Panowie pytanie o Ceratec z Liqui Moly. Zalałem przy ostatniej wymianie, przejechałem 12kkm (staram się utrzymywać ten interwał), lada dzień będę wymieniał olej. Producent podaje, że "Długotrwały efekt zmniejszania tarcia utrzymuje się do 50 000 km". Czyli kolejne zalanie Ceratec po następnych trzech wymianach, nawet jeśli przy każdej wymianie stosuje płukankę? W internecie spotkałem się z różnymi opiniami.
Panie i Panowie. Wczoraj wracając z 3Miasta zalałem pod przymusem ( żółta kontrolka oleju po 10kkm) Orlen 5-30 504/507 dedykowany dla VW i nic nie wybuchło ;-)
Ja 9100 wrzuciłem - bardzo przyjemny klekot zrobił się. ..
ten 9100 nie ma wpływu na DPF-a ? Wszak w nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu (zwłaszcza FOSFORU), siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. :roll:
I jeszcze jedna sprawa - skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem.
Przy rozcieńczaniu oleju smarowego paliwem może dojść do szkodliwych reakcji pomiędzy dodatkami głównie pochodnymi estrów i olejem silnikowym, a w szczególności jednym z jego podstawowych składników, tj. modyfikatorem lepkości. W konsekwencji poza ireakcją z modyfikatorami lepkości będzie to miało też wpływ na dodatek przeciw zużyciowy typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate), zmniejszając skuteczność jego działania... Jak zachowa się Archoil 9100 ...? Wiem, że 9100 to głównie nanoboran potasu ale jak się ten mix zachowa hmmm - będziesz robił UOA przepracowanego oleju, czy sobie darujesz? Pamiętam, że jak Leonn zrobił mix Synthoila z dodatkiem LM to badanie UOA przepracowanego oleju wyszło super... Z nanoboranem potasu teoretycznie powinno być jeszcze lepiej ale ...trzeba to sprawdzić by było :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Marketing głosi ze może AR9100 nie ma wpływu na DPF.
Jeśli skład ARa jest jak podają w materiałach to swobodnie nie będzie interakcji (rzekomo duży udział estrów linolowych czyli z jednej strony polarność z drugiej właściwości dyspersyjne i myjące)
Nanoboran wiadomo stabilny i nie tworzy lakow.
ARA dodałem do Millersa XF z normą 507.. Pojeździmy zobaczymy.
[ Dodano: Pon 23 Lis, 15 12:40 ]
Wszak w nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu (zwłaszcza FOSFORU), siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie.
I jeszcze jedna sprawa - skład olejów przeznaczonych do samochodów z DPF/nowymi układami katalicznymi uwzględnia możliwość ich rozcieńczenia paliwem.
Właśnie poziom fosforu mnie zaintrygowal wobec ostatnich VOA gdzie podobny olej ale z nanodrive miał ten poziom niepokojąco wysoki pomimo że 507 nie normie jego poziomu
no właśnie tego po części się "obawiam" jak zachowają się "estry" w przypadku rozrzedzenia paliwem ... Estry są super - czyste estry (a do tego jeszcze PAO :P ) ale kiedy wejdą w relacje z innymi związkami wtedy nie wiadomo co z nich powstanie.
Zamieszczone przez pedros
507 nie normie jego poziomu
jasna sprawa. OEM VW to jak wiadomo MidSaps a nie jak wielu sądzi LowSaps ... fosfor jest najczęściej wymieniany, jak główny pierwiastek mający negatywny wpływ na DPF-a.
ACEA normuje ilość fosforu ...
Ja zmieniam na dniach olej ... ale kufa co mam zalać :roll: ... sam nie wiem :lol:
Narazie jest LazerWay LL i ... jest super. Chętnie bym coś innego sprawdził - Shella 0W30 z VW 507.00 albo jeszcze coś innego ale raczej-koniecznie 0W/ ... z ochroną DPF-a a jak nie to będzie znów LazerWay :wink:
PieTrzaK, musiałbym zrobić analizę oleju, subiektywnie jest b. dobrze. Przy czym zanim zalałem Ceratec nie miałem najmniejszych zastrzeżeń do pracy silnika, przynajmniej na LM 4600, na którym gonie trzeci rok. Motul Specyfic 505.01 pracował poprawnie ale już po 10kkm słychać było że "to nie jest to". Natomiast auto kupiłem z przebiegiem 140kkm zalane wg. książki Castrol 507.00, i to był strach posłuchać silnika Teraz sobie tak kombinuje zostać przy LM, przejść na LazerWay LL 5W30, a może Specol Premium C3?
Piszecie tutaj że Specol ma bazy 100% PAO, czyli OK, ale C3 oznacza mid SAPS czyli jak dobrze rozumiem nie zapewnia takiej ochrony jak oleje full SAPS?
Niezależnie od wyboru oleju mam zamiar dalej stosować Ceratec, tylko pytanie nowa dawka co 50kkm przebiegu niezależnie od wymiany oleju?
C3 oznacza mid SAPS czyli jak dobrze rozumiem nie zapewnia takiej ochrony jak oleje full SAPS?
Ty nie kompinuj masz mieć olej z VW 505.01 lub 506.01 lub VW 507.00 - każda z tych specyfikacji w OEM to MidSaps.
