Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • pedros, ile razy musiałeś pompować odssysarkę żeby ściągnąć cały olej?

    Komentarz


    • Zamieszczone przez Ozdar
      pedros, ile razy musiałeś pompować odssysarkę żeby ściągnąć cały olej?
      Kilka serii po 40, mina obserwujących z tyłu bezcenna :diabelski_usmiech


      Większy baniak większa rezerwa podciśnienia.

      Na początku transfuzja była jakaś koslawa tzn dużo pęcherzyków było. Potem podokrecalem wszelkie złączki i lewego powietrza nie zaciagalo. Przedtem smarem silikonowym ogarnąłem wszystkie oringi.

      Komentarz


      • A nie było by łatwiej kupić pompkę elektryczną do oleju? Taka z lidla ok 80zł kosztuje nie trzeba pompować.
        Mógłbyś zrobić zdjęcie samej końcówki co wysysa olej. To jest ścięte na płasko czy jakiś inny patent

        Komentarz


        • Zamieszczone przez shok
          A nie było by łatwiej kupić pompkę do oleju? Taka z lidla ok 80zł kosztuje nie trzeba pompować.

          1. Niezależność od prądu, kosiarki itp
          2. Tutaj jest wygodny baniak z podziałka
          3. Do kompletu jest zestaw lanc do różnych płynów w tym krótka metalowa plus długa sztywna z PP która ominie zagięcia bagnetu
          4. Pompka z liedla zdechnie przy 80 stopniach C.

          Komentarz


          • Ile dałeś za ten zestaw?

            Komentarz


            • Zamieszczone przez shok
              Ile dałeś za ten zestaw?
              135 brutto bez przesyłki.

              [ Dodano: Sob 21 Maj, 16 18:27 ]
              Zamieszczone przez shok
              A nie było by łatwiej kupić pompkę elektryczną do oleju? Taka z lidla ok 80zł kosztuje nie trzeba pompować.
              Mógłbyś zrobić zdjęcie samej końcówki co wysysa olej. To jest ścięte na płasko czy jakiś inny patent

              Jak znajdę sposobność zrobię fotę.

              Jest ścięta na płasko. Jak mocno przycisniesz to zatrzymasz akcję.


              Sam koniec procesu odsysania jest ciekawy - 5 minut siorbania z pecherzami powietrza i jakaś część oleju jeszcze zostanie wyciagnieta.

              Generalnie jak olej gorący to pompowalnosc jest niesamowita chociaż widać różnicę bo tutaj zasysalem Fuchs Titan Pro S 5W40 leciał jak woda a 10W30 w kosiarce ... miał widocznego stracha trafić do tak wielkiego zbiornika i leciał znacznie wolniej lepiac się do ścianek głównej lancy ( kosiarka zapewnie mniej rozgrzana)

              Komentarz


              • ok dzięki

                Komentarz


                • Pozwolę sobie wkleić linkę do strony producenta tej odsysarki:
                  Strony nie znaleziono | Marolex

                  Ładne foto i pełny opis
                  O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                  Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                  Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                  Komentarz


                  • Temat olejowy to pewnie tu pasuje jako ostrzeżenie :lol:
                    Cytuje z forum Clio źródło : Just a moment...
                    "Witam, na stronie castrola jest napisane, że do tego silnika wchodzi 5 litrów oleju, więc zakupiłem bańkę z taką ilością. Dziś wymieniałem, wlałem 4.5 litra a bagnet pokazuje jakieś 5 centymetrów ponad max. Czekałem ponad godzinę aż ścieknie ale nadal tyle pokazuje. Czy użytkownicy którzy sami wymieniali olej w tym silniku mogą napisać ile go wlali "

                    Dzień później

                    "A więc wszystko się wyjaśniło, myślę, że takiego przypadku na forum jeszcze nie mieliście... A więc do rzeczy. Osoba która wymieniała mi olej (a w zasadzie siedziała pod autem i odkręcała śrubę) zamiast z silnika spuściła olej ze skrzyni biegów :shock: A więc przejechałem jakieś 60km bez oleju w skrzyni biegów i z około 8-9 litrami oleju w silniku. Olej do skrzyni został już z powrotem wlany a z silnika nadmiar został wylany. Jutro kupię nowy olej i wymienię go ponownie. Teraz pytanie, jakie to mogło mieć konsekwencje dla silnika i skrzyni biorąc pod uwagę, że nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy tych podzespołów i zarówno silnik jak i skrzynia działa prawidłowo. Drugie pytanie to czy w takiej sytuacji wymieniać znowu filtr oleju skoro przejechałem na nim tylko około 60k"

