pedros, ile razy musiałeś pompować odssysarkę żeby ściągnąć cały olej?
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez Ozdarpedros, ile razy musiałeś pompować odssysarkę żeby ściągnąć cały olej?
Większy baniak większa rezerwa podciśnienia.
Na początku transfuzja była jakaś koslawa tzn dużo pęcherzyków było. Potem podokrecalem wszelkie złączki i lewego powietrza nie zaciagalo. Przedtem smarem silikonowym ogarnąłem wszystkie oringi.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokA nie było by łatwiej kupić pompkę do oleju? Taka z lidla ok 80zł kosztuje nie trzeba pompować.
1. Niezależność od prądu, kosiarki itp
2. Tutaj jest wygodny baniak z podziałka
3. Do kompletu jest zestaw lanc do różnych płynów w tym krótka metalowa plus długa sztywna z PP która ominie zagięcia bagnetu
4. Pompka z liedla zdechnie przy 80 stopniach C.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokIle dałeś za ten zestaw?
[ Dodano: Sob 21 Maj, 16 18:27 ]
Zamieszczone przez shokA nie było by łatwiej kupić pompkę elektryczną do oleju? Taka z lidla ok 80zł kosztuje nie trzeba pompować.
Mógłbyś zrobić zdjęcie samej końcówki co wysysa olej. To jest ścięte na płasko czy jakiś inny patent
Jak znajdę sposobność zrobię fotę.
Jest ścięta na płasko. Jak mocno przycisniesz to zatrzymasz akcję.
Sam koniec procesu odsysania jest ciekawy - 5 minut siorbania z pecherzami powietrza i jakaś część oleju jeszcze zostanie wyciagnieta.
Generalnie jak olej gorący to pompowalnosc jest niesamowita chociaż widać różnicę bo tutaj zasysalem Fuchs Titan Pro S 5W40 leciał jak woda a 10W30 w kosiarce ... miał widocznego stracha trafić do tak wielkiego zbiornika i leciał znacznie wolniej lepiac się do ścianek głównej lancy ( kosiarka zapewnie mniej rozgrzana)
Komentarz
-
-
Pozwolę sobie wkleić linkę do strony producenta tej odsysarki:
Ładne foto i pełny opisO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Temat olejowy to pewnie tu pasuje jako ostrzeżenie :lol:
Cytuje z forum Clio źródło : http://www.klubclio.pl/viewtopic.php?t=4887
"Witam, na stronie castrola jest napisane, że do tego silnika wchodzi 5 litrów oleju, więc zakupiłem bańkę z taką ilością. Dziś wymieniałem, wlałem 4.5 litra a bagnet pokazuje jakieś 5 centymetrów ponad max. Czekałem ponad godzinę aż ścieknie ale nadal tyle pokazuje. Czy użytkownicy którzy sami wymieniali olej w tym silniku mogą napisać ile go wlali "
Dzień później
"A więc wszystko się wyjaśniło, myślę, że takiego przypadku na forum jeszcze nie mieliście... A więc do rzeczy. Osoba która wymieniała mi olej (a w zasadzie siedziała pod autem i odkręcała śrubę) zamiast z silnika spuściła olej ze skrzyni biegów :shock: A więc przejechałem jakieś 60km bez oleju w skrzyni biegów i z około 8-9 litrami oleju w silniku. Olej do skrzyni został już z powrotem wlany a z silnika nadmiar został wylany. Jutro kupię nowy olej i wymienię go ponownie. Teraz pytanie, jakie to mogło mieć konsekwencje dla silnika i skrzyni biorąc pod uwagę, że nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy tych podzespołów i zarówno silnik jak i skrzynia działa prawidłowo. Drugie pytanie to czy w takiej sytuacji wymieniać znowu filtr oleju skoro przejechałem na nim tylko około 60k"
Normalnie w Renault Clio wchodzi ok 4litrów oleju :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez shokNormalnie wchodzi ok 4litrów oleju
Już poprawiłem wyżej,że chodzi o Clio
Ale dzięki za uwagę.U mnie wnet będzie wymiana.Opiszę w tym wątku
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shokZamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez shokNormalnie wchodzi ok 4litrów oleju
