upel 0W-30 sobie zalej.
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zalej Motul specyfic z normą 504/507 z niską zawartością popiołówZamieszczone przez upel Zobacz wpisWitam, trudno przekopać sie na tym forum przez tyle odpowiedzi, ale co jest polecane teraz do 1.6 tdi cr 105 Km w octavii Ii. Mam obecnoe Castrol Magnatec 5w 30 ale on ma norme 505.00. Tak mi zalal mechanik 6000 km temu.
Komentarz
-
-
Zalecił bo innej beczki nie miał pod rękąZamieszczone przez upel Zobacz wpisWitam, trudno przekopać sie na tym forum przez tyle odpowiedzi, ale co jest polecane teraz do 1.6 tdi cr 105 Km w octavii Ii. Mam obecnoe Castrol Magnatec 5w 30 ale on ma norme 505.00. Tak mi zalal mechanik 6000 km temu.
. Polecam olej z normą 504/507 z lepszych masz produkty Millersa (Millers XF longlife 5W30 i EE longlife 5W30), Penrite (Enviro+, Enviro+ EU), Neste, Ravenola (0W30 i 5w30). Na sąsiednim wątku masz analizę Eurola FS 0W30, który jest bardzo dobrym olejem za przystępną ceną. Dobre są również Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30a także Specol Spec Premium C3 VW504/507 5W30. Motul też powinien być ok. ale osobiście wybrałbym coś "ciekawszego".
Komentarz
-
-
A z tego najpopularniejszego castrola edga nikt nie poleca? U mnie wszyscy w rodzinie na castrolu lataja... a czy taka jazda kilku tysiecy km jest grozna dla czegos w silniku jesli chodzi o tą zlą norme 505.00.
P.S. super forum, ze ja wczesniej tu nie trafilem. Pozdrawiam wszystkich i juz dziekuje za pomoc
Komentarz
-
-
Taka norma czyli 504/507 jest dedykowany do silników cr z dpf. Ja mam 2.0 tdi cr 140 KM i leje ten olej co 10 tys. i jeździ jak marzenieZamieszczone przez upel Zobacz wpisAle on chyba nie jest do 1.6 TDI CR. A jeśli chodzi o jazdę przez jakieś 6000 km na oleju bez normy 507.00 tylko z normą 505.00 to jest groźne?
Komentarz
-
-
Czy groźne ...?Zamieszczone przez upel Zobacz wpisAle on chyba nie jest do 1.6 TDI CR. A jeśli chodzi o jazdę przez jakieś 6000 km na oleju bez normy 507.00 tylko z normą 505.00 to jest groźne?
- uszkadzanie filtra dpf ( co najmniej 2 x szybciej niż na 507.00)
- zalepianie EGR
- zatruwanie katalizatora
- norma 505.00 nie zapewnia już ochrony do nowoczesnych silników (na szczęście większość oliw z 505.00 znacznie przekracza te normy) szczególnie odporność oksydacyjna jes na niższym poziomie
tragedii nie ma ale trzeba mieć świadomość dlaczego producent obliguje do stosowania oleju o konkretnej normie producenta.
Komentarz
-
-
Gdzie jest najpopularniejszy?Zamieszczone przez upel Zobacz wpisA z tego najpopularniejszego castrola edga nikt nie poleca?
Jak myślisz dlaczego nikt tutaj go nie poleca?
Komentarz
-
-
Najważniejsze ze tutaj trafiłeśZamieszczone przez upel Zobacz wpisNo to sie troche wpakowalem. Mam nadzieke, ze te w sumie nie duze pare tysiecy nie zrobily jakiejs tragedii. Poszukam czegos i w tygodniu zaleje 507.00
polecam płukankę wlewana do obecnego oleju i niezwłoczna wymianę na dobry 507.00.
jaki konkretnie... forumowi sprzedawcy z wielka przyjemnością zaproponują dobry komplet ... nawet z witaminami do oleju by rozciągnąć ochronę do każdych warunków użytkowania.
Komentarz
-
-
No najpopularniejszy castrol. Wystarczy popatrzec w ksiazki serwisowe, serwisy czy nawet pojść do inter carsu innej sieciowki i jak zapytasz o olej to wszedzie albo castrol albo ewentualnie shell. Rzadko p0lecaja mobil, motul troche popularny, ale tez w serwisach raczej nie stosowany. A te inne o ktorych piszecie to nie wiem czy nawet sa dostepne od reki np. w inter carsie, ale moze sie myle.
Komentarz
-
-
Widziałeś może gdzieś rafinerie Kastrata, lub laboratorium w/w?Zamieszczone przez upel Zobacz wpisNo najpopularniejszy castrol.
McDonald też jest popularny, spożywasz tam trzy posiłki dziennie przez 31 dni w miesiącu?
