ja jakiś ślepy bo na stronie tego pragera go nie widzę ... i nie wiem jak go kupić..
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez shok Zobacz wpisSkąd te zainteresowanie Eurolem w polsce? Ja Mieszkam w Holandii à o tym oleju dowiedziałem się w tym wątku. Tutaj w każdym warsztacie maja poza wielkimi producentami oleje Kroon oil ale Eurola to w życiu tutaj nie widziałam. Czyżby ktoś tym w Polsce handlował i stad ten olej? Oczywiście ja nie podważam jakości tego oleju tylko pytam dlaczego on jest tak znany skoro w Holandii jest nieznany.
Druga rzecz to dlaczego w Polsce ten olej jest sporo tańszy niż w Holandii?
Wogole kupę jest małych rafinerii (nie blendowni) co robią niszowe oleje całkiem dobre jak np Lubmin w De blisko Szczecina gdzie rafinuja Aveno (pod skrzydłami marketingowymi Ravenola).
Zaleta: dobra jakość dobra cena zero podróbekOstatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Eee tam Eurol jest u nas popularny Temat z Eurolem zacząłem dość banalnie w poszukiwaniu równie dobrej jak nie lepszej alternatywy dla Shell AV-L 0w30 / ECT C2/C3 - i znalazłem Eurol FS Syntence 0w30 akurat wtedy była to nowość .Potem był pierwszy zakup grupowy tu na forum z kolegami Micrusec i Pedros. Tak to się zaczęło. Do tej pory raptem kilka osób skorzystało na tym forum i chyba tylko tu.
Na rynku detalicznym to nisza - chociaż muszę przyznać że dystrybutor Prager w kontakcie bardzo się stara - to się chwali. Na all jeden sprzedawca - podpięty chyba pod Pragera - tyle jeżeli chodzi o Eurola - bo Prager ma drugą nogę Texaco.Myslę że skupiają się na rynku komercyjnym - tam skala pewnie jest dużo większa. Z tego co można przeczytać to w NL mają dość duże doświadczenie w produkcji dla innych - XADO które wszyscy znają oraz NGN na rynek głównie RUS gdzie jest bardzo chwalone jako świetne oleje za dobrą cenę. Te trzy marki pokrywają sie produktowo. Sam Eurol ma imho ciekawe oleje w liniach Synergy / Syntence z dużym udzialem PAO ale też są ciekawe HC np. SuperLite ze sporym pakietem boru np. dla starszych generacji silników - w śmiesznej cenie na all. Szkoda że nie ma Super Lite Arctic ten to dopiero rodzynek. Aha VOA Eurola można prześledzić na oil-club RUS - dość mocno je przetestowali choć nie wszystkie.
Dodatkowo brak podróbek i niezły stosunek cena/jakość. Wady? Hmm...te NOACKi u nich nie powalają...choć u mnie wyszło że Shella znikało trochę więcej.
Tyle jeżeli o to chodzi, choć faktycznie razem z kolegą Pedrosem sporo o nim piszemy - może dlatego że jesteśmy zadowoleni
P.S Ten pomysł ze sklepem netowym niezły - a może w końcu któryś ze sprzedawców forumowych się skusi?
blackrs - Kupowałem kilka tygodni temu FS Syntence (znowu) i mają na stanie ten olej. Pani Anna z Pragera szybko reaguje więc nie piowinno być problemu.Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez blackrs Zobacz wpisjutro będe do nich dzwonił. musze przegląd zrobić w ciągu dwuch tygoni. ciekawe czy sie wyrobią z wysyłka. jak nie to zalewam xado .... chyba.
olej w skrzyni wymieniałem rok temu. u mnie w dsg wchodzi więcej niz 3L
do manuala wchodzi lekko ponad 2 L. Stad moja propozycja tych 3L
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpisEee tam Eurol jest u nas popularny Temat z Eurolem zacząłem dość banalnie w poszukiwaniu równie dobrej jak nie lepszej alternatywy dla Shell AV-L 0w30 / ECT C2/C3 - i znalazłem Eurol FS Syntence 0w30 akurat wtedy była to nowość .Potem był pierwszy zakup grupowy tu na forum z kolegami Micrusec i Pedros. Tak to się zaczęło. Do tej pory raptem kilka osób skorzystało na tym forum i chyba tylko tu.
