Ori Filtry zamówiłem bez kabinowego ` 176zł kurier pobranie,więc spoko. Olej wybrałem ten Penrite Enviro+C3 5w30, a kupiłem u Tomka z lejolej.pl Jeżeli się nie mylę to lewa gałka kierownicza oraz lewa tuleja tylna to koszt 110zł z wysyłką. Więc znośnie. Szukam nadal uszczelkę pod pokrywę zaworów, tak na szybko orientując się w czeluściach internetów to koszt 60zł.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez PidziekJak dla mnie parametry oleju GT1 5W40 były doskonałe zaróno wskaźnik lepkości jak i temp. zapłonu no może TBN trochę spadł ale to po 11 000km i nie do konca wiadomej zawartości może być uzasadnienie.
Co do tego czy Fuchs był sędzią we własnej - stawiam sprawę inaczej - otrzymałem kwit że dostarczyłeś olej który nie był tym co powinien być a raczej był mieszaniną czegoś bliżej niezidentyfikowanego i na tym bazuje, mam analizę i obraz spektralny. W Politykę się nie bawię bazuję na dowodach. W takich sytuacjach oleju nie wymieniam z wiadomych powodów.
Gdzie badaliście ten olej i jakie są koszty?
Komentarz
-
-
Nie ma co dramatyzować bo Japońce już dawno jeżdżą na 0w20 a Ford do ecoboosta każe lać 5w20. Amerykany też lubią podobne lepkości. Są też racingowe oleje 0w20 czyli wychodzi na to, że się da zapewnić jednocześnie właściwą ochronę. Ale... sam mam wątpliwości, czy ten kierunek jest właściwy. Jak się zacznie szukać oszczędności i zalewać najtańsze HC a potem przeciągać termin wymiany oleju to w połączeniu z niedoskonałościami nowych konstrukcji jakie bez przerwy fundują nam producenci to może skończyć się to wysypem usterek spowodowanych pośrednio lub bezpośrednio przez niewłaściwe smarowanie. Takiego Penrite Enviro+0w20 to jestem pewny ale to dobry i drogi olej a jak się 0w20 zacznie upowszechniać to się zaczną oszczędności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosNiebieski 508.00 / 509.00
Ta dwudziestka to dla mnie bariera mentalna i juz widzę ścinki metali w próbach oleju :diabelski_usmiech ....
Oczywiście dramatyzyjęale zastanawia mnie to jak to wpłynie na trwałość silnika i osprzętu (turbo).
vi 100 ~ 8
to jest za malo lepkie i beda wycieki.szczegolnie przy koncu eksploatacji oleju
juz 0w30na koniec jest nie za ciekawe( degradacja oleju)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xtremesystemsok 12-13. styl rozny , i trasa i miasto. nic nigdy nie wlewam
Ja co prawda dolewam witaminy ale to mnie zastanawia kiedy ustanowić moment zmiany.
Jak na razie mam zalanego Millersa LL z 507 i powiem ze bardzo udał się ten olej producentowi mało ubywa, temperatury oleju niższe niż na innych,
Komentarz
-
-
Spadek lepkości po pewnym przebiegu to niestety niejako "naturalne" zjawisko. Często już po 7-8 tys. km olej potrafi zaliczyć spadek "o klasę niżej" tzn. np. z 5w40 robi się 5w30 a z 5w30 robi się 5w20 .Oczywiście wiele zależy od warunków, konstrukcji silnika oraz od samego oleju oczywiście. Większość użytkowników nie ma szans tego zauważyć.
Komentarz
-
-
Ale to właśnie producenci przewidzieli (mam nadzieje) bo uwaga cytuje w sumie z Twojego opisu Shell AVL 0W30 " 50 000 km w silnikach diesla"
Od razu życie staje się piękniejsze
Poważnie jednak traktując temat, bardzo dobrze w moim silniki zdaje się robić robotę AR9100. Silnik pracuje wybitnie kulturalnie po dobrym rozgrzaniu.
Jestem ciekaw jakby zachował się ten zestaw po 30 000 km.
Teraz na dniach wlewam 0W30 ...porównam sobie kulturwę pracy :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Jeśli te 30 000 km byłoby robione na autostradzie i przy rozsądnych :szeroki_usmiech prędkościach to pełna zgoda oliwa przeżyje, być może nawet bez dolewek :lol:
Korci mnie żeby jednak teraz przy wymianie ustawić zmienny okres niech komputer (bardziej ten kalkulator) wykaże się ..... może zawoła przek moimi 15kkm :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xtremesystemsspadek lepkosci zauwazylem
Ja staram się pilnować by nie sfajdal się do oleju jak ma akcje wypalania (ciężko zauważyć ale można) choć nasze vagowskie dpfy są super w porównaniu do takiej np Insigni gdzie tam przerwanie jest nieziemsko szkodliwe.
Wracając do brzegu jednym z elementów normy 507.00 jest odporność na rozcieńczanie paliwem wiec nie ma co dramatyzować jeśli uprzednio zrobiliśmy ceramizacje albo wzbogaciliśmy olej czymś nanośliskim :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez xtremesystemsspadek lepkosci zauwazylem
statoil jakby lepiej wytrzymwal 15k km
ale duzo lafnirj chodzi w zime na shellu.
Komentarz
-
-
Shell 0W30 na pokladzie, AVL naturalnie.
Poprzedzony płukanka Valvoline tą z 1,2,4-trimetylobenzenem czyli VPS. Płukanie trwało 30 minut i nawet trochę auto przejechało.
Na koniec wleciał CERATEC.
Jeszcze za wcześnie na pieśni pochwalne bo nie wiem który czynnik zrobił robotę ale jestem zadowolony :diabelski_usmiech
[ Dodano: Sro 02 Lis, 16 20:51 ]
BTW
To nie mój tłok ale pytam jak na jałowym płukanka ma ogarnąć ten syf spod pierścieni?
Pomijam zafajdany smok olejowy który sobie systematycznie zarasta w swoim tempie jak nie płuczemy ....
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosShell 0W30 na pokladzie, AVL naturalnie.
Poprzedzony płukanka Valvoline tę z 1,2,4-trimetylobenzenem czyli VPS. Płukanie trwało 30 minut i nawet trochę auto przejechało.
Na koniec wleciał CERATEC.
Jeszcze za wcześnie na pieśni pochwalne bo nie wiem który czynnik zrobił robotę ale jestem zadowolony :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez pedros[ Dodano: Sro 02 Lis, 16 20:51 ]
BTW
To nie mój tłok ale pytam jak na jałowym płukanka ma ogarnąć ten syf z pierścieni?
Obrazek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecNo proszę zmiana planów bo chyba miał być inny duet?
Owszem. Postanowilem zacząć od "porcelany" :diabelski_usmiech
Duet zakupiony i czeka na kolejny wlew oleju.
Postanowiłem również dokupić Shella bo nie wiadomo kiedy pęknie 12kkm
Na razie jest bajka ale to wiadomo świeży olej zawsze oglupia użytkownika :diabelski_usmiech
Komentarz
-
Komentarz