Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • blackrs
    RS
    • 2008
    • 4826
    • Superb II combi (3T5)
    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

    ja jakiś ślepy bo na stronie tego pragera go nie widzę ... i nie wiem jak go kupić..
    BYŁA o1 rs
    BYŁA o2 1.6
    JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

    Komentarz

    • Czerwc
      Classic
      • 2017
      • 21
      • Seat
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      Wpisz sobie Eurol w google, później wejdź na ich stronie w kontakt i tam masz do pragera namiary bo to ich dystrybutor.

      Komentarz

      • blackrs
        RS
        • 2008
        • 4826
        • Superb II combi (3T5)
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        aha w ten sposób. myślałem, że mają jakis sklep internetowy, w którym można zamówić.
        BYŁA o1 rs
        BYŁA o2 1.6
        JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

        Komentarz

        • pedros
          RS
          • 2009
          • 1958
          • Volkswagen
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

          Jak już kupujesz to może ogarniesz sobie olej do skrzyni (3 litry trzeba kupić )

          kontakt mailowy na razie jest tylko... ale cena rekompensuje wszystko.


          jesli powiedzą Tobie ze trzeba sprowadzić 4 opakowania to daj znać pomogę zutylizować może nawet jeszcze ze 2 baniaki.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            Zamieszczone przez shok Zobacz wpis
            Skąd te zainteresowanie Eurolem w polsce? Ja Mieszkam w Holandii à o tym oleju dowiedziałem się w tym wątku. Tutaj w każdym warsztacie maja poza wielkimi producentami oleje Kroon oil ale Eurola to w życiu tutaj nie widziałam. Czyżby ktoś tym w Polsce handlował i stad ten olej? Oczywiście ja nie podważam jakości tego oleju tylko pytam dlaczego on jest tak znany skoro w Holandii jest nieznany.
            Druga rzecz to dlaczego w Polsce ten olej jest sporo tańszy niż w Holandii?
            Zdaje się ze długo rafinowali dla innych marek ... jest trochę filmów w sieci o Eurolu ale nie chce kryptoreklamowac... w sumie 40 lat na rynku już smarują.

            Wogole kupę jest małych rafinerii (nie blendowni) co robią niszowe oleje całkiem dobre jak np Lubmin w De blisko Szczecina gdzie rafinuja Aveno (pod skrzydłami marketingowymi Ravenola).
            Zaleta: dobra jakość dobra cena zero podróbek
            Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

            Komentarz

            • blackrs
              RS
              • 2008
              • 4826
              • Superb II combi (3T5)
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              jutro będe do nich dzwonił. musze przegląd zrobić w ciągu dwuch tygoni. ciekawe czy sie wyrobią z wysyłka. jak nie to zalewam xado .... chyba.
              olej w skrzyni wymieniałem rok temu. u mnie w dsg wchodzi więcej niz 3L
              BYŁA o1 rs
              BYŁA o2 1.6
              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Eee tam Eurol jest u nas popularny Temat z Eurolem zacząłem dość banalnie w poszukiwaniu równie dobrej jak nie lepszej alternatywy dla Shell AV-L 0w30 / ECT C2/C3 - i znalazłem Eurol FS Syntence 0w30 akurat wtedy była to nowość .Potem był pierwszy zakup grupowy tu na forum z kolegami Micrusec i Pedros. Tak to się zaczęło. Do tej pory raptem kilka osób skorzystało na tym forum i chyba tylko tu.
                Na rynku detalicznym to nisza - chociaż muszę przyznać że dystrybutor Prager w kontakcie bardzo się stara - to się chwali. Na all jeden sprzedawca - podpięty chyba pod Pragera - tyle jeżeli chodzi o Eurola - bo Prager ma drugą nogę Texaco.Myslę że skupiają się na rynku komercyjnym - tam skala pewnie jest dużo większa. Z tego co można przeczytać to w NL mają dość duże doświadczenie w produkcji dla innych - XADO które wszyscy znają oraz NGN na rynek głównie RUS gdzie jest bardzo chwalone jako świetne oleje za dobrą cenę. Te trzy marki pokrywają sie produktowo. Sam Eurol ma imho ciekawe oleje w liniach Synergy / Syntence z dużym udzialem PAO ale też są ciekawe HC np. SuperLite ze sporym pakietem boru np. dla starszych generacji silników - w śmiesznej cenie na all. Szkoda że nie ma Super Lite Arctic ten to dopiero rodzynek. Aha VOA Eurola można prześledzić na oil-club RUS - dość mocno je przetestowali choć nie wszystkie.
                Dodatkowo brak podróbek i niezły stosunek cena/jakość. Wady? Hmm...te NOACKi u nich nie powalają...choć u mnie wyszło że Shella znikało trochę więcej.
                Tyle jeżeli o to chodzi, choć faktycznie razem z kolegą Pedrosem sporo o nim piszemy - może dlatego że jesteśmy zadowoleni

                P.S Ten pomysł ze sklepem netowym niezły - a może w końcu któryś ze sprzedawców forumowych się skusi?

                blackrs - Kupowałem kilka tygodni temu FS Syntence (znowu) i mają na stanie ten olej. Pani Anna z Pragera szybko reaguje więc nie piowinno być problemu.
                Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpis
                  jutro będe do nich dzwonił. musze przegląd zrobić w ciągu dwuch tygoni. ciekawe czy sie wyrobią z wysyłka. jak nie to zalewam xado .... chyba.
                  olej w skrzyni wymieniałem rok temu. u mnie w dsg wchodzi więcej niz 3L
                  Do DSG tez maja
                  do manuala wchodzi lekko ponad 2 L. Stad moja propozycja tych 3L


                  Komentarz

                  • tomek evo
                    Rider
                    • 2013
                    • 474
                    • Superb II combi (3T5)

                    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                    Eee tam Eurol jest u nas popularny Temat z Eurolem zacząłem dość banalnie w poszukiwaniu równie dobrej jak nie lepszej alternatywy dla Shell AV-L 0w30 / ECT C2/C3 - i znalazłem Eurol FS Syntence 0w30 akurat wtedy była to nowość .Potem był pierwszy zakup grupowy tu na forum z kolegami Micrusec i Pedros. Tak to się zaczęło. Do tej pory raptem kilka osób skorzystało na tym forum i chyba tylko tu.
                    Na rynku detalicznym to nisza - chociaż muszę przyznać że dystrybutor Prager w kontakcie bardzo się stara - to się chwali. Na all jeden sprzedawca - podpięty chyba pod Pragera - tyle jeżeli chodzi o Eurola - bo Prager ma drugą nogę Texaco.Myslę że skupiają się na rynku komercyjnym - tam skala pewnie jest dużo większa. Z tego co można przeczytać to w NL mają dość duże doświadczenie w produkcji dla innych - XADO które wszyscy znają oraz NGN na rynek głównie RUS gdzie jest bardzo chwalone jako świetne oleje za dobrą cenę. Te trzy marki pokrywają sie produktowo. Sam Eurol ma imho ciekawe oleje w liniach Synergy / Syntence z dużym udzialem PAO ale też są ciekawe HC np. SuperLite ze sporym pakietem boru np. dla starszych generacji silników - w śmiesznej cenie na all. Szkoda że nie ma Super Lite Arctic ten to dopiero rodzynek. Aha VOA Eurola można prześledzić na oil-club RUS - dość mocno je przetestowali choć nie wszystkie.
                    Dodatkowo brak podróbek i niezły stosunek cena/jakość. Wady? Hmm...te NOACKi u nich nie powalają...choć u mnie wyszło że Shella znikało trochę więcej.
                    Tyle jeżeli o to chodzi, choć faktycznie razem z kolegą Pedrosem sporo o nim piszemy - może dlatego że jesteśmy zadowoleni

                    P.S Ten pomysł ze sklepem netowym niezły - a może w końcu któryś ze sprzedawców forumowych się skusi?

                    blackrs - Kupowałem kilka tygodni temu FS Syntence (znowu) i mają na stanie ten olej. Pani Anna z Pragera szybko reaguje więc nie piowinno być problemu.
                    Jest taka opcja, że u mnie Eurol się pojawi pod koniec września. Rozumiem, że potencjał jest spory i 3 Klientów/rok już mam zaklepanych . Zresztą z kimś temat już poruszałem

                    Komentarz

                    • Czerwc
                      Classic
                      • 2017
                      • 21
                      • Seat
                      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                      Rozmawiałem kiedyś już nie pamiętam imienia Pana z firmy Prager, ale powiedział mi że mają zamiar stworzyć detaliczny sklep internetowy z olejami które mają w ofercie, ale przybliżonej daty niestety nie zdradził.

                      Ja w tym momencie jeżdżę na syntence FS 0w30, dopiero 1000 km za mną, ale według mnie silniczek pracuje na nim lepiej niż na poprzednim oleju (ciszej). Niedługo będę robił trasę 3,5 tyś. km i zobaczymy jak wytrzyma tą próbę.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        Jak olej dobija do 99-102 jest cichutko chociaż można wyczuć (przynajmniej u mnie) bardziej twardą prace silnika ale być może już wkręcam sam siebie.
                        Fajnie ze ma wysoki TBN. Bo 507 i wysoki TBN to ze świecą szukać przeważnie inne oleje miewają 5-7.