Miałem AXR i wolałem częściej zmienić olej niż "pakować super dodatki" - silnik w AXR był "igła" :P
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
no i dobrze, że się odezwałeś, bo miałem do Ciebie napisać z prośbą o info na temat Shella - dzięki
Więc pewnie będzie to Shell 0W30 ... noooo chyba, że znajdę coś innego :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
paolo smialo mozesz lac shella 0w30. im chlodniej tym lepiej
Potwierdzam. Przy "normalnych" temperaturach jest jak na Lazerway'u LL, a gdy w okolicach zera i poniżej jest cichutko i od odpalenia silnik ma ten sam dźwięk (nie zmienia się w miarę wczesnego rozgrzewania oleju). Jak na razie jestem z tego shell'a zadowolony
Zainteresowanych uprzejmie informuję, że po ca 40tys. km mój BXE z ar9100 zachowuje się bardzo poprawnie. Raz z amsoil 5W40, raz z LL 5W30, raz z Lazerwayem 5W40 C3 i teraz 6tys z Neste 5W40.
Ciekawi mnie, czy ów archoil rozpuszcza się w oleju, czy też ma tendencję do utrzymywania zawiesiny czy ewentualnie do wytrącania po dłuższym postoju ..... obawiam się, że to trzecie .. :roll:
Wcześniej jeździłem na ceratecu, też około 40tys. raz zalany. Autko dziwnie się czasem zachowywało, raptem dostawało wyraźnego wigoru, co dziwniejsze, na zimnym silniku w mrozy też.
Zainteresowanych uprzejmie informuję, że po ca 40tys. km mój BXE z ar9100 zachowuje się bardzo poprawnie. Raz z amsoil 5W40, raz z LL 5W30, raz z Lazerwayem 5W40 C3 i teraz 6tys z Neste 5W40.
Jak oceniasz te oleje? Szczególnie jak zachowywał się LL 5W30 i teraźniejszy Neste?
Jak oceniasz te oleje? Szczególnie jak zachowywał się LL 5W30 i teraźniejszy Neste?
LL 5W30 był w minioną zimę, więc co do porównania z Neste 5W40 poczekam do wymiany (pewno pocz. lutego). Późno połapałem się, że Neste nie ma C3 więc dla mego motoru jest bardziej wskazany. Na dziś to nie słyszę różnic, badań nie robiłem. Natomiast na Statoilu 5W40 C3 po 10tys. motor zaczynał być głośniejszy.
przy "normalnych" temperaturach jest jak na Lazerway'u LL, a gdy w okolicach zera i poniżej jest cichutko i od odpalenia silnik ma ten sam dźwięk (nie zmienia się w miarę wczesnego rozgrzewania oleju). Jak na razie jestem z tego shell'a zadowolony
dobra kupiłem i zalałem dziś Shella 0W30 do 1.6 CR :twisted: (przy okazji wpakowałem go też do Kiaa żony :wink: ). Będzie lepsze odniesienie do pozostałych 0W30 i 0W20 które wlewałem do jej silnika. Jutro sprawdzę tego Shella w trasie. Pewne swoje spostrzeżenia i pierwsze porównania do LazerWay LL 5W30 już mam ale ... pojeżdżę jeszcze trochę (jutro trasa) by mieć lepsze porównanie.
...aha Statoil zmieniony po +- 12 tys km. Jestem z niego zadowolony. Adekwatny (jak dla mnie) stosunek cena/jakość. Ubytków praktycznie brak, nawet w trasie pod dużym obciążeniem i większych prędkościach (dolałem przez cały czas, jednorazowo +- 0,2-0,3L). Ogólnie olej dał radę. DPF wypalał się stosunkowo rzadko. Zobaczymy jak sprawdzi się Shell :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Panowie pytanko, przy przeprowadzce zapodzila mi sie gdzies ksiazka serwisowa do mojej O2 2.0 TDI BKD 16V jakie powinno być oznakowanie oleju do mojego silnka bez DPFa?
Myślałem o wymianie oleju na Motul 8100 x-cess tak poradzil mi znajomy mechanik ktory on do wszystkich swoich aut leje motula. Ja wczesniej zalewałem Castrolem Edge a podobno Motul ma lepsze parametry. Auto używane zarowno w miescie jak i na trasie rocznie robie kolo 30 tys km.
przy "normalnych" temperaturach jest jak na Lazerway'u LL, a gdy w okolicach zera i poniżej jest cichutko i od odpalenia silnik ma ten sam dźwięk (nie zmienia się w miarę wczesnego rozgrzewania oleju). Jak na razie jestem z tego shell'a zadowolony
dobra kupiłem i zalałem dziś Shella 0W30 do 1.6 CR :twisted: (przy okazji wpakowałem go też do Kiaa żony :wink: ). Będzie lepsze odniesienie do pozostałych 0W30 i 0W20 które wlewałem do jej silnika. Jutro sprawdzę tego Shella w trasie. Pewne swoje spostrzeżenia i pierwsze porównania do LazerWay LL 5W30 już mam ale ... pojeżdżę jeszcze trochę (jutro trasa) by mieć lepsze porównanie.
...aha Statoil zmieniony po +- 12 tys km. Jestem z niego zadowolony. Adekwatny (jak dla mnie) stosunek cena/jakość. Ubytków praktycznie brak, nawet w trasie pod dużym obciążeniem i większych prędkościach (dolałem przez cały czas, jednorazowo +- 0,2-0,3L). Ogólnie olej dał radę. DPF wypalał się stosunkowo rzadko. Zobaczymy jak sprawdzi się Shell :roll:
A jak wielka jest roznica miedzy motul specyfic 5w40 i motul 8100 x-cess 5w40? oprocz tego ze specyfic spelnia norme 505.01 a x-cess 505.00 mam auto z PD ale moge zalatwic sb duzo taniej x-cessa dlatego potrzebuje dobrej rady
zalałem ECT dokładnie ten ---> http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...633194492.html dostawca sprawdzony, dystrybutor Shell w Sulechowie. Cena chyba też ok :wink:
aha olej przyszedł w kartonie (zamówiłem cały karton) Shella, data produkcji czerwiec 2015r.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz