Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • cytrynowiec
    L&K
    • 2015
    • 1056
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    PAOLO ESCO, parametry ciut inne choć zbliżone z AV-L, świadoma zmiana bez normy 507 czy jest to równoważne bo oba mają C3?
    Ten dystrybutor AV-L nie ma, szkoda że nawet firmowej płukanki Shella nie mają.

    Komentarz

    • elmi_k
      Classic
      • 2009
      • 16

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      zalałem ECT dokładnie ten ---> http://allegro.pl/shell-h...5633194492.html dostawca sprawdzony, dystrybutor Shell w Sulechowie. Cena chyba też ok :wink:
      aha olej przyszedł w kartonie (zamówiłem cały karton) Shella, data produkcji czerwiec 2015r.
      Z tego co widzę to kupiony przez Ciebie nie ma tych samych parametrów co AV-L 0W-30.

      Komentarz

      • LGV8V
        Classic
        • 2015
        • 27

        Cześć wszystkim!

        Jaki polecacie olej do Superba 1.9 tdi AWX 2005r. chip 161km 335nm?
        W tamtym roku zalałem Top tech 4600 nie wziął dużo oleju jakieś 300-400 ml dolałem a mam nalatane 12 tys i w zimę raczej nie musze dolewać.
        Ale wydaje mi się ze 5w40 będzie lepiej chronić silnik i turbinę przeważnie w lato.

        Zastanawiam sie nad pełnym syntetykiem a nie, Hc.
        Niestety pelen syntetyk to tylko:
        Amsoil 5w40 european 100% syntetic http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-si ... -5l-detail
        Reszta to prawdopodobnie HC ale również rozważam:
        TITAN GT1 5W-40 XTL
        Millers Oils XF Longlife 5W40
        motul 5w-40 x-clean
        DuraBlend Diesel 5W-40

        Jak myślicie który będzie najlepszy do mojego silnika lub może macie jakieś inne propozycje?
        Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
        Przebieg:172 000 tyś.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez LGV8V
          pelen syntetyk to tylko: Amsoil 5w40 european 100%
          taaa "pełen" a nawet 110% ... jak Millers "100% na bazie PAO" :bajer
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • zbynio007
            Drive
            • 2013
            • 94
            • Octavia II (1Z3)
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            Zamieszczone przez zbynio007
            jakie powinno być oznakowanie oleju do mojego silnka bez DPFa?
            str nr 1 ...
            Zamieszczone przez zbynio007
            jak wielka jest roznica miedzy motul specyfic 5w40 i motul 8100 x-cess 5w40? oprocz tego ze specyfic spelnia norme 505.01 a x-cess 505.00
            poczytaj stary wątek "Jaki olej do TDI" http://forum.octaviaclub.pl/_viewtop...&postorder=asc i ten wątek, wszystko już w tym temacie było napisane.
            [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 13:16 ]
            Zamieszczone przez xtremesystems
            ect czy avl?
            zalałem ECT dokładnie ten ---> http://allegro.pl/shell-helix-ultra-...633194492.html dostawca sprawdzony, dystrybutor Shell w Sulechowie. Cena chyba też ok :wink:
            aha olej przyszedł w kartonie (zamówiłem cały karton) Shella, data produkcji czerwiec 2015r.

            naczytalem się i teraz to już calkiem nie wiem ;/ niby jeden i drugi to pełny syntetyk trochę się parametrami różnią problem jest w tym że ojciec się porządził i już kupil Motul 8100 e-cess 5w40 pewnie mu wcisneli bo nie mieli Specific 5w40 505.01 i nie wiem co zrobic czy pojechac to sprobowac oddac

            Komentarz

            • LGV8V
              Classic
              • 2015
              • 27

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              Zamieszczone przez LGV8V
              pelen syntetyk to tylko: Amsoil 5w40 european 100%
              taaa "pełen" a nawet 110% ... jak Millers "100% na bazie PAO" :bajer
              Czyli Amsoil to też HC?
              Już sam nie wiem co wybrać. Jeden mówi tylko motul drugi fuchs trzeci valvoline.
              Czy sens jest dopłacać do millers czy amsoil?