Na rynku detalicznym to nisza - chociaż muszę przyznać że dystrybutor Prager w kontakcie bardzo się stara - to się chwali. Na all jeden sprzedawca - podpięty chyba pod Pragera - tyle jeżeli chodzi o Eurola - bo Prager ma drugą nogę Texaco.Myslę że skupiają się na rynku komercyjnym - tam skala pewnie jest dużo większa. Z tego co można przeczytać to w NL mają dość duże doświadczenie w produkcji dla innych - XADO które wszyscy znają oraz NGN na rynek głównie RUS gdzie jest bardzo chwalone jako świetne oleje za dobrą cenę. Te trzy marki pokrywają sie produktowo. Sam Eurol ma imho ciekawe oleje w liniach Synergy / Syntence z dużym udzialem PAO ale też są ciekawe HC np. SuperLite ze sporym pakietem boru np. dla starszych generacji silników - w śmiesznej cenie na all. Szkoda że nie ma Super Lite Arctic ten to dopiero rodzynek. Aha VOA Eurola można prześledzić na oil-club RUS - dość mocno je przetestowali choć nie wszystkie.
Dodatkowo brak podróbek i niezły stosunek cena/jakość. Wady? Hmm...te NOACKi u nich nie powalają...choć u mnie wyszło że Shella znikało trochę więcej.
Tyle jeżeli o to chodzi, choć faktycznie razem z kolegą Pedrosem sporo o nim piszemy - może dlatego że jesteśmy zadowoleni
P.S Ten pomysł ze sklepem netowym niezły - a może w końcu któryś ze sprzedawców forumowych się skusi?
blackrs - Kupowałem kilka tygodni temu FS Syntence (znowu) i mają na stanie ten olej. Pani Anna z Pragera szybko reaguje więc nie piowinno być problemu.
Komentarz
-
-
Rozmawiałem kiedyś już nie pamiętam imienia Pana z firmy Prager, ale powiedział mi że mają zamiar stworzyć detaliczny sklep internetowy z olejami które mają w ofercie, ale przybliżonej daty niestety nie zdradził.
Ja w tym momencie jeżdżę na syntence FS 0w30, dopiero 1000 km za mną, ale według mnie silniczek pracuje na nim lepiej niż na poprzednim oleju (ciszej). Niedługo będę robił trasę 3,5 tyś. km i zobaczymy jak wytrzyma tą próbę.
Komentarz
-
-
W aucie żony (240 KM CDAA) http://www.eurol.com/pl/1012-product...-fs-0w-30.html spisuje się bardzo dobrze, temperatura podczas ostrego ciśnięcia rzadko przekraczała 115 stopni (Tiguan z pakietem offroad z metalową dolną osłoną komory silnika), podczas gdy AV-L potrafił dobić do 125 stopni. Poza tym to co zwykle - cichsza praca silnika, lepsze wkręcanie sie na obroty. Przy kolejnej zmianie Tig na 99% zostanie zalany tym samym olejem.With age comes wisdom, but sometimes age comes alone
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Nexus6 Zobacz wpisW aucie żony (240 KM CDAA) http://www.eurol.com/pl/1012-product...-fs-0w-30.html spisuje się bardzo dobrze.....
......Przy kolejnej zmianie Tig na 99% zostanie zalany tym samym olejem.
Jeden z lepszych jaki mój CFGB wąchał.
Z reszta jest tak uniwersalny ze każda maszyna go łynie od BMW LL04, Honda Civic Benzyna, HDI z FAP itp.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpiscytrynowiec ... narobiłeś chłopie .... ... Z reszta jest tak uniwersalny ze każda maszyna go łynie ...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
Ale o ktorym eurolu piszesz dokładnie 0w30 czy 5w30? Bo ten z piątka jest paierowo słabszy ....Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Ten olej 0w30 też ma temperaturę zapłonu bardzo niską 197 stopni C (tak jest napisane na stronie producenta) nie wiem czym to jest uwarunkowane , do tej pory to co wyczytałem na forum oil club.ru to czym wyższa temperatura zapłonu tym lepszy olej a co za tym idzie lepszą ma bazę ,ale w przypadku Eurola coś się tutaj nie zgadza?
Są różne metody pomiaru różniące się wynikami i dobre kilka stopni - nie zwróciłem uwagi według jakiej normy pomiar zostal wykonany.