W byle jakim ASO, czy byle jakim sklepie lub warsztacie nie znajdziesz dobrego oleju tylko taki na którym dużo może zarobić sprzedawca, czy mechanik
Tutaj zaglądnij, napisz, zadzwoń do nich, a dowiesz się wszystkiego
http://oilspa.pl/oleje-samochodowe,c...te-asc/pl.html
Kto szuka Ten znajdzieZamieszczone przez pedros Zobacz wpisNajważniejsze ze tutaj trafiłeś
.
Ostatnio edytowany przez leonn; 17008.
Komentarz
-
-
Co zalać do CAYC to najlepiej zapytaj PAOLO ESCO on ma taki sam silnik i już trochę oliw przetestował.
Komentarz
-
-
Castrol jest najlepszy.Zamieszczone przez upel Zobacz wpisChyba mnie przekonaliście i mam teraz dwie opcje chyba do wyboru, albo Castrol EDGE 5W30 oczywiście z normą 507.00 albo Motul X-Clean też z tą normą. Ktoś ma jakieś odczucia w silniku 1.6 TDI (CAYC)?
dla właściciela Marki Castrol. Dla kierowców mamy inne propozycje.
Komentarz
-
-
Dałem Ci propozycje naprawdę dobrych olejów (na nich świat się nie kończy) a ty dalej kombinujesz z Castrolem. Ja wiem, ze niektóre marki mogą wydawać się Ci egzotyczne ale każdy kto trochę siedzi w temacie będzie wiedział w mig o co chodzi. Z tych 2 weź Motula.Zamieszczone przez upel Zobacz wpisChyba mnie przekonaliście i mam teraz dwie opcje chyba do wyboru, albo Castrol EDGE 5W30 oczywiście z normą 507.00 albo Motul X-Clean też z tą normą. Ktoś ma jakieś odczucia w silniku 1.6 TDI (CAYC)?
Komentarz
-
-
W watku olejowym o benzynie kolega wkleił tabelkę tego kolesia "Piotr Tester" z YT, bo robi te testy na tokarce, np:
Wiele osób podważa wiarygodność tych jego testów, że np. warunki na jego tokarce, to nie warunki panujące w silniku etc:
https://docs.google.com/spreadsheets...tXt6HPpgg/edit
Np. Specol, który mam w 2 autach, wypada tu słabo.
Ja nie zauważam negatywów stosowania Specola narazie żadnych
A moje pytanie brzmi. W jednym z aut, gdzie mam zalany Spec Gold 5w/30, turbina miewa już "przegwizdy" (wcześniej też już były oczywiście, nie puszcza z niej olej, ani nie sypie błędami, doładowanie trzyma, ale ją słychać przy pełnym obciążeniu coraz głośniej z czasem i kilometrami na liczniku). Zakupiłem takie coś:
https://www.iparts.pl/czesc/dodatek-...SABEgKy4_D_BwE
Czy z racji na suszareczkę i chęć polatania na niej jeszcze trochę warto to dolać do ww. Specola?
Komentarz
-
-
Takie testy coś tam pokazują, ale jakość i wytrzymałość oleju dokładnie wskaże tylko analiza w lab, a nie szlifowanie igiełek z łożysk
Dodatki dodaje się żeby części się nie zużyły za szybko, a jak są już zużyte to dodatek nie naprawi ubytków
Dodać zawsze można ale jaki efekt będzie, kto to wie..
Komentarz
-
-
Warunki w silniku są zupełnie inne a pewne dodatki znajdujące się w oleju zaczynają działać dopiero w określonych temperaturach. Film olejowy tez tworzy się i utrzymuje w określonych warunkach i tego się w takim teście po prostu nie pokaże. Co do Liqui Moly MoS2 to oczywiście nie zaszkodzi zalać ale wg. mnie poprawi to głównie akustykę a smarowanie nie tak bardzo jak inne preparaty oparte na bardziej zaawansowanych technologiach (dobra ceramica, bor, wolfram).Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisW watku olejowym o benzynie kolega wkleił tabelkę tego kolesia "Piotr Tester" z YT, bo robi te testy na tokarce, np:
Wiele osób podważa wiarygodność tych jego testów, że np. warunki na jego tokarce, to nie warunki panujące w silniku etc:
https://docs.google.com/spreadsheets...tXt6HPpgg/edit
Np. Specol, który mam w 2 autach, wypada tu słabo.