              [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 17:48 ]
              Zamieszczone przez zbynio007
              naczytalem się i teraz to już calkiem nie wiem ;/ niby jeden i drugi to pełny syntetyk trochę się parametrami różnią problem jest w tym że ojciec się porządził i już kupil Motul 8100 e-cess 5w40 pewnie mu wcisneli bo nie mieli Specific 5w40 505.01 i nie wiem co zrobic czy pojechac to sprobowac oddac
              Ja jak już miał bym lać motula na zimę to nie Specyfika a motula x-clean 5w40 ma lepsze parametry krzepnięcia jak i gęstości w 20C.
              Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
              Przebieg:172 000 tyś.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez LGV8V
                Jeden mówi tylko motul drugi fuchs trzeci valvoline.
                proponuję z tych wymienionych - Valvoline - ps. napisz do forumowych sprzedawców to polecą Tobie odpowiedni olej w dobrej cenie. Nie przepłacaj :wink:
                Zamieszczone przez LGV8V
                Czy sens jest dopłacać do millers czy amsoil?
                nie ma ale jedni zalewają te oleje z ciekawości inni w przekonaniu, że "leją najlepsze" ... no cóż ważne by olej był dobrze dobrany do silnika i zapewniał mu pełną ochronę. Jak ktoś chce dać więcej za olej to jego sprawa.
                Zamieszczone przez LGV8V
                Czyli Amsoil to też HC?
                nie będę zajmował się Amsoilem ani Millersem (za dużo chciał byś wiedzieć na "dzień dobry" :wink: ... za dużo jest też "innych zainteresowanych" ... potem nam "goście " zrobią wjazd na forum jak ostatnio :haha: ) - możesz o nich pisać "syntetyczna technologia " będzie bardziej poprawnie.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • LGV8V
                  Classic
                  • 2015
                  • 27

                  Zmień olej poleca Fuchs 5w40 xlt.
                  Pro-choice pisałem do jednego ze sprzedawców i polecaja motula x-clean 5w-40 mówił że u nich wszyscy jeżdżą na motulu.
                  Forumowicz z forum superb poleca SynPower Xtreme MST C3 5W-40 tylko że to low saps, a wydaję mi się że jeśli jest możliwość mid saps to mid.
                  Z kolei DuraBlend Diesel 5W-40 to raczej pół syntetyk, ale jest wiele pozytywnych opinii, bynajmniej na ceneo.

                  Trochę już pogrzebałem na temat tych wszystkich olejów i widzę że w większości, to ten sam pies tylko z innej budy

                  [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 20:52 ]
                  A może zalać go LOTOS Syntetic Thermal Control 5W40 i zmieniać co 10 tyś Tylko podejrzanie tani ten olej 60 zł za 4 litr.
                  Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                  Przebieg:172 000 tyś.

                  Komentarz

                  • neoXs
                    Rider
                    • 2010
                    • 555

                    Panowie potrzebuję Waszej pomocy w doborze oleju dla szkodnika:

                    Octavia I rocznik 1999
                    przebieg: 366 tys km - oryginalny, w rodzinie od samego początku
                    silnik: 1.9 TDI 110km AGR

                    Do roku 2011 miałem lanego Castrola SLX 0W30 VW 505.01 Potem nie mam żadnych informacji co mu lano. Rok temu był to na pewno Castrol Magnatec ale nie wiem o jakiej lepkości.

                    Na chwilę obecną autko nie bierze ani grama oleju, ani też nie robi jakiś dużych przebiegów. W skrócie, z silnikiem brak problemów.

                    Zastanawiam się teraz czy mu zalać 5w30 czy 5w40 czy 10w40. Co byście polecili i jakiej marki olej? Do swojej O3 wlewam Motula i jestem zadowolony

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez neoXs
                      silnik: 1.9 TDI 110km AGR
                      AGR wymaga specyfikacji VW 505.00 ... żadne VW 505.01 czy broń Boże 507.00 !
                      Zamieszczone przez neoXs
                      autko nie bierze ani grama oleju, ani też nie robi jakiś dużych przebiegów. W skrócie, z silnikiem brak problemów.
                      zalać 0W40 ! Lepkość podobna jak 5W40 ale zdecydowanie lepsza pompowalność w niskich temperaturach.
                      Zamieszczone przez neoXs
                      zalać 5w30 czy 5w40 czy 10w40
                      żadne 10W40 !
                      Zamieszczone przez neoXs
                      Co byście polecili
                      tak jak napisałem 0W40 - proponuje Mobil 1™ Turbo Diesel 0W-40 lub Mobil 1 New Life™ 0W-40 oczywiście Motul 0W40 też się nada tak samo jak pozostałe 0W40 - do wyboru przez właściciela.