Akurat metody pomiarów sa dla mnie obce ale ktoś już tu pisał o takiej różnicy.
empirycznie po ponad 5 kkm poziom oleju mam taki sam (i nie wiem czy to dobrze w moim przypadku )
Komentarz
-
-
Po analizie na stronie oil club.ru oleju (przyzwoite opinie i dobra analiza) Eurol Turbo Diesel 5w40 byłem nim zainteresowany ,ale no właśnie tam w analizie ten olej miał podaną temperaturę zapłonu 230 stopni C i bardzo za tą pozycję był chwalony .
Sprawdziłem obecny olej i jego pararmetry na stronie producenta i zonk, temperatura niższa aż o 33 stopnie od tego badanego i ma tylko 197 stopni C wiem ,że olej może różnić się pararmetrami w zależności od danej produkcji ,ale to jest przepaść te 33 stopnie!Ostatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisPo analizie na stronie oil club.ru oleju (przyzwoite opinie i dobra analiza) Eurol Turbo Diesel 5w40 byłem nim zainteresowany ,ale no właśnie tam w analizie ten olej miał podaną temperaturę zapłonu 230 stopni C i bardzo za tą pozycję był chwalony .
Sprawdziłem obecny olej i jego pararmetry na stronie producenta i zonk, temperatura niższa aż o 33 stopnie od tego badanego i ma tylko 197 stopni C wiem ,że olej może różnić się pararmetrami w zależności od danej produkcji ,ale to jest przepaść te 33 stopnie!
Komentarz
-
-
Nexus6 dzięki za info
pedros ten olej to kombinacja świetnej bazy (duży procent PAO) i wg mnie najnowszych dodatków - wysoki TBN / VI. To musiało wypalić
koka O linii Synergy już pisałem, typowałem 0w30/0w40 dla Ciebie , ale jeżeli chcesz to oczywiście jestem ciekaw Twojej opinii FS Syntence.
Robert1 dlatego VOA rozwiało wątpliwości, porządna oliwa za ok. 90,00 brutto / 5l, a jak wspomniał pedros są różne metody pomiaru temp. i należałoby wyjaśnić u źródła jak to u nich jest. Większość VOA Eurola pokazuje że temp. faktycznie są dużo lepsze niż w papierach i jest to jedyna różnica, reszta się potwierdza odnośnie baz itd...więc klucz jest w metodzie pomiaru.
Komentarz
-
-
Dobra mam:
Eurola 0W30 FS Syntence badano wg:
Significance and Use 5.1 The flash point temperature is one measure of the tendency of the test specimen to form a flammable mixture with air under controlled laboratory conditions. It is only one of a number of properties which must be considered in asse
Albo
Standard Test Methods for Flash Point by Pensky-Martens Closed Cup Tester. Get more information about the standard at ASTM D93-20. Facts about the ASTM D93 Standard Test Method ASTM D93 stands for standard test methods for Flash Point by Pensky-Martens Closed Cup Tester. In these cases a manual Pensky-Martens closed-cup apparatus or an automated Pensky-Martens […]
Dlatego trzeba uwzględniać w porównaniach czyli brać pod uwagę ASTM D 93
Shell AVL 0W30 ma 226 stopni ale wg ASTM D92 czyli:
Significance and Use 5.1 The flash point is one measure of the tendency of the test specimen to form a flammable mixture with air under controlled laboratory conditions. It is only one of a number of properties that should be considered in assessing the o
zatem podsumowując
Eurol w zamkniętym tyglu
Shell w otwartym tyglu.
jesliby pozamieniać te metody kto wie co pokazałby Syntence
Ostatnio edytowany przez pedros; 7570.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisPo analizie na stronie oil club.ru oleju (przyzwoite opinie i dobra analiza) Eurol Turbo Diesel 5w40 byłem nim zainteresowany ,ale no właśnie tam w analizie ten olej miał podaną temperaturę zapłonu 230 stopni C i bardzo za tą pozycję był chwalony .
Sprawdziłem obecny olej i jego pararmetry na stronie producenta i zonk, temperatura niższa aż o 33 stopnie od tego badanego i ma tylko 197 stopni C wiem ,że olej może różnić się pararmetrami w zależności od danej produkcji ,ale to jest przepaść te 33 stopnie!
Jesteśmy wiec w domu
Komentarz
-
Komentarz