Ja nie zauważam negatywów stosowania Specola narazie żadnych
A moje pytanie brzmi. W jednym z aut, gdzie mam zalany Spec Gold 5w/30, turbina miewa już "przegwizdy" (wcześniej też już były oczywiście, nie puszcza z niej olej, ani nie sypie błędami, doładowanie trzyma, ale ją słychać przy pełnym obciążeniu coraz głośniej z czasem i kilometrami na liczniku). Zakupiłem takie coś:
https://www.iparts.pl/czesc/dodatek-...SABEgKy4_D_BwE
Czy z racji na suszareczkę i chęć polatania na niej jeszcze trochę warto to dolać do ww. Specola?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpisW watku olejowym o benzynie kolega wkleił tabelkę tego kolesia "Piotr Tester" z YT, bo robi te testy na tokarce, np:
Wiele osób podważa wiarygodność tych jego testów, że np. warunki na jego tokarce, to nie warunki panujące w silniku etc:
https://docs.google.com/spreadsheets...tXt6HPpgg/edit
Np. Specol, który mam w 2 autach, wypada tu słabo.
Ja nie zauważam negatywów stosowania Specola narazie żadnych
A moje pytanie brzmi. W jednym z aut, gdzie mam zalany Spec Gold 5w/30, turbina miewa już "przegwizdy" (wcześniej też już były oczywiście, nie puszcza z niej olej, ani nie sypie błędami, doładowanie trzyma, ale ją słychać przy pełnym obciążeniu coraz głośniej z czasem i kilometrami na liczniku). Zakupiłem takie coś:
https://www.iparts.pl/czesc/dodatek-...SABEgKy4_D_BwE
Czy z racji na suszareczkę i chęć polatania na niej jeszcze trochę warto to dolać do ww. Specola?
Podobno dwusiarczek molibdenu stosowany był z dużą skutecznością już w silnikach samolotów(do dziś stosowany jest w silnikach samolotowych) podczas bitwy o Anglię w 1940r .
Liqui Moly MoS2 ma też certyfikat TUV ,potwierdza to jakość i zgodność z opisem dlatego śmiało możesz zalać ten dodatek.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
Wszystko prawda ale jest to technologicznie delikatnie mówić nie najnowszy produkt a certyfikat TUV .... ma masa produktów "dyskusyjnej" jakości. Zalać można bez obaw ale zale.ży co chcemy osiągnąć bo wg. mnie lepiej zalać Archoila 9100. Koszt niewiele wyższy (w przypadku rozlewanego) a poprawa smarowania i spadek tarcia nieporównywalnie lepszy i do tego świetne właściwości czyszczące i podniesienie TBN-u.Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpis
Podobno dwusiarczek molibdenu stosowany był z dużą skutecznością już w silnikach samolotów(do dziś stosowany jest w silnikach samolotowych) podczas bitwy o Anglię w 1940r .
Liqui Moly MoS2 ma też certyfikat TUV ,potwierdza to jakość i zgodność z opisem dlatego śmiało możesz zalać ten dodatek.
Komentarz
-
-
Tomek Evo po części się z Tobą gadzam ,ale nie możemy jednocześnie podważać każdego innego produktu na rynku tylko dlatego,że nie jest to Archoil.
Sam stosowałem Archoila ,ale też stosowałem i stosuje inne dodatki np Xado i debatować trzeba .
Podważanie TUV jest proste ,ale w ten sam sposób możemy podważyć certyfikaty Archoila a nie o to chodziOstatnio edytowany przez Robert1; 44264.Silnik smaruje dobry HC & AR9100
Komentarz
-
-
dzięki za opinie,
wlałem wczoraj, a po 20-30 km turbo mi zaczęło świszczeć po wciśnięciu gazu i upuszczeniu, jakbym miał zawór "blow off"
pewnie poprostu dziura się zrobiła gdzieś na przewodzie lub icku, albo już mówi papa, bo wcześniej pogwizdywało jak pisałem. Poprostu to się pokryło w czasie.
Na pewno nie zaszkodził, a polepszył smarowanie, może przez to objawy się nasiliły...stawiam po na dziurę gdzieś w przewodzie, albo icku, bo hałas jest za duży. Ewentualnie czeka mnie regeneracja już niebawem - norma w turbodieslach.Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.
Komentarz
-
-
Wiesz ja też tym handluje a z oferty Liqui Moly na poprawę smarowania też są lepsze preparaty a Archoil AR9100 podałem jako przykład lepszego (moim zdaniem) sprawdzonego (zdaniem bardzo wielu) preparatu za rozsądne pieniądze. Xado oczywiście też ma interesujące produkty i chyba każdy z modyfikatorów będzie skuteczniejszy w poprawie smarowania od tego LM MoS2.Zamieszczone przez Robert1 Zobacz wpisTomek Evo po części się z Tobą gadzam ,ale nie możemy jednocześnie podważać każdego innego produktu na rynku tylko dlatego,że nie jest to Archoil.
Sam stosowałem Archoila ,ale też stosowałem i stosuje inne dodatki np Xado i debatować trzeba .
Podważanie TUV jest proste ,ale w ten sam sposób możemy podważyć certyfikaty Archoila a nie o to chodzi
Komentarz
-
Komentarz