Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Robert1
    Ambiente
    • 2017
    • 170
    • Volkswagen

    Z tego co pamiętam to Eurol robi oleje dla Xado oczywiście z Revitalizantami Xado.
    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      andrzej1962 - nie załapałeś żartu
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
        Z tego co pamiętam to Eurol robi oleje dla Xado oczywiście z Revitalizantami Xado.
        I tak jest, oprócz tego jeszcze dla RUS NGN. To Xado było kiedyś badane: http://www.oil-club.ru/forum/topic/7325-7325/
        Noack jak na tę grupę jest naprawdę dobry...ale reszta parametrów już pasuje do tego: http://www.oil-club.ru/forum/topic/18379-18379/ a ten olej kosztuje już sporo mniej, choć bazy HC.

        A ze Specolem....hmm oni tam mają niezły....bałagan w normach....i najlpiej prostować to u źródła albo u dobrze poinformowanych dealerów. Po co 0w40, nie lepiej 0w30?


        Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

        Komentarz

        • Czerwc
          Classic
          • 2017
          • 21
          • Seat
          • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

          Właśnie ostatnio też wyczytałem że silniki z serwisem qg0 (moje ATD) niby nie mogą być serwisowane olejem 506.01 i dlatego nie zdecydowałem się na specola 0w40 i poszedłem w stronę 0w30 z 507.00.

          Komentarz

          • Robert1
            Ambiente
            • 2017
            • 170
            • Volkswagen

            U mnie w silniku (AMF BAY) Volkswagen zaleca 5w40 (i tak się trzymam tej 40) 505.01 i nic innego ,ale to były zalecenia sprzed 12 lat tyle ma moje auto.
            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

            Komentarz

            • Robert1
              Ambiente
              • 2017
              • 170
              • Volkswagen

              Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis


              A ze Specolem....hmm oni tam mają niezły....bałagan w normach....i najlpiej prostować to u źródła albo u dobrze poinformowanych dealerów. Po co 0w40, nie lepiej 0w30?

              Volkswagen zaleca 5w40 (i tak się trzymam tej 40) 505.01 i nic innego
              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

              Komentarz

              • Czerwc
                Classic
                • 2017
                • 21
                • Seat
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                Volkswagen zaleca 5w40 (i tak się trzymam tej 40) 505.01 i nic innego
                W książce od ibizy np. jest tylko norma, lepkość sam sobie dobierasz.
                Załączone pliki

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  W Etce znajdują się 3 lepkości z normami do tego silnika, podaję dla ilości 1L:

                  GVW052195M2 - 5w30 507.00
                  G052183M2 - 0w30 506.01
                  G052167M2 - 5w40 505.01

                  Komentarz

                  • Robert1
                    Ambiente
                    • 2017
                    • 170
                    • Volkswagen

                    Zakręciłem się ja turbina czy na moim miejscu warto zmieniać lepkość oleju ?

                    Co z olejem Gulfa jest nie ok ,że tak mało osób leje ten olej? Mają słabe bazy ,słaby Noack czy coś jeszcze czego nie wiem ?
                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Gulf Oil jest jednym z wiodących dostawców paliw i środków smarnych dla sektora samochodowego, motocyklowego, morskiego, rolniczego i przemysłowego.


                      A ktoś pisał że nie ok? Sprawdza się u Ciebie?

                      Komentarz

                      • Robert1
                        Ambiente
                        • 2017
                        • 170
                        • Volkswagen

                        U mnie się sprawdza tylko tak mało osób go leje i mało jest info na jego temat,nawet nie mogłem się dowiedzieć czegoś więcej od przedstawiciela Gulfa .Nie mam danych o Noack,nie mam danych jakie bazy są użyte a jak widzę na tym wiekszość bazuje oceniając jakość oleju.
                        Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                        Komentarz

                        • cytrynowiec
                          L&K
                          • 2015
                          • 1056
                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                          http://gulfoilsupply.com.mt/SDS/extr...2_SDS_EN_F.pdf

                          5 min szukania, technologia HC. Noacka mało firm pokazuje, a to że mało osób go leje to akurat zaleta, nie podrabiają bo mało popularny.
                          Jak się sprawdza nie ma co kombinować, jak szukasz lepiej (drożej) tu masz spis:

                          https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0500_50501.pdf

                          lepkości masz już podane, a z normy 507.00 masz jeszcze to:

                          Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                          Komentarz

                          • Robert1
                            Ambiente
                            • 2017
                            • 170
                            • Volkswagen



                            "5 min szukania, technologia HC."

                            Dzięki ogromne sprawdzałem ,ale najwyrażniej żle sprawdzałem
                            W takim razie pozostaje przy tym oleju i nie kombinuje .
                            Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                              http://gulfoilsupply.com.mt/SDS/extr...2_SDS_EN_F.pdf

                              5 min szukania, technologia HC. Noacka mało firm pokazuje, a to że mało osób go leje to akurat zaleta, nie podrabiają bo mało popularny.
                              Jak się sprawdza nie ma co kombinować, jak szukasz lepiej (drożej) tu masz spis:

                              https://erwin.volkswagen.de/erwin/do...0500_50501.pdf

                              lepkości masz już podane, a z normy 507.00 masz jeszcze to:

                              https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j...DwaQKhjZgqT1_Q

                              Tak analizując ERWIN natknąłem się na rodzynka:
                              Migros Miocar MX Syntra SAE 5W-40 50400/50700
                              To dobrze znana wszystkim firma bardzo popularna .... z reszta to jedyny taki olej o takiej lepkości z norma 504.00/507.00
                              Ale musi dobrze chronić w upały

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                MIOCAR Motorenöl MX Syntra 5W-40 --- >ACEA A3/B4; API SN/CF; MB-Approval 229.3/ 229.5, Porsche A40, Renault RN 0700 / RN 0710, VW 502 00 / 505 00

                                Może chodziło o mMocar MX Syntra 5W-30 z VW 504../507.00
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Czyli babol. Błąd w sensie.

