No ja tez nakupiłem sobie na zapas Statoila Lazer W ( dzieki koledze Paulo którego sie radziłem co kupić ) Miałem 5w30 507 teraz mam 5w40 505.01 i jest to olej ktory moim zdaniem bije na głowę Motula Specyfic. Na 5w30 spalanie było mniejsze minimalnie. Ale na 5w40 505.01 silnik chodzi ciszej. Na początku myślałem ze to tylko przez nowy olej, ale teraz moge potwierdzić, dilnik PD chodzi ciszej. Z rana rownież startuje jakos bardziej miękko.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Pacjent: Ford S-max 2.0TDCI z 2008 roku fabrycznie bez DPF 170.000km. Jaki olej mu wlać? Teraz jeździ prawdopodobnie na Castrol Magnatec 5w30.Ostatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisPacjent: Ford S-max 2.0TDCI z 2008 roku fabrycznie bez DPF 170.000km. Jaki olej mu wlać? Teraz jeździ prawdopodobnie na Castrol Magnatec 5w30.
jesli duratec to 4,5 litra ale zapewne jest to duratorq wiec 5,5 litra. Inne oleje oczywiście mogą tez być ale ważne żeby spełniały normy wsc forda .Ford WSS-M2C913-D
To tak oficjalnie. Jak nie ma DPF to rownie dobry będzie syntetyk XW30 może być full SAPS z wysokim TBN.
plukanka wjedzie ?Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisTo jest silnik o mocy 143KM. Dotychczas prawdopodobnie lany był Magnatec 5w30 A5. Co do płukanki to... jakoś tak boję się rozszczelnienia.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpisTo jest silnik o mocy 143KM. Dotychczas prawdopodobnie lany był Magnatec 5w30 A5. Co do płukanki to... jakoś tak boję się rozszczelnienia.
Wez również pod uwagę fakt ze engine flush jest powrzechnie stosowana procedura przy serwisowaniu chociażby Jaguara z którym dzielisz silnik
odblokuj mu pierścienie ... No niech odzyska prawie nominalna moc.
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Płukanka nie wypłucze ani nie rozszczelni silnika. Bardziej rozrzedzi olej i spłuczkę "powierzchniowe" brudy. Kolega w Opel Astra 2.0 Dti zastosował przy przebiegu 400tys. i silnik działa tak jak działał. Jak silnik wyglada w środku nie wiadomo ale po odkręceniu korka wlewu oleju jest sporo czyściej.
Znajomemu skończył sie zapas Statoila Lazer W 5w40 505.01
Auto Golf 5 1.9BXE 2007r
Kto ma jeszcze w sprzedaży Statoila lub Neste?
Ewentualne cos innego na podobnym poziomie cenowym znacie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisPłukanka nie wypłucze ani nie rozszczelni silnika. Bardziej rozrzedzi olej i spłuczkę "powierzchniowe" brudy.
Owszem są "siekiery" oparte na rozpuszczalnikach i detergentach jak BG109 ale ja stosują świadomi użytkownicy... i działa.
Jeśli ktoś wykreca się cena to jak już idziemy w taniość warto zwrócić uwagę na Shell Engine Flush ok 10 PLN.
Komentarz
-
-
Wczoraj była w zmiana oleju w rodzinnej Carismie DID "sławne" 1.9 DCi od Renault. Juz na początku była "akcja" z kluczem do miski - co za "mądra głowa" wymysliła kwadratowy klucz? Przebieg 220 kkm i zmiana po chyba Orlenie 5w40 diesel - pierwszy raz została użyta płukanka LM 2662 przez jakieś 25 min - olej zleciał czarny i rzadki , wiadomo ale też nie klarowny. Poszedł Specol Gold 5w40+ AR 9100 na 5L oleju. Silnik się uspokoił i zrobił się cichszy ale nie jakoś przesadnie. Nowy olej po ok. 30 km jazdy zrobił się czarny a więc będzie miał co robić wyższy TBN - pewnie 13-14 z AR 9100. Mocno myślałem na Mobilem Delvac SHC - TBN 16, ale jest w bańkach po 4L albo 20L więc imo odpuściłem.
Tutaj macie gościa co lubi sprawdzić co w trawie piszczy odnośnie olejów i płukanek. BG 109 chyba dla niego jest najlpesza:
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
Żeby to jeszcze był Edge, ale magnatec.... Ja płukałem maszynowo silnik ASZ w Sharanie z przebiegiem x2 jaki masz, po Castrolu 505.01, teraz profilaktycznie co zmiana, a dobija do 400 kkm. Różnica na duży plus, gdzieś z rok temu przed wyjazdem do ITA .Zabobony odłóż na bok...a z olejów masz tu dwie analizy, Shella świeżutka:
http://www.oil-club.ru/forum/topic/2...5w-30-svezhee/
I jeszcze jedno: co to za olej Motorcraft Formula F? Wychodzi mi na to, że to olej firmowany przez Ford'a. I do tego strasznie tani: http://allegro.pl/ford-formula-f-5w3...223987431.htmlOstatnio edytowany przez Agamek12; 894.
Komentarz
-
-
Valvo jest tanie i dobre bo jest dobre i tanie
mają bazę z recyclingu sprawdzone dodatki wiec lepiej częściej zmieniać niepodrobiony olej niż inne prawdopodobnie oryginalne co 25kkm
analizy wykazują ze oleje tej firmy to bdb średnia półka a nawet trafiają się perełki (seria syn power jest ok)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisValvo jest tanie i dobre bo jest dobre i tanie
mają bazę z recyclingu sprawdzone dodatki wiec lepiej częściej zmieniać niepodrobiony olej niż inne prawdopodobnie oryginalne co 25kkm
analizy wykazują ze oleje tej firmy to bdb średnia półka a nawet trafiają się perełki (seria syn power jest ok)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisAgamek12 nie lepiej zamowic olej+filtr+plukanka i tylko wymienic i miec pewnosc? Ale kazdy robi jak uwaza...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12 Zobacz wpis
Czyli co? Zaryzykować VALVOLINE SynPower FE 5w30? Zmieniacz oleju twierdzi, że to olej lepszy niż Castrol i prawie tak dobry jak Motul. Do tego namówił mnie na jakąś płukankę.
brak dpfa daje Ci szerokie spektrum wyboru oleju. Mam kumpli co leja tylko Valvoline Maxlife i jest wybornie.
Komentarz
-
-
Czesc,
co sadzicie o wlaniu Amsoil Signature Series 5W-30 (ASL) do TDI PD lekko dlubnietego, pomijam to, ze nie spelnia norm dla PD, chodzi mi o samo charakterystykę z karty, olej wydaje się być "idealny", auto użytkowane w miescie, duzo krotkich odcinkow, olej zmeiniany co 10tys, karta charakterystyki
pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Paczka Zobacz wpisAmsoil Signature Series 5W-30 (ASL) do TDI PD
Komentarz
-
Komentarz