Już poprawiłem wyżej,że chodzi o Clio
Ale dzięki za uwagę.U mnie wnet będzie wymiana.Opiszę w tym wątku
Mistrzostwo. :diabelski_usmiech
Mnie natomiast irytuje (irytowalo)
- podnośnik - delikatne progi BMW, widoczne progi Skody pogiete bo po co stosować gumowe podkładki jak drewniany klocek jest tańszy (2 razy myślałem ze mnie zaleje na miejscu)
- klucz dynamometryczny do korka oleju. .. po co.. z całej siły trzeba uwiesic się na kluczu docisnąc ... ameliniowa miska przecież wytrzyma a klient niech spierdzieła z reklamacjami ze cieknie spod korka
- wymiana filtra tutaj czepiam się ale wkurza mnie smarowanie oringow zużytym olejem szczególnie z plukanką
- zakręcie silnikiem żeby zlac jeszcze trochę oleju - tego boje się jak cholera
Dlatego to co mogę ogarniam sam a dzięki Marolexowi mogę sobie zmieniać co weekend olej :diabelski_usmiech
Niedługo czas na układ wspomagania w Skodzie :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Był sobie SynPower Xtreme XL-III C3 5W-30
Kod:Klasa lepkości SAE: 5W-30 Współczynnik lepkości, mm2/s w temp. 100°C. ASTM D-445: 11.8 Współczynnik lepkości, mm2/s w temp. 40°C. ASTM D-445: 68 Indeks lepkości ASTM D-2270: 170 Współczynnik lepkości, mPa.s -30°C. ASTM D-5293: <6600 TBN, mg KOH/g ASTM D-2896: 6.6 Temperatura krzepnięcia, °C ASTM D-5950: -42 Ciężar właściwy w temp. 15,6°C. ASTM D-4052: 0.853 Temperatura zapłonu, COC, °C. ASTM D-92: 230
Ogólna zmiana papierka na + czy - ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez samtech84Z ic to się dobrym butem olej wyciąga
W BFQ Skodzie nie mam tego :diabelski_usmiech
Ale jeśli mowa o klekotach są faktycznie zakamarki gdzie 0.3 litra można odessac jeszcze.
Właśnie nie wiem czy ASO schyla się do odesłania dobrze obudowy filtra czy lecą na akord ale skoro wymiana oleju zajmuje 2 godziny zapewne rozkrecaja silnik i nową mikrofibra wysaczaja resztki oleju przemywaja susza i składają .
Ps. Na szczęście jest coraz mniej serwisów lejacych marketingowy olej na C. Jeśli już to z własnego niemieckiego kolezenskiego :szeroki_usmiech importu.
Komentarz
-
-
Witam.
Zimę przejeździłem na Spec Premium C3 Synthetic SN/SM/CF 5W/30 (miał być LazerWay LL 5W30 ale jakoś tak wyszło), parę dni mrozów z przełomu grudzień/styczeń nie zrobiły na oliwie większego wrażenia. Przynajmniej jeśli chodzi o wrażenia słuchowe, spalanie oleju na aktualnie przejechane 6kkm minimalne.
Postanowiłem więc po raz kolejny dać zarobić producentowi z Chorzowa na okoliczność wakacyjnego wypadu do Hiszpanii.
Pierwsze co mi się nasunęło to Spec Gold Synthetic SN/CF 0W/40 spełniający normy "ILSAC GF-5; BMW LL-01; Dexos 1; MB 229.3/229.5; RN 0700/0710;
VW 502.00/503.00/505.00/506.00/506.01; GM-LL-A/B-025; Volvo"
I tutaj nie rozumiem jednej rzeczy: norma 505.00 wg tego co znalazłem: "(...) Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
norma 506.00 i 506.01 "(...) Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
To jak to jest z tym HTHS? Producent nie podaje tego parametru ale ACEA: A5/B5 sugeruje HTHS poniżej 3,5? Nie wiem czy właściwie czytam normy ale czegoś tu nie rozumiem. Reszta parametrów:
Spec Gold Synthetic SN/CF 0W/40
API: SN/SM/SL/CF; ACEA: A5/B5
lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 13,5
wskaźnik lepkości 180
temperatura płynięcia, oC -48
temperatura zapłonu, oC 225
liczba zasadowa, mg KOH/g 10,4
popiół siarczanowy, % 1,2
Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 8
Będzie to dobry olej na wakacyjne gonitwy po autobanach? Czy lepiej coś innego z produktów Specol:
Spec Premium C3 SN/SM/CF 5W/30 VW 504.00 507.00 ?