                        Komentarz

                        • blackrs
                          RS
                          • 2008
                          • 4826
                          • Superb II combi (3T5)
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          olej zamówiony. rewelacyjny kontak. cena tez spoko 126,93 zł + kurier 17 zł = 143,93 zł. jutro będzie wysłany
                          BYŁA o1 rs
                          BYŁA o2 1.6
                          JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            tomek evo

                            blackrs Czerwc no to czekamy na relację jak się będzie sprawował.

                            Komentarz

                            • blackrs
                              RS
                              • 2008
                              • 4826
                              • Superb II combi (3T5)
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              dam znać jak zaleję
                              BYŁA o1 rs
                              BYŁA o2 1.6
                              JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG

                              Komentarz

                              • Nexus6
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 4847
                                • Volkswagen

                                W aucie żony (240 KM CDAA) http://www.eurol.com/pl/1012-product...-fs-0w-30.html spisuje się bardzo dobrze, temperatura podczas ostrego ciśnięcia rzadko przekraczała 115 stopni (Tiguan z pakietem offroad z metalową dolną osłoną komory silnika), podczas gdy AV-L potrafił dobić do 125 stopni. Poza tym to co zwykle - cichsza praca silnika, lepsze wkręcanie sie na obroty. Przy kolejnej zmianie Tig na 99% zostanie zalany tym samym olejem.
                                With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpis
                                  W aucie żony (240 KM CDAA) http://www.eurol.com/pl/1012-product...-fs-0w-30.html spisuje się bardzo dobrze.....

                                  ......Przy kolejnej zmianie Tig na 99% zostanie zalany tym samym olejem.
                                  cytrynowiec ... narobiłeś chłopie ....


                                  Jeden z lepszych jaki mój CFGB wąchał.
                                  Z reszta jest tak uniwersalny ze każda maszyna go łynie od BMW LL04, Honda Civic Benzyna, HDI z FAP itp.

                                  Komentarz

                                  • koka
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 321
                                    • Seat

                                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                                    cytrynowiec ... narobiłeś chłopie .... ... Z reszta jest tak uniwersalny ze każda maszyna go łynie ...
                                    ano narobiłeś ... dobieraczka Eurola na 1 pozycji dla mojego silnika wskazuje Syntence 5W30 a na 2 Syntence FS 0W30 może czas się przełamać i dać w końcu C3 ... tym bardziej, że co jakiś czas syfi się EGR i przepustnica ... instrukcja podawała dla przeglądów LL normę VW 503.00 więc 504 jak znalazł. Dla starszych konstrukcji (albo z dużym przebiegiem) ciekawą propozycją jest Eurol Fluence 5W40 (w miarę wysoki TBN, super temp. krzepnięcia, dobry CCS tylko ta temp. zapłonu no i pewnie tradycyjnie wysoki NOACK :

                                    Eurol is a manufacturer of engine oils, transmission oils, brake fluids, sprays, coolants and specialised industrial lubricants. Our quality products are available in more than 80 countries.
                                    Leon 1.6 16V 105 KM

                                    Komentarz

                                    • Robert1
                                      Ambiente
                                      • 2017
                                      • 170
                                      • Volkswagen

                                      Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                      Ale o ktorym eurolu piszesz dokładnie 0w30 czy 5w30? Bo ten z piątka jest paierowo słabszy ....
                                      Ten olej 0w30 też ma temperaturę zapłonu bardzo niską 197 stopni C (tak jest napisane na stronie producenta) nie wiem czym to jest uwarunkowane , do tej pory to co wyczytałem na forum oil club.ru to czym wyższa temperatura zapłonu tym lepszy olej a co za tym idzie lepszą ma bazę ,ale w przypadku Eurola coś się tutaj nie zgadza?
                                      Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                      Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis

                                        Ten olej 0w30 też ma temperaturę zapłonu bardzo niską 197 stopni C (tak jest napisane na stronie producenta) nie wiem czym to jest uwarunkowane , do tej pory to co wyczytałem na forum oil club.ru to czym wyższa temperatura zapłonu tym lepszy olej a co za tym idzie lepszą ma bazę ,ale w przypadku Eurola coś się tutaj nie zgadza?
                                        Faktycznie tak jest na stronie producenta.
                                        Są różne metody pomiaru różniące się wynikami i dobre kilka stopni - nie zwróciłem uwagi według jakiej normy pomiar zostal wykonany.
                                        Akurat metody pomiarów sa dla mnie obce ale ktoś już tu pisał o takiej różnicy.