                      [ Dodano: Nie 06 Gru, 15 11:53 ]
                      Zamieszczone przez neoXs
                      miałem lanego Castrola SLX 0W30 VW 505.01
                      chyba 506.01 ...
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • neoXs
                        Rider
                        • 2010
                        • 555

                        chyba 506.01 ...
                        Patrząc na książkę serwisową to jest tam napisane dokładnie tak: "Castrol SLX 505.01" lub "Castrol SLX 0W/30".

                        Natomiast jak znalazłem ten olej tutaj: http://www.kolegaberlin.pl/product-p...c-0W30-1L.html
                        To jak byk widnieje tam norma VW 505.00 Czyżby ASO przez kilka lat nie wiedziało co leje do tego silnika? :O

                        Komentarz

                        • soberowy
                          Drive
                          • 2014
                          • 65
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM
                          • AZV 2.0 TDI 140 KM

                          Zamieszczone przez LGV8V
                          Zmień olej poleca Fuchs 5w40 xlt.
                          Pro-choice pisałem do jednego ze sprzedawców i polecaja motula x-clean 5w-40 mówił że u nich wszyscy jeżdżą na motulu.
                          Forumowicz z forum superb poleca SynPower Xtreme MST C3 5W-40 tylko że to low saps, a wydaję mi się że jeśli jest możliwość mid saps to mid.
                          Z kolei DuraBlend Diesel 5W-40 to raczej pół syntetyk, ale jest wiele pozytywnych opinii, bynajmniej na ceneo.

                          Trochę już pogrzebałem na temat tych wszystkich olejów i widzę że w większości, to ten sam pies tylko z innej budy

                          [ Dodano: Czw 03 Gru, 15 20:52 ]
                          A może zalać go LOTOS Syntetic Thermal Control 5W40 i zmieniać co 10 tyś Tylko podejrzanie tani ten olej 60 zł za 4 litr.
                          Nie żebym robił reklamę, ale trzy razy brałem olej w pro-choice, zawsze motul x-cess 5w40 i jest w porządku. Dodatkowo filtry w dobrych cenach a olej świeży a nie jakiś wyleżany na magazynie.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • LGV8V
                            Classic
                            • 2015
                            • 27

                            Zamieszczone przez soberowy

                            Nie żebym robił reklamę, ale trzy razy brałem olej w pro-choice, zawsze motul x-cess 5w40 i jest w porządku.
                            Trochę czytałem opinii i wydają się być w porządku.

                            Mam jeszcze pytanie o Lotosa o ile TRAFFIC PRO 505.01 jest tani i parametry ma bardzo dobre, o tyle LOTOS Quazar HI-TEC 5W40 wydaję się być jeszcze ciekawszy.
                            Czy próbował ktoś tego lotosa?

                            Ewentualnie zakupie fuchs 5w40 xtl mogę mieć go za 120zł i pewny olej, sperzedaję go hurtownia która ma autoryzacje fuchsa.
                            Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                            Przebieg:172 000 tyś.

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              i ect i avl maja 507.00

                              Komentarz

                              • Marcin Gugu33
                                Classic
                                • 2014
                                • 38

                                Witam jakie oleje do 2.0Tdi 170km BMN i ile wchodzi bo zawsze zapominam
                                My life, My RS.

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Widzę ze Lotos poszedł po rozum do głowy i ocknal się z letargu i wreszcie w normalnych cenach jest 507. :diabelski_usmiech




                                  Lał ktoś czy znowu ja mam testować :diabelski_usmiech

                                  Komentarz

                                  • LGV8V
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 27

                                    Normalnej czyli jakiej? Ja jak pytałem sie o quazar 5w40 na lotosie to nie mieli go, ale bylo kilka 5w30 po 260zl za 4l. :shock:
                                    W Inter cars 5w40 jest po 187zl na stronie, a oficjalnie to nawet na magazynach go nie mają.
                                    Auto: C5 2.0 HDI 140km 2011r. z FAP bez hydro
                                    Przebieg:172 000 tyś.