API: SN/SM/CF;
ACEA: C3-12;
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 11,5
Wskaźnik lepkości 170
Temperatura płynięcia, oC -40
Temperatura zapłonu, oC 241
Liczba zasadowa, mg KOH/g 7,5
Popiół siarczanowy, % 0,7
Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 6,8
Spec Premium C3 Synthetic SN/SM/CF 5W/40
API: SN/SM/CF;
ACEA: A3/B4, C3;
BMW Longlife-04; GM dexos 2; MB 229.31/229.51/229.52; Porsche; PSA Peugeot Citroën B712290;
VW 50200/50500/50501
Lepkość kinematyczna w temperaturze 100 oC, mm2/s 14,5
Wskaźnik lepkości 170
Temperatura płynięcia, oC -40
Temperatura zapłonu, oC 220
Liczba zasadowa, mg KOH/g 7,5
Popiół siarczanowy, % 0,65
Odparowalność wg Noack'a, % (m/m) 6,8
AXR z przebiegiem 230kkm.Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecknrdlvn, a przed Specolem co miałeś w silniku? Jakieś porównanie? Jeżeli nie masz DPF-a to po co oleje C3? :roll:Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!
Komentarz
-
-
Czyli ten Specol nie gorszy od TT 4600? Jeżeli 0w40 spełnia normy to jego obstawiam na pierwszy wybór. Sam być może niedługo będę wybierał olej do ASZ 130km a ponieważ mi się olej i mix AR sprawdza to chyba zdecyduję się na tę opcję: http://sklep.archoil.pl/?product=ole...archoil-ar9000. Auto pojedzie do IT w lipcu a potem może jeszcze sierpień do HR, przebieg prawie 300 kkm.
Komentarz
-
-
cytrynowiec dla pewności musiał bym wysłać próbki do czarnego kamienia ,tylko jak przekonać ładniejszą połowę do wydania dodatkowych "paru" groszy przy każdej wymianie oliwy. I tak wysłuchuje że nic innego nie robię tylko wydaje pieniądze na nie wiadomo jakie filtry olejea kowalski czy iksiński z pracy to też ma auto i nie pamięta kiedy wymieniał olej :roll:
Wracając do tematu opinię na temat danego oleju wyrabiam sobie na podstawie wrażeń słuchowych... Dlatego też zrezygnowałem z Motul Specyfic 505.01. Zeszłoroczna podróż do IT odbyłem na świeżutkim TT4600 z Ceratec z LM. Autko dalej jeździ, nic nie wybuchło. Pewnie nie kombinował bym, gdyby nie to, że jeśli mogę kupić produkt o zadowalającej mnie jakości to wole zapłacić Polskiemu producentowi. Specola na którym teraz jeżdżę dostałem z AR 9100. AR wylądował w skrzyni 6kkm temu, na pewno nic nie popsuł. Skrzynka chodzi gładko, tylko że wcześniej też ne miałem do niej większych zastrzeżeń.Kto nie pije z nami, pije przeciwko nam!
Komentarz
-
-
I tutaj nie rozumiem jednej rzeczy: norma 505.00 wg tego co znalazłem: "(...) Wysoka lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
norma 506.00 i 506.01 "(...) Obniżona lepkość wysokotemperaturowa HTHS."
To jak to jest z tym HTHS? Producent nie podaje tego parametru ale ACEA: A5/B5 sugeruje HTHS poniżej 3,5? Nie wiem czy właściwie czytam normy ale czegoś tu nie rozumiem
Bardziej z mojej strony wyrażam ciche pragnienie zobaczyć na własne oczy wyniki analiz tego producenta by potwierdzić kredyt zaufania i ze spokojem zalewać oliwę.
Komentarz
-
-
knrdlvn, aaaa czyli następny "zakręcony"
Specol dla mnie to była zagadka, wręcz niedowierzanie, że oprócz Lotosa, Orlena może być jeszcze polski producent i to mniejszy z dobrym poziomem jakości. VOA Lotosa, Orlena są i to w sporej ilości, a Specola jak na lekarstwo, choć mam nadzieję, że się będą pojawiać częściej i więcej. Przedstawiciel Archoila czasami publikuje Specola i to co w nich jest napawa optymizmem.
pedros, faktycznie chaos u nich jest i to jest zdecydowanie do poprawy, bo jak nie ma dużej kasy na marketing to chociaż to co jest powinno być rzetelne, a tu czasami groch z kapustą.
Komentarz
-
Komentarz