                                  Komentarz

                                  • Robert1
                                    Ambiente
                                    • 2017
                                    • 170
                                    • Volkswagen

                                    cytrynowiec;n2510282]W Etce znajdują się 3 lepkości z normami do tego silnika, podaję dla ilości 1L:

                                    GVW052195M2 - 5w30 507.00
                                    G052183M2 - 0w30 506.01
                                    G052167M2 - 5w40 505.01


                                    Wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się mylę chodzi o treść uwagi ,że olejów Long Life 504.00/507.00 5w30 nie mozna stosować min w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF, Czyli jednak ta norma 507.00 nie jest odpowiednia do mojego 3 cylindrowego Diesla?
                                    Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                    Komentarz

                                    • pedros
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 1958
                                      • Volkswagen
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                      Jeśli komuś zależy na prawie XXW40 to polecam wybierać z lepkością w 100 stopniach 12,4 cst bo 12,5 to już czterdziestka (co prawda dolna granica ale jest blisko)

                                      Norma oleju dopasowana oczywiście do silnika i osprzętu.

                                      Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                        cytrynowiec;n2510282]W Etce znajdują się 3 lepkości z normami do tego silnika, podaję dla ilości 1L:

                                        GVW052195M2 - 5w30 507.00
                                        G052183M2 - 0w30 506.01
                                        G052167M2 - 5w40 505.01


                                        Wyprowadzcie mnie z błędu jeśli się mylę chodzi o treść uwagi ,że olejów Long Life 504.00/507.00 5w30 nie mozna stosować min w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF, Czyli jednak ta norma 507.00 nie jest odpowiednia do mojego 3 cylindrowego Diesla?
                                        Skąd jest ten tekst?

                                        Komentarz

                                        • Robert1
                                          Ambiente
                                          • 2017
                                          • 170
                                          • Volkswagen

                                          Z tego forum z pierwszej strony temat "jaki olej do TDI "zamieścił to Paulo
                                          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            PAOLO ESCO się odezwie to powie skąd to źródło. Norma 505.01 została zastąpiona 507.00. Różnica polega na tym, że ta nowsza jest do systemu Long-Life bez i z DPF- i to może tłumaczyć kwestię żółtej tabelki odnośnie maksymalnego interwału 15 kkm. Etka dla Twojego silnika pokazuje od. 2004 dla przedłużonych interwałów 507 / 506.01 , a dla stałych 505.01. W młodszych rocznikach już rozdziela z dpf 507 / bez dpf 505.01. Tu może być klucz aczkolwiek norma 507.00 zastąpiła 505.01 i jest z nią kompatybilna : http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly...owy-dobor.html

                                            Jednak nie rozumiem co to ma do rzeczy odnośnie oleju jaki używasz?
                                            Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                                            Komentarz

                                            • Robert1
                                              Ambiente
                                              • 2017
                                              • 170
                                              • Volkswagen

                                              Pytanie na ew. przyszłość nie na obecny olej.
                                              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                              Komentarz

                                              • Czerwc
                                                Classic
                                                • 2017
                                                • 21
                                                • Seat
                                                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                                                Odnośnie 505.01 i 507.00 z tego co wiem teraz oba są co najwyżej mid-saps lub low-saps zależnie od producenta, kiedyś 505.01 faktycznie były to oleje full-saps ale od jakiegoś czasu się to zmieniło. Zresztą nawet można przeczytać np w olejach motul z normą 507.00 (specific 0w30 i 5w30) że mogą być używane tam gdzie wymagana jest norma 505.01, 506.01 z wyjątkiem silnika TDI V10 i r5 do jakiegoś tam rocznika.

                                                Komentarz

                                                • Robert1
                                                  Ambiente
                                                  • 2017
                                                  • 170
                                                  • Volkswagen

                                                  Jeśli już gdzieś jest wklejona ta strona to można usunąć żeby nie zaśmiecać tematu , jeśli nie to może kogoś zaciekawi?
                                                  Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                                  Komentarz

                                                  • andrzej1962
                                                    L&K
                                                    • 2010
                                                    • 1306
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                    • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO Zobacz wpis
                                                    andrzej1962 - nie załapałeś żartu
                                                    Paolo załapałem i nie mam żadnych pretensji. Zawsze z Twoich sugestii byłem zadowolony. Teraz Ci jedynie zazdroszczę, że jeszcze dysponujesz tym olejem a nasz forumowy kolega nim nie dysponował. Na alledrogo co prawda były, ale nie chciałem brać z nieznanego źródła i niewiadomą datą produkcji.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...