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      naprawde lotos z vi 155 jest mega konkurencyjny. przypominam ze obecnie mam olej z vi 204

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Lotos Quazar LL III 5w30, ma VI na poziomie 169, noack 9.0 i punkt płynięcia -48, CCS dla -30 ok. 6000.Hydrokrak gr.III z kropelką estrów. Także taki ostatni to on nie jest, cena nowej wersji też zachęcająca.Przy olejach LL przeważnie jest niski TBN i lekko "wykastrowany" z dodatków, także pomyślałbym o częstszej zmianie.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          kupiłem i zalałem dziś Shella 0W30 do 1.6 CR
                                          dokładnie ECT 0W-30 http://www.lubexcel.com/repo/docs/A1...ECT%200W30.pdf (SN, C3 BMW LL-04, MB229.51).
                                          Zimne starty bez uwag. Praca silnika cicha. Zimny lekko wkręca się na obroty bez zauważalnego "muła" (choć zaraz po zmianie z LazerWay LL i wyjeździe od mechanika miałem wrażenie że silnik pracował bardziej metalicznie). Ogólnie w cenie 104 zł za 4L ciekawy olej na zimę do silnika CR (ma specyfikację MB 229.51) Wydaje się , że AV-L https://www.esashop.ch/externalAsset...W-30_TD_DE.pdf jest ciekawszą opcją - zwłaszcza doskonały indeks lepkości dla oleju 0W30 jednak MRV ECT to 13700 a AV-L 18900. :roll:
                                          ... taka mała różnica pomiędzy w/w Shelami 0W30 (ECT ma też lepszy parametr jeżeli chodzi o temperaturę palenia i temperaturę płynięcia).

                                          "Lepkość MRV – pompowalność, ma wpływ na szybkość dopływu oleju do punktów smarowania bezpośrednio po uruchomieniu silnika; im jest niższa w danej temperaturze tym szybciej olej dopłynie do węzłów tarcia). Elementy silnika ulegają największemu zużyciu podczas jego rozruchu.
                                          Zbadano, że jedno uruchomienie silnika w niskich temperaturach powoduje zużycie silnika odpowiadające przejechaniu przez pojazd od 220 km do 450 km. Typowy olej potrzebuje około 1,5 min. na dotarcie do najdalej położonych części silnika przy temperaturze – 20C. "
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            ciekawe skad roznica mrv.
                                            lepsze bo jeszcze niedawno karta ect pokazywala vi 204 , czyli takie jak avl. teraz juz sa karty z vi180

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              Czyli tajemnica wyjaśniona dlaczego ECT :wink: Być może różnica między ECT a ECT C2/C3 i jego bliźniakiem AV-L w karatach MSDS lekko dostrzegalna w składzie, stężenie Alkaryloaminy do 5% ten pierwszy a do 3% obydwa pozostałe. Oczywiście inne lepkości 40 i 100, oraz VI i do 90% GTL. Nie widzę konkurencji w tej cenie dla tej grupy olejów przy tych parametrach.

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Być może różnica między ECT a ECT C2/C3 i jego bliźniakiem AV-L w karatach MSDS lekko dostrzegalna w składzie, stężenie Alkaryloaminy do 5% ten pierwszy a do 3% obydwa pozostałe
                                                hehe widzę, że doszedłeś do tego. Ja też wcześniej sprawdzałem karty i "bazę" ale raczej różnica jest w dodatkach, gdzie odpowiedni ich dobór i stężenie ma wpływ na parametry oleju.
                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Oczywiście do 90% GTL
                                                oczywiście, że tak - bynajmniej Shell tego nie ukrywa jak pozostali producenci ! ...

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Nie widzę konkurencji w tej cenie dla tej grupy olejów przy tych parametrach.
                                                no fakt, stosunek cena/jakość jak najbardziej odpowiedni. No i co ważne Shell nie kłamie na temat bazy tych produktów... ale te xx % PAO jednak by się przydało ko
                                                Na lato jednak wrócę do LazerWay LL ew sprawdzę "coś innego" :roll:
                                                Załączone pliki
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • xtremesystems
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 2254
                                                  • Hyundai

                                                  Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                  Czyli tajemnica wyjaśniona dlaczego ECT :wink:
                                                  ale o jaka tajemnice chodzi.


                                                  ect lepszy od avl czy na odwrot?

                                                  Komentarz

                                                  • cytrynowiec
                                                    L&K
                                                    • 2015
                                                    • 1056
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    PAOLO ESCO, GTL to przyszłość w "budżetówie" więc niech rozwijają bo jak widać jest

                                                    xtremesystems, zalej, może odczujesz różnicę, dla mnie obydwa dobre, bo jeden ma lepsze MRV a drugi inne parametry.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...