                                        empirycznie po ponad 5 kkm poziom oleju mam taki sam (i nie wiem czy to dobrze w moim przypadku )

                                        Komentarz

                                        • Robert1
                                          Ambiente
                                          • 2017
                                          • 170
                                          • Volkswagen

                                          Po analizie na stronie oil club.ru oleju (przyzwoite opinie i dobra analiza) Eurol Turbo Diesel 5w40 byłem nim zainteresowany ,ale no właśnie tam w analizie ten olej miał podaną temperaturę zapłonu 230 stopni C i bardzo za tą pozycję był chwalony .
                                          Sprawdziłem obecny olej i jego pararmetry na stronie producenta i zonk, temperatura niższa aż o 33 stopnie od tego badanego i ma tylko 197 stopni C wiem ,że olej może różnić się pararmetrami w zależności od danej produkcji ,ale to jest przepaść te 33 stopnie!
                                          Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.
                                          Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                            Po analizie na stronie oil club.ru oleju (przyzwoite opinie i dobra analiza) Eurol Turbo Diesel 5w40 byłem nim zainteresowany ,ale no właśnie tam w analizie ten olej miał podaną temperaturę zapłonu 230 stopni C i bardzo za tą pozycję był chwalony .
                                            Sprawdziłem obecny olej i jego pararmetry na stronie producenta i zonk, temperatura niższa aż o 33 stopnie od tego badanego i ma tylko 197 stopni C wiem ,że olej może różnić się pararmetrami w zależności od danej produkcji ,ale to jest przepaść te 33 stopnie!
                                            To jesCze nic nie oznacza bo mamy otwarty tygiel z tego co pamietam badania wykonuje się na aparacie Marcussona , zamknięty tygiel i jesCze dochodzą metody pomiaru DIN GOST i mamy różne wyniki takiej samej próbki.

                                            Komentarz

                                            • Robert1
                                              Ambiente
                                              • 2017
                                              • 170
                                              • Volkswagen

                                              Pedros nie neguje tego co napisałeś być może stąd taka duża różnica,niemniej pozostają domysły i nie ma pewności.
                                              Silnik smaruje dobry HC & AR9100

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                Nexus6 dzięki za info

                                                pedros ten olej to kombinacja świetnej bazy (duży procent PAO) i wg mnie najnowszych dodatków - wysoki TBN / VI. To musiało wypalić

                                                koka O linii Synergy już pisałem, typowałem 0w30/0w40 dla Ciebie , ale jeżeli chcesz to oczywiście jestem ciekaw Twojej opinii FS Syntence.

                                                Robert1 dlatego VOA rozwiało wątpliwości, porządna oliwa za ok. 90,00 brutto / 5l, a jak wspomniał pedros są różne metody pomiaru temp. i należałoby wyjaśnić u źródła jak to u nich jest. Większość VOA Eurola pokazuje że temp. faktycznie są dużo lepsze niż w papierach i jest to jedyna różnica, reszta się potwierdza odnośnie baz itd...więc klucz jest w metodzie pomiaru.

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  Dobra mam:

                                                  Eurola 0W30 FS Syntence badano wg:

                                                  Significance and Use 5.1 The flash point temperature is one measure of the tendency of the test specimen to form a flammable mixture with air under controlled laboratory conditions. It is only one of a number of properties which must be considered in asse


                                                  Albo

                                                  ASTM D93 standard test methods for Flash Point of petroleum products by Pensky-Martens Closed Cup Tester. See more on ASTM D93 and eralytics products.





                                                  Dlatego trzeba uwzględniać w porównaniach czyli brać pod uwagę ASTM D 93


                                                  Shell AVL 0W30 ma 226 stopni ale wg ASTM D92 czyli:


                                                  Significance and Use 5.1 The flash point is one measure of the tendency of the test specimen to form a flammable mixture with air under controlled laboratory conditions. It is only one of a number of properties that should be considered in assessing the o


                                                  zatem podsumowując

                                                  Eurol w zamkniętym tyglu
                                                  Shell w otwartym tyglu.

                                                  jesliby pozamieniać te metody kto wie co pokazałby Syntence
                                                  Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
                                                    Po analizie na stronie oil club.ru oleju (przyzwoite opinie i dobra analiza) Eurol Turbo Diesel 5w40 byłem nim zainteresowany ,ale no właśnie tam w analizie ten olej miał podaną temperaturę zapłonu 230 stopni C i bardzo za tą pozycję był chwalony .
                                                    Sprawdziłem obecny olej i jego pararmetry na stronie producenta i zonk, temperatura niższa aż o 33 stopnie od tego badanego i ma tylko 197 stopni C wiem ,że olej może różnić się pararmetrami w zależności od danej produkcji ,ale to jest przepaść te 33 stopnie!
                                                    Na stronie Eurola olej 5W40 TD DI ma 193 stopnie a jak wspomniałeś na oil Club ru ma 230 stopni.

                                                    Jesteśmy wiec w domu


                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...