                    Normalnie w Renault Clio wchodzi ok 4litrów oleju :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez shok
                      Normalnie wchodzi ok 4litrów oleju
                      do AXR 4,2-4,3L jak odessiesz olej z podstawy obudowy filtra i poczekasz aż ścieknie porządnie z miski. :wink:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez shok
                        Normalnie wchodzi ok 4litrów oleju
                        do AXR 4,2-4,3L jak odessiesz olej z podstawy obudowy filtra i poczekasz aż ścieknie porządnie z miski. :wink:
                        Wiem wiem pisałem o Clio kolegi z forum Clio. Rozśmieszyło mnie wlanie 5 cm ponad stan oleju bo "mechanik" spuścił mu olej z skrzyni biegów zamiast z silnika.
                        Już poprawiłem wyżej,że chodzi o Clio

                        Ale dzięki za uwagę.U mnie wnet będzie Linkę w tym wątku

                        Komentarz


                        • fajni mechanicy :twisted: ciekawe gdzie pobierali nauki?

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez shok
                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            Zamieszczone przez shok
                            Normalnie wchodzi ok 4litrów oleju
                            do AXR 4,2-4,3L jak odessiesz olej z podstawy obudowy filtra i poczekasz aż ścieknie porządnie z miski. :wink:
                            Wiem wiem pisałem o Clio kolegi z forum Clio. Rozśmieszyło mnie wlanie 5 cm ponad stan oleju bo "mechanik" spuścił mu olej z skrzyni biegów zamiast z silnika.
                            Już poprawiłem wyżej,że chodzi o Clio

                            Ale dzięki za uwagę.U mnie wnet będzie Linkę w tym wątku

                            Mistrzostwo. :diabelski_usmiech

                            Mnie natomiast irytuje (irytowalo)

                            - podnośnik - delikatne progi BMW, widoczne progi Skody pogiete bo po co stosować gumowe podkładki jak drewniany klocek jest tańszy (2 razy myślałem ze mnie zaleje na miejscu)
                            - klucz dynamometryczny do korka oleju. .. po co.. z całej siły trzeba uwiesic się na kluczu docisnąc ... ameliniowa miska przecież wytrzyma a klient niech spierdzieła z reklamacjami ze cieknie spod korka
                            - wymiana filtra tutaj czepiam się ale wkurza mnie smarowanie oringow zużytym olejem szczególnie z plukanką

                            - zakręcie silnikiem żeby zlac jeszcze trochę oleju - tego boje się jak cholera

                            Dlatego to co mogę ogarniam sam a dzięki Marolexowi mogę sobie zmieniać co weekend olej :diabelski_usmiech

                            Niedługo czas na układ wspomagania w Skodzie :szeroki_usmiech

                            Komentarz


                            • Był sobie SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30

                              Kod:
                              Klasa lepkości SAE: 5W-30
                              Współczynnik lepkości, mm2/s w temp. 100°C. ASTM D-445: 11.8
                              Współczynnik lepkości, mm2/s w temp. 40°C. ASTM D-445: 68
                              Indeks lepkości ASTM D-2270: 170
                              Współczynnik lepkości, mPa.s -30°C. ASTM D-5293: <6600
                              TBN, mg KOH/g ASTM D-2896: 6.6
                              Temperatura krzepnięcia, °C ASTM D-5950: -42
                              Ciężar właściwy w temp. 15,6°C. ASTM D-4052: 0.853
                              Temperatura zapłonu, COC, °C. ASTM D-92: 230
                              a teraz jest SynPower XL-III C3 5W-30



                              Ogólna zmiana papierka na + czy - ?

                              Komentarz


                              • Zamieszczone przez pedros
                                Niedługo czas na układ wspomagania w Skodzie
                                Ja bym to wsadził jeszcze do IC i odciągnął to co tam zalega .

                                Komentarz


                                • Z ic to się dobrym butem olej wyciąga

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez samtech84
                                    Z ic to się dobrym butem olej wyciąga

                                    W BFQ Skodzie nie mam tego :diabelski_usmiech

                                    Ale jeśli mowa o klekotach są faktycznie zakamarki gdzie 0.3 litra można odessac jeszcze.

                                    Właśnie nie wiem czy ASO schyla się do odesłania dobrze obudowy filtra czy lecą na akord ale skoro wymiana oleju zajmuje 2 godziny zapewne rozkrecaja silnik i nową mikrofibra wysaczaja resztki oleju przemywaja susza i składają .

                                    Ps. Na szczęście jest coraz mniej serwisów lejacych marketingowy olej na C. Jeśli już to z własnego niemieckiego kolezenskiego :szeroki_usmiech importu.

                                    Komentarz


                                    • Witam.

                                      Zimę przejeździłem na Spec Premium C3 Synthetic SN/SM/CF 5W/30 (miał być LazerWay LL 5W30 ale jakoś tak wyszło), parę dni mrozów z przełomu grudzień/styczeń nie zrobiły na oliwie większego wrażenia. Przynajmniej jeśli chodzi o wrażenia słuchowe, spalanie oleju na aktualnie przejechane 6kkm minimalne.
                                      Postanowiłem więc po raz kolejny dać zarobić producentowi z Chorzowa na okoliczność wakacyjnego wypadu do Hiszpanii.
                                      Pierwsze co mi się nasunęło to Spec Gold Synthetic SN/CF 0W/40 spełniający normy "ILSAC GF-5; BMW LL-01; Dexos 1; MB 229.3/229.5; RN 0700/0710;
                                      VW 502.00/503.00/505.00/506.00/506.01; GM-LL-A/B-025; Volvo"
                                      I tutaj nie rozumiem jednej rzeczy: norma 505.00 wg tego co znalazłem: "(...) Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
                                      norma 506.00 i 506.01 "(...) Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
                                      To jak to jest z tym HTHS? Producent nie podaje tego parametru ale ACEA: A5/B5 sugeruje HTHS poniżej 3,5? Nie wiem czy właściwie czytam normy ale czegoś tu nie rozumiem. Reszta parametrów:

                                      Spec Gold Synthetic SN/CF 0W/40
                                      API: SN/SM/SL/CF; ACEA: A5/B5
                                      lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 13,5
                                      wskaźnik lepkości 180
                                      temperatura płynięcia, oC -48
                                      temperatura zapłonu, oC 225
                                      liczba zasadowa, mg KOH/g 10,4
                                      popiół siarczanowy, % 1,2
                                      Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 8

                                      Będzie to dobry olej na wakacyjne gonitwy po autobanach? Czy lepiej coś innego z produktów Specol:

                                      Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 504.00 507.00 ?
                                      API: SN/SM/CF;
                                      ACEA: C3-12;
                                      Lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 11,5
                                      Wskaźnik lepkości 170
                                      Temperatura płynięcia, oC -40
                                      Temperatura zapłonu, oC 241
                                      Liczba zasadowa, mg KOH/g 7,5
                                      Popiół siarczanowy, % 0,7
                                      Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 6,8

                                      Spec Premium C3 Synthetic SN/SM/CF 5W/40
                                      API: SN/SM/CF;
                                      ACEA: A3/B4, C3;
                                      BMW Longlife-04; GM dexos 2; MB 229.31/229.51/229.52; Porsche; PSA Peugeot Citroën B712290;
                                      VW 50200/50500/50501
                                      Lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 14,5
                                      Wskaźnik lepkości 170
                                      Temperatura płynięcia, oC -40
                                      Temperatura zapłonu, oC 220
                                      Liczba zasadowa, mg KOH/g 7,5
                                      Popiół siarczanowy, % 0,65
                                      Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 6,8

                                      AXR z przebiegiem 230kkm.
                                      Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                                      Komentarz


                                      • knrdlvn, a przed Specolem co miałeś w silniku? Jakieś porównanie? Jeżeli nie masz DPF-a to po co oleje C3? :roll:

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          knrdlvn, a przed Specolem co miałeś w silniku? Jakieś porównanie? Jeżeli nie masz DPF-a to po co oleje C3? :roll:
                                          Długo jeździłem na LM TT4600, nie miałem zastrzeżeń. Z produktów Specol tylko te z C3 mają 505.01 lub 507.00. Spec Gold Synthetic 5W30 lub 5W40 z ACEA: A3/B3, A3/B4; nie jest przeznaczony do pompowtrysków.
                                          Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                                          Komentarz


                                          • Czyli ten Specol nie gorszy od TT 4600? Jeżeli 0w40 spełnia normy to jego obstawiam na pierwszy wybór. Sam być może niedługo będę wybierał olej do ASZ 130km a ponieważ mi się olej i mix AR sprawdza to chyba zdecyduję się na tę opcję: Strona nie została znaleziona – Oficjalny Sklep Archoil Polska. Auto pojedzie do IT w lipcu a potem może jeszcze sierpień do HR, przebieg prawie 300 kkm.

                                            Komentarz


                                            • cytrynowiec dla pewności musiał bym wysłać próbki do czarnego kamienia ,tylko jak przekonać ładniejszą połowę do wydania dodatkowych "paru" groszy przy każdej wymianie oliwy. I tak wysłuchuje że nic innego nie robię tylko wydaje pieniądze na nie wiadomo jakie filtry oleje a kowalski czy iksiński z pracy to też ma auto i nie pamięta kiedy wymieniał olej :roll:
                                              Wracając do tematu opinię na temat danego oleju wyrabiam sobie na podstawie wrażeń słuchowych... Dlatego też zrezygnowałem z Motul Specyfic 505.01. Zeszłoroczna podróż do IT odbyłem na świeżutkim TT4600 z Ceratec z LM. Autko dalej jeździ, nic nie wybuchło. Pewnie nie kombinował bym, gdyby nie to, że jeśli mogę kupić produkt o zadowalającej mnie jakości to wole zapłacić Polskiemu producentowi. Specola na którym teraz jeżdżę dostałem z AR 9100. AR wylądował w skrzyni 6kkm temu, na pewno nic nie popsuł. Skrzynka chodzi gładko, tylko że wcześniej też ne miałem do niej większych zastrzeżeń.
                                              Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!

                                              Komentarz


                                              • I tutaj nie rozumiem jednej rzeczy: norma 505.00 wg tego co znalazłem: "(...) Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
                                                norma 506.00 i 506.01 "(...) Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
                                                To jak to jest z tym HTHS? Producent nie podaje tego parametru ale ACEA: A5/B5 sugeruje HTHS poniżej 3,5? Nie wiem czy właściwie czytam normy ale czegoś tu nie rozumiem
                                                Faktycznie wygląda na random z Excela aby normy przydzielić ale w tym przypadku wystarczy ze parametr HTHS jest równy 3.5 co załatwia przynależność do norm gdzie owe trzy i pół jest graniczne.

                                                Bardziej z mojej strony wyrażam ciche pragnienie zobaczyć na własne oczy wyniki analiz tego producenta by potwierdzić kredyt zaufania i ze spokojem zalewać oliwę.

                                                Komentarz


                                                • knrdlvn, aaaa czyli następny "zakręcony"
                                                  Specol dla mnie to była zagadka, wręcz niedowierzanie, że oprócz Lotosa, Orlena może być jeszcze polski producent i to mniejszy z dobrym poziomem jakości. VOA Lotosa, Orlena są i to w sporej ilości, a Specola jak na lekarstwo, choć mam nadzieję, że się będą pojawiać częściej i więcej. Przedstawiciel Archoila czasami publikuje Specola i to co w nich jest napawa optymizmem.

                                                  pedros, faktycznie chaos u nich jest i to jest zdecydowanie do poprawy, bo jak nie ma dużej kasy na marketing to chociaż to co jest powinno być rzetelne, a tu czasami groch z kapustą.

                                                  Komentarz


                                                  • Za +/- miesiąc wypada wymienić olej i teraz pytanie na co? Obecnie mam Motula 8100 X-Clean+ i jestem raczej zadowolony po 10 kkm. Co równie dobrego (lub lepszego) do TDI CR? W cenie równie dobrej lub lepszej :satan
                                                    رافال
                                                    Spoty
                                                    Cause freedom is a lonely road
                                                    My O2FL

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X