążeniem i większych prędkościach (dolałem przez cały czas, jednorazowo +- 0,2-0,3L). Ogólnie olej dał radę. DPF wypalał się stosunkowo rzadko. Zobaczymy jak sprawdzi się Shell :roll:
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • zbynio007
                                          Drive
                                          • 2013
                                          • 94
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                          Panowie pytanko, przy przeprowadzce zapodzila mi sie gdzies ksiazka serwisowa do mojej O2 2.0 TDI BKD 16V jakie powinno być oznakowanie oleju do mojego silnka bez DPFa?

                                          Myślałem o wymianie oleju na Motul 8100 x-cess tak poradzil mi znajomy mechanik ktory on do wszystkich swoich aut leje motula. Ja wczesniej zalewałem Castrolem Edge a podobno Motul ma lepsze parametry. Auto używane zarowno w miescie jak i na trasie rocznie robie kolo 30 tys km.

                                          Co doradzicie?

                                          Komentarz

                                          • xcracer
                                            Elegance
                                            • 2014
                                            • 851
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                            Do Twojego auta lejesz olej z normą 505.01.
                                            Moja FLka:

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

                                            Komentarz

                                            • xtremesystems
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 2254
                                              • Hyundai

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              Zamieszczone przez wojtaszekm
                                              przy "normalnych" temperaturach jest jak na Lazerway'u LL, a gdy w okolicach zera i poniżej jest cichutko i od odpalenia silnik ma ten sam dźwięk (nie zmienia się w miarę wczesnego rozgrzewania oleju). Jak na razie jestem z tego shell'a zadowolony
                                              dobra kupiłem i zalałem dziś Shella 0W30 do 1.6 CR :twisted: (przy okazji wpakowałem go też do Kiaa żony :wink: ). Będzie lepsze odniesienie do pozostałych 0W30 i 0W20 które wlewałem do jej silnika. Jutro sprawdzę tego Shella w trasie. Pewne swoje spostrzeżenia i pierwsze porównania do LazerWay LL 5W30 już mam ale ... pojeżdżę jeszcze trochę (jutro trasa) by mieć lepsze porównanie.
                                              ...aha Statoil zmieniony po +- 12 tys km. Jestem z niego zadowolony. Adekwatny (jak dla mnie) stosunek cena/jakość. Ubytków praktycznie brak, nawet w trasie pod dużym obciążeniem i większych prędkościach (dolałem przez cały czas, jednorazowo +- 0,2-0,3L). Ogólnie olej dał radę. DPF wypalał się stosunkowo rzadko. Zobaczymy jak sprawdzi się Shell :roll:
                                              jakiego zalales? ect czy avl?

                                              Komentarz

                                              • zbynio007
                                                Drive
                                                • 2013
                                                • 94
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                A jak wielka jest roznica miedzy motul specyfic 5w40 i motul 8100 x-cess 5w40? oprocz tego ze specyfic spelnia norme 505.01 a x-cess 505.00 mam auto z PD ale moge zalatwic sb duzo taniej x-cessa dlatego potrzebuje dobrej rady

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez zbynio007
                                                  jakie powinno być oznakowanie oleju do mojego silnka bez DPFa?
                                                  str nr 1 ...
                                                  Zamieszczone przez zbynio007
                                                  jak wielka jest roznica miedzy motul specyfic 5w40 i motul 8100 x-cess 5w40? oprocz tego ze specyfic spelnia norme 505.01 a x-cess 505.00
                                                  poczytaj stary wątek "Jaki olej do TDI" http://forum.octaviaclub.pl/_viewtop...&postorder=asc i ten wątek, wszystko już w tym temacie było napisane.
                                                  [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 13:16 ]
                                                  Zamieszczone przez xtremesystems
                                                  ect czy avl?
                                                  zalałem ECT dokładnie ten ---> http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...633194492.html dostawca sprawdzony, dystrybutor Shell w Sulechowie. Cena chyba też ok :wink:
                                                  aha olej przyszedł w kartonie (zamówiłem cały karton) Shella, data produkcji czerwiec 2015r.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • xtremesystems
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 2254
                                                    • Hyundai

                                                    cene ma fajna . szczegolnie banke 